چگونه امروز یک آژانس سئو (دوباره) ایجاد کنیم – قسمت 3: تغییر مدل های تجاری

thumbnail

چگونه امروز یک آژانس جستجوگرها ایجاد می شود؟

این سوال چالش برانگیز تجزیه و تحلیل سه بخشی ما در مورد وضعیت آژانس های جستجوگرها در سال 2020 نامشخص بود. تیم ما در SEOmonitor این آزمایش استراتژیک را برای حمایت از رهبران آژانس در مورد نیروهای تأثیرگذار بر تجارت آنها و موقعیت های بهینه سازی یا تکامل طراحی کرده است. آژانس های آنها

در مرحله اول ، ما از زمان شروع همه گیر شدن روند مصرف کننده و تجارت را بررسی کردیم تا بفهمیم بازارها و رفتارها چگونه تغییر کرده است. سپس ، ما با استفاده از ابزار Osterwalder’s Business Model Canvas (BMC) حدود 36،000 آژانس جستجوگرها و بازاریابی دیجیتال در سراسر جهان را تجزیه و تحلیل کردیم تا مدل های فعلی آنها را برجسته کنیم.

برای پایان دادن به آزمایش فکر استراتژیک ما ، ما می پرسیم چه چیزی برای صنعت SEO در نظر گرفته شده است و چگونه آژانس های SEO می توانند در زمینه جدید پیشرفت کنند؟ ما با بررسی روندهای کسب و کار با تأثیر بالا بر صنعت سئو ، با درک مدل کسب و کار بوم – وضعیت فعلی آژانس و آنچه می توانید تغییر دهید – و گردآوری آنها پاسخ را بررسی خواهیم کرد.

ما مبتنی بر بینش خود از تحقیقات ، مصاحبه با کارشناسان جستجوگرها و مثالهای عملی یافته شده در جلسات Circle خود هستیم – یک کارگاه آموزشی مانند مغز متفکر برای بنیانگذاران آژانس ها و مدیران ارشد برای کار در موارد مهم. به طور عمده ، آژانس ها و BMC با Luke Lauer (مدیر عامل TitanGrowth) ، Greg Walthour (مدیر عامل و بنیانگذار SocialSEO) ، James Finlayson (رئیس استراتژی Verve Search) ، Nick Wilsdon (شریک ارشد در TorquePartnership) ، Radu Marcusu (مدیر عامل شرکت Upswing) و Cosmin Negrescu (بنیانگذار SEOmonitor و آژانس سئو).

شروع کنیم!

گرایش های تجاری که آژانس های سئو را تحت تأثیر قرار می دهند

با محدود کردن لنزهای مصرف کننده و روندهای تجاری که در قسمت اول این سه گانه به آن پرداخته ایم ، شما باید شروع به پرداختن به موارد مرتبط با ایجاد آژانس SEO امروز کنید. و مهمتر از همه ، تأیید کنید که چه کسی برای ماندن در اینجا است و کدام یک مد جدید است و هیچ پیامد طولانی مدت ندارد.

این یک مرحله مهم در درک زمینه جدیدی است که تجارت را شکل می دهد. برای کمک به شما در مشاهده واضح تر ، فراموش نکنید که آنها را در چرخه Hype Gartner قرار دهید – یک منحنی نوآوری که نشان می دهد آیا این فقط یک تبلیغ خاص در مورد یک روند خاص است یا تولیدی و جریان اصلی است.

اینگونه مقیاس روند و تأثیرات مرتبه دوم آن را در نظر می گیرید – رشته عواقبی که یک روند دارد ، که در نگاه اول قابل مشاهده نیست. نوآوری هنری فورد را در تولید خودروهای سریالی به خاطر دارید؟ یک اثر مرتبه دوم که دسترسی اتومبیل به آن منجر شد در واقع در خرده فروشی بود ، زیرا مردم می توانستند بیشتر سفر کنند و محصولات بیشتری حمل کنند ، بنابراین می توان فروشگاه های بزرگتری را توسعه داد.

