TikTok vs Snapchat: راهنمایی برای بازاریابان

thumbnail

TikTok لحظه ای دارد. این که آیا از قبل برنامه را استفاده می کنید یا TikToks را در سایر سیستم عامل های اجتماعی مشاهده کرده اید ، روشن است که TikTok فقط روند زودگذر دیگری نیست. اینجاست که بماند

با این حال ، به راحتی می توان دریافت که چگونه کسی که با TikTok آشنا نیست (اوه ، رئیس شما) ممکن است آن را به عنوان راه اندازی مجدد اسنپ چت برکنار کند. از همه بدتر ، آنها فرض می کنند که محتوا از Snapchat قابل تغییر در TikTok است.

این دو سیستم عامل ویژگی های مشابهی دارند (و بله ، مخاطبان مشابه) اما ارزش ارزشی آنها کاملاً متفاوت است. TikTok یک برنامه اشتراک گذاری ویدیو برای کلیپ های کوتاه تنظیم شده در موسیقی است در حالی که Snapchat یک برنامه پیام رسانی عکس و فیلم با محوریت “Stories” و سایر قالب های کوتاه مدت است. در صورت استفاده صحیح از نوع مناسب از برند ، هر پلتفرم روشهای منحصر به فردی برای ارتباط با مخاطبان ارائه می دهد.

اگر مطمئن نیستید که نام تجاری شما در کجا جای می گیرد – یا حتی اصلاً در آن جا قرار دارد – در جای مناسب هستید. در زیر یک راهنمای ساده وجود دارد که تفاوت های کلیدی بین TikTok و Snapchat را به همراه ملاحظات اساسی برای برندهایی که به عنوان یک کانال بازاریابی بالقوه به دنبال هر یک از برنامه ها هستند ، نشان می دهد.

در یک نگاه…



راه اندازی شد: 2011

ویژگی های اصلی: فیلمبرداری و تصویربرداری ، ایجاد داستان ، گپ متنی و تصویری ، فیلترهای دوربین ، ابزارهای ویرایش سبک ، AR enses لنزها ، برگه کشف ، (محتوای بومی Snapchat که علاقه و اشتراک کاربران را پوشش می دهد) ، Snap Maps

جمعیتی ایالات متحده: عمدتا هزاره ، با 78 درصد از کاربران اینترنت در سنین 18-24 ساله. تقریبا 61٪ از کاربران Snapchat زن و 38٪ مرد هستند *

چه کسی کاربران را دنبال می کند: دوستان ، افراد مشهور ، ناشران

کاربران فعال روزانه: 218 میلیون در سطح جهان *

بارگیری در کل: 75 میلیون در سراسر جهان * در سال 2019

درآمد: 561 میلیون دلار در سال 2019 *

مقداری مارک های با استفاده از Snapchat: Taco Bell ، Paramount Pictures ، برادران وارنر ، Burberry ، Target ، MTV


راه اندازی شد: 2017 در چین ، 2018 بین المللی

ویژگی های اصلی: ضبط ویدیو ، ابزارهای ویرایش قدرتمند ، تأثیرات فیلتر ، اعلانهای ایجاد (واکنش ، چالش در هشتگ) ، کتابخانه صدا ، صفحه “For You” (فید کشف مبتنی بر الگوریتم TikTok)

جمعیتی ایالات متحده: در درجه اول ژنرال Z. 41٪ از کاربران بین سنین 18-24 * و 27٪ بین 13-17 سال دارند. تقریباً 60٪ از کاربران TikTok زن هستند. 40٪ مرد هستند.

