چگونه می توانید جایگاه خود را در فهرست Google در سال 2020 کسب کنید

thumbnail

بازی تغییر کرده است. به طور متوسط ​​، 15-20٪ از URL های شما توسط Google نمایه نمی شوند.

این هست در بالای موضوعات نمایه سازی جزئی برای صفحاتی که در واقع نمایه می شوند. نمایه سازی جزئی هنگامی است که نشانی اینترنتی شما توسط Google نمایه می شود اما برخی از محتوای صفحه به دلایل زیادی فهرست نمی شوند.

هرچه وب سایت شما بزرگتر باشد ، احتمال مبارزه با نمایه سازی بیشتر است. فقط به شما چند مثال می زنم:

  • Walmart: فقط 61٪ توسط Google نمایه سازی شده است ،
  • Yoox.com: فقط 19٪ محتوای آن نمایه می شود.

فروشگاه های تجارت الکترونیکی ، ناشران ، حتی وبلاگ ها. هیچ کس در برابر این مسئله مصون نیست.

Walmart، Verizon، Medium.com – نوع وب سایت مهم نیست.

Medium.com یکی از نمونه های مورد علاقه من است که 20 ~ از URL های آن توسط Google نمایه نشده است ، اما لیست وب سایت های پاک نشده بسیار طولانی است. پایگاه داده ما با هزاران مارک بزرگ ، مارک هایی که می شناسید ، وب سایت هایی که هر روز به آنها مراجعه می کنید پر شده است و در تلاشند تا URL های قابل فهرست شدن و منحصر به فرد خود را توسط Google نمایه کنند.

این مقاله تا حدودی این مشکل را روشن می کند و به شما کمک می کند تا نه تنها آن را درک کنید بلکه همچنین می توانید آن را در وب سایت خود تشخیص ، نظارت و رفع کنید.

قبل از شروع بحث در مورد راه حل های این چالش ، بگذارید کمی تاریخچه نمایه سازی ، نمایه سازی جزئی و ارائه SEO را روشن کنم.

کمی تاریخ

مسائل نمایه سازی فقط مربوط به JavaScript نیست.

اولین بار که صفحه ای با نمایه نیمه مشاهده کردم ، از این پدیده جدید شگفت زده شدم ، اما توضیح این مسئله در سال 2017 آسان بود. Google محتوای HTML را فهرست بندی کرده و قسمتهایی از صفحه را که به JavaScript متکی بودند ، رد می کند.

ما شروع به ردیابی موارد نمایه سازی مشتریان و سایر وب سایت های بزرگ و پرطرفدار کردیم که امیدواریم بفهمیم چه چیزی باعث آنها شده است. ما به سرعت متوجه شدیم که مشکلات نمایه سازی در همه اشکال و اندازه های ممکن وجود دارد.

نمایه سازی جزئی اغلب با استفاده از JavaScript به وب سایت متصل می شود ، اما این به آرامی تغییر می کند. وب سایت های “بدون جاوا اسکریپت” بیشتر و بیشتر هستند که با نمایه سازی جزئی دست و پنجه نرم می کنند.

برای درک این مشکل ، ما به داده های بیشتری نیاز داشتیم. ما باید مقیاس مسئله را درک کنیم. سال گذشته ، ما برای ردیابی مشکلات نمایه سازی Google ، شروع به ساخت مجموعه ابزارهای خود کردیم و در این مقاله خلاصه ای از چند سال اخیر تحقیقات ما در مورد روندهای خزنده ، رندر و نمایه سازی ، داده های مجموعه ابزار ما ، و آخرین ، بازخورد Google و واکنش به ما و اعلام یافته های خود در “مانیفست رندر SEO” من در طول نشست الکترونیکی SEJ در ماه ژوئن.

بیایید با چهار نوع مجزا از مشکلات نمایه سازی که ممکن است با آنها روبرو شوید شروع کنیم.

نمایه سازی URL

این مشکل شدیدترین و همچنین آسانترین قابل درک است. اگر کل URL شما توسط Google نمایه نشده باشد ، این یک مشکل اساسی است.

