کمپین های خرید هوشمند Google: هر آنچه برای شروع باید بدانید

thumbnail

من مطمئن هستم که شما قبلاً درباره کمپین های خرید هوشمند Google (SSC) چیزی شنیده اید. اما آیا شما تازه استفاده از این موارد را در کمپین های خود آغاز کرده اید؟ یا آیا به چند دلیل برای امتحان آن نیاز دارید؟

در این مقاله ، من مقایسه می کنم SSC درمقابل کمپین های خرید استاندارد با مزایا و معایب اصلی هرکدام و همچنین نحوه ایجاد کمپین های خرید هوشمند. ما همچنین به دو دیدگاه با SSC و چرایی کارکرد آنها برای هر یک خواهیم پرداخت.

کمپین های خرید هوشمند Google چیست

SSCs نوعی کمپین خرید Google است که هدف آن تبدیل شدن به جانشینان کمپین های استاندارد است.

در حساب Google Ads ، هم می توانید SSC و هم کمپین های خرید استاندارد را مشاهده کنید و توجه داشته باشید که شناسه مورد آنها یکسان است.

ساخت ، پیکربندی و نگهداری SSC ها واقعاً آسان است. آنها به فراتر از اطمینان از درست بودن خبرآوری و دستیابی به هدف ROAS ما و همچنین تغییر تبلیغات (متن + تصاویر) به بهینه سازی فعال نیاز ندارند.

یکی دیگر از ویژگی های برجسته کمپین های خرید هوشمند ، ترکیب بازاریابی مجدد پویا است. آره! این نوع کمپین شامل شبکه Display نیز می شود. همچنین لازم به ذکر است که قسمت Display از SSC نیز بر تبلیغات Display در حساب اولویت دارد.

علاوه بر شبکه جستجو و نمایش ، محصولات این کمپین ها را می توان به صورت کاملاً خودکار در YouTube و Gmail نیز نشان داد.

تنها نوع استراتژی پیشنهاد برای استفاده حداکثر مقدار تبدیل است که همچنین می تواند ROAS مورد انتظار را برای سرمایه گذاری تعریف کند.

به عنوان شرایط لازم برای ایجاد این کمپین ها ، شما باید یک لیست بازاریابی مجدد داشته باشید که حداقل 100 کاربر با پیگیری تبدیل فعال هستند.

مقایسه: کمپین های خرید هوشمند در مقابل کمپین های استاندارد

قبل از جهش به SSC ، لازم است که ویژگی های ارائه شده آن را در مقایسه با کمپین های استاندارد درک کنید تا مزایا و محدودیت ها را درک کنید.

در اینجا یک مقایسه سریع بین مبارزات وجود دارد:

همانطور که مشاهده می کنید ، کمپین های خرید هوشمند بسیاری از کارهای دستی را که سرمایه اصلی آن است به طور خودکار انجام می دهند. به عنوان مثال ، در کمپین های خرید استاندارد افزودن کلمات کلیدی منفی و همچنین معرفی تنظیمات پیشنهاد (برای هر مخاطب ، دستگاه…) مناسب است. اما در SSC این نوع کارها کاملاً خودکار است و در وقت ما صرفه جویی می کند تا روی کارهای استراتژیک تمرکز کنیم.

برعکس ، ما کدری پیدا می کنیم که باید یاد بگیریم با آن کنار بیاییم. به عنوان مثال ، ما نمی توانیم بررسی کنیم که عبارات جستجو تبلیغات ما را فعال می کنند یا به چه نسبت در هر شبکه نمایش داده می شوند (Display vs Google Search). اما اگر تنها هدف شما در تجارت الکترونیکی بدست آوردن سودآوری خاصی است و این کمپین ها آن را به شما پیشنهاد می دهند ، آیا لازم است که این داده ها را بدانید؟ این پاسخ باید برای راهنمایی انتخاب شما برای استفاده از SSC یا دور انداختن کامل آنها ذکر شود.

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد: برخی از مشتریان و آژانس ها هستند که با تکیه بر تبلیغات خریدهای استاندارد ، ساختاری بسیار ریز و درشت را ایجاد کرده اند. در برخی موارد ، آنها یک قیف (با استفاده از اولویت های مبارزات انتخاباتی) ایجاد کرده اند تا پیشنهادات محصول را براساس مرحله قیف برای کاربر تنظیم کنند.

در این موارد ، لازم است ارزیابی شود که آیا تغییر به کمپین های خرید هوشمند می تواند سودآوری بیشتری به همراه داشته باشد. اما این امر ابتدا به آزمایش نیاز دارد.

