گزارش کنگره گوگل ، اپل ، آمازون و فیس بوک را به عنوان “دروازه بان های” انحصاری اقتصاد دیجیتال منفجر می کند

thumbnail

بر اساس یک گزارش جامع که روز گذشته توسط کمیته فرعی قضایی مجلس در زمینه ضد انحصار صادر شد ، ، اپل ، آمازون و فیس بوک از قدرت انحصاری بر بازارهای مربوطه برخوردار هستند. گزارش كنگره (.pdf) پس از بیش از یك سال حقیقت یابی و شهادت تهیه شده است كه تعدادی از روش های درمانی از جمله “تفكیك ساختاری” (واگذاری) را برای بازگرداندن رقابت و جلوگیری از تمركز مشابه قدرت در آینده توصیه می كند.

گزارش بیش از 400 صفحه ای جزئیات سو allegedاستفاده از بازار هر یک از شرکت ها را با ذکر مثالهای خاص شرح می دهد. این مقاله می گوید که “همانطور که آمازون ، اپل ، فیس بوک و گوگل کنترل کانالهای اصلی توزیع را به دست گرفته اند ، آنها به عنوان دروازه بان عمل می کنند. تعداد زیادی از مشاغل در سراسر اقتصاد ایالات متحده اکنون به این دروازه بان ها برای دسترسی به کاربران و بازارها بستگی دارند. “

Google اولین کسی بود که بیانیه ای را منتشر کرد و به ویژه به ایده تجزیه این شرکت پاسخ می داد: “آمریکایی ها به سادگی نمی خواهند کنگره محصولات گوگل را بشکند یا به سرویس های رایگان مورد استفاده هر روز آسیب برساند. هدف از قانون ضد انحصار حمایت از مصرف کنندگان است ، نه کمک به رقبای تجاری. بسیاری از پیشنهادهای مطرح شده در گزارش های امروز – چه از بین بردن شرکت ها و چه از ضعف بخش 230 ، – باعث صدمه واقعی به مصرف کنندگان ، رهبری فناوری آمریکا و اقتصاد ایالات متحده می شود – اینها هیچ سود مشخصی ندارند. ”

فیس بوک ، اپل و آمازون نیز به همین ترتیب در مورد یافته ها و توصیه های گزارش مجلس ، که هیچگونه قدرت قانونی مستقیمی ندارد ، اختلاف نظر خواهند داشت. با این حال ، تأثیر گسترده ای خواهد داشت و به طور بالقوه پیش نمایش برخی از استدلال ها و شواهدی است که ممکن است در موارد پیش بینی شده ضد انحصار دولت ایالات متحده نشان داده شود ، که به نظر می رسد قریب الوقوع است – حداقل در برابر Google و احتمالاً Facebook.

Google سیستمی از “انحصارات بهم پیوسته” است

این گزارش مشاهده می کند که “گوگل با 9 درصد از 10 سال گذشته حاشیه سود بیش از 20٪ ، نزدیک به سه برابر بیشتر از میانگین یک شرکت آمریکایی ، سودهای قوی و ثابت داشته است.” این گزارش همچنین به تحلیل گران مالی استناد می کند که “گوگل از موقعیت خوبی برخوردار است تا سلطه خود را حفظ کند ، و خاطرنشان کرد که … آلفابت برای کسب و کار خود رقابتی غیرعادی و عمیق رقابتی ایجاد کرده است.”

این گزارش نشان می دهد که Google با استفاده از اندازه ، داده ها و وضعیت “دروازه بان” برای جلوگیری از رقابت یا تعیین امتیازات مطلوب از دیگر افراد وابسته به اکوسیستم ، از انحصار م inثر در جستجو برخوردار است. این همچنین از Google به دلیل “سو استفاده از محتوا” از اشخاص ثالث و طرفدار محتوای عمودی خود در نتایج جستجو انتقاد می کند.