چرا آن را نمایه سازی URL می نامم؟ در گذشته ، ما به جای آن از اصطلاح “نمایه سازی HTML” استفاده می کردیم ، اما متوجه شدیم که این بهترین ایده نیست. اکنون می توانید با نمایه سازی جزئی با وب سایت های HTML مواجه شوید که این اصطلاح را گیج کننده و منسوخ می کند. از این پس ، به نمایه سازی URL پایبند خواهم بود تا کمی دقیق تر شود.

نمونه ای از مشکلات نمایه سازی در سطح URL

بیایید نگاهی به یکی از URL های پایگاه داده خود بیندازیم. ما یک نمونه مسیر تشخیصی را خواهیم دید تا ببینیم URL به درستی توسط Google نمایه شده است.

قبل از گذراندن تمام این مراحل ، اطمینان حاصل کنید که URL موردنظر قانونی نیست ، بدون نمایه سازی ، در روبات ها و غیره مسدود شده است.

در زمان نوشتن این مقاله ، این URL (مانند سایر URL های ذکر شده در این پست) چندین ماه است که نمایه نشده است ، اما من مطمئن هستم که به دلیل پیوندهای خارجی و ارسال ترافیک ، پس از انتشار این مقاله ، به سرعت نمایه می شود به آن اگر می خواهید نگاهی بیندازید ، می توانید لیستی از URL هایی را که توسط Google نمایه نشده اند DM me کنید.

https://us.topshop.com/fa/tsus/product/alba-white-woven-balllets-shoes-9902647

بیایید با سایت خوب قدیمی شروع کنیم: بررسی دستورات در Google.

می توانیم ببینیم که Google هیچ نتیجه ای برای این URL ارسال نکرده است ، اما کار ما انجام نشده است.

سایت: دستور اغلب نکات منفی را برمی گرداند. راهی برای دور زدن آن وجود دارد (در حال حاضر).

ما فقط برای اطمینان از درست بودن تشخیص خود با دو جستجوی اضافی می رویم.

1. “نام تجاری” + دستور سایت

به سادگی نام مارک را قبل از دستور site: اضافه کنید

2 “کلید واژه” + دستور سایت

کلمه ای را اضافه کنید که اغلب در محتوا قبل از سایت استفاده می شود: دستور برای بررسی مجدد دقیق بودن نتایج.

در این مثال ، من با کلمه “کفش” همراه شدم زیرا این یک لیست محصولات برای کفش است.

اکنون می توانیم اطمینان حاصل کنیم که این URL توسط Google نمایه نشده است.

در زیر چند نمونه اضافی از صفحه هایی که در سطح URL نمایه نشده اند ، آورده شده است.

  • https://www.yoox.com/us/36955859MP/item
  • https://www.yoox.com/us/12227254FL/item
  • https://www.target.com/p/harry-potter-film-vault-volume-5-by-jody-revenson-hardcover/-/A-77392918
  • https://medium.com/@dhbogucki/ دوره-ارتباط-ما-با-فناوری-قابل تغییر -526c8f84e4d3
  • https://www.overstock.com/Lighting-Ceiling-Fans/Siesta-Key-Resin-Table-Lamp/9075408/product.html
  • https://www.bostonglobe.com/news/world/2019/11/18/samoa-closes-schools-sales-pidemic-kills-least/GmMvr2OMsIiLMBGaZmrKKP/story.html
  • https://www.yoox.com/us/14014778UC/item
  • https://www.qvc.com/٪22As-Is٪22-Judith-Ripka-14K-Gold-Multi-Gemstone-٪26- Diamond-Charm-Necklace.product.J361517.html

نمایه سازی جزئی مربوط به تلفن همراه اول

اولین نمایه سازی موبایل (و خزیدن) با چالش های جالب و جدیدی همراه بود. بسیاری از وب سایت ها بسته به دستگاهی که از آنها استفاده می شود ، دو نسخه جداگانه از محتوای ارائه شده به کاربران را ارائه می دهند.