مطالب مرتبط  5 نکته برای شروع PPC بین المللی

مراحل قبل از ایجاد این نوع کمپین

مهمترین نکته ای که باید قبل از ایجاد هر کمپین در نظر بگیرید ، اندیشیدن درباره ساختار است.

بسیاری از ما طی سالهای گذشته یاد گرفته ایم که هرچه دانه تر باشد ، بهتر است. با ورود ماشین یادگیری و تمام فناوری مبتنی بر یادگیری از داده ها ، به نظر می رسد که وضعیت برعکس شده است – در بسیاری از موارد کمتر است. و این دقیقاً باید گفته شود زیرا این اصول حاکم بر کمپین های خرید هوشمند است ، محصولی کاملاً مبتنی بر اتوماسیون.

برخی از توصیه هایی که باید هنگام برنامه ریزی ساختار مبارزات به خاطر داشته باشید:

1. اگر قبلاً با کمپین های استاندارد خرید کار کرده اید ، محصولات با ROAS مشابه را در کمپین های هوشمند جدید گروه بندی کنید.

2. هنگام گروه بندی در کمپین ها ، به خاطر داشته باشید که ایده آل این است که محصولاتی با قیمت متوسط ​​مشابه جمع آوری کنید. به عنوان مثال ، اگر یک محصول 100 دلاری را با یک محصول 20 دلاری گروه بندی کنید و محصول 20 دلاری آن با سهولت بیشتری به فروش برسد ، یادگیری ماشینی می تواند دید آن را بیشتر کند. بنابراین ، بهترین کار این است که سعی کنید قابلیت مشاهده همه محصولات را یکدست کند.

3. گوگل توصیه می کند که ما گروه محصولات را تقسیم نکنیم. در کمپین های خرید استاندارد ، گره اصلی را بر اساس برچسب سفارشی ، مارک ، نوع محصول یا حتی بر اساس شناسه های جداگانه محصول تقسیم کنید ، اما توصیه نمی شود. با انجام این کار می توان نگاهی به عملکرد محصول بر اساس آن زیرمجموعه ها داشت. به عنوان گزینه دیگر ، از گزارشات استفاده کنید.

به گزارش ها / گزارش های از پیش تعیین شده (ابعاد) / خرید بروید ، و سپس گزارش مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از ورود به گزارش ، می توانید آن را سفارشی کنید.

از طرف دیگر ، تقسیم بندی به ازای هر شناسه محصول امکان استثنا محصول را نیز فراهم می کند. به عنوان یک گزینه جایگزین ، از فیلترهای کمپین استفاده کنید تا فقط محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نحوه ایجاد یک کمپین خرید هوشمند (SSC)

برای شروع ، این ویدئو یک منبع فوق العاده مفید است که نحوه انجام آن را مرحله به مرحله نشان می دهد.

اما در اینجا خلاصه ای از مراحل آورده شده است:

  1. از پیکربندی درست خوراک اطمینان حاصل کنید
  2. کمپین جدید / فروش / خرید را انتخاب کنید
  3. حساب دلخواه Merchant Center ، کشوری که در آن می فروشیم و سپس زیرمجموعه Smart Campaign را انتخاب کنید
  4. بودجه و به صورت اختیاری ، هدف ROAS را مشخص کنید. توصیه من این است که در ابتدا کمپین را بدون هدف ROAS “به حداکثر رساندن مقدار تبدیل” تنظیم کنید.

برخی از توصیه ها هنگامی که یک کمپین از قبل ایجاد شده و در حال اجرا است:

• پس از اندکی زمان ، و با توجه به نتایجی که کمپین ارائه می دهد ، گزینه تعیین شده برای یک هدف ROAS را ارزیابی کنید (داده های تاریخی تصمیم گیری را آسان تر می کنند).

• اگر قبلاً یک کمپین خرید استاندارد وجود داشته و به SSC تغییر یافته اید ، ممکن است بخواهید عملکرد آنها را مقایسه کنید. محاسبه کل ROAS کمپین های “سنتی” ما (خریدهای استاندارد + کمپین های بازاریابی مجدد نمایش) ، چند ماه قبل از انتقال ، مهم است. سپس ، آن را با ROAS SSC مقایسه کنید.

فقط به یاد داشته باشید که SSC ها بازاریابی مجدد پویا دارند ، بنابراین مقایسه عملکرد آن با کمپین های استاندارد منصفانه نیست ، زیرا کمپین های هوشمند معمولاً همیشه برنده هستند.

