کمتر از ضروری: چرا بلندگوهای هوشمند مانند ساعتهای هوشمند هستند نه تلفنهای هوشمند

thumbnail

آیا بلندگوهای هوشمند بیشتر شبیه تلفن های هوشمند یا ساعت های هوشمند هستند؟ تقریبا 85٪ از بزرگسالان ایالات متحده صاحب تلفن هوشمند هستند ، در حالی که تنها حدود 16٪ آمریکایی ها دارای ساعت هوشمند هستند. از جهات بیشتری نسبت به یک ، قیاس بهتر برای بلندگوهای هوشمند ساعت هوشمند است.

حتی اگر اکنون در 60 میلیون خانوار آمریکایی تقریباً 126 میلیون بلندگو هوشمند وجود دارد ، براساس آخرین گزارش Smart Audio از NPR و Edison Research ، این دستگاه ها به کانال بازاریابی یا بازاریابی قانع کننده ای که بسیاری (از جمله من) پیش بینی کرده اند تبدیل نشده اند. آمازون اولین اکو خود را در نوامبر 2014 منتشر کرد.

تقریباً شش سال بعد ، تجربه و فناوری کاربر اساساً تکامل نیافته است. دو مورد استثنایی در دسترس بودن صفحه نمایش و جهش های برگشتی در پردازش زبان طبیعی و درک دستگاه است. اما این پیشرفت ها باعث تغییر تحول در استفاده یا عملکرد نشده است. و ظهور برنامه ها / مهارت ها / اقدامات صوتی ، ابزار یا لذت قابل توجهی را به آن اضافه نکرده است.

از پتانسیل آنها به عنوان کانال کمبود

این بدان معنا نیست که بلندگوهای هوشمند ناامید کننده هستند. آنها واحدهای چند منظوره قابل ملاحظه ای هستند که تحت کنترل صوتی و تحت تأثیر زیرساختهای گسترده و پیچیده ابر هستند. آنها می توانند انواع اطلاعات و مطالب ارزشمند را در صورت تقاضا تحویل دهند. آنها همچنین می توانند بسیاری از کارکردهای خانه هوشمند را کنترل کنند. اما به نظر نمی رسد که آنها پتانسیل خود را به عنوان یک کانال بازرگانی یا به عنوان یک بستر بازاریابی تحقق بخشند – حداقل در آینده قابل پیش بینی نیست.

اگر زمانی وجود داشت که افراد واقعاً با این دستگاه ها درگیر شوند ، اکنون زمان قفل ماندن در خانه است. در مورد چگونگی خاموش شدن تماس / کنفرانس ویدیویی فکر کنید. در واقع ، تحقیقات NPR نشان می دهد که مردم بیشتر از بلندگوهای هوشمند خود استفاده می کنند و از طریق این دستگاه ها محتوای بیشتری مصرف می کنند. با این حال ، موارد استفاده عمدتا بدون تغییر بوده و رشد افزایشی است. این لحظه دستیابی به موفقیت نبوده است.

مطالب مرتبط  آیا آمازون قصد دارد ناهار Google را بخورد؟

رایج ترین موارد استفاده از بلندگوهای هوشمند

منبع: NPR ، تحقیقات ادیسون (مه 2020)

اقدامات برتر – پخش موسیقی ، گرفتن آب و هوا ، پاسخ به سؤال دانش عمومی ، تنظیم تایمر و اخبار یا گوش دادن به رادیو – با نحوه استفاده مردم از چندین سال از این دستگاه ها سازگار است. با این حال ، کاربران جوان (18 – 34) از ابتدای شیوع این کشور به اخبار بیشتری در مورد بلندگوهای هوشمند گوش می دهند.

در گذشته نکاتی در مورد پتانسیل جستجو و تجارت وجود داشته است. در نظرسنجی سال 2017 ، 57٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند كه چیزی را با استفاده از بلندگو هوشمند خریداری كرده اند. این نتایج از آن زمان تاکنون واقعاً تکرار نشده است. با این حال ، بررسی کنونی نشان می دهد که 18٪ از دارندگان بلندگو هوشمند سفارش غذا را سفارش داده اند و 31٪ از اسپیکر هوشمند یا صفحه نمایش هوشمند برای انجام جستجوی محلی استفاده کرده اند ، در حالی که 32٪ می گویند تماس تلفنی برقرار کرده اند.