با استفاده از مثالهایی که بدون شک از Yelp و TripAdvisor گرفته شده است ، این گزارش تلاش ادعایی Google برای فشار دادن محتوای شخص ثالث به پایین SERP و بالا بردن محتوای عمودی خود را شرح می دهد:

وقتی Local OneBox در صفحه ظاهر شد ، به صفحه پیوند دهید [the company’s] وب سایت بسیار مرتبط [results] برای دستیابی به نتایج جستجوی ارگانیک ، صفحه را به بخش پایین هدایت کنید. این تنزل رتبه قرار می دهد [the company] در مقایسه با نتایج جستجوی محلی Google در یک نقطه ضعف رقابتی است و سلامتی را به خطر می اندازد [our] تجارت – و این مشکل بیشتر در زمینه رشد تلفن همراه که پیوندها به آن وجود دارد ، تشدید می شود [our] وب سایت ممکن است به طور کلی از صفحه کوچک یا صفحه اول نتایج جستجو خارج شود.

این استدلال در ابتدا توسط FTC در تحقیقات اصلی ضد انحصاری گوگل در حدود هشت سال پیش رد شد. اما از آن زمان بازار تغییر کرده است.

این گزارش همچنین استدلال می کند که “Google همچنین با اعمال مجازات های الگوریتمی از رقبای خاص خود به طور فعال تنزل داده است.” با انتخاب یک بحث Yelp ، ادعا می شود که محتوای عمودی داخلی Google بعید است از “معیارهای تنزل رتبه” خود Google زنده بماند.

مطالب مرتبط  ویدئو: الکسیس ساندرز در مورد استراتژی سئو و چگونگی آزمایش سئو خود

در زیر برخی از یافته های اضافی در مورد Google آورده شده است:

  • Google “در حال جابجایی بازدید از بقیه وب است ، در حالی که اشخاصی که به دنبال دسترسی به کاربران هستند باید مبالغ پیوسته Google را برای تبلیغات به Google بپردازند.”
  • Google “انحصار خود را بر جستجوی عمومی حفظ کرده است [ ] از طریق یک سری قراردادهای ضد رقابتی ، “و به طور خاص قوانین پیش نصب برنامه برای OEM های Android.
  • “اطلاعات گسترده” داده های کاربر Google به “[reinforce] تسلط آن بر بازارها “و انواع خدمات آن ، كه بهم پیوسته اند ،” به عنوان یك اكوسیستم انحصارهای بهم پیوسته “عمل می كنند.

فیس بوک به دنبال “به دست آوردن ، کپی کردن یا کشتن رقبا” است

فیس بوک استدلال می کند که با رقابت گسترده Twitter ، Snapchat ، Pinterest و TikTok روبرو است. با این وجود ، گزارش کمیته فرعی با صراحت ، با استناد به داده های مربوط به میزان استفاده و میزان دسترسی ، “فیس بوک قدرت انحصاری در بازار شبکه های اجتماعی را دارد”. این اضافه می کند که فیس بوک “نزدیک به یک دهه است که در بازار شبکه های اجتماعی موقعیت غیر قابل ردیابی داشته است.” اثرات شبکه ، مزایای داده و “هزینه های بالای سوئیچینگ. . . از رقابت مستقیم سایر شرکت ها برای ارائه محصولات و خدمات جدید منصرف شود. ”

بیشتر بحث فیس بوک در این گزارش به استراتژی خرید آن و اینکه آیا خرید اینستاگرام و واتس اپ برای پایان دادن به تهدیدهای رقابتی آنها علیه این شرکت انجام شده است ، متمرکز است. این گزارش به یادداشت ها و اسناد داخلی فیس بوک استناد می کند که استراتژی M&A شرکت را “چنگ زدن به زمین” و ابزاری برای “خنثی سازی تهدیدات رقابتی و حفظ فیس بوک” توصیف می کند. [dominant] موقعیت. “

در این گزارش آمده است: “فیس بوک از مزیت داده های خود برای ایجاد هوش برتر بازار برای شناسایی تهدیدات رقابتی نوپا و سپس به دست آوردن ، کپی کردن یا کشتن این شرکت ها استفاده کرد.” این مقاله همچنین نمونه هایی از ادعاهای “گام های سو to استفاده از داده ها ، صدمه زدن به رقبا و محافظت از فیس بوک را از رقابت” برداشته است.