مطالب مرتبط  Google قرار ملاقات های ویدئویی ، کلاس های آنلاین را به نمایه های مشاغل محلی ارائه می دهد

اکنون که نحوه ایجاد و ارزیابی یک کمپین خرید هوشمند را بررسی کردیم ، بیایید در مورد موارد استفاده از SSC از دیدگاه های مختلف صحبت کنیم.

دیدگاه های مختلف از یک خرده فروش و یک آژانس

Thais Baptista – مدیر بازاریابی در Mascoteros ، یک تجارت الکترونیکی اسپانیایی که محصولات حیوانات خانگی را می فروشد و Enrique del Valle ، یک متخصص تبلیغات Google Ads در اسپانیا ، از دیدگاه آنها دیدگاه های خوبی در مورد کمپین های خرید هوشمند ارائه دادند.

تایلندی ها چند کمپین را به خریدهای هوشمند منتقل کردند ، اما نه همه آنها. در ابتدا ، او شاهد افزایش نتایج در کمپین های آزمایش شده (حجم بالاتر ، CPC پایین تر) بود ، اما بعد از مدتی رفتار تغییر کرد: “در دو کمپین SSC ، 80٪ کلیک ها از یک محصول واحد و یک بخشی از تلفن همراه. “

بر اساس تجربه خود ، تایلند گفت که هر خرده فروشی را که به فکر رفتن به SSC باشد ، توصیه می کند قبل از تغییر استراتژی خرید ، در بعضی از کمپین ها با آزمون شروع کند. و “با بزرگترین یا بزرگترین کمپین خود شروع نکنید. یک مورد خیلی کوچک را نیز انتخاب نکنید. ” آنچه برای او بهتر کار کرد ، کمپین های خاص با چند محصول با استفاده از برچسب های فید بود.

تایلندی ها این کمپین ها را درصورت نیاز به افزایش حجم تبدیل یا جذب ترافیک بیشتر و مهم نبودن کنترل بهینه سازی ، توصیه می کنند.

در همین حال ، انریکه نسبت به عملکرد کمپین های خرید هوشمند خوشبین تر است. وی امکان وجود خرید و نمایش با هم را در یک کمپین منحصر به فرد ، جایی که سیستم همه چیز را به طور خودکار مدیریت می کند ، برجسته می کند.

او معتقد است که کمپین های خرید هوشمند برای اکثر بخش ها به خوبی کار می کنند ، و در غیر این صورت ، “ما خرید هوشمند را با آنها تغذیه می کنیم [everything] و عدم انتخاب ، سیستم را مجبور به تولید آماری برای بسیاری از محصولات دیگر می کند تا ببیند کدام یک از آنها بهترین عملکرد را دارد. “

انریکه از جدایی بیش از حد کمپین ها هشدار می دهد و تأکید می کند که از از دست دادن کنترل اتوماسیون کامل نترسید زیرا “این بزرگترین دارایی SSC است.”

اما شک ندارد ، “ROAS این نوع مبارزات بالاتر است. هم برای بودجه های بزرگ و هم برای بودجه های کوچک مناسب است ، به شرطی که سابقه تبدیل قبلی داشته باشیم. ” با این حال ، وی هشدار می دهد که استفاده از این نوع کمپین ها در یک پروژه جدید بدون سابقه تبدیل توصیه نمی شود.

افکار نهایی

با موارد استفاده در مورد کمپین های خرید هوشمند ، امیدوارم که شما بهتر درک کنید که چگونه – و چه زمانی – آنها می توانند در کسب و کار شما جا بیفتند.

مزایای این نوع کمپین با اتوماسیون کامل ، پشت سر گذاشتن کارهای دستی از جمله افزودن کلمات کلیدی منفی ، تنظیم تنظیمات پیشنهاد و موارد دیگر.

در عوض ، بهای پرداخت شده این است که علاوه بر عدم کنترل از جنبه های خاص ، از اطلاعات خاصی صرف نظر کرده و میزان شفافیت این نوع کمپین ها را بپذیریم.

تقریباً در همه موارد ، سنجش جوانب مثبت و منفی ، و البته تلاش و آزمایش است. آیا شما جرات انجام آن را دارید؟

اگر س anyال یا نظری دارید ، از آنها استقبال می شود!

The post کمپین های خرید هوشمند Google: همه آنچه برای شروع باید بدانید اولین بار در Search Engine Land پدیدار شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top