Google پروژه “داستان پردازی اخبار پیشرفته” را با محتوای مجاز شروع به کار می کند

thumbnail

کمترین سابقه ، تاریخچه Google با ناشران خبر است. این شرکت از نظر تاریخی در برابر پرداخت هزینه های صدور مجوز برای اخبار ، مقاومت کرده و استدلال می کند که این امر ارزش قابل توجهی را به شکل ترافیک به ناشران ارائه می دهد. اما برخی ناشران (به عنوان مثال ، روپرت مرداک) در طول سالها شکایت داشته اند که گوگل در واقع “تبلیغات” درآمدهای تبلیغاتی خود را از بین می برد ، مارک های آنها را خراب می کند و به اشتراک ها آسیب می رساند.

قانونگذاری جنگ. تنظیم کننده ها و قانون گذاران اروپایی چندین سال تلاش کردند که گوگل را وادار کنند ناشران را با قوانین و دعوای محدودکننده حق چاپ بیشتر بپردازد ، که واقعاً کارایی ندارند. با این حال اخیراً مقامات ضد انحصار فرانسه به Google دستور داده اند که برای مطالب خبری بپردازد و با ناشران معامله کند.

این سالها عقب و جلو ، در برابر پس زمینه اقتصادی رسانه های خبری سنتی کاهش یافته ، به تکامل موقعیت گوگل کمک کرده است. اخیراً این شرکت به دنبال تبدیل شدن به شرکای حامی بیشتر ناشران است. با این روحیه ، ابتکار عمل Google News را در سال 2018 راه اندازی کرد “برای کمک به ایجاد آینده ای پایدار برای اخبار از طریق برنامه هایی مانند مشترک شدن با Google و پروژه آزمایش های محلی.”

در ژوئن سال جاری ، Google اعلام کرد برنامه صدور مجوز برای محتوای جدید “به ناشران برای محتوای باکیفیت برای راه اندازی یک تجربه جدید خبر در اواخر سال جاری” پرداخت می کند. گوگل می گوید این ابتکار عمل جدید “تجربه داستان پردازی پیشرفته ای را به شما می دهد که به مردم اجازه می دهد تا به داستانهای پیچیده تری بپردازند.” آزمایش این برنامه در آلمان ، برزیل و استرالیا آغاز شد.

طبق این گزارش ، این محصول جدید به صورت همگام با Google News زندگی می کند و جایگزین آن نمی شود.

مطالب مرتبط  SEL 20200423

کد چانه زنی رسانه های استرالیا. با این حال ، در استرالیا این شرکت با ضرب و شتم روبرو شده است. کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) به تازگی “کد چانه زنی رسانه ها” را منتشر کرده است که می تواند قوانین جدید سختی را در معاملات Google (و فیس بوک) با ناشران خبری تحمیل کند. گوگل آنرا اندازه گیری شدید و جدی می داند ، در حالی که ACCC آن را ابزاری برای جبران عدم توازن در قدرت چانه زنی بین Google و ناشران می داند.

ACCC می گوید: “پیش نویس این قانون به مشاغل خبری استرالیا اجازه می دهد تا برای پرداخت هزینه منصفانه برای کارهای روزنامه نگار خود که در خدمات گوگل شامل می شود ، مذاکره کنند. [and] به عدم تعادل قدرت قابل توافقی بین مشاغل رسانه های خبری استرالیا و گوگل و فیس بوک پرداخته است. ” به عنوان مثال کد اجازه می دهد تا معامله جمعی بین ناشران و Google انجام شود.

Google با انتشار درخواستی برای مصرف کنندگان در مورد انتشار کد پاسخ داد که ادعا می کند منجر به “Google Search و YouTube به طرز چشمگیری بدتر می شود ، منجر به ارسال اطلاعات شما به مشاغل بزرگ اخبار می شود و سرویس های رایگان مورد استفاده شما را قرار می دهد. در استرالیا در معرض خطر است. ” این استدلال است كه ناشران كوچكتر و سازندگان محتوا از این امر محروم خواهند بود و ناشران بزرگی مانند News Corp. (Murdoch) از این مزایا استفاده می كنند. ACCC این خصوصیات را مورد اختلاف قرار داد.

اعلان تغییر الگوریتم. در میان چیزهای دیگر ، کد به Google نیاز دارد تا از تغییرات الگوریتم قابل توجه (نزدیک به یک ماه) اطلاع رسانی کند تا ناشران بتوانند سازگار شوند. اصطلاح “قابل توجه” در اسناد تعریف نشده است.

مطالب مرتبط  بازاریابی محتوای همدلانه بدون اصالت صاف است [Video]

همچنین اگر طرفین نتوانند به طور داوطلبانه در مورد شرایط صدور مجوز توافق کنند ، طرفین باید به داوری الزام آور تسلیم شوند. Google از این نگران است که ناشران محتوای خود را به عنوان یک تاکتیک افزایش دهند ، و داوری را مجبور می کنند که داوران بتوانند هزینه های صدور مجوز از محتوا را بدون حق تجدیدنظر در شرکت تحمیل کنند.

گوگل استدلال می کند الزام تغییر تغییرات الگوریتم خصوصاً مشکل ساز خواهد بود. این شرکت می گوید: (PDF گوگل همچنین ادعا می کند که “هرگونه نیاز به ارائه جزئیات یا اطلاع رسانی در مورد به روز رسانی های ایمنی ، مصرف کنندگان را در معرض خطر قرار می دهد.”

چرا اهمیت می دهیم کد ACCC هنوز بخشی از پیش نویس قانون است. اما احتمالاً به صورت پیشنهادی فعلی یا به شکلی بسیار نزدیک به اجرا خواهد رسید. لحن تأثیرگذاری ACCC به اعتراضات Google یکی از مخالفت ها و عصبانیت ها است. گوگل این را صریحا نگفته است ، اما من گمان می کنم این نگران است که این کد برای الگویی برای دولتهای دیگر که به دنبال یارانه دادن به ناشران خبری هستند که گوگل را “جیب عمیق” می بینند ، الگویی شود.

ما می توانیم در مورد شایستگی ها و اخلاق مانند رویکرد بحث کنیم و اینکه آیا ناشران خبر باید تحت فشارهای “بازار آزاد” قرار گیرند. اما اگر گوگل مجبور شود پیش از این به طور رسمی به ناشران تغییرات الگوریتم اطلاع دهد ، بدون شک آن اطلاعات به صورت عمومی و در سطح جهان نشت خواهد کرد. و ، در حالی که برخی از SEO از این امر استقبال می کنند ، می تواند پیامدهای بزرگتر و ناخواسته ای برای اکوسیستم جستجو داشته باشد.

پست Google برای راه اندازی پروژه “داستان پردازی اخبار پیشرفته” با محتوای مجاز ، برای اولین بار در Land Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top