این گزارش مواردی را ذکر می کند که فیس بوک / اینستاگرام برای تلاش برای “تخریب” آنها ، از ویژگی های رقبا (به عنوان مثال Snapchat Stories) کپی می کنند:

ایوان اشپیگل ، بنیانگذار Snapchat ، پیشنهاد آقای زاکربرگ برای خرید این شرکت به مبلغ 3 میلیارد دلار را رد کرد. پس از آن ، اینستاگرام – متعلق به فیس بوک – ویژگی Stories را معرفی کرد. . . که “تقریباً مشابه خوراک مرکزی در Snapchat بود ، که [was] داستان نیز نامیده می شود. ” کمتر از یک سال پس از معرفی ، Instagram Stories تعداد کاربران فعال روزانه (200 میلیون نفر) نسبت به Snapchat Stories (161 میلیون نفر) داشت.

در این گزارش ، با ذکر مثال از Vine ، این گزارش می افزاید که فیس بوک همچنین دسترسی صحیح به “نمودار اجتماعی” خود را برای آسیب رساندن و خنثی کردن رقبا درک نکرد. “در سال 2013 ، فیس بوک ادعا کرد که برنامه کوتاه ویدیویی Vine. . . “عملکرد اصلی اخبار فیس بوک را تکرار کرد.” در پاسخ ، فیس بوک دسترسی Vine به API های فیس بوک را قطع کرد. با این کار فیس بوک توانست تجربه مصرف کنندگان Vine را کاهش داده و تهدیدات رقابتی پلتفرم را کاهش دهد. توییتر Vine را در سال 2016 تعطیل کرد. “

سرانجام گزارش ، تا حدی “قدرت انحصاری فیس بوک در تبلیغات آنلاین در بازار شبکه های اجتماعی” مورد بحث قرار می گیرد و به شهادت شخص ثالث استناد می کند که تبلیغات فیس بوک “اجتناب ناپذیر” است ، “باید داشته باشد” و “جایگزینی آن دشوار است” با توجه به مقیاس و مقیاس آن توانایی ها.

اپل و آمازون “قدرت دوام در بازار” دارند که به رقابت آسیب می رساند

اپل و آمازون کاملاً مشابه Google و Facebook به عنوان “انحصار” شناخته نمی شوند اما به عنوان “قدرت با دوام در بازار” توصیف می شوند ، که بعید است دخالت ضد انحصاری را تغییر دهد. برای اپل iOS و فروشگاه App است. در مورد آمازون ، این یک سری مزایا و رفتارهایی است که “قفل” را برای مصرف کنندگان و بازرگانان شخص ثالث در این سیستم عامل ایجاد می کند. ”

مطالب مرتبط  جعبه های "مردم نیز می پرسند": نکاتی برای رتبه بندی ، بهینه سازی و ردیابی

در مورد اپل ، این گزارش ادعا می کند:

  • قدرت با دوام شرکت در بازار “به دلیل هزینه های بالای سوئیچینگ ، قفل شدن اکوسیستم و وفاداری به مارک تجاری است. بعید به نظر می رسد ورود موفقیت آمیز به بازار بتواند برتری iOS و Android را به رقابت بگذارد. “
  • کنترل اپل بر روی iOS همچنین “قدرت دروازه بان را برای توزیع نرم افزار در دستگاه های iOS فراهم می کند.”
  • قدرت انحصاری اپل بر توزیع نرم افزار در دستگاه های iOS به آن امکان می دهد “از فروشگاه App و تجارت خدمات آن سود فوق العاده عادی کسب کند”.

