Google Ads 20 ساله می شود: مهمترین روندها و تغییرات 5 سال گذشته

thumbnail

تبلیغات Google اکنون است 20 ساله. در مرحله عطف 15 ساله آن ، ما تکامل AdWords را به یک تجارت 60 میلیارد دلاری تبدیل کردیم. ما هنوز در مورد یاهو به عنوان یک بازیکن در جستجو صحبت می کردیم ، کمپین های پیشرفته ای که موبایل را به عنوان یک ضرورت بازاریابی فقط دو سال قبل انجام می دادیم و خرید Google فقط با تبلیغات سه ساله بود.

پنج سال سریع جلوتر و مارک تجاری بعدی ، درآمد تبلیغات بیش از دو برابر شده است (کسب و کار تبلیغات سال گذشته بیش از 135 میلیارد دلار درآمد کسب کرد) ، یاهو تبلیغات جستجو را به مایکروسافت تسلیم کرد ، تلفن همراه در همه جا وجود دارد ، لیست های رایگان دوباره به Google Shopping – و AI و یادگیری ماشینی نحوه کار Google Ads و نحوه کار تبلیغ کنندگان با آن را دگرگون کرده است.

در اینجا نگاهی به برخی از بزرگترین تغییرات در Google Ads در پنج سال گذشته و آنچه ممکن است به ما بگویید در پنج سال آینده به کجا می رود.

افزایش مخاطبان

چندین سال پس از آنکه فیس بوک و توییتر محصولات هدف قرار دادن شخص اول خود را راه اندازی کردند ، Google Customer Match را در پاییز 2015 راه اندازی کرد. این نشانگر جهش Google به مخاطبان فراتر از هدفگذاری مجدد استاندارد وب سایت است.

سپس هدف قرار دادن مخاطبان مشابه ، میل ، بازار و علاقه های شما را معرفی کرد. امسال مخاطبان پیش بینی شده را براساس احتمال خرید یا ریزش معرفی می کند که از Google Analytics 4 جدید پشتیبانی می کنند.

یکی از اساسی ترین تغییرات در پنج سال گذشته در سال 2017 اتفاق افتاد ، زمانی که Google اجازه داد از داده های حساب کاربران Google برای هدف قرار دادن YouTube استفاده شود ، از جمله اطلاعات دموگرافیک و رفتار جستجو از کاربران وارد شده در Google. سیگنال های جدید هدف گذاری به افزایش درآمد آگهی YouTube کمک کرده و همچنین امکان ترکیب سیگنال های جستجو و YouTube را در مخاطبان Google فراهم می کند.

کاهش کلمه کلیدی (انواع مطابقت)

نحوه تعریف Google از انواع مختلف جستجوهای جستجو در چند سال گذشته قابل توجه بوده است. استفاده تکامل یافته Google از یادگیری ماشینی برای مطابقت جستجوی کاربران با کلمات کلیدی که تبلیغ کنندگان خریداری می کنند ، تبلیغ کنندگان را مجبور کرده است تا در مورد ساختارهای کمپین و گروه های تبلیغاتی گرفته تا کپی آگهی تا مدیریت کلمات کلیدی در مورد آنها تجدید نظر کنند.

اکنون ، اثرات تغییر و حریم خصوصی ، مدیریت کلمات کلیدی را بیشتر پیچیده می کند. ماه گذشته ، Google شروع به محدود کردن عبارات جستجوی گزارش شده به تبلیغ کنندگان کرد. فقط درخواستهایی که توسط “تعداد قابل توجهی از کاربران” جستجو می شوند گزارش می شوند.

مطالب مرتبط  اعتبار Google Ads برای SMB شروع به کار می کند

با گسترش انواع نزدیک ، تبلیغ کنندگان رویکرد مدیریت کلمات کلیدی منفی را برای بهینه سازی کلمات کلیدی در پیش گرفته اند. این بدان معناست که گزارشات عبارات جستجو به ابزارهای مهمی تبدیل شده اند. تبلیغ کنندگان گزارش داده اند که به دلیل 20٪ یا بیشتر از سeriesالاتی که کاربران را وادار به کلیک بر روی تبلیغات خود می کنند ، قابلیت مشاهده دارند.

مربوط:

  • چگونه Google نزدیک انواع مختلف مطابقت گسترده را با هر نوع مسابقه آورده است
  • چگونه می توان عبارات جستجو را در جهان نوع جدید مسابقه مدیریت کرد
  • انتقال اصطلاحات جستجوی Google باعث می شود میلیون ها هزینه تبلیغات برای تبلیغ کنندگان نامرئی باشد

کمپین ها و تبلیغات خودکار

بر اساس نتایجی که از مبارزات جهانی برنامه مشاهده کرده است ، 2018 دوران تبلیغات کاملاً خودکار و انواع کمپین ها را در Google Ads آغاز کرد.

“دیگر اتوماسیون محدود به جنبه های خاصی از مدیریت کمپین نیست – مانند پیشنهادات یا عناوین پویا. اکنون ، هر جنبه از یک کمپین – مناقصه ، خلاقیت و هدف گذاری – می تواند بر اساس چند ورودی از تبلیغ کننده به صورت خودکار انجام شود. “من بعد از اینکه Google در آن سال کمپین های خرید خودکار Smart (برای مشاغل کوچک) ، محلی و هوشمند را نوشت ، نوشتم.

