چگونه داده های جستجو می توانند تصمیمات تجاری بزرگتر آنلاین را آگاه سازند

thumbnail

من به عنوان یک ، من به طور مداوم از داده های حجم جستجوی کلمات کلیدی برای تصمیم گیری آگاهانه تر درباره حضور آنلاین مشتری استفاده می کنم. اما واقعیت این است که ، این داده ها از موارد استفاده بیشتر از هرکسی که به آن اعتبار بگذارد ، استفاده می کند. نقش تصمیم گیرنده در هر مشاغل آنلاین نیاز به توانایی جمع آوری (یا ارائه با آنها) ، درک و پیش بینی با انواع داده ها دارد. روشهای ساده اما مؤثر برای شناسایی روندهای جستجوهای آنلاین می تواند اطمینان حاصل کند که در زمان مناسب محصول یا خدمات خود را در مقابل افراد مناسب دریافت می کنید. این امر خصوصاً مفید است اگر انواع محصولات فصلی را بصورت آنلاین بفروشید. اما همین روند می تواند برای مشاغل تک کانونی نیز اعمال شود. این داده ها می تواند به انواع اعضای تیم اعم از SEO و مدیران حساب جستجوی پرداخت شده ، تا بازرگانان و استراتژیست های محتوا تبدیل شود. چگونه می پرسید؟ بیایید نگاهی به برخی موارد استفاده کنیم:

  • به عنوان یک مدیر جستجوگر پرداخت شده، من می خواهم از داده های روند استفاده کنم تا به اطلاع رسانی در مورد افزایش هزینه تبلیغات در دسته بندی محصولات خاص کمک کنم.
  • به عنوان استراتژیست جستجوگرها، می دانم که ماهها طول می کشد تا اثرات کار من را ببیند. بنابراین ، دانستن اینکه مشتری های من در بیشتر وقت های متفاوتی را جستجو می کنند به من کمک می کنند تا تمرکز خود را برای فصل اوج در اولویت قرار دهم.
  • به عنوان بازرگان تجارت الکترونیکمی خواهم درک کنم که چگونه علاقه به محصولات ما با گذشت زمان تغییر کرده است. من می خواهم بتوانم روندهای جدید را بدست آورم و محبوبیت خود را شناسایی کنم تا بتوانم تصمیمات خرید آگاهانه تری بگیرم.
  • به عنوان یک استراتژیست محتوا، من می خواهم اطمینان حاصل كنم كه ما مناسب ترین تجربه كاربر را براساس زمان های اوج جستجوی محصولات خود ، به مشتریان خود ارائه می دهیم. چگونه و چه موقع باید سایت به روز شود تا با این روندهای فصلی صحبت کند؟

و از همه مهمتر ، به عنوان یک صاحب مشاغل / ذینفعان اصلی:

  • می خواهم بتوانم فرضیات خودم (LOL) را در مورد نیازهای مشتریان به چالش بکشم
  • من می خواهم بدانم که آیا محصولات من هنوز تقاضا هستند
  • می خواهم بدانم آیا بخشی وجود دارد که بتوانم تجارت خود را گسترش دهم
  • من می خواهم بدانم که آیا خطوط مماس تجارت وجود دارد که فرصت رشد دارند یا خیر

من می توانم ادامه دهم ، اما نکته ای که من در تلاش برای رانندگی به خانه هستم ، تصمیم گیرندگان در سیلوهای مربوطه خود هستند ، به طور کلی از ارزش واقعی اطلاعاتی که گوگل به اشتراک می گذارد آگاهی ندارند. و بنابراین ، این وظیفه شماست که این دانش را در سراسر سازمان خود جمع آوری و پراکنده کنید. دوستان ، آنها را خراب کنید.

بنابراین ، شما آماده هستید برای سازمان خود نامی بسازید. عالی. بهترین بخش ، جمع آوری این داده ها و تجزیه و تحلیل بسیار آسان است. من قصد دارم به شما نشان دهم که چگونه این کار را انجام دهید.

