YouTube همچنان منبع غالب ویدیو در رتبه های برتر رتبه بندی Google است

thumbnail

این تصور وجود دارد که Google محتوای YouTube را بالاتر از سایر سایت های ویدیویی در نتایج جستجو ترجیح می دهد. تجزیه و تحلیل وال استریت ژورنال در ژوئیه سال 2020 نشان داد: “جستجوهای Google ویدیوهای YouTube را در اولویت نتایج چرخ فلک ویدیویی با اختلاف بسیار زیاد قرار می دهد. . . [compared with] سایر سیستم عامل های ویدئویی. ”

یک مطالعه قبلی در زمینه رتبه بندی جستجو از سال 2017 توسط Perficient Digital به این نتیجه رسیده است: “ویدئوهای YouTube خیلی بیشتر از ویدیوهایی که خود میزبان هستند یا در سایر سیستم عامل های ویدیویی میزبانی می شوند ، در 10 لیست برتر قرار می گیرند.” و اکنون یک مطالعه پیگیری شده توسط Perficient این یافته ها را دوباره تأیید می کند.

از طرف خود ، Google بارها و بارها هرگونه اولویت YouTube را نسبت به سایر منابع محتوای ویدیویی ، رد کرده است. گری ایلیس از گوگل قبلاً گفته بود که YouTube رتبه خوبی دارد زیرا “SEO خوبی انجام می دهد یا صفحات آنها به گونه ای ساختار یافته اند که درک آنها و رتبه بندی آنها برای ما آسان باشد.”

Google ، الگوریتم های رتبه بندی YouTube “اساساً متفاوت است.” در مطالعه اخیر ، Perficient دریافت که فیلم های YouTube همچنان “بر رتبه بندی فیلم ها در Google” ، به ویژه در چرخ فلک های ویدیویی تسلط دارند. همچنین دریافت که الگوریتم های رتبه بندی ویدیو در جستجوی Google و YouTube “اساساً متفاوت هستند”.

مطالب مرتبط  با کاهش تبلیغات ، تخمین هزینه جستجوی پرداخت شده در ایالات متحده توسط میلیارد ها کاهش می یابد

این تحقیق جستجوی گوگل و رتبه بندی YouTube را برای تقریباً 6،100 مورد جستجوی مشابه در هر دو سایت مورد بررسی قرار داد. هدف این بود که “تسلط YouTube در SERP های Google و نحوه رتبه بندی ویدیوها بین YouTube و Google را ارزیابی کنیم.” این مشخص کرد که الگوریتم های رتبه بندی دو سایت کاملاً متفاوت بوده و ویدیوهای دارای رتبه برتر (از YouTube) در نتایج Google با رتبه بندی YouTube مطابقت ندارند.

جایی که فیلم ها در نتایج جستجوی Google ظاهر می شوند

فیلم های YouTube بیشتر به صورت چرخ فلک ظاهر می شوند. ویدئوها می توانند در Google با قطعه های ویژه ، قطعه های غنی ، چرخ فلک و به طور کلی نتایج ارگانیک در Google ظاهر شوند Perficient دریافت که فیلم های YouTube بیشتر در چرخ فلک و در مقطع پنهانی با درجه پایین تر ظاهر می شوند ، در حالی که فیلم های سایت های شخص ثالث بیشتر در نتایج ارگانیک پایین صفحه یافت می شوند.

این مطالعه کشف کرد که رتبه بندی ویدئوها برای همان پرسش ها تقریباً در 64٪ از موارد مختلف در Google و در YouTube متفاوت است. حدس های کافی این امر به تفاوت قصد کاربر در دو سیستم عامل و استراتژی های مختلف کسب درآمد برای هر سایت مربوط می شود.

مطالب مرتبط  مشاغل محلی می توانند اقدامات "سلامت و ایمنی" COVID-19 را با Google برای کسب و کار من برجسته کنند

گوگل بطور مداوم مورد انتقاد رقبا قرار گرفته است زیرا به نظر می رسد در نتایج جستجو “به محتوای خود علاقه مند است”. این بحث در قلب شکایت فعلی ضد انحصاری علیه این شرکت است. و مطالعه Perficient مهمات بیشتری را به منتقدان شرکت ارائه می دهد.

چرا باید مراقبت کنیم توصیه های بهینه سازی ویدیوی Perficient برای Google و YouTube که در انتهای گزارش نیز نشان داده می شوند ، مورد توجه بالقوه بیشتر بازاریابان جستجو قرار می گیرند. ویدیو باقی مانده و استراتژی کم استفاده شده توسط بسیاری از بازاریابان ، و همچنین فرصتی دیگر برای رتبه بندی در نتایج جستجو است.

این مطالعه مشاهده می کند که فیلم ها معمولاً برای “س quالات اطلاعاتی ، آموزش ها و نحوه جستجو ، بررسی و سرگرمی” در نتایج Google ظاهر می شوند. ارتباط پرسش و پیوندها دو متغیر مهم رتبه بندی برای ویدیو هستند. با این حال Perficient گفت ، “ما موارد زیادی از فیلم ها با پروفایل پیوند ضعیف تر را مشاهده کردیم که به دلیل ارتباط بیشتر ، از ویدیوهای دیگر پیشی گرفته اند.”

پست یوتیوب منبع غالب ویدیو در موقعیت های برتر رتبه بندی Google باقی مانده است اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top