مطالب مرتبط  راهنمای خرید Shop SEO: نحوه افزایش ترافیک ارگانیک به فروشگاه شما

من می خواهم یک مثال بسیار ساده به شما نشان دهم که چگونه این می تواند باعث ایجاد مشکلات نمایه سازی در وب سایت شما شود.

بیایید به این مثال از Yoox بپردازیم.

https://www.yoox.com/us/13041012LK/item#cod10=13041012LK&sizeId=&sizeName=

پس از بررسی سریع ، می توانیم این URL را توسط Google نمایه کنیم.

آیا به طور کامل ایندکس شده است؟ بذار عشق و حال شروع بشه.

تقریباً یک سال است که Yoox.com را ردیابی می کنیم. من کاملا مطمئن هستم که توسط عامل Googlebot موبایل خزیده شده است و همین امر منجر به داشتن مشکلات نمایه سازی جزئی همراه اول می شود.

چگونه می توان تفاوت های نسخه موبایل و نسخه دسک تاپ را پیدا کرد؟

ابتدا باید ببینیم که تفاوت نسخه موبایل و دسک تاپ URL چیست. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. یکی از آنها به سادگی باز کردن نسخه موبایل و دسک تاپ در کنار یکدیگر است تا به دنبال تفاوت ها باشید.

Chrome – مقایسه بصری در کنار هم

به این ترتیب من معمولاً هنگام تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به نمایه سازی جزئی تلفن همراه اول ، مقایسه های خود را شروع می کنم.

اگر در کودکی در یافتن تفاوت بین دو تصویر مهارت داشتید ، این احتمالاً در اکثر موارد برای شما کلاهبرداری می کند.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، بخشی از توضیحات محصول در نسخه دسک تاپ وجود دارد که در نسخه موبایل صفحه ارائه نشده است.

برخی از پروژه ها کمی پیچیده تر از سایر پروژه ها هستند و گاهی اوقات شما می خواهید در صورت یافتن همه مشکلات دوباره بررسی کنید.

در برخی موارد (نادر) ، ممکن است بخواهید کمی عمیق شوید و Diffchecker را باز کنید.

Diffchecker

اجرای کد منبع از طریق Diffchecker کمی گیج کننده است و به درک کمی بیشتر از کد HTML نیاز دارد ، اما پس از مدتی صرف آن ، خواهید فهمید که این مسئله چندان پیچیده نیست.

من ترجیح می دهم نسخه تلفن همراه را در سمت چپ و نسخه دسک تاپ کد منبع را در سمت راست نگه دارم. به این ترتیب تمام محتوای “اضافات” به رنگ سبز علامت گذاری شده اند ، اما در صورت تمایل این کار را به روشی انجام دهید که برای شما مناسب است.

پس از چند دقیقه مرور و تلاش برای درک این کد ، می توانید محتوایی را پیدا کنید که در نسخه دسک تاپ قابل مشاهده باشد اما در نسخه موبایل این صفحه قابل مشاهده نباشد.

دریافت تأیید نهایی

اکنون تنها چیزی که باقی مانده این است که بررسی کنید آیا Google نیز این مشکل را مشاهده می کند (ممکن است برخی از وب سایت ها هنوز توسط یک عامل دسک تاپ Googlebot خزیده و نمایه شوند).

متنی را که در نقل قول ها نمایه نشده است ، قبل از دستور سایت و URL وارد کنید تا تأیید نهایی تشخیص خود را بدست آورید. در مورد ما این است

سایت “ساخته شده در ایتالیا”:https://www.yoox.com/us/13041012LK/item#cod10=13041012LK&sizeId=&sizeName=

برای اولین بار ، نمایه سازی جزئی همراه اول یک مشکل هیجان انگیز برای تشخیص است ، متوجه خواهید شد که در همه اشکال و اندازه ها وجود دارد: از قسمت کوچکی از توصیف محصول همانطور که در بالا دیدیم ، تا فهرست نشدن محتوای جدول ، تا حتی نمایه شدن نسخه دسک تاپ و نسخه موبایل توسط Google نمایه نشده است (برای وب سایت هایی که هنوز برای اولین بار از طریق تلفن همراه نمایه نشده اند).

