یک اسکریپت ساده برای مقایسه رفتار جستجو قبل و در حین COVID-19

thumbnail

با کمبود اقتصاد و آشفتگی مردم و اقامت در خانه ، رفتار جستجو به طور طبیعی تحت تأثیر قرار می گیرد. اما آیا واقعاً تغییر قابل توجهی از موبایل به دستگاههای رومیزی وجود دارد؟ آیا واقعاً ترافیک جستجوی شبانه رو به افزایش است؟ آیا تفاوتهای بین روزهای هفته واقعاً مبهم است؟ و از همه مهمتر: این موضوع چگونه روی حسابهای من تأثیر می گذارد؟ من تجزیه و تحلیل این موارد دستی را خسته کننده کردم ، بنابراین فیلمنامه ای ساختم.

فیلمنامه ای که امروز به اشتراک می گذارم برای پاسخ به این سؤالات کمک می کند. در اصل فقط چند نمودار ایجاد می کند ، به شما این امکان را می دهد که تغییرات رفتار جستجو را به راحتی مشاهده کنید. درصد کلیکها و تبدیلهای شما را با توجه به:

  • دستگاه ها
  • روزهای هفته
  • ساعت روز

به طور پیش فرض ، فوریه را با چهار هفته گذشته مقایسه می کند. نتیجه یک صفحه گسترده Google است که چیزی شبیه به این است:

شکل 1: به فیلترهای بالای نمودار توجه داشته باشید. از آنها برای تحلیل جنبه هایی مانند ترافیک تلفن همراه یا رفتار آخر هفته استفاده کنید.

اسکریپت را می توان در یک حساب Google Ads یا MCC استفاده کرد. اگر از اسکریپت در MCC استفاده می کنید ، صفحه گسترده حاصل شامل یک برگه در هر حساب است.

نحوه استفاده از فیلمنامه

کد را از اینجا کپی کنید ، آن را به عنوان یک اسکریپت جدید به یک حساب اضافه کنید و آن را اجرا کنید (حالت پیش نمایش کافی است). این به طور خودکار تشخیص می دهد که در MCC فعالیت می کند یا خیر. پیکربندی لازم نیست

مطالب مرتبط  خیزش COVID-19 در واقع سرعت بخشیدن به برخی از مبارزات PPC است [Video]

بسته به تعداد اکانت های مورد تجزیه و تحلیل ، فیلمنامه می تواند چند دقیقه طول بکشد. پس از اتمام ، URL صفحه گسترده را در سیاهههای مربوط به قسمت زیر پیدا کنید.

فراتر از بحران: گزینه های پیکربندی

برای روشن شدن: این اسکریپت بدون نیاز به انجام تنظیمات پیکربندی کار می کند. با این حال ، شما می توانید اسکریپت را تنظیم کنید تا سایر موارد را نیز تجزیه و تحلیل کند. تمام گزینه های پیکربندی را می توان در ابتدای اسکریپت به همراه مستندات آنها (از جمله مثال) یافت.

حتی اگر این فیلمنامه برای تحلیل تأثیر بحران Corona ساخته شده باشد ، در اصل فقط ابزاری برای مقایسه برای دوره های زمانی مختلف است. تغییر دادن دوره ها تنظیم برای انجام تجزیه و تحلیل های دیگر ، مانند

  • کریسمس در مقابل عید پاک
  • بهار و تابستان در مقابل پاییز و زمستان – هر دوره که دوست دارید مقایسه کنید.
  • لازم نیست یک مقایسه باشد – شما می توانید یک دوره واحد را نیز تجزیه و تحلیل کنید.
شکل 2: زمانها تغییر می کنند … نمونه دیگری از آنچه می توانید با فیلمنامه آنالیز کنید.

adNetworkTypes تنظیم به شما امکان می دهد تجزیه و تحلیل را در شبکه های خاصی مانند جستجوی Google یا YouTube محدود کنید.

اگر هر سه نمودار دستگاه ، روز هفته یا ساعت روز را نمی خواهید ، تغییر دهید rowDimensions تنظیمات. علاوه بر کلیک و تبدیل ، می توانید اسکریپت را نیز با استفاده از نمودار تنظیم کنید تا برداشت ، هزینه و ارزش تبدیل را ترسیم کنید نامهای متریک تنظیمات. استفاده از نمودارهای کمتری سرعت فیلمنامه را سرعت می بخشد.

مطالب مرتبط  آگهی های محلی Google ویژگی های خدمات را برای فروش فروشگاه ، "بعداً انتخاب کنید" ، برای فروش فروشگاه به دست می آورند

تنظیمات بیشتری وجود دارد:

  • AccountLabelName: اگر می خواهید برای پردازش برچسب گذاری حساب ها از این تنظیم استفاده کنید
  • maxAccounts: این مورد را تغییر دهید تا حساب های کم و بیش پردازش کنید. اسکریپت می تواند بیش از 50 را کنترل کند ، اما ممکن است زمان ارسال نتایج (نمودارها کند) باشد.
  • spreadsheetName: چه چیزی را به صفحه گسترده می خوانیم.
  • ViewerEmail و editorEmails: از اینها استفاده کنید تا به طور خودکار مجوزهای بیننده یا ویرایشگر را به صفحه گسترده اختصاص دهید.
  • anonymizeAccountNames: اگر تنظیم شود ، حسابها فقط شماره گذاری می شوند (در صورت تمایل به اشتراک گذاری یا ارائه نتایج ناشناس).

نتیجه

با بررسی مشتریان Bloofusion ، دریافتم که در بیشتر موارد ، توزیع ترافیک و تبدیل به طور چشمگیری تغییر نکرده است. به طور طبیعی ، حساب های کوچکتر دارای نوسانات بیشتری بودند اما با ترافیک بیشتر ، بیشتر حساب ها نسبتاً پایدار بودند (با چند مورد استثنا). با این وجود ، پایه مشتری ما اکثراً آلمانی است و بیشتر تجارت الکترونیکی است ، بنابراین احتمالاً باید به داده های خود توجه کنید.

آنچه برای اکثر مشتری ها تغییر کرده است حجم و گاهی نرخ تبدیل بود. برای تجزیه و تحلیل چگونگی تغییر این معیارها هنگام صدور اقدامات دولت ، این فیلمنامه را که فردریک ولایی هفته گذشته منتشر کرد ، بررسی کنید.

The post یک اسکریپت ساده برای مقایسه رفتار جستجو قبل – و در طول – COVID-19 برای اولین بار در Land Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top