COVID به ثبت درآمد آگهی برای فناوری های بزرگ در Q3 کمک کرد

thumbnail

هفته گذشته شرکت های مختلف فناوری درآمد سه ماهه خود را اعلام کردند ، از جمله اپل ، ، آمازون و فیس بوک. اپل تنها شرکت در “چهار گروه ضد انحصاری” است که به طور رسمی درآمد آگهی را گزارش نمی کند ، اگرچه برآوردهای شخص ثالث معتقد است که اپل ممکن است امسال 2 میلیارد دلار از طریق تبلیغات جستجو درآمد کسب کند. ، فیس بوک و آمازون هر کدام رشد چشمگیری در تبلیغات داشتند – به ویژه در پس زمینه (یا شاید به دلیل) فشار COVID-19 و بودجه تبلیغاتی.

رشد دو رقمی تبلیغات

مسلماً بزرگترین ذینفع COVID-19 آمازون است که سایت تجارت الکترونیکی میلیون ها مصرف کننده آمریکایی در طی همه گیر شدن بیماری بوده است. این شرکت درآمد ناخالص بیش از 96 میلیارد دلاری را گزارش کرد که 37٪ رشد درآمد سالانه را نشان می دهد. تبلیغات بیشتر آنچه در بیانیه سود شرکت به عنوان “سایر” درآمد گزارش می شود را تشکیل می دهد. این رقم تقریباً به 5/4 میلیارد دلار رسید که بیش از 50٪ در سال گذشته است.

گوگل کمی بیش از 46 میلیارد دلار درآمد کل و 37 میلیارد دلار درآمد آگهی گزارش داد. جستجوی پرداخت شده 26.3 میلیارد دلار کمک کرد ، در حالی که یوتیوب 5 میلیارد دلار درآمد داشت که به ترتیب 6٪ و 32٪ افزایش در سال گذشته داشته است.

فیس بوک 21.5 میلیارد دلار درآمد سه ماهه سوم به دست آورد که تقریبا 99٪ آن از طریق تبلیغات بود. بیش از 90٪ از درآمد حاصل از مشارکت کاربران تلفن همراه است. فیس بوک در تماس تلفنی خود گفت اکنون 10 میلیون تبلیغ دهنده فعال دارد که اکثر آنها مشاغل کوچک هستند. این در مقایسه با 9 میلیون تبلیغ کننده در Q2 است.

بر این اساس ، به نظر می رسد تحریم تبلیغاتی فیس بوک در StopHateForProfit که به طور گسترده تبلیغ شده است ، تأثیر کمی بر درآمد شرکت دارد یا 22٪ در مقایسه با سال قبل رشد داشته است.

تجارت مبتنی بر COVID

سایر شرکتهای فناوری از جمله Shopify نیز در تاریخ 29 اکتبر درآمد خود را گزارش کردند. Shopify رشد 96٪ رشد سالانه خود را اعلام کرد و انتظارات قبلی سرمایه گذاران را از بین برد. یکی دیگر از ذینفعان عمده خرید آنلاین مبتنی بر COVID ، این شرکت راه حل اصلی برای مشاغل کوچک و سایر افرادی بوده است که به دنبال “تجارت” در طی همه گیر شدن بیماری هستند. اما گوگل و فیس بوک به همان اندازه در تجارت الکترونیکی متمرکز شده اند.

مطالب مرتبط  با تجزیه و تحلیل تماس بیشترین بودجه جستجوی خود را بدست آورید

فیسبوک در انتشار درآمد خود ، بحث در مورد مهاجرت خرید آفلاین در طول بیماری همه گیر را مطرح کرده است. در این مقاله آمده است ، “تجارت آنلاین بزرگترین تبلیغ عمودی ما است” و در مورد اینکه چگونه بازگشت به شرایط عادی ممکن است بر درآمد تبلیغات مربوط به تجارت الکترونیکی تأثیر منفی بگذارد ، در سال 2021 بحث شد. چندی پیش ، این شرکت فروشگاه های Facebook و Instagram ، Checkout را در Instagram و زبانه فروشگاه Facebook.