شکایات و نگرانی های مربوط به آمازون گسترده تر است:

  • آمازون به دلیل سهم گسترده بازار ، زنجیره تامین ، اثرات شبکه و مزایای تدارکات ، “دروازه بان تجارت الکترونیکی” است.
  • آمازون بر اکثر فروشندگان شخص ثالث و بسیاری از تأمین کنندگان آن قدرت انحصاری دارد. “آنها نمی توانند به بازارهای جایگزین مراجعه کنند ، صرف نظر از اینکه آمازون چقدر ممکن است هزینه های تجارت خود را افزایش دهد یا اینکه با آنها چگونه بد رفتار می کند.”
  • “آمازون قدرت خود را در بازار از طریق اجتناب از مالیات ، استخراج یارانه های دولتی و انجام اقدامات ضد رقابتی گسترش داد – تاکتیک هایی که به شرکت مزیت غیرمنصفانه ای نسبت به رقبای واقعی و بالقوه داده است.”
  • “شواهد نشان می دهد که آمازون مایل به استفاده از قدرت بازار خود در تجارت الکترونیکی است [COVID] بحران برای فشار بر تأمین کنندگان و حمایت از محصولات شخص اول خود نسبت به کالاهایی که توسط فروشندگان شخص ثالث فروخته می شود. “

سرانجام این گزارش استدلال می کند که پرایم در اکثر درصد خانوارهای آمریکایی که عضویت دارند “قفل” خرید آنلاین ایجاد می کند. در ادامه ادعا می شود که “استراتژی خرید آمازون منجر به انتخاب های کمتری از نظر کانال های خرده فروشی آنلاین آنلاین و همچنین فشار رقابتی از نظر قیمت و کیفیت شده است.”

روش های درمانی ، از جمله “جداسازی ساختاری”

بحث این گزارش در مورد درمان های احتمالی و تغییرات توصیه شده در قانون ضد انحصاری گسترده و کاملاً فنی است. آنچه در نهایت کمیته فرعی به نتیجه رسید این است که مکانیسم های فعلی اجرای ضد انحصار تا حد زیادی برای مقابله با تمرکز قدرت در اقتصاد دیجیتال کافی نیستند. بر این اساس ، این گزارش “منوی اصلاحات را ارائه می دهد. . . برای مقاصد بالقوه فعالیت قانونگذاری در طول باقیمانده کنگره 116 و پس از آن. “

این پیشنهاد تقویت قوانین و مقررات ضد انحصاری موجود ، و همچنین تدوین برخی قوانین جدید ، از جمله “الزامات بدون تبعیض ، ممنوعیت فعالیت سیستم عاملهای برتر برای خود-ترجیح دادن و الزام آنها به ارائه شرایط برابر برای محصولات و خدمات برابر” است. همچنین این طرح ممنوعیت احتمالی در برابر ادغام ها و ادغام های آینده توسط سیستم عامل های مسلط است. به عبارت دیگر ، شرکتهای بزرگی که به دنبال یک خرید حساس هستند ، نوار بسیار بیشتری برای تصفیه دارند.

کنگره ممکن است در تصویب قانون جدید ضد انحصاری با مشکل روبرو شود ، زیرا با وجود اختلاف نظر در مورد لزوم این قانون در میان دموکرات ها و جمهوری خواهان – هر چند به نظر می رسد هر دو حزب در مورد یافته های اساسی گزارش به توافق برسند.

بحث برانگیزترین ، این گزارش “جدایی ساختاری” را به عنوان یک راه حل احتمالی ، بدون پیشنهاد جدایی های خاص (به عنوان مثال ، Google-Android یا Facebook-Instagram) پیشنهاد می کند. این همان چیزی است که Google بلافاصله در پاسخ خود ، که در بالا ذکر شد ، صفر کرد.

وقتی آنها می آیند ، به احتمال زیاد دادگستری دادگستری و پرونده های ضد انحصاری FTC ، در میان سایر راه حل ها ، درخواستی مبنی بر واگذاری خواص کلیدی برای بازگرداندن رقابت را شامل می شود. دلیل آن این است که جریمه ها در گذشته در اروپا برای جلوگیری از رفتار ضد رقابتی درک نشده موفق بوده اند.

اما برای بازاریابان ، در نتیجه این گزارش – یا به طور بالقوه برای سالها – چیزی تغییر نخواهد کرد ، زیرا اقدامات ضد انحصاری آینده از طریق سیستم قضایی خم می شوند.

گزارش گزارش کنگره ، گوگل ، اپل ، آمازون و فیس بوک را به عنوان “دروازه بان های” انحصاری اقتصاد دیجیتال منفجر می کند اولین بار در موتور جستجوگر Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top