تغییر بزرگ دیگر در مورد این نوع کمپین این است که آنها به طور خودکار در چندین ویژگی تحت مالکیت و تحت کنترل Google اجرا می شوند. اطلاعات بیشتر در زیر.

2018 همچنین سالی بود که تبلیغات جستجوی پاسخگو (RSA) روی صحنه آمد. RSA ها با استفاده از یادگیری ماشینی بهترین ترکیب عناوین و توضیحات آگهی را برای نمایش به کاربر ، بر اساس داده های تاریخی و سیگنال های مختلف موجود در زمان حراج ، پیش بینی می کنند. تبلیغ کنندگان انواع مختلفی از عناوین و توضیحات را وارد می کنند و قدرت را به الگوریتم های Google می دهند تا ترکیب های برنده را جمع آوری کنند. در ماه آگوست ، ما گزارش دادیم که Google در حال آزمایش ساخت RSA به عنوان پیش فرض آگهی جستجو است.

مربوط:

  • جایی که Google موجودی بیشتری برای نمایش تبلیغات تبلیغات جستجوی پاسخگو دارد ، ممکن است شما را متعجب کند
  • RSA: آیا آنها به قول خود عمل می کنند؟ بستگی دارد

سطوح مختلف در Google

در حالی که “Surfaces across Google” یک گزینه خاص برای خرید Google است – با استفاده از Surfaces سراسر Google این امکان را برای خرده فروشان فراهم می کند که محصولات خود را بصورت رایگان (ارگانیک) در تصاویر Google ، Google Shopping ، Google Lens و جستجوی Google نشان دهند – این یک موضوع گسترده تر است.

و این گسترش سطوحی است که اکنون Google بر روی آن تبلیغات نشان می دهد. در حالی که هنوز کمپین های جستجوی خالص در Google Ads وجود دارد ، تقریباً هر نوع کمپین دیگری به طور خودکار تبلیغات را از طریق چندین کانال انجام می دهد ، همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، و Google همچنان به گسترش تبلیغات در ویژگی های آن ادامه می دهد.

مطالب مرتبط  InMarket برای رقابت موثرتر با Foursquare ، NinthDecimal را خریداری می کند

در اینجا نگاهی به انواع مبارزات در Google Ads و کانال ها و سطوحی که در آن اجرا می شوند وجود دارد:

  • کمپین های برنامه علاوه بر جستجو ، شبکه نمایش Google ، YouTube ، AdMob و Google Play در فید خانگی YouTube و موجودی ویدیوی در جریان نیز اجرا شوید.
  • کمپین های هوشمند در جستجو ، نقشه و نمایش اجرا کنید.
  • کمپین های محلی در جستجوی YouTube ، Display و مکانهای اضافی در Maps اجرا کنید.
  • کمپین های کشف از طریق صفحه اصلی YouTube ، تبلیغات Gmail و برگه های اجتماعی و Feed Feed استفاده کنید.
  • کمپین های خرید هوشمند در جستجو ، خرید ، نمایش ، YouTube و Gmail اجرا کنید. آنها همچنین اولویت موجودی را نسبت به تبلیغات بازاریابی خرید و نمایش استاندارد دارند.
  • تبلیغات خرید را به نمایش بگذارید، تبلیغات خرید چند تصویری ، در جستجوی تصاویر ، YouTube و Discover اجرا می شود.
  • کمپین های خرید هنگام ورود به شبکه جستجو واجد شرایط نشان دادن در جستجو ، تصاویر ، YouTube و Discover هستند.
  • خرید در Google / Google Shopping Actions تبلیغات کاربران را قادر می سازد تا محصولات را از طریق سطح پرداخت جهانی Google در خرید ، دستیار Google ، جستجو خریداری کنند. تبلیغات آنها نیز به زودی در تصاویر و YouTube نمایش داده می شود.

آنلاین به آفلاین

تجارت الکترونیکی امسال به دلیل همه گیری همه گیر شده است ، اما همچنین برای تسلط بر اقتصاد آنلاین تا آفلاین موقعیت خوبی دارد همانطور که همکار من گرگ استرلینگ در ماه ژوئن نوشت. این نتیجه بیش از یک دهه کار زمینی است.

علیرغم برخی چالش های اولیه ، تبلیغات موجودی محلی به وسیله نقلیه محبوب خرده فروشان برای تبلیغ محصولات خود به جستجوگران اطراف تبدیل شده است و به طور فزاینده ، تأثیر این تبلیغات را در بازدید از فروشگاه و خرید فروشگاه اندازه گیری می کنند. امسال گوگل بهینه سازی پیشنهادات خودکار را برای فروش فروشگاه اعلام کرد.

در واکنش به تغییر رفتار مصرف کننده در میان بیماری همه گیر ، Google برای تأکید بر گزینه های خرید وانت آنلاین در فروشگاه (BOPIS) از جمله نشان های وانت حاشیه ای ، چندین ویژگی را به کمپین های محلی و تبلیغات موجودی محلی اضافه کرده است.

انتظار داشته باشید که گوگل همچنان به سرمایه گذاری گسترده در قابلیت های آنلاین به آفلاین ادامه دهد.

پست Google Ads 20 ساله شد: مهمترین روندها و تغییرات 5 سال گذشته اولین بار در Search Engine Land پدیدار شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top