مهمترین چیز این است که اکنون شما می فهمید که چگونه می توانید این مشکل را برای وب سایت خود پیدا کنید ، تشخیص دهید و آن را برطرف کنید.

اکنون بیایید به geekiest مشکل نمایه سازی جزئی بپردازیم: نمایه سازی جزئی مربوط به JavaScript.

جاوا اسکریپت مربوط به نمایه سازی جزئی (محبوب ترین مشکل نمایه سازی جزئی)

نمایه سازی جزئی مربوط به جاوا اسکریپت “داروی دروازه ای” من برای مشکلات نمایه سازی بود. من برای اولین بار بیش از 5 سال پیش آن را در طبیعت دیدم و بلافاصله گرفتار شدم. من از دیدن چند وب سایت که قسمت عمده ای از محتوای آنها توسط Google نمایه نشده است شوکه شدم.

نمایه سازی جزئی جاوا اسکریپت محبوب ترین و متأسفانه شدیدترین مشکل نمایه سازی است زیرا اغلب بر محتوای اصلی صفحه تأثیر می گذارد. در نتیجه ، رتبه بندی خوب این صفحه تقریباً غیرممکن است.

در حال حاضر ، بیایید بر محبوب ترین مشکل نمایه سازی جزئی JavaScript – محتوای اضافه شده به صورت پویا تمرکز کنیم. Walmart.com کاملاً با این مشکل دست و پنجه نرم می کند. بیایید در آن غوطه ور شویم.

URL که ما تجزیه و تحلیل خواهیم کرد:

https://www.walmart.com/ip/Hipshot-Guitar-Extender-GT1-Black/220718905

من به چند دلیل این URL را انتخاب کردم

  1. محتوای JavaScript در بالای محصول اصلی بارگذاری می شود (احتمالاً به دلیل موجود نبودن این محصول در حال حاضر).
  2. روشی که این محتوای JavaScript بارگذاری می شود باعث تغییر چشمگیری در طرح می شود ، همانطور که در فیلم زیر مشاهده می کنید:
  1. محتوای JavaScript هم در موبایل و هم در دسک تاپ قابل مشاهده است. با این حال ، در یک دستگاه تلفن همراه ، محتوای JavaScript در زیر توضیحات محصول قرار می گیرد.
  2. این صفحه با 4 مگابایت پوند جاوا اسکریپت و 6 ثانیه script اسکریپت نویسی ، یک گزینه مناسب برای مشکلات نمایه سازی مبتنی بر جاوا اسکریپت است.
  1. ما چند ماه است که این URL را ردیابی می کنیم و کاملاً مطمئن هستم که این صفحه حتی پس از انتشار این مقاله نیز به طور کامل نمایه نخواهد شد.

حال ، بیایید به تشخیص بپردازیم.

مرحله 1

بررسی کنید چه محتوایی با غیرفعال کردن JavaScript قابل مشاهده نیست. شما می توانید JavaScript را در Chrome Dev Tools غیرفعال کنید ، اما یک راه ساده تر و سریعتر نیز وجود دارد. به سادگی افزونه Chrome “Quick JavaScript Switcher” را بارگیری کنید.

ویدئو جاسازی شده

https://www.dropbox.com/s/eyn8owc8y28ymx3/Screen٪20Recording٪202020-08-26٪20at٪2011.49.16.mov؟dl=0

می بینید که با خاموش کردن JavaScript ، کل قسمت “Consider this محبوب محصولات” از بین می رود.

گام 2

اکنون تنها چیزی که برای ما باقی مانده این است که ببینیم آیا Google تصمیم به ارائه و فهرست بندی محتوای وابسته به JavaScript گرفته است یا خیر. برای این کار ، به سادگی از سایت استفاده کنید: دستور + “این محصولات محبوب را در نظر بگیرید”.

