“CCPA 2.0” کالیفرنیا احتمالاً تصویب خواهد شد ، در اینجا آنچه تغییر می کند وجود دارد

thumbnail

در حالی که بیشتر مردم روز سه شنبه معطوف به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده هستند ، مردم کالیفرنیا در حال رای دادن به پیشنهاد 24 ، قانون حق حریم خصوصی کالیفرنیا در سال 2020 (CPRA) هستند (یا رأی داده اند). در برخی از محله ها با نام “CCPA 2.0” شناخته می شد ، CPRA توسط اسپانسرهای خود برای گسترش و تقویت CCPA در نظر گرفته شد.

CPRA احتمالاً تصویب خواهد شد. نظرسنجی نشان می دهد که با اکثریت قابل توجهی (80٪) از نظرسنجی ها موافق است که تصویب شود. حتی اگر نظرسنجی 20 امتیاز خاموش باشد ، CPRA همچنان ادامه خواهد داشت زیرا فقط به اکثریت ساده نیاز دارد. با این حال ، همه سازمان های حمایت از مصرف کننده در پشت آن صف نکشیده اند. به عنوان مثال ، CPRA با مخالفت ACLU ، حزب سبز و اتحادیه زنان رأی دهنده مواجه است.

پروپوزال 24 کار گروهی است که توسط توسعه دهنده املاک و مستغلات کالیفرنیا ، Alastair Mactaggart ، پیشگام می شود. همین گروه چندین سال پیش طرح پیشنهادی رای گیری ایالتی را ایجاد كرد كه قانونگذار كالیفرنیا را برای تصویب CCPA تحت فشار قرار داد ، كه از سال جاری به مرحله اجرا درآمد. اما ماکتاگارت CCPA را نوعی “خط مبنا” می داند و از اجرای آن رضایت کامل ندارد.

چه کاری انجام می دهد ، وقتی تأثیرگذار است CPRA تا 1 ژانویه 2023 لازم الاجرا نمی شود. تا آن زمان CCPA به قوت خود باقی است. CPRA حقوق مصرف کننده را گسترش داده و الزامات جدیدی را به مشاغل تحمیل می کند. از جمله سایر موارد ، CPRA موارد زیر را انجام می دهد:

  • از “به اشتراک گذاری” اطلاعات شخصی کسب و کارها (PI) جلوگیری می کند
  • استفاده از “اطلاعات شخصی حساس” را محدود می کند ، از جمله مکان دقیق ، نژاد ، مذهب ، گرایش جنسی ، اطلاعات امنیت اجتماعی ، اطلاعات بهداشتی مشخص و سایر دسته های PI
  • نگهداری اطلاعات شخصی برای مدت طولانی تر از حد ضروری ممنوع است
  • مجازات های سه گانه برای تخلفات مربوط به خردسالان زیر 16 سال
  • “آژانس حفاظت از حریم خصوصی کالیفرنیا” جدید ایجاد می کند تا جای دادستان کل کشور را به عنوان مجری قانون تغییر دهد
  • حق اقدام خصوصی برای مصرف کنندگان را گسترش می دهد
  • تعهدات جدیدی را برای پیوندهای انصراف ایجاد می کند
مطالب مرتبط  کلمات کلیدی در دامنه های سطح بالا عمومی به شما در رتبه بندی بهتر کمک نمی کنند

تعریف جدیدی از مشاغل تحت پوشش. CPRA کمی “مشاغل” تحت پوشش را تغییر می دهد و بنابراین افرادی که باید آن را رعایت کنند. در بعضی موارد ، پوشش را گسترش می دهد و در یک مورد خاص ، مشاغل کوچک بیشتری را معاف می کند. برای اینکه تحت CPRA مشاغل تحت پوشش باشید ، یکی از موارد زیر باید وجود داشته باشد:

  • این تجارت حداقل 50٪ از درآمد سالانه را از تقسیم یا فروش PI مصرف کنندگان کالیفرنیا بدست می آورد
  • درآمد کسب و کار بیش از 25 میلیون دلار است
  • بیش از 100،00 مشتری / خانوار در کالیفرنیا PI خریداری ، فروش یا اشتراک می کند. دستگاه ها دیگر شمارش نمی شوند

گلوله سوم ، تغییر عمده است که تعداد مصرف کنندگان / خانوارها را از 50،000 تحت CCPA افزایش می دهد. این بدان معنی است که تعداد بیشتری از مشاغل کوچک خارج از محدوده CPRA خواهند بود. با این حال ، همانطور که گفته شد ، CCPA با آستانه پایین تر خود همچنان تا سال 2023 اعمال می شود.

