طی دو سال گذشته ، گوگل محتوا را در یک صفحه وب مبتنی بر کلیک روی یک قطعه برجسته از نتایج جستجوی Google آزمایش کرده است. این آزمایش هم روی دسک تاپ و هم موبایل انجام می شد.
اکنون این برنامه به صورت زنده و در بیشتر قسمتهای برجسته Google و در اکثر مرورگرهای وب کار می کند.
تایید. دنی سالیوان از گوگل گفت در توییتر این ویژگی هفته گذشته پس از سالها آزمایش زنده شد. دنی گفت: “ما از دسامبر سال 2018 این کار را به طور مرتب با صفحات AMP انجام داده ایم. همانطور که اشاره شد ، سال گذشته با صفحات HTML تست کردیم. ما از هفته گذشته به طور مرتب صفحات HTML را انجام می دهیم. “
چگونه کار می کند در Google روی دسک تاپ یا موبایل جستجو کنید و در صورت مشاهده قطعه برجسته ، روی آن کلیک کنید. بعد از کلیک کردن بر روی آن ، Google ممکن است شما را لنگر اندازد و / یا متن آن صفحه وب را که در قطعه نمایش داده شده برجسته کرده اید ، برجسته کند.
در اینجا یک جستجوی مثال با یک قطعه برجسته ارائه شده است:
هنگامی که روی آن کلیک می کنید ، Google متن موجود در صفحه وب را که در قسمت ویژه برجسته در بالا نمایش داده شده است ، برجسته می کند:

جزئیات بیشتر. دنی سالیوان از گوگل به این سند راهنما مرتبط است که می گوید: “کلیک کردن بر روی یک قطعه برجسته ، کاربر را مستقیماً به متن قطعه نمایش داده شده در صفحه وب منبع منتقل می کند. این به طور خودکار اتفاق می افتد. برای فعال کردن یک قطعه برجسته ، هیچ نشانه ای لازم نیست که توسط وب مسترها وجود داشته باشد. اگر یک مرورگر از فناوری زیربنایی مورد نیاز پشتیبانی نمی کند ، یا اگر سیستم های ما نمی توانند به طور دقیق مشخص کنند که در کدام صفحه می توانند یک کلیک را هدایت کنند ، کلیک کردن روی یک قطعه برجسته ، کاربر را به بالای صفحه وب منبع می برد. “
Google بعداً کمی بیشتر در Twitter نوشت:
چرا باید مراقبت کنیم با این کار ، جستجوگران ممکن است تبلیغات گذشته را رد کنند و / یا اقدام به فراخوانی کنند تا مستقیماً به محتوای مربوطه پرش کنند. جستجوگرها باید اقدامات لازم را برای ردیابی اگر سایت شما در جستجوی Google انجام داده است ، انجام دهد و احتمالاً تبلیغات / تماس شما را در مکانهای مناسب تر جایگزین کند.
ارسال شده توسط Google ویژگی برجسته قطعه به برجسته محتوای صفحه وب برای اولین بار در موتور جستجوگر زمین ظاهر شد.