Google رسماً برچسب و فیلتر تصویری «دارای مجوز» را در جستجوی تصویر راه اندازی می کند

thumbnail

نشان “دارای مجوز” Google در نتایج تصویر اکنون از نسخه بتا خارج شده است. Google همچنین فیلتر جستجو “حقوق استفاده” را تغییر داده است تا به کاربران اجازه دهد تصاویر با مجوزهای خلاقانه یا مجوزهای دیگر را جستجو کنند تا نگرانی های مربوط به کالاهای دیجیتالی و استفاده رایگان آنها را برطرف کند.

نشان دارای مجوز گوگل پس از همکاری با مرکز صنعت تصویر (CEPIC) و سایر انجمن های خبری و تصویری در مورد راه های افزایش آگاهی از صدور مجوز تصویر و کمک به صاحبان تصاویر برای فروش و دریافت اعتبار عکس های خود ، آزمایش نشان را در ماه فوریه آغاز کرد.

“برای نتایجی که ناشر یا خالق تصویر اطلاعات مجوز را ارائه داده است ، ما یک نشان” دارای پروانه “را روی تصویر نمایش خواهیم داد ،” Google گفت ، “هنگامی که یک تصویر نشان داده شده را برای مشاهده انتخاب می کنید ، ما پیوندی به جزئیات مجوز تصویر ، و اگر توسط ناشر ارائه شده باشد ، پیوندی را نیز پیدا خواهید کرد که در آن می توانید تصویر را خریداری یا مجوز دهید. “

مطالب مرتبط  چه چیزی در گزارش مکان های Google Ads تغییر کرده است و چرا شما به یک گزارش سفارشی نیاز دارید

در اینجا تصویر صفحه ای از این شکل به نمایش در آمده است:

نشان “دارای مجوز” از طریق فراداده مجوز در تصاویر نشان داده می شود.

فیلتر جدید حقوق استفاده Google گفت ، “شما همچنین می توانید نتایج را فیلتر کنید تا فقط آن تصاویر را که شامل اطلاعات مجوز هستند ، برگردانید.” کاربران می توانند “مجوزهای Creative Commons” یا “مجوزهای تجاری و سایر” را از فهرست کشویی حقوق استفاده در جستجوی تصویر انتخاب کنند.

در اینجا یک عکس از فیلتر جدید برای “حقوق کاربر” است.

گزینه های فیلتر جدید حقوق استفاده برای تصاویر دارای مجوز.

در اینجا نسخه قدیمی این فیلتر وجود دارد:

وقتی جستجوگر از پیش نمایش تصاویر Google روی تصویر کلیک می کند ، Google به صفحه جزئیات مجوز و / یا شرایط ارائه شده توسط مالک محتوا یا مجوز دهنده لینک می شود. حتی ممکن است پیوندی وجود داشته باشد که کاربران را به صفحه ای از مالک محتوا یا مجوز دهنده هدایت کند که کاربر می تواند تصویر را خریداری یا خریداری کند.

مطالب مرتبط  Google برای کسب و کار من گزارش عملکرد جدید را راه اندازی می کند

با استفاده از داده های ساخت یافته. گوگل پشتیبانی از داده های ساخت یافته را برای تأمین نشان در ماه فوریه اضافه کرد و بعداً ویژگی های Search Console را برای پشتیبانی از مارک مجاز با اجازه در ژوئیه اضافه کرد.

دارندگان تصویر می توانند از قالب های فراداده Schema.org یا IPTC برای واجد شرایط بودن نشان مجاز استفاده کنند. در اینجا اسناد رسمی برای نحوه افزودن این علامت گذاری به تصاویر خود آورده شده است.

چرا اهمیت می دهیم اگر سایت هایی را با تصاویر دارای مجوز مدیریت می کنید ، این برچسب می تواند به شما در انتقال جزئیات مجوز به مشتریان بالقوه ، کاهش سرقت تصادفی تصویر و افزایش درآمد تصاویر کمک کند. همچنین ممکن است Google پیوندی را به چگونگی جستجوگران برای خرید و دستیابی به تصویر اضافه کند.

این پست که Google به طور رسمی برچسب و فیلتر تصویری “دارای مجوز” را در جستجوی تصویر راه اندازی کرد ، اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top