چه کسی کاربران را دنبال می کند: سازندگان محتوا ، افراد مشهور ، مارک ها

کاربران فعال روزانه: 41 میلیون در سطح جهانی *

بارگیری در کل: 738 میلیون در سطح جهان * در سال 2019

درآمد: 176.9 میلیون دلار در سال 2019

مقداری مارک های با استفاده از TikTok: Chipotle ، E.l.f. لوازم آرایشی ، حدس ، ESPN

مبانی: TikTok


چه چیزی است TikTok یک برنامه به اشتراک گذاری ویدیو است که به سرعت در حال رشد است که در سال 2017 توسط شرکت فناوری چینی ByteDance راه اندازی شده است. در اکتبر 2018 ، TikTok بارگیری ترین برنامه در ایالات متحده آمریکا بود و در پایان سال 2019 به رکورد 1.5 میلیارد بار در سطح جهانی رسید.

چگونه استفاده می شود کاربران فیلم های کوتاه و حلقه ای ایجاد شده بر روی کتابخانه عظیم موسیقی و نیش های TikTok ایجاد می کنند و ارسال می کنند – اغلب با طنز و استعداد به عنوان کانون. TikTok لزوماً مکانی برای بروزرسانی های جدی در زندگی یا ارتباط با دوستان نیست. درعوض ، کاربران برای سرگرمی به TikTok اعتماد می کنند و سازندگان را با محتوای با کیفیت دنبال می کنند. فیلم های رایج TikTok شامل رقص های رقص شده ، لب همگام سازی ، چالش های هشتگ ، فیلم های واکنش ، و محتوای ارزشمند گوشواره است.

حضار. این برنامه به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مورد علاقه Gen-Z بوده است ، که 42٪ کاربران بین سنین 16-16 سال فعالانه از این برنامه استفاده می کنند. کاربران فیلم های کوتاه و حلقه ای ایجاد شده بر روی کتابخانه عظیم موسیقی و نیش های TikTok ایجاد می کنند و ارسال می کنند – اغلب با طنز و استعداد به عنوان کانون.

مطالب مرتبط  SEL 20200723

تبلیغات. محصول تبلیغاتی TikTok هنوز در روزهای ابتدایی خود است. در حال حاضر ، تبلیغات فقط به صورت CPM (هزینه هر هزار برداشت) ارائه می شود زیرا پلت فرم تبلیغاتی سلف سرویس TikTok هنوز در بتا است. واحدهای تبلیغاتی که در حال حاضر موجود است شامل موارد زیر است:

  • تبلیغات ویدیویی بومی را فید کنید
  • برداشت تجاری (یک تبلیغ تمام صفحه که وقتی کاربر برای اولین بار برنامه را باز می کند ظاهر می شود)
  • چالش هشتگ
  • فیلترهای مارک دار
  • تبلیغات Topview (شبیه به برداشت تجاری مارک اما از محتوای خوراک استفاده می کند)
  • مشارکتهای تجاری Influencer

بخوانید: TikTok 101: آغازگر مارک ها

مبانی: اسنپ چت


چه چیزی است Snapchat یک برنامه پیام رسانی موبایل برای به اشتراک گذاری متن ، عکس و فیلم با دوستان است. این برنامه در سال 2011 با فرض اشتراک عکس ها با انقضا 10 ثانیه آغاز به کار کرد ، اما از آن زمان تکامل یافته است تا به محتوای ویدئویی زودگذر در قالب Stories و سریال «کشف شده» توجه شود.

چگونه استفاده می شود اسنپ ​​چت راهی را برای کاربران فراهم می کند تا در کنار دوستان ، اخبار مربوطه و روندهای محبوب همگام باشند. قرعه کشی بزرگ ، قابلیت ضبط مطالب زودگذر و انتشار آن به عنوان استوری برای طرفداران است تا حداکثر 24 ساعت با هم ببینند و درگیر شوند. اسنپ ​​چت سرمایه گذاری زیادی در قابلیت های هوش مصنوعی و AR (یا “لنزها”) کرده است تا به برندها و کاربران توانایی خلاقیت همه جانبه تری دهد – مانند اسکن شی ، جلوه های آزمایشی و تعامل با محیط 3D.