تجارت به اصطلاح اجتماعی همچنان یک کانال رشد عمده برای خرید آنلاین در سال 2021 خواهد بود. Pinterest ، Snap ، YouTube و TikTok نیز در این بخش برجسته هستند.

به طور جداگانه ، گوگل و آمازون در یک نبرد طولانی مدت برای برتری جستجوی محصول محصور شده اند. Google اخیراً اقداماتی انجام داده است که به دنبال تقویت موقعیت رقابتی خود در برابر آمازون است (به عنوان مثال ، لیست محصولات رایگان ، تبلیغات موجودی کالاهای اطراف). اما در مواقعی که لازم باشد ، مانند دفاع در برابر ادعاهای ضد انحصاری ، گوگل به سلطه جستجوی خرید آمازون به عنوان شواهدی مبنی بر عدم انحصار جستجو یا تبلیغات اشاره می کند.

فراتر از جستجوی محصول ، مدیر عامل Google ، Sundar Pichai ، در تماس تلفنی درآمد شرکت گفت که YouTube “یک بستر مهم برای تجارت الکترونیکی” است. با این حال او هشدار داد که هنوز کانال برای اوایل است.

تمرکز هزینه ها

اقتصاد هنوز کاملا متزلزل است ، اگرچه گزارش شده که رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم قوی است. بهبودی ، تا حدی که بتوانیم آن را بنامیم ، به طور مساوی توزیع نشده است. مشاغل کوچک بخصوص رنج می برند. درآمد حاصل از بزرگترین سیستم عامل های فناوری و چند مورد دیگر نمایانگر اقتصاد بزرگتر نیست. با این حال ، آنها نشان دهنده روند موجود در اکوسیستم تبلیغاتی بزرگتر است.

مطالب مرتبط  کمتر از ضروری: چرا بلندگوهای هوشمند مانند ساعتهای هوشمند هستند نه تلفنهای هوشمند

برای قرار دادن درآمد آگهی سه ماهه سوم گوگل (37 میلیارد دلار) ، فیس بوک (21 میلیارد دلار) و آمازون (5 میلیارد دلار) از برخی دیدگاه ها ، شرکت های تبلیغاتی در رده بعدی پایین تر – اسنپ ، پینترست و توییتر – نیز سودهایی کسب کردند ، اما درآمد آگهی آنها در مجموع کمتر از 2 میلیارد دلار بود:

  • ضربه محکم و ناگهانی: 679 میلیون دلار (+ 52٪ سالانه)
  • Pinterest: 442 میلیون دلار (58٪ سالیانه)
  • درآمد تبلیغات توییتر: 808 میلیون دلار (+ 15٪ سالانه)

همانطور که اقتصاد ایالات متحده با گذشت زمان دچار انشعابات بیشتری شده است – با برندگان و بازندگان – اقتصاد آنلاین با افزایش تمرکز درآمد و کنترل هزینه تبلیغات نیز چنین شده است. این همان چیزی است که گزارش اخیر کمیته فرعی قضایی مجلس در مورد آنتی تراست استدلال می کند.

به گفته PriceWaterHouseCoopers (.pdf) ، اینترنت بزرگترین رسانه تبلیغاتی در ایالات متحده است ، بیش از 50 میلیارد دلار بزرگتر از رسانه دوم (تلویزیون) است.

ما اکنون در یک فضای مهمانی یا قحطی هستیم ، که توسط COVID تقویت می شود ، جایی که پول تقریباً منحصراً به سیستم عامل های بزرگ می رود. آنها مخاطبان گسترده ای دارند و شرط بندی مطمئن تری برای بازاریابان هستند. IAB در سال 2019 گزارش داد که 10 شرکت برتر اینترنتی در حدود 77٪ از درآمد دیجیتال را کنترل می کنند ، در حالی که در سال 2018 76٪ بود. این یک امتیاز ممکن است زیاد به نظر نرسد ، اما در دلار واقعی این مبلغ 14 میلیارد دلار درآمد است که به طور ناهموار در سراسر کشور توزیع شده است. 10 شرکت

در سال 2020 این حتی بیشتر خواهد شد.

پست COVID به ثبت درآمد آگهی برای فناوری های بزرگ در Q3 کمک کرد اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top