گوگل متهم به تبانی با فیس بوک و سوusing استفاده از قدرت انحصار در دادخواست جدید است

thumbnail

ده دادستان کل ایالت روز چهارشنبه با طرح ادعایی مبنی بر اینکه این شرکت به طور غیرقانونی از انحصار خود در بخش تبلیغات آنلاین استفاده کرده است تا از طریق طیف وسیعی از تاکتیک های استثنا ، از رقابت استفاده کند ، شکایتی را علیه گوگل تشکیل داد.

در این پرونده آمده است: “کشورهای شاکی به دنبال بازگرداندن رقابت آزاد و عادلانه به این بازارها و تضمین آرامش ساختاری ، رفتاری و پولی برای جلوگیری از این هستند که گوگل مجدداً دست به اقدامات تجاری فریبکارانه بزند و از قدرت انحصار خود برای جلوگیری از رقابت و آسیب رساندن به مصرف کنندگان سوusing استفاده کند.” .

استخراج هزینه از ناشران ، تبلیغ کنندگان و به عنوان واسطه. این شکایت ادعا می کند که تغییر اساسی در تجارت تبلیغات Google در سال 2007 رخ داد ، زمانی که DoubleClick را خریداری کرد و به این شرکت امکان دسترسی به نرم افزار مدیریت تبلیغات DoubleClick و پایگاه آن از ناشران وب ، تبلیغ کنندگان و آژانس های تبلیغاتی را داد.

گوگل با استفاده از موقعیت جدید خود به عنوان واسطه بین مبادلات تبلیغاتی و ناشران ، ناشران را ملزم به مجوز دادن به سرور تبلیغات گوگل و انجام معاملات از طریق مبادلات خود شرکت جهت دسترسی به 1+ میلیون تبلیغ دهنده ای که از Google برای خرید موجودی تبلیغات می کردند ، شکایت ادعاها “بنابراین گوگل توانست تقاضا کند که نماینده خرید باشد ، جایی که یک کارمزد را استخراج کرد ، و همچنین طرف فروش را که در آن هزینه دوم را استخراج کرد ، و همچنین توانست معاملات را وادار کند در مبادله خود ، جایی که هزینه سوم ، حتی بیشتر از آن را به دست آورد ، “شاکیان در پرونده خود اظهار داشتند.

مجبور کردن رقابت گوگل همچنین ادعا کرد که گوگل پس از تبدیل شدن به بازیگر اصلی در فضای تبلیغات نمایشی ، ناشران را با یک قاعده مبادله کرد و از ارسال موجودی کالا به سایر مبادلات تبلیغاتی جلوگیری کرد.

هنگامی که مناقصه سرصفحه تهدید به تضعیف موقعیت Google شد ، پیشنهاد بورس (Exchange Bidding) را پیشنهاد کرد ، که طبق اتهامات ، برنامه ریزی شده بود تا از چندین طریق از رقابت با صرافی ها جلوگیری کند ، مانند کاهش توانایی سایر صرافی ها در شناسایی کاربران مرتبط با ناشران فضای تبلیغاتی در مزایده ها و هزینه ناشران برای فروش موجودی کالا در صرافی های غیر گوگل ، از ناشران.

مطالب مرتبط  جستجوی Google به کاربران کمک می کند تا بازی های ورزشی زنده ، نمایش های تلویزیونی خطی را پیدا کنند

گرگ استرلینگ ، معاون مشاور بینش بازار در Uberall و سردبیر سابق در Search Engine Land گفت: “این ایده این است که Google قادر است کنترل کل فرآیند را کنترل کند ، و مقیاس گسترده آن را قادر می سازد تا درآمد بیشتری کسب کند ، اما همچنین رقابت را کاهش می دهد.” .

تبانی با فیس بوک. در سال 2017 ، فیس بوک اعلام کرد که در حال باز کردن شبکه مخاطبان فیس بوک برای بسترهای پیشنهادی پیشنهادات است ، که جایگزین خدمات Google برای ناشران است.

یکی از راه هایی که گوگل توانسته است مانع پیشنهاد مناقصه شود ، و به طور موثر تهدید به کاهش درآمد تبلیغات شرکت را از بین ببرد ، قطع قرارداد با فیس بوک بود.

