Google یک قدم به تبلیغاتی نزدیک است که می تواند شخصی سازی و حفظ حریم خصوصی را ارائه دهد

به دنبال سافاری اپل و فایرفاکس موزیلا ، ژانویه امسال گوگل پایان پشتیبانی کوکی های شخص ثالث در Chrome را تا سال 2022 اعلام کرد. همزمان ، این شرکت ابتکار عمل “حریم خصوصی ماسهبازی” خود را به عنوان همکاری صنعت برای توسعه روشهای جدید حریم خصوصی مخاطبان را هدف قرار می دهند که به شناسه های منحصر به فرد یا ردیابی بین سایت جداگانه متکی نیستند و شخصی سازی را با ناشناس ارائه می دهند.

هدف گذاری گروهی به عنوان یک رویکرد جایگزین. به عنوان یک گام مهم ، روز گذشته گوگل یافته های یک مطالعه مقدماتی را برای استفاده از گروه های مخاطب منتشر کرد – افرادی با سابقه و علایق مرور مشابه که ممکن است به طور جمعی هدف قرار گیرند نه به صورت فردی. بر اساس API یادگیری فدراسیون کوهورتها ، Google توانست نشان دهد که هدف قرار دادن گروههای مبتنی بر علاقه عملکرد به مراتب بهتری از گروه بندی کاربران تصادفی دارد.

دو رویکرد برای انتساب گروهی

منبع: Google – “ارزیابی الگوریتم های همگروه برای
FLoC API ”(2020)

گروه های خوشه بندی. خوشه بندی افراد در گروه ها به طور فرضی حریم خصوصی آنها را حفظ می کند. اما یک معامله بالقوه از نظر دقت بازاریابی وجود دارد. گوگل این معضل را بیان می کند:

[A] الگوریتم انتساب کوهورت یک دادخواست حریم خصوصی-سودمندی را به ما ارائه می دهد: هرچه کاربران بیشتر یک شناسه کوهورت را به اشتراک بگذارند ، استفاده از این سیگنال برای استخراج رفتار کاربر از سراسر وب دشوارتر است. از سوی دیگر ، یک گروه بزرگ به احتمال زیاد دارای مجموعه متنوعی از کاربران است ، بنابراین استفاده از این اطلاعات برای اهداف شخصی سازی تبلیغات ریز را دشوار می کند. یک تکلیف کوهورت ایده آل وظیفه ای است که با گروه بندی تعداد زیادی از کاربران علاقه مند به موارد مشابه ، گروه هایی را تولید کند.

افراد براساس رفتار مرور خود به گروه های مختلفی منصوب می شوند. چالش ایجاد گروههایی است که به اندازه کافی بزرگ (برای حفظ حریم خصوصی) اما سطحی نیستند – برای ایجاد معنی دار و موثر در یک گروه ، چند نقطه لمس مشترک لازم است؟

مطالب مرتبط  چگونه برندها می توانند با هدف کار کنند و با تغییر مشاغل به سمت بازگشایی ، تغییر را تحمل می کنند

در بعضی مواقع گزارش ، اکنون در GitHub ، کاملاً فنی می شود. این مقاله رویکردهای مختلف الگوریتمی خوشه بندی (توزیع شده و متمرکز) و آزمایشات شرکت را با مجموعه داده های عمومی و اختصاصی مورد بحث قرار می دهد. فراتر از یافته های روش ، Google می گوید نتایج آن امیدوار کننده است ، اما همچنین هشدار می دهد که هنوز مراحل کار خیلی زود است.

چرا اهمیت می دهیم Chetna Bindra ، مدیر ارشد محصولات گوگل ، اعتماد کاربر و حریم خصوصی ، گفت که مهمترین نتیجه برای بازاریابان این است که این مطالعه “اثبات اولیه مفهوم ، این که امکان شخصی سازی و حفظ حریم خصوصی وجود دارد” را در دنیای پس از کوکی نشان می دهد. وی افزود قبل از اینکه چنین چیزی به بازار عرضه شود ، کارهای قابل توجهی توسط گوگل و دیگران در صنعت باید انجام شود.

مطالب مرتبط  چگونه DuckDuckGo (و مایکروسافت) از تجارت گسترده تبلیغات گوگل بهره مند می شوند

اما این سازگاری بسیار امیدوارکننده ای برای معضل شخصی سازی حریم خصوصی است. این در پس زمینه افزایش نظارت بر گوگل در ایالات متحده و خارج از کشور اتفاق می افتد ، از جمله گزارش اخیر کمیته فرعی مجلس در مورد ضد انحصار و تشکیل پرونده ضد انحصاری این هفته علیه وزارت دادگستری ایالات متحده علیه Google.

سالهاست که صنعت تبلیغات دیجیتال شخصی سازی 1: 1 را ارتقا می دهد. با پایان یافتن کوکی های شخص ثالث و ورود بیشتر به قوانین حفظ حریم خصوصی مصرف کننده ، شاید زمان آن رسیده است که یک مانترا انعطاف پذیرتر ارائه شود.

پستی که Google یک قدم به آگهی های تبلیغاتی منتقل می شود که می توانند شخصی سازی و حریم خصوصی را ارائه دهند اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top