حضار. این پلتفرم در بین هزاره ها پرطرفدار است و در حال حاضر حدود 218 میلیون کاربر فعال روزانه (DAU) دارد.

تبلیغات. اسنپ ​​چت طیف وسیعی از گزینه های تبلیغاتی را از طریق سکوی تبلیغاتی خود ارائه می دهد ، از واحدهای استاندارد Snap Ad که بین داستان ها گرفته تا تبلیغات استفاده می شود که از فیلترهای مارک دار و لنزهای AR استفاده می کنند. Snapchat همچنین دارای یک جزء تجارت الکترونیکی با تبلیغات قابل خرید ، هدف گیری شخصی و یک ویژگی پرداخت محلی است.

خواندن: راهنمای اصلی بازاریابی Land Snapchat است

TikTok و Snapchat: مقایسه محتوا

سامسونگ x Snapchat (فرمت Snap Ads):

سامسونگ x TikTok (چالش حمایت):

samsung

باblackpinkofficial به چالش بسیار جذاب Galaxy A ## بپیوندید!

sound صدای اصلی – سامسونگ

سؤالات بازاریابی: کدام پلتفرم برای برند من مناسب است؟

هدف شما چیست؟ هر دو TikTok و Snapchat فرصت های برتر قیفی را برای برندها در ارتباط با مخاطبان ارائه می دهند. به طور خاص ، TikTok می تواند در زمینه آگاهی در رانندگی با محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در قالب چالش ها ، واکنش ها یا فیلترهای برند مؤثر باشد.

در حالی که فرصت هایی برای استفاده از UGC در اسنپ چت از UGC وجود دارد ، این پلتفرم برای به اشتراک گذاشتن لحظه های زندگی زودگذر و جستجوی مطالب مرتبط که ممکن است کاربر به آن توجه کند – مانند سریال اصلی یا Stories بهتر است.

به علاوه ، ویژگی های پرداخت قابل خرید و فروش بومی Snapchat می تواند قرعه کشی بزرگی برای مارک های خرده فروشی (به خصوص D2C) باشد. این پلتفرم همچنین دارای گزینه های تبلیغاتی بالغ تر از TikTok است ، در حالی که استفاده از TikTok برای مارک ها هنوز هم بسیار تجربی است. انتظار ندارید که بازاریابی موفقیت آمیز را در TikTok بیابید ، به خصوص که توسط کاربرانی انجام می شود که به طنز و گرایش زودگذر (که ممکن است برای همه مارک ها موثر نباشد) هدایت می شوند.

مخاطبان خود را در نظر بگیرید. آیا آنها جوان و پر از انرژی مموری هستند که استفاده نشده اند؟ به TikTok نگاه کنید. کاربران Tiktok می خواهند یک تجربه دیجیتالی را داشته باشند که اصیل ، سرگرم کننده خانه و سرگرم کننده باشد. این بخشی از دلیل واکنش و چالش های مارک با سرعت پیچیده است. کاربران TikTok به جای ایستادن و تماشای بازی های اجتماعی از راه دور ، در مرحله اول غواصی می کنند تا در زمان واقعی تقریباً علامت های خود را ترک کنند ، و مارک ها می توانند در این فرآیند تولید محتوای ارگانیک لاغر شوند.

از آنجا که اسنپ چت هنوز خانه ای برای نسل هزاره است ، مارک های موجود روی این سکو می توانند علائم عمومی و معمولی بیشتری را جلب کنند. به طور کلی ، مارک های با مخاطبینی که جوان تر هستند ، احتمالاً باید با Snapchat و TikTok تجربه کنند.