یک سوال خوب برای پرسیدن در این مرحله این است عواقب احتمالی تغییر سیستم / بازار مورد نظر شما چیست؟ و عواقب این پیامدها چیست؟

کار از راه دور

در اینجا روندی با تأثیر بلند مدت وجود دارد که قطعاً اینجا باقی مانده است زیرا شرکت های بیشتری به سیاست های تمام وقت کار از راه دور می روند.

برای یک آژانس جستجوگرها که می تواند به معنای افزایش بهره وری باشد ، با این حال روش های جدیدی برای استخدام یا تجارت جدید را نیز در بر دارد که به راه حل های خلاقانه نیاز دارند. وجود دارد شیب ناامیدی در اینجا ضمنی است ، زیرا تیم ها احساس خستگی جلسات بزرگنمایی و سایر معایب مانند عدم تنظیم مناسب دفتر کار یا افزایش ساعت کار را دارند.

در این حالت ، اثر بالقوه مرتبه دوم ، تغییر در روند کار نمایندگی است – شاید برخی از بخشهای فرآیند خلاقیت را به یک مرحله ناهمگن تبدیل کند. اما این به این معنی است که مراقب باشید تا بر خلاقیت یا احساس تعلق در تیم تأثیر نگذارد ، زیرا بدون طوفان مغزی و کارگاه های همزمان می تواند نتیجه معکوس دهد.

همچنین ، وقتی نوبت به استخدام می رسد ، کار از راه دور ممکن است به معنای تهدید واقعی از دست دادن کارکنان باشد – اکنون دسترسی افراد نسبت به قبل از مارس بیشتر است. آژانس های جستجوگر سئو باید راهی برای حفظ فرهنگ خود در حین آنلاین پیدا کنند. همچنین ممکن است فرصتی برای ارتقا فرهنگ شرکت و دستیابی به استعدادهای برتر در سطح جهانی باشد.

شتاب برنامه ریزی چابک

تحولات دیجیتال در خط مقدم بسیاری از مشاغل قرار گرفته است ، زیرا مصرف آنلاین از ضرورت افزایش یافته است. به همین دلیل ، همانطور که نیک ویلسدون در یک جلسه Circle به آن اشاره کرد ، عملیات تجاری مجبور بود از برنامه ریزی چابک پذیرایی کند و از چرخه ماهانه به چرخه های هفتگی برسد.

این احتمالاً روند دیگری است که باید برای آن باقی بماند ، و این دریچه ای را برای نمایندگی هایی تغییر می دهد که وضعیت خود را فقط به اجرا در می آورند و به نقش مشاوره تری تبدیل می کنند – به کسب و کارها کمک می کند تا با دانش و داده های جستجوی خاص ، سیستم های دیجیتالی خود را تسریع کنند.

یک اثر جالب توجه برای سفارش دوم وجود دارد که می تواند اتفاق بیفتد زیرا آژانس های SEO جایگاه استراتژیک و مشورتی بیشتری پیدا می کنند. رقابت شدیدی بین شرکت های مشاوره ای سنتی و آژانس های تغییر شکل یافته در سراسر بازار ایجاد می شود.

استفاده از داده های جستجو

روند دیگری که در سراسر همه گیر شدن سرعت گرفت ، و همچنین برای مشاغل برجسته کرد ، اهمیت داده های جستجو در تعیین بازارهای پر رونق یا رفتارهای قابل توجه مصرف کننده است.

احتمالاً برای ماندن در اینجا ، اهرم داده های جستجو می تواند فراتر از سطح استراتژیک باشد و از نحوه تبدیل فعالیت های تجاری توسط کسب و کارها مطلع شود. به عنوان مثال ، همانطور که نیک ویلدون بیشتر اشاره کرد ، تجزیه و تحلیل داده های جستجو برای درک سفر مشتری و آنچه مردم در مورد یک تجارت خاص می پرسند ، می تواند پشتیبانی مشتری و سوالات متداول جدید آنها را مطلع کند.