اشتراک نه فقط فروش. برای بستن روزنه CCPA که برخی از مشاغل برای جلوگیری از انطباق به آن اعتماد کرده اند – ما داده ها را “نمی فروشیم” تا CCPA در مورد ما اعمال نشود – CPRA کلمه “اشتراک گذاری” را اضافه می کند. با این حال این اصطلاح واجد شرایط است و به طور خاص در ارتباط با “تبلیغات رفتاری متقابل” استفاده می شود. . . اعم از معاملات پولی یا باارزش دیگر ، از جمله معاملات بین یک بازرگان و شخص ثالث برای تبلیغات رفتاری بین بافتی به سود تجارت که در آن هیچ مبادله ای انجام نمی شود. ”

اکنون مصرف کنندگان حق دارند “از فروش و به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود انصراف دهند.” این بدان معناست که در غیر این صورت مشاغل تحت پوشش دیگر نمی توانند از انطباق اجتناب کنند زیرا داده ها را به اشخاص ثالث نمی فروشند.

حقوق اضافی مصرف کننده تعدادی قانون اضافی و حقوق مصرف کننده تحت CPRA معرفی یا اصلاح شده است. فقط چند مورد از این موارد عبارتند از:

  • توانایی تصحیح PI نادرست در تصرف کسب و کار
  • ایجاد قوانین جدید حاکم بر حقوق انصراف مربوط به استفاده از “فناوری تصمیم گیری خودکار”. که شامل پروفایل مصرف کننده / کارمند مرتبط با عملکرد کار ، شرایط اقتصادی ، بهداشت ، مکان و سایر عوامل است. مصرف کننده همچنین حق دسترسی به “اطلاعات معنی دار در مورد منطق مربوط به چنین فرآیندهای تصمیم گیری و همچنین شرح نتیجه احتمالی فرآیند در رابطه با مصرف کننده” را دارد.
مطالب مرتبط  Bing Webmaster Tools اکنون داده پیوند رقابتی به شما می دهد

دقیقاً مشخص نیست که این گلوله دوم چگونه به دنیای واقعی انطباق و اجرا تبدیل می شود ، اما به نظر می رسد محدودیت های بالقوه ای را در استفاده از الگوریتم های یادگیری هوش مصنوعی / ماشین برای تصمیم گیری در مورد مصرف کنندگان یا کارمندان ایجاد می کند.

چرا اهمیت می دهیم با فرض تصویب این قانون ، موارد مختلفی نیز وجود دارد که ممکن است بین فردا و 2023 تغییر کند – مانند قوانین حریم خصوصی فدرال که به طور بالقوه از CPRA پیشگیری می کند. با این حال ، شرکت های مشمول CCPA باید شرایط جدید را مطالعه و درک کنند. آنها باید مطابق با CCPA باشند اما باید در نظر بگیرند که چگونه CPRA ممکن است برخی از عملکردهای عملیاتی خود را تغییر دهد.

ممکن است تأثیر در بازاریابی دیجیتال قابل توجه باشد. مفهوم “به اشتراک گذاری” اطلاعات بسیار گسترده تر از فروش است. با این حال ، قانون انصراف با ایده هدف گیری رفتاری یا مبتنی بر علاقه واجد شرایط است. به نظر می رسد که این امر همچنان امکان اشتراک داده با آژانس ها و بسیاری از فروشندگان بازاریابی را فراهم می کند.

در پایان ، این به عنوان یک سناریوی انصراف به جای انتخاب ، مانند بخش GDPR باقی مانده است. به عنوان یک موضوع عملی ، تحت CCPA ، اکثر مصرف کنندگان به دلیل پیچیدگی و زمان لازم برای انجام این کار ، انصراف نمی دهند. CPRA لزوماً این مسئله را تغییر نمی دهد. مواردی مانند استهلاک IDFA و حذف کوکی ها در نهایت ممکن است برای بازاریابان نتیجه بیشتری داشته باشد.

صرف نظر از این ، آماده شدن بازاریابان و ناشران برای پیروی از CPRA با فرض تصویب آن مهم خواهد بود. بازاریابان باید همزمان بر روی آموزش بهتر مصرف کنندگان در مورد مزایای شخصی سازی متمرکز شوند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این جلسه SMX ، از دست دادن کوکی ها: CCPA ، تجزیه و تحلیل Cookiepocalypse و IDFA را از دست ندهید.

پست “CCPA 2.0” کالیفرنیا احتمالاً تصویب خواهد شد ، در اینجا تغییرات اولین بار در Search Engine Land نشان داده شده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top