به محتوا فکر کنید. اگر در ایجاد محتوای با کیفیت با پیام مارک سنتی متمرکز هستید ، احتمالاً Snapchat کانال بهتری است. این مارک ها می توانند با استفاده از قابلیت های AR و Lens Snapchat خلاقیت پیدا کنند و در عین حال ویژگی های داخلی (“ضربه تند وشدید زدن”) را برای یک تجربه کاربر همهجانبه ارائه می دهند. محتوای TikTok مربوط به زیبایی شناسی یا اینکه چقدر چیز خوب به نظر می رسد نیست ، که باعث می شود این یک چالش و فرصتی برای مارک ها باشد. برای موفقیت در TikTok ، محتوای یک مارک تجاری در حالی که امکان همکاری با آن را فراهم می کند با کاربران جوان طنین انداز می شود.

برند از موارد استفاده می کند

کباب مکزیکی TikTok x Chipotle. اولین چالش ویروس چیپوتل TikTok در ماه مه سال 2019 آغاز شد پس از آنکه مشتری ویدیویی را در حال ساخت یک تلنگر درپوش ، که پس از آن چیپوتل در اینستاگرام منتشر کرد ، شروع کرد. در این پست بیش از یک میلیون بازدید مشاهده شد و باعث شد تا این برند به TikTok مراجعه کند تا مشتریان را دعوت کند تا با یک چالش هشتگ مارک ، ترفند درب را برای خودشان امتحان کنند. چالش #ChipotleLidFlip بیش از 104 میلیون بازدید ، 111000 ارسال ویدیو و بیش از 59000 شرکت کننده در طول کمپین دریافت کرد.

TikTok x e.l.f. لوازم آرایشی. برند آرایش e.l.f. همچنین موفقیت آمیز ویروسی با قالب چالش هشتگ TikTok یافت. با بیش از 3 میلیون بازدید ارگانیک از هشتگ #elfcosmetics در Tik Tok ، این برند چالش خاص خود را برای تعامل با جامعه خالق محور ایجاد کرد. این برند برای کمپین #eyeslipsface خود یک آهنگ موسیقی ساخته شده برای TikTok را سفارش داد و باعث شد کاربران بتوانند e.l.f. را نشان دهند. آرایش به نظر می رسد به آهنگ.

Snapchat x Top Gun: Maverick. در دسامبر سال 2019 ، Paramount Pictures یک کمپین UGC با محوریت AR را با ویژگی Snapchat’s Cameos را اجرا کرد ، که در آن کاربران می توانند با پوشش های دیجیتالی مورد استفاده در تبلیغ فیلم ، عناصر خلاق را به عکس های خود اضافه کنند. کاربران اسنپ چت که علاقمند به دیدن محتوای تبلیغی بیشتر از این فیلم بودند ، این امکان را داشتند که کل تریلر 2 دقیقه ای را تماشا کنند.

Snapchat x Coca-Cola و McDonalds. اسنپ ​​چت “اسنپ چت اسکن” را در دسامبر سال 2019 منتشر کرد ، و مک دونالد و کوکا کولا اولین برندهایی بودند که از روی هیئت مدیره پرش کردند. این ویژگی تشخیص تصویر را ارائه می دهد تا کاربران بتوانند آرم ها را برای باز کردن لنزهای AR و محتوا اسکن کنند. با استفاده از کک و مک دونالد ، کاربران برای دستیابی به لنزهای منحصر به فرد مارک ، مجبور بودند که بسته بندی روی مواد غذایی یا نوشیدنی خود را اسکن کنند. این یک مثال کلیدی است که چگونه مارک های Snapchat می توانند کاربران را با ترکیب محتوای خلاقانه با عناصر دنیای فیزیکی درگیر کنند. به گفته مدیر بازاریابی محصول اسنپ ، کارولینای آرگلز ، “استفاده از اسکن از این طریق فرصت های بسیاری را برای مارک ها فراهم می کند – از ایجاد لحظه های سرگرم کننده ، اشتراکی ، به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به محصول یا ارائه یک آزمایش مجازی.”

The post TikTok vs Snapchat: راهنمایی برای بازاریابان برای اولین بار در Land Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top