گروه کنترل حریم خصوصی جهانی هدف موفقیت در جایی است که “ردیابی نکنید”

thumbnail

گروهی از شرکتها که شامل موزیلا (فایرفاکس) و DuckDuckGo هستند ، یک طرح حریم خصوصی به نام کنترل حریم خصوصی جهانی (GPC) را راه اندازی کردند. یک مشخصات جدید مرورگر ، هدف آن ساده سازی و تسریع در درخواست های حریم خصوصی مصرف کننده تحت قانون حریم خصوصی مصرف کننده در کالیفرنیا (CCPA) است. ناشراني كه امضا كرده اند شامل نيويورك تايمز ، واشنگتن پست و Financial Times هستند.

GPC در Brave و مرورگر تلفن همراه DuckDuckGo ادغام شده است. همچنین برنامه های افزودنی مرورگر از DuckDuckGo ، Abine ، EFF و Disconnect وجود دارد. Abine با Chrome کار می کند.

براساس تنظیمات کاربر ، مرورگر یا برنامه افزودنی سیگنالی را به سایت های ناشر ارسال می کند. طبق GPC ، “این سیگنال یک درخواست” فروش نرفتن “را که در مقررات CCPA ذکر شده است ، اعلام می کند و یک درخواست کلی را به شما می دهد که کنترل کننده های داده فروش یا اشتراک اطلاعات شخصی کاربر را محدود کنند ، همانطور که در GDPR ذکر شده است.”

بی شباهت به “ردیابی نکنید.” اگر ابتکار عمل “ردیابی نکن” (DNT) را به شما یادآوری کند ، به این دلیل است که از بسیاری جهات کاملاً مشابه است. DNT تلاشی مبتنی بر مرورگر برای برقراری ارتباط با تنظیمات حریم خصوصی به ناشران بود. ناشران بزرگ و شرکت های فناوری تبلیغاتی ، از جمله گوگل ، فیس بوک ، یاهو و مایکروسافت ، آن را تا حد زیادی نادیده گرفتند.

GPC کاملاً داوطلبانه است. و درست مانند ناشران DNT می توانند از آن صرف نظر کنند.

از راب شاول ، مدیرعامل Abine ، پرسیدم که چرا ناشران می خواهند بخشی از ابتکار GPC باشند. وی گفت ، “با رعایت این استاندارد ، آنها می توانند از برخی هزینه های انطباق و بارها جلوگیری كنند [of CCPA and GDPR]” اگرچه به خودی خود مطابقت ندارد ، وی افزود که مشارکت به طور بالقوه در سازگاری پرونده با CCPA مفید خواهد بود. شاول همچنین گفت که عضویت در GPC به ایجاد “حسن نیت و اعتماد” در بین مصرف کنندگان کمک می کند و می تواند به وفاداری بیشتر ناشران منجر شود.

مطالب مرتبط  با استفاده محدود از داده های فیس بوک برای CCPA اشتباه گرفته اید؟ تو تنها نیستی

افزونه مرورگر Abine’s Blur با GPC

منبع: Abine

اگرچه چنین کاری صورت نگرفته است ، اما CCPA و مقررات GDPR اروپا همانطور که اجرا شده است ، برای استفاده از گزینه های گیج کننده کوکی ها (GDPR) یا گام برداشتن در یک فرایند دشوار برای هر سایت بازدید شده (CCPA) ، بار قابل توجهی را بر دوش مصرف کنندگان می گذارد. در وهله اول ، اگر مصرف کنندگان بتوانند پیوند را پیدا کنند ، اغلب “قبول همه” کوکی ها یا دنبال نکردن “فروش نکن” را از بین می برند.

این با طراحی است. بسیاری از ناشران این نامه را رعایت می کنند اما روح این قوانین را رعایت نمی کنند. آنها تشخیص می دهند که با ایجاد چالش بیشتر برای مصرف کنندگان ، منفعل خواهند بود و کوکی ها را می پذیرند یا از فروش داده های آنها جلوگیری نمی کنند.

سوار شدن ناشران چالش برانگیز خواهد بود. GPC به دنبال ساده سازی و حذف اصطکاک از روند استفاده از حقوق حفظ حریم خصوصی است. برخلاف مسدود کردن تبلیغات ، GPC یک تلاش کاملاً “خوب” است. حالت درآمد ندارد ، اگرچه به طور واضح شرکت های درگیر درگیر هستند. به عنوان مثال ، Abine با فروش اشتراک مصرف کنندگان محصولات برتر حریم خصوصی خود درآمد کسب می کند.

GPC با چالش ساخت بازار دو طرفه روبرو است. هم به ناشران و هم به مصرف کنندگان نیاز دارد تا از آن استقبال کنند. پذیرش مصرف کننده چالش برانگیز خواهد بود ، اما ناشران برای پیروزی سخت تر خواهند شد زیرا انگیزه تجاری مشخصی برای پذیرش GPC ندارند.

Shavell ، مانند بسیاری دیگر ، معتقد است که به نفع صنعت است که از حریم خصوصی استفاده کند و در برابر آن مقاومت نکند. وی می گوید گفتگوی فعلی جمع صفر بین طرفداران حریم خصوصی و بازاریابان محدود و محدود کننده است. “شما تمایل زیادی به مصرف کنندگان برای تعامل با بازاریابان و مارک ها پیدا خواهید کرد اما این مکالمه باینری و غیرخلاقانه وجود دارد. باید تغییر کند و با گذشت زمان تغییر خواهد کرد. ”

مطالب مرتبط  چگونه برندها می توانند با هدف کار کنند و با تغییر مشاغل به سمت بازگشایی ، تغییر را تحمل می کنند

چرا اهمیت می دهیم Shavell می گوید که مصرف کنندگان نظرات خصوصیات ظریف و پیچیده تری نسبت به شرکت های martech دارند. به عنوان شواهد ، او می گوید که در هفته پس از راه اندازی ، فقط 32٪ از مصرف کنندگان با استفاده از افزونه مرورگر Abine فعال “فروش نمی کنند”. مسلماً ، این داده ها بسیار مقدماتی است. با این حال ، یک نظرسنجی که ما در مورد استهلاک IDFA انجام داده ایم ، از داده های اولیه Abine پشتیبانی می کند. تقریباً 60٪ از مصرف کنندگان در آن نظرسنجی اظهار داشتند که آنها مجاز به ردیابی هستند.

ناشران ممکن است بتوانند با مصرف کنندگان مذاکره کنند و در ازای داده هایشان مشوق هایی را ارائه دهند. بسیاری از نظرسنجی های گذشته ، از جمله بررسی های ما ، نشان می دهد که این می تواند موثر باشد.

GPC ممکن است موفق باشد یا نباشد اما مشکلاتی که در پی حل آن است برطرف نخواهد شد. همانطور که شاول پیشنهاد می کند ، صنعت باید در مورد حریم خصوصی با مصرف کنندگان گفتگوی مستقیم و محترمانه ای داشته باشد. اگر این کار را نکنند ، احتمالاً همچنان با قانون “خصمانه” مانند قانون حقوق خصوصی حریم خصوصی کالیفرنیا روبرو خواهند شد.

این داستان برای اولین بار در MarTech Today ظاهر شد.

The post گروه کنترل حریم خصوصی جهانی هدف موفقیت در جایی است که “ردیابی نکنید” موفق نشد اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top