ابزارها

من برای دستیابی به داده های مورد نظر خود از چند ابزار مختلف استفاده می کنم. به طور مشخص:

  • SEMRush برای تحقیق در مورد کلید واژه
  • برنامه ریز کلمات کلیدی Google برای کشیدن داده های حجم کلمه کلیدی تاریخی
  • مایکروسافت اکسل برای به دست آوردن آن داده های شیرین و زنده
مطالب مرتبط  بازاریابان می گویند هیچ رویداد حضوری تا نیمه دوم سال 2021 وجود ندارد

اکنون می توانید این استدلال را مطرح کنید که Keyword Planner غیر ضروری است ، زیرا SEMrush داده های روند کلمه کلیدی را ارائه می دهد. با این حال ، داده ها محدود هستند (فقط در سال گذشته) و به شکلی پیچیده که من طرفدار زیادی ندارم ، قالب بندی و صادر می شود. Google Keyword Planner خاص خود را دارد که بعداً به آن می پردازم. به یاد داشته باشید ، ما از این داده ها به صورت مستقیم استفاده می کنیم ، نه در پایان همه.

مراحل

اول از همه ، باید شروع به جمع آوری لیستی از کلمات کلیدی مربوط به نام تجاری خود کنیم. بسته به اندازه سایت شما و محصولات / خدماتی که ارائه می دهید ، این یک لیست بسیار بزرگ یا یک لیست بسیار کوچک است. اگر من به یک سایت تجارت الکترونیکی به اندازه شرکت نگاه می کنم ، می خواهم به جای مقابله با کل سایت ، به اجزای اندازه نیش بزنم. روی دسته های اولویت خود تمرکز کنید و از آنجا بروید. به یاد داشته باشید ، ما می خواهیم لیست خود را جامع کنیم زیرا می خواهیم از اطلاعات خود حداکثر استفاده را ببریم. برای این کار من به ابزار سحر و جادو کلمات کلیدی SEMrush بسیار متکی هستم. این ابزار باعث می شود که یک عبارت “سر” را آسان کنید و یک تن از کلمات کلیدی مفید و مرتبط را به دست آورید.

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، شما می خواهید تحقیقات کلمات کلیدی خود را به روشی انجام دهید که مربوط به طبقه بندی سایت شما باشد. تقسیم این داده ها اکنون می توانید زندگی شما را بعداً آسان تر کنید وقتی می خواهید روندها را بر اساس دسته بندی ها مشخص کنید. خوشبختانه ، ابزار جادوی کلمات کلیدی باعث می شود بخش بندی کلمات کلیدی توسط دسته بندی های خاص کلمات آسان شود و آنها به طور مرتب این موارد را در صادرات شما برای شما دسته بندی می کنند.

توجه: اگر به SEMrush دسترسی ندارید ، یک تن از ابزار رایگان کلید واژه در آنجا وجود دارد که به شما در انجام تحقیقات کلمات کلیدی کمک می کند. گرینلین در اینجا لیستی از برخی از آنها دارد. داده های جستجوی سایت شما از کنسول جستجوی Google می تواند به شما کمک کند شروع به تهیه لیست کلید واژه های خود کنید. پس از انجام تحقیقات عمیق کلمات کلیدی خود ، می خواهید به Google Keyword Planner بروید. در این ابزار می توانید لیست کلمات کلیدی خود را بارگذاری کرده و معیارهای حجم جستجوی تاریخی را صادر کنید.

در برگه معیارهای تاریخی ، می توانید تنظیمات خود را تنظیم کنید تا کشورهای خاص مورد علاقه و همچنین زبان ها را در بر بگیرد. از همه مهمتر ، شما می خواهید کادر زمانی خود را تنظیم کنید که مدت زمان طولانی تری را شامل شود ، زیرا می دانید ما به دنبال روند هستیم.

در مرحله بعد به Export ضربه بزنید و گزینه Download گزینه “اندازه گیری های تاریخی را برنامه ریزی کنید” (CSV). این اطمینان خواهد داد که داده های دریافت شده توسط ماه روندی روند ، دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید!