مطالب مرتبط  چه محتوا از به روزرسانی های الگوریتم Google بازمانده است؟

باز هم ، نقش پشتیبانی آژانس SEO در سطح کسب و کار عمومی می تواند به رشد خود ادامه دهد.

با این حال ، یک اثر مرتبه دوم می تواند ظهور نوع جدیدی از شرکت را مشاهده کند که فقط از داده های جستجو برای تحقیقات پیچیده استفاده می کند – شرکت های مشاوره ای با استفاده از داده های جستجو برای تجزیه و تحلیل تجارت ، بدون هیچ ارتباط مستقیم با SEO.

اینها برخی از روندهای اصلی است که ما کشف کردیم. شما می توانید این تمرین تجزیه و تحلیل روند فعلی را با آنچه کشف کرده اید و عواقب آن می تواند ادامه دهید ، تا زمانی که 3-5 روند قابل توجه برای زمینه آژانس خود پیدا کنید.

روندهای تجاری قابل اجرا و بوم مدل کسب و کار جدید

با بررسی روندهای تجاری قابل اجرا ، زمان آن فرا رسیده است که یک بوم مدل کسب و کار جدید ایجاد کنید ، با راهنمایی این ایده که چگونه یک آژانس سئو با منابع قابل توجه در دنیای امروز می تواند شکل بگیرد.

به طور خلاصه ، Business Model Canvas یا BMC طراحی شده توسط Alex Osterwalder ابزاری استراتژیک است که به شما کمک می کند یک مدل کسب و کار موجود را ارائه دهید و آن را برای همه ذینفعان آژانس عملی کنید. این همچنین ابزاری است که شما را قادر می سازد تا در آینده فکر کنید و الگوهایی را بین عناصر سازنده مشتری ، کانال ها ، فعالیت ها ، درآمد و موارد دیگر ایجاد کنید.

به روندهای تجاری که کشف کرده اید ، فکر کنید

این مرحله واسطه گامی است که ما در SEOmonitor معرفی کردیم تا به شما کمک کند تا در مورد نیروهای خارجی تأثیرگذار در انتخاب خود مراقب باشید.

بنابراین کدام یک برای شکل گیری مدل کسب و کار بهتر برای آژانس مناسب هستند؟

به عنوان مثال ، وی در بحث ما با مدیر عامل TitanGrowth ، لوک لائور ، وی از پوشش اقتصادی به عنوان یک روند جالب مدیریت ریسک یاد کرد. در سرمایه گذاری ، هجینگ به معنای محافظت از نمونه کارها با گرفتن موقعیتی مخالف در دارایی مربوطه است. اگر تأثیر منفی روی سهام فعلی X خود مشاهده کردید ، فروشی نمی کنید ، اما در سهام Y دیگری سرمایه گذاری می کنید که خطر از دست دادن شما را کاهش می دهد. به عنوان یک آژانس ، مصون سازی می تواند متنوع کردن پرتفوی مشتری شما باشد – زیرا شما هرگز نمی دانید کدام صنایع در آینده تحت تأثیر قرار می گیرند ، شما می توانید با نمونه کارهای خود مانند یک شاخص از صنایع مختلف برای هدف گیری رفتار کنید.

بخشهای مشتری را انتخاب کنید و آنها را با ارزش پیشنهادی خود مرتبط کنید

ببینید که چگونه یک روند بزرگ مانند کار از راه دور می تواند هم بر نمایندگی جستجوگرها و هم بر مشتری احتمالی که مجبور به استفاده از آن است تأثیر بگذارد. آیا آنها می خواهند با آژانس همکاری کنند که تیم خدمات مشتری دارد و تمام مناطق زمانی را پوشش می دهد؟ شاید بتوانید تیم توزیع شده و دانش چند بازار خود را به عنوان یک پیشنهاد اصلی برجسته کنید و حتی مارک هایی را که پوشش بین المللی دارند هدف قرار دهید.