مطالب مرتبط  20200924 SEL مختصر

اکنون می توانیم به وضوح ببینیم که Google این قسمت از محتوای صفحه را فهرست بندی نکرده است.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد؟

رفع این مشکل برای یک مقاله کاملاً دیگر موضوع است ، اما برای ساده نگه داشتن آن ، چند گزینه پیش رو دارید:

  1. محتوای JavaScript برای موتورهای جستجو در سمت سرور (راه حل ترجیحی) یا پیش ارائه (اغلب ، بهترین راه حل نیست).
  2. بهینه سازی کد JavaScript که مسئول تولید بخش “این محصولات محبوب را در نظر بگیرید” را در نظر بگیرید. در واقع ، در مورد Walmart ، به هر حال این کار باید انجام شود به دلیل تمام عملکرد وب و مشکلات UX (تغییر طرح) که این بخش ایجاد می کند.
  3. حذف این بخش را در نظر بگیرید. این ممکن است بسیار افراطی به نظر برسد ، اما در بعضی موارد ، اگر تیم توسعه وب شما نتواند به سرعت این بخش را بهینه کند ، حذف آن تا زمانی که انجام شود می تواند راه حل بهتری برای کاربران و موتورهای جستجو باشد.

در اینجا چند URL + بخش دیگر برای بازی وجود دارد:

آدرس اینترنتی قطعه قطعه
https://www.walmart.com/ip/Hipshot-Guitar-Extender-GT1-Black/220718905 این محصولات محبوب را در نظر بگیرید
https://www.ulta.com/ground-control-organic-body-oil؟productId=pimprod2014970 انتخاب های شما برای شما
https://www.dailystar.co.uk/sport/boxing/anthony-joshuas-leaner-frame-not-20666367 توصیه شده
https://us.topshop.com/fa/tsus/product/ شکل-و-مروارید-قطره-گوشواره -7332103 ، چرا امتحان نمی کنید
https://us.topshop.com/fa/tsus/product/z2pk-ballet-wrap-9776316 چرا امتحان نمی کنید
https://www.theguardian.com/sport/2020/jun/03/hmrc-says-presiership- غیرقابل واگذاری- برای- furlough- هنگام-تماس-دریل-رزومه ، پربیننده ترین
https://www.theguardian.com/sport/2020/jun/03/vic-fangio-denver-broncos-no-racism-in-nfl-football ، پربیننده ترین

نمایه سازی جزئی بر اساس طرح

این آخرین یافته ما در زمینه ارائه SEO ، فهرست بندی و نحوه درک Google از صفحه شماست. Googlers در واقع مشکلات نمایه سازی مبتنی بر طرح را که در طی مانیفست Rendering SEO خود در ژوئن 2020 ارائه کردیم تأیید کرد.

قبل از اینکه این بخش را به طور مفصل توضیح دهم ، بیایید توضیحات سریع این پدیده را از وبینار ما با مارتین اسپلیت گوگل بشنویم.

بگذارید سریع نحوه عملکرد نمایه سازی جزئی مبتنی بر طرح را توضیح دهم.

  1. منابع Google محدود است.

شبکه جهانی وب هر روز مملو از محتوا می شود. این مشکل به قدری قابل توجه شده است که گوگل برای ادامه فهرست بندی و رتبه بندی محتوای ارزشمند نیاز به صرفه جویی در منابع خود دارد

  1. اگر مستقیماً با محتوای اصلی صفحه شما مرتبط نباشد ، Google می تواند از نمایه سازی بخشی از صفحه شما صرف نظر کند.

همانطور که مارتین توضیح داد ، اگر صفحه شما مربوط به سگ ها باشد ، از دید موتور جستجو ، اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای ارزشمند سگ نمایه سازی می شوند. این بدان معنی است که از بخش “محصولات مشابه” ، “ممکن است شما هم علاقه مند باشید” و غیره ممکن است به طور کلی از نمایه سازی صرف نظر شود زیرا برای موتورهای جستجو ارزشی ندارد. بیایید این فرآیند را Search Engine’s Decluttering بنامیم.

  1. این مسئولیت شماست که به عنوان یک SEO فنی قادر به ردیابی ، تشخیص و درک همه موارد نمایه سازی بر اساس طرح هستید.