متأسفانه ، ما درباره ماهیت این رفتارها ، فراوانی آنها یا میزان رضایت کاربر چیزهای بیشتری نمی دانیم.

برخورد به دیوار پذیرش

در ژانویه سال 2019 ، NPR تخمین زد که تقریبا 118 میلیون بلندگو هوشمند در خانه های ایالات متحده وجود دارد. براساس جدیدترین گزارش ، این رقم امروز 126 میلیون نفر است. این رشد کمتر از 10٪ است ، در مقایسه با رشد تقریبا 80٪ از سال 2018 تا 2019.

بلندگوهای هوشمند رده پایین از و آمازون غالباً با قیمت 29 دلار فروخته می شوند و یا به صورت رایگان در سایر محصولات محصول به بازار عرضه می شوند. بر این اساس ، هزینه مانع پذیرش نبوده است. و بخش عمده فروش از دستگاه های ارزان قیمت Google Home Mini و Amazon Echo Dot بوده است.

چرا مردم یک بلندگو هوشمند ندارند

منبع: NPR ، تحقیقات ادیسون (مه 2020)

تقریباً 124 میلیون خانوار در ایالات متحده وجود دارند که از این رو 50 درصد نفوذ را نشان می دهد و “هدست” قابل توجه برای بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند را نشان می دهد. اما در حالی که تلفن های هوشمند به عنوان اساسی تلقی می شوند ، تقاضا برای بلندگوهای هوشمند نرم تر است – مانند ساعت های هوشمند. و برخی از موارد گذشته ، تبلیغات منفی پیرامون استراق سمع بلندگوهای بلند و افزایش ، آگاهی عمومی درباره حریم خصوصی و فناوری ممکن است پذیرش بیشتر را ناچیز یا کند کند.

مطالب مرتبط  برای مدیریت تبلیغات تجاری دیجیتال خود نرم افزار در نظر دارید؟ در اینجا آنچه شما باید بدانید

نظرسنجی فعلی NPR نشان داد که بی اعتمادی به شرکتهای فناوری ، استراق سمع و هک کردن نگرانی ها و موانع خرید تقریباً دو سوم از افراد مورد بررسی است که یک بلندگو یا صفحه نمایش هوشمند ندارند.

نوآوری مبتنی بر COVID مورد نیاز است

در سال 2017 ، 42٪ از پاسخ دهندگان نظر سنجی NPR ، بلندگوهای هوشمند خود را “ضروری برای زندگی روزمره” خواندند و از آن زمان رتبه های رضایت مطلوب وجود داشته است. پتانسیل برای تجارت و بازاریابی باقی مانده است. اما علی رغم چند اعلامیه مشهور ، مارک ها ، خرده فروشان و ناشران در استفاده از این دستگاه ها بسیار ابتکاری یا خلاق نبودند ، علی رغم بیش از 80،000 مهارت الکسا ، که بیشتر مردم از آن استفاده نمی کنند.

بحران COVID فرصتی جدید و سریعتر برای آزمایش و نوآوری را ارائه می دهد. به عنوان مثال خرده فروشی ، رستوران ها و محیط های هتل ، به همكاران نیاز دارند تا تعامل نزدیك را به حداقل برسانند و پرداختهای بدون تماس و همچنین سایر خدمات “مجرمانه” یا مجازی (به عنوان مثال دربان) ارائه دهند. بلندگوهای هوشمند (و نمایشگرهای هوشمند) برای این لحظه متناسب ساخته شده بودند. من امیدوارم که کسی از آن استفاده کرده و برنامه هایی را ایجاد کند که واقعاً مبتکرانه و مفید باشند – برای بازاریابان و مصرف کنندگان.

پست کمتر از ضروری: چرا بلندگوهای هوشمند مانند ساعتهای هوشمند هستند ، نه تلفنهای هوشمند برای اولین بار در موتور جستجوگر زمین ظاهر می شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top