اگر هجینگ را به عنوان لنز انتخاب کنید ، روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد: جذب مشتری بیشتر ، احتمالاً از طریق فناوری و تجارت الکترونیکی یا هدف قرار دادن مارک هایی که باید این انتقال را انجام دهند. حمله به موارد عمودی بیشتر از قبل ، داشتن نمونه کارهای متنوع از این نظر و ارائه دانش فنی به آنها. یا خدمات خود را متنوع کنید که می تواند تبدیل به یک نقش مشاوره ای بیشتر یا یک موقعیت یکپارچه بازاریابی دیجیتال شود – تمایز بالقوه دیگری در بازار جهانی امروز.

به کانال های جدید و روابط مشتری فکر کنید

هنگامی که بخشهای مشتری هدفمند و پیشنهاد اصلی را ایجاد کردید که شما را در حل مشکل خاص آنها متمایز می کند ، وقت آن است که چگونگی ایجاد ارتباط با آنها و اینکه از کدام کانالها می توانید برای دستیابی به آنها استفاده کنید ، رسیدگی کنید.

همه گیر شدن ، بزرگنمایی را به یکی از کانالهای پرطرفدار تبدیل کرده است – تماسهای ویدیویی هفتگی برای گرفتن نبض مشتری و مدیریت پروژه های او عادی است. با در نظر گرفتن برنامه ریزی چابک ، این به معنای رابطه نزدیکتر بین آژانس و شرکت است ، در حالی که در مسابقات اسپرینت هماهنگ می شود و در مورد سئو استراتژیک تر می شود. شاید حتی در نظر داشتن یک مدیر پروژه که مستقیماً با مشتری یا یک متخصص سئو در اختیار دارد برای تصمیم گیری سریع از هر دو طرف. این به معنای حضور در کانال های داخلی مشتری ، اعم از Slack یا کانال های پیام رسان دیگری است که با آنها کار می کند ، برای مداخله سریع ، اشاره به فرصت ها و نشان دادن مراقبت از شما.

همانطور که Greg Walthour اشاره کرد ، می توانید حتی بیشتر پیش بروید و یک مدیر رضایت مشتری را تعیین کنید که هر رابطه مشتری را کنترل کند و اطمینان حاصل کند که ناامیدی ها و درگیری های به موقع کاهش می یابد. بدون یک جلسه حضوری ، تنظیم روابط مشتری با توجه بیشتر در فضای دیجیتال برای حفظ و نگهداری بسیار مهم است.

این همه گیری همچنین برای مدتی رویدادهای آفلاین را خارج از تصویر می گرفت ، که کانال مهم توسعه تجارت برای آژانس ها و شرکت ها بود. Radu Marcusu به نحوه جابجایی Upswing Power Session های خود به صورت آنلاین از آغاز قفل اشاره کرد و توانست بیش از 350 شرکت کننده واجد شرایط را که قبلاً هیچ ارتباطی با آژانس خود نداشته اند ، جمع آوری کند – همچنین یک روش هدف گذاری بهتر

اکنون فرصت خوبی برای استفاده از بازاریابی خروجی داده محور برای آژانس است و حتی به فکر آزمایش قیف فروش و اتوماسیون در واجد شرایط بودن آگهی های خود باشید.