نمایه سازی جزئی ممکن است همیشه چیز بدی نباشد. با این وجود در بسیاری از موارد ، قسمتهایی از صفحه شما که Google ترجیح داده ایندکس نکند ، قسمتهایی هستند که “به دلایل سئو” ساخته می شوند.

  • بخشهایی که به محصولات جدید لینک می شوند تا از نمایه سازی آنها مطمئن شوید
  • مجسمه سازی در رتبه بندی صفحه
  • سایر اشکال پیوندهای داخلی برای “افزایش نمایه سازی و خزیدن”

تمام استراتژی هایی که در بالا ذکر کردم به آرامی از بین می روند. داده هایی که ما در TGIF جمع آوری می کنیم نشان می دهد که در بسیاری از موارد ، این راه حل ها بیشتر از اینکه فایده ای نداشته باشند ، بیشتر ضرر می رسانند ، زیرا نمایه سازی نمی شوند و دستیابی به داده های خزشی که در واقع ساختار وب سایت شما را همانطور که Google می بیند ، بسیار دشوار می کند.

بیایید چند نمونه از نمایه سازی جزئی HTML را بررسی کنیم. شما قبلاً می دانید که چگونه می توان نمایه سازی جزئی را تشخیص داد ، بنابراین من می خواهم این کار را به عنوان تکلیف خود به شما بسپارم. 🙂

  1. سایت: https: //www.merriam-webster.com/words-at-play/the-bad-the-dessantically-impreciseize-november-16-2018 “SCOTUS:” خودسرانه و دمدمی مزاجی “”
  1. سایت: https: //www.merriam-webster.com/words-at-play/the-bad-the-band-the-sandantically-imprecise-november-16-2018 “کلمات بیشتر در بازی” “
  1. سایت: https: //www.walgreens.com/store/c/saba-ultra-invisible-long-thin-pad-with-wings/ID=prod6381549- محصول “اغلب با خرید”

چگونه مکان خود را در فهرست Google بدست آوریم؟

در طی چند سال گذشته ، صدها ساعت به بررسی نحوه عملکرد و نمایه سازی در Google پرداختم. امسال ، گوگل با ما تماس گرفت و در واقع یافته های ما را تأیید کرد و با کمال تعجب ، گوگلرها نیز علاقه زیادی به انتقال این پیام دارند.

قسمت ناراحت کننده این است که هنگام صحبت در مورد این موضوع ، متوجه شدم که برای Googlers سخت است که جامعه SEO بتواند روش ما را تغییر دهد.

سئو JavaScript ، درک چگونگی ارائه محتوای Google توسط Google و چگونگی درک آنها از طرح شما ، معماری اطلاعات ، اصول عملکرد وب و معیارهای واقعی کاربر هنوز هم به اندازه مجسمه سازی PageRank ، پیوندهای پاورقی ، “متن SEO” ، “موارد مشابه” محبوب نیستند که “تقویت نمایه سازی”.

من واقعاً امیدوارم که این مقاله و کلیه تحقیقات انجام شده در زمینه ارائه سئو که با شما در میان می گذارم به شما کمک کند کمی بیشتر آن قسمتهای عجیب و غریب SEO فنی را درک کنید ، بنابراین همه ما می توانیم بر روی ایجاد وب سایت های بهتر و سریعتر تمرکز کنیم که نه تنها برای آنها آسان تر باشد. موتورهای جستجو برای درک ، وب سایتهایی که در واقع توسط گوگل (و سایر موتورهای جستجو) نمایه می شوند این دیگر اتفاقی نیست که به طور پیش فرض اتفاق بیفتد.

ما باید جایگاه خود را در Google به دست آوریم و برای اولین بار در تاریخ SEO فنی اطلاعات بسیار خوبی در مورد نحوه کار کردن ، ارائه و نمایه سازی داریم. بیایید از آن به نفع خود استفاده کنیم.

پست چگونه می توانم جایگاه خود را در فهرست Google در سال 2020 بدست آورم اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top