سرانجام ، فیس بوک مشارکت خود را در مناقصه عنوان کاهش داد و در عوض ، Google “اطلاعات ، سرعت و سایر مزایا” را در مزایده هایی که Google برای موجودی تبلیغات برنامه تلفن همراه ناشران در ایالات متحده اداره می کند ، به فیس بوک داد ، شکایت ادعا می کند. در این دادخواست از فیس بوک به عنوان متهم نام برده نشد.

پاسخ گوگل. وقتی سخنگوی Google برای اظهار نظر با او تماس گرفت ، به Search Engine Land گفت:

“ادعاهای فن آگهی دادستان کل Paxton شایسته ای نیست ، اما او با وجود همه حقایق پیش رفته است. ما در پیشرفته ترین خدمات فناوری تبلیغات سرمایه گذاری کرده ایم که به مشاغل کمک می کند و به مصرف کنندگان سود می رساند. قیمت تبلیغات دیجیتال طی دهه گذشته کاهش یافته است. هزینه های فناوری تبلیغات نیز کاهش می یابد. هزینه های فناوری تبلیغات Google کمتر از متوسط ​​صنعت است. اینها نشانه های یک صنعت کاملاً رقابتی است. ما در دادگاه به شدت از ادعاهای بی اساس او دفاع خواهیم کرد. “

استرلینگ گفت: اگر پرونده به محاکمه کشیده شود ، “ممکن است چندین سال طول بکشد تا نتیجه ای حاصل شود ، و اگر نتیجه نامطلوبی برای گوگل داشته باشد ، از تصمیم تجدیدنظر خواهی می کند و این می تواند زمان بیشتری را به کل ماجرا اضافه کند.” در همین حال ، چشم انداز تبلیغ کنندگان و ناشران بدون تغییر باقی خواهد ماند.

مطالب مرتبط  تعهد به تنوع در یک سازمان چگونه به نظر می رسد؟

شیوه های ادعایی Google چگونه بر مشاغل و مصرف کنندگان تأثیر می گذارد. استرلینگ گفت: “آنچه که گفته می شود واقعاً هیچ کس در موقعیت رقابت با Google نیست و این به ناشران آسیب می رساند زیرا مکان کمتری برای رفتن به آنجا وجود دارد و در نتیجه قیمت ها می توانند افزایش یابند.” به طور مصنوعی متورم می شود ، که هم به مشاغل و هم به مصرف کنندگان آسیب می رساند.

”مالیات انحصاری که گوگل بر مشاغل آمریکایی وضع می کند. . . مالیاتی است که در نهایت از طریق قیمت های بالاتر و کیفیت پایین کالاها ، خدمات و اطلاعاتی که این مشاغل ارائه می دهند ، به عهده مصرف کنندگان آمریکایی است. هر آمریکایی وقتی گوگل قیمت انحصاری خود را در فروش تبلیغات هدفمند تحمیل می کند ، رنج می برد. “

چرا اهمیت می دهیم اگر اسناد داخلی حاکی از تبانی بین گوگل و فیس بوک باشد ، آنها تصویری نفرت انگیز از گوگل ترسیم می کنند و به ادعاهای ذکر شده در شکایت اعتبار بیشتری می بخشند. اگر قاضی تصمیم رسمی بگیرد ، ممکن است خسارت وارد شود یا تغییرات “ساختاری” فوق الذکر ، که می تواند به این معنی باشد که Google بخشهای خاصی از تجارت تبلیغاتی خود را می فروشد یا سیاستهای تبلیغاتی خاصی را تغییر می دهد.

با این حال ، Google منابع عظیمی در اختیار دارد و برای پیروزی هر کاری که ممکن است انجام خواهد داد و اگر این امکان وجود نداشته باشد ، ممکن است درخواست تجدیدنظر کند یا برای حل و فصل مذاکره کند.

“مجموعه این شکایت ها علیه این شرکت های بزرگ است [Facebook, Google and other large tech companies] منعکس کننده اجماع در محافل سیاسی ، کنگره و در سطح ایالت است. “استرلینگ گفت:” در حالی که این شرکت ها پول زیادی دارند و می توانند هرگونه حسابرسی را به تأخیر بیندازند ، اما تصور نمی کنم که آنها کاملا بدون آسیب فرار کنند ، اما در عین حال ، دشوار است تصور کنید که در نتیجه تغییرات عمده ساختاری در بازار ایجاد شود. “

پست Google متهم به تبانی با فیس بوک و سوusing استفاده از قدرت انحصاری در دادخواست جدید اولین بار در موتور جستجوگر لند ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top