خروجی داده محور در هنگام فکر کردن در مورد مشتریان بالقوه و تلاشهای شما برای تولید سرب ، متغیرهای بسیار بیشتری را در نظر می گیرد. به طور سنتی ، آژانس ها بر اساس درآمد هدف قرار می دهند ، اما اکنون شما به مواردی مانند فناوری قدرت بخشیدن به کل وب سایت مشتری (به عنوان مثال دروپال) ، تغییر سال به سال در کلمات کلیدی یا سهم بازار ماهانه آنها (روندهای YoY) دسترسی دارید. این می تواند برای پیام رسانی بسیار هدفمند ، انتخاب بهتر کانال های بازاریابی و ارائه پیشنهادات خاص از بازار استفاده شود.

مطالب مرتبط  SEL 20200513

فعالیتهای کلیدی جدید خود را با منابع و شرکا مرتبط کنید

وقتی دانستید که چگونه می توانید به هدف تعیین شده خود برسید و پیام های اصلی خود را می خواهید بدانید ، باید درباره تغییر در فعالیت ها ، منابع و شرکای اصلی آژانس خود فکر کنید.

از نظر خدمات جدید ، بنابراین فعالیت های کلیدی جدید برای آژانس جستجوگر خود ، مجدداً هجینگ را در نظر بگیرید – شما می توانید جستجوی پرداخت شده ، روابط عمومی دیجیتال یا آموزش و مشاوره را ادغام کنید. یا حتی نمایندگی خود را با یک بخش تجزیه و تحلیل برای مشتریان خود ، و تحقیق و توسعه داخلی گسترش دهید.

این به معنای منابع مختلفی است که شما باید در نظر بگیرید (استخدام های جدید ، نرم افزار جدید و غیره) یا گسترش همکاری با ارائه دهندگان نرم افزار ، فریلنسرها یا سایر آژانس های تخصصی.

همچنین ، کار از راه دور وارد عمل می شود و چالش های جدیدی را برای منابع و فرهنگ اصلی شما ایجاد می کند – از یک طرف ، متخصصان خوب اکنون از هر قسمت از جهان قابل دسترسی هستند ، اما از طرف دیگر ، استخدام و کار در آن دشوارتر می شود.

به عنوان مثال نوجوانان برای رشد در موقعیت خود نیاز به تماس مستقیم بیشتری با بزرگسالان و تیم های خود دارند. به علاوه ، چگونه برای فرهنگ متناسب استخدام می کنید؟

شما می توانید در مورد دوره های طولانی تر پردازنده ، استخدام یک مشاور منابع انسانی ، یا ایجاد تاکتیک های آنلاین جدید برای مدیریت افراد (اتاق های بزرگنمایی غیررسمی ، برنامه های مشاوره مجازی و غیره) فکر کنید. یا می توانید تلاش های استخدام خود را به سمت متخصصان و مدیران پروژه معطوف کنید که در شرایط فعلی تجربه و استقلال لازم را دارند.

این زمان مناسب برای شروع ساخت فرایندها و الگوهایی است که فرهنگ شما را خوش طعم و قابل مقیاس می کند.

و اگر فکر می کنید از نظر تصویب دیجیتال افزایش یافته است ، می توانید شرکای اصلی را که می توانند شما را معرفی کنند ، ارزیابی کنید ، مانند آژانس های سنتی که به خدمات مکمل SEO احتیاج دارند یا گروه های VC که از مشارکت های فن آوری جدید پشتیبانی می کنند و شرکت های SaaS که به سرعت و چابکی نیاز دارند. همچنین یک امتیاز خوب برای سرمایه گذاری بیشتر در کل فعالیت های مدیریت اعتبار شماست – نوع بازاریابی یا روابط عمومی که برای آژانس خود انجام می دهید ، جوایز و افتخارات نمایش داده شده ، روابطی که ایجاد می کنید ، زیرا همه چیز دیجیتال و قابل مشاهده است. فرصت های پوشش رسانه ای و مراسم اهدای جوایز را از دست ندهید ، زیرا در زمینه واقعی از ارزش بیشتری برخوردار هستند.

هزینه ها و جریان درآمد خود را تجزیه و تحلیل کنید

مرتب کردن سایر اجزای سازنده خود ، بالاخره وقت آن است که ساختارهای هزینه و جریانات درآمد را بررسی کنیم.