بیاد داشته باشید که گفتم Google Keyword Planner ناکارآمدی خودش را دارد؟ چند نکته که باید در نظر داشته باشید:

  • هنگام مرور معیارهای تاریخی ، کلید واژه Planner دوست دارد کلمات کلیدی مشابه (مثال: لباس عروسی و لباس عروسی) را تلفیق کند. بنابراین ممکن است متوجه شوید که لیست کلمات کلیدی طولانی شما فقط به نصف کاهش یافته است. اشکالی ندارد – می توانید از آنچه در اختیار دارید استفاده کنید یا سعی کنید لیست خود را بیشتر بسازید.
  • کلمات کلیدی برنامه ریز همچنین دوست دارد کلمات کلیدی را تغییر دهد. بنابراین ممکن است یک کلید واژه در لیست اصلی شما توسط این ابزار اصلاح شده باشد (به عنوان مثال: “کفش های زنانه” ممکن است به “کفش برای زنان” تغییر یابد).
  • وقتی صادر می کنید ، یک دسته از داده هایی که به آنها اهمیتی نمی دهید ، بدست می آورید ، بنابراین باید کمی برگه را تمیز کنید. من معمولاً فقط ستون های Keyword و Keyword Volume Trend را دست نخورده رها می کنم.
مطالب مرتبط  آیا آمازون قصد دارد ناهار Google را بخورد؟

در مرحله بعد ، شما می خواهید برگه SEMrush و Google Keyword Planner خود را به یک پرونده اکسل واحد تبدیل کنید. در برگه برنامه کلمات کلیدی خود می خواهید یک ستون گروه اضافه کنید و یک VLOOKUP اضافه کنید تا با تماس با گروه بندی کلمات کلیدی از برگه SEMrush خود بکشید. به این ترتیب تمام کلمات کلیدی شما بر اساس گروه بندی هایی که با دسته سایت شما هم ترازی می شوند دسته بندی می شوند. اگر نمی دانید چگونه VLOOKUP را انجام دهید ، آن را جستجو کنید زیرا زندگی شما را تغییر می دهد. هنگامی که همه چیز ترکیب شد ، برگه اصلی شما به شرح زیر خواهد بود:

بیایید تمام آن داده های زیبا را زنده کنیم. ما قصد داریم این کار را از طریق قالب بندی مشروط در اکسل انجام دهیم. برای تجسم این روند ، دو مرحله وجود دارد.

مرحله 1: داده های یک ردیف یک ساله را برجسته کنید. در مثال زیر ، ژانویه 2017 – دسامبر 2017 است. سپس به مقیاس رنگی <مقیاس رنگ <سبز - زرد - مقیاس رنگ قرمز بروید. این باعث می شود کمترین تعداد در محدوده قرمز ، بیشترین تعداد سبز و هر چیزی در بین مخلوط قرار بگیرد.

گام 2: پس از انجام این کار ، باید قالب بندی را برای هر ردیف داده در همان سال اعمال کنید. دامنه خود را برجسته کنید و بر روی Format Painter کلیک کنید. سپس در همان سال آن قالب بندی شرطی را برای هر سطر اعمال کنید. نکته: پس از اتمام چند ردیف ، می توانید یک بخش بزرگتر را تشکیل دهید ، بنابراین لازم نیست صف به ردیف بروید. در زیر نحوه انجام این کار را مشاهده کنید:

مرحله 3: همان قالب بندی مشروط را برای هر سال در Excel خود اجرا کنید تا مقادیر بالا و پایین را برای هر سال به صورت جداگانه مشاهده کنید.

VOILA! نمودار روند حجم جستجوی شما کامل است. واقعاً باعث می شود مقداری آدامس Fruit Stripe بخواهید ، اینطور نیست؟ اکنون می توانید داده ها را به صورت دسته بندی مرور کنید تا به برخی از سؤالات پرسشی که ممکن است در این زمینه پاسخ دهید:

  • آیا فرضیات فصلی درباره کسب و کار شما معتبر هستند؟ آیا روند جستجو با گذشت زمان تغییر کرده است؟
  • آیا یک مقوله با گذشت زمان علاقه / گمشده ای کسب کرده است؟ آیا این داده ها به اعتبار بخشی از افزایش / کاهش در KPI های شما کمک می کند؟
  • آیا روند فصلی زودتر از حد انتظار شروع به افزایش می کند؟ چگونه می توانید کانال های مختلف بازاریابی را برای اوج فصلی به مشتریان برتر اهرم کنید؟
  • آیا تجارت شما حتی تحت تأثیر فصلی آنلاین است؟

داده های مفیدی وجود دارد که به شما در تصمیم گیری بهتر در مورد بازاریابی آنلاین خود کمک می کند. این نمودارها فقط یک قدم کوچک به سمت بازاریابی کارآمد من هستند.

The post چگونه داده های جستجو می توانند از تصمیمات بزرگتر در زمینه تجارت آنلاین آگاه شوند ، برای اولین بار در Land Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top