کار از راه دور باعث کاهش هزینه های فضای اداری و رفت و آمد می شود ، اما می تواند انواع جدیدی از بسته ها را برای کارمندان شما به همراه داشته باشد. به عنوان مثال ، بودجه ای برای تنظیم دفتر خانه تیم یا برای پوشش درصدی از قبض های آب و برق (برق ، زیرساخت های فناوری اطلاعات و غیره). یا ، به منظور پرورش فرهنگ ، شرکت های دوره ای عقب نشینی می کنند که کار استراتژیک را با فعالیت های تیم سازی ترکیب می کند.

اگر هیدینگ را انتخاب کنید ، منابع جدید و مشارکت های جدیدی که با گسترش نمایندگی شما ایجاد شده اند از نظر حقوق ، اشتراک نرم افزار یا پیمانکارهای فرعی ، هزینه های جدید می شوند. به نوبه خود ، متنوع کردن خدمات شما با پیشنهادات ماهانه و / یا نمایه یا عمودی مشتری شما به معنای درآمد جدیدی است که از رشد MRR (درآمد منظم ماهانه) شما پشتیبانی می کند.

اگر تصمیم به ارائه مشاوره و آموزش برای SMB ها و شرکت ها دارید ، استفاده از مهارت های داده و تجزیه و تحلیل به خودی خود می تواند به یک جریان درآمد جدید تبدیل شود.

یا شاید شما یک ابزار اختصاصی ایجاد کرده اید. در ابتدا ، این یک سرمایه گذاری است که ساختار هزینه شما را تغییر می دهد ، اما می تواند همزمان به یک کانال تجاری جدید تبدیل شود.

اعمال BMC در آژانس خود – تغییر مدل های تجاری

در پایان ، هدف از انجام این تمرین استراتژیک این است که ببینیم همه آنها به هم پیوسته اند – گرایش های کلان تأثیرگذار بر جهان ، روند کسب و کار مربوط به صنعت جستجوگرها و هر بخش از مدل کسب و کار آژانس که ممکن است تغییر کند و تحولات غیر منتظره

Osterwalder همچنان به اسناد تغییر مدل های تجاری ادامه می دهد ، زیرا BMC ابزاری است که در زندگی آژانس شما چندین بار استفاده می شود. شما می توانید تیم رهبری خود را در نظر بگیرید و این را یک تمرین در مدیریت تغییر بدانید – درک اینکه چگونه هر بخشی از تجارت آژانس شما می تواند تغییر شکل دهد و معنای آن برای کل کسب و کار چیست.

با تغییر چشمگیر بازار در چند ماه گذشته ، این فرصتی برای درک نحوه تغییر مدل کسب و کار شما و آینده صنعت SEO پس از COVID-19 است.

ما در SEOmonitor متعهد هستیم که به نمایندگی های جستجوگرها در جهت عدم اطمینان کمک کنیم ، بنابراین راه حل های خود را با شرایط فعلی تطبیق می دهیم. Trends Search ، ردیاب بهداشت مشتری یا صفحه گزارش فقط بخشی از ابزارها و منابع تخصصی ما هستند.

ما همچنین برای کمک به نمایندگی ها در تمرکز بر آنچه اکنون مهم است ، این آزمایشات فکری را با تعداد بیشتری از بنیانگذاران آژانس ها و مدیران ارشد در Circle ادامه می دهیم. می توانید در مطالب زیر درباره مراحل انتخاب و موضوعات بیشتر بدانید.

آیا شما در آژانس جستجوگرها کار می کنید؟ SEOmonitor را امتحان کنید!

The post چگونه امروز (دوباره) می توان آژانس SEO را ساخت – قسمت 3: تغییر مدل های کسب و کار اولین بار در Search Engine Land پدیدار شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top