چگونه امروز یک آژانس جستجوگرها ایجاد می شود؟ قسمت 2: مدل (های) تجاری فعلی

thumbnail

براساس تحقیقات ما در سیستم عامل هایی مانند UpCity ، Clutch و آزمایشات و کاربران ما ، حدود 36000 آژانس بازاریابی دیجیتال در سراسر جهان وجود دارد. از این تعداد ، حدود 60٪ دارای خدمات SEO در فعالیتهای اصلی خود هستند. آژانس های جدید ، حتی در شرایط چالش برانگیز کنونی ، همچنان ظاهر می شوند – بیش از 200 تاکنون در سال 2020 ایجاد شده اند.

با توجه به این نکته ، تیم ما در SEOmonitor با شروع یک سوال ، یک آزمایش استراتژیک را در سه بخش طراحی کرد – چگونه می توانید یک آژانس جستجوگرها در سال 2020 ایجاد کنید؟

در قسمت اول ، ما بر اساس داده های جستجو و Gartner’s Hype Cycle روندها را کشف کرده ایم تا بفهمیم چه گذرا است و چه چیزهایی برای ماندن در اینجا وجود دارد ، چه با همه گیر شدن تسریع شود یا نشود.

در این بخش دوم ، ما در حال بررسی وضعیت موجود آژانس های SEO و مدل های تجاری فعلی آنها هستیم ، و یک لنز استراتژیک دیگر برای راهنمایی تحقیقات ما معرفی می کنیم: Alex Osterwalder’s Business Model Canvas یا BMC.

لنز جدید: بوم مدل کسب و کار

به گفته Osterwalder ، BMC ابزاری استراتژیک است که به شما کمک می کند یک مدل تجاری موجود را ترسیم کرده و آن را برای همه ذینفعان آژانس ملموس کنید.

قسمت درست مربوط به گرفتن ارزش کسب و کار شما با نگاهی عمیق به بخشها و روابط مشتری ، پیشنهاد ارزش ، کانال ها و جریان های درآمد است. قسمت سمت چپ شامل ابزاری برای تحویل این مقدار با فعالیتها و شرکای اصلی ، ساختار هزینه و منابع است.

ما این فراتحلیل از مدل های تجاری آژانس SEO را با BMC به چالش می کشیم ، زیرا فرصتی برای درک مشاغل خاص برای انجام سوالات متمرکز فراهم می کند. این تمرینی است که می تواند به روش های جدید به بهینه سازی تجارت منجر شود.

به علاوه ، در اینجا یک ویژگی خاص وجود دارد: مدل کسب و کار آژانس از نظر عملکرد و درآمد منظم ماهیانه دارای یک هسته جهانی است. با این حال ، جنبه های مختلف براساس تمرکز آژانس متفاوت است. درست مثل یک بسته نرم افزاری: خواص و عملکردهای مختلف (تیم ها ، خدمات ، صنایع) ، یک کار جهانی برای انجام (کمک به مشتریان در دستیابی به اهداف بازاریابی دیجیتال).

مدل تجاری فعلی آژانس: مشتریان چه کسانی هستند؟

آژانس های جستجوگرها رویکردهای مختلف تقسیم بندی مشتری را انجام می دهند ، بنابراین می توانند دامنه یا تمرکز شدید را به نمایش بگذارند.

بنابراین ، برخی از آژانس ها صرفاً به یک عمودی محلی ، منطقه ای ، یک بازار پاسخ می دهند یا حتی به عنوان نمایندگی های فروش مجدد عمل می کنند ، زیرا سایر آژانس ها بخشی از تقسیم بندی مشتری خود را دارند. دیگران بازار کامل را در آغوش می کشند.

اجازه بدید ببینم:

براساس جغرافیا ، بخشهای زیر را شناسایی کردیم:

  • مشاغل محلی که در مجاورت آژانس سئو هستند
  • مشاغل منطقه ای
  • مارک های بین المللی

توسط عمودی (صنعت):

  • نمایندگی ها از نظر منطقه ای بر یک عمود واحد متمرکز شده اند: به عنوان مثال نمایندگی های فروش اتومبیل یا وکلا.
  • آژانس ها در سطح بین المللی بر یک عمودی واحد متمرکز شده اند: به عنوان مثال سئو برای شرکت های جهانی SaaS.
  • چند عمودی هدفمند و فقط موارد دیگر: به عنوان مثال تجارت الکترونیکی ، مسافرت ، مد و املاک و مستغلات.
  • فقط بصورت آنلاین: تمرکز بر شرکتهایی که بیشتر درآمد خود را از معاملات آنلاین به دست می آورند.
  • فقط B2B
  • خدمات برچسب سفید فقط آژانس ها یا مارک های بازاریابی دیجیتال را هدف قرار می دهند.

بر اساس اندازه:

  • مشاغل کوچک و متوسط
  • شرکت ها
  • مارک های مصرف کننده موجود در Fortune500

تمرکز بر روی یک عمودی ، تخصص عمیقی را نشان می دهد: سئو برای وکلا یا Dealer Spike با هدف قرار دادن نمایندگی ها در 8 شعبه. برجسته کردن 2 یا چند عمودی به معنای موقعیت یابی آژانس از نظر دانش محلی و منطقه ای بازار و منطقه است ، همانطور که در Blue Corona وجود دارد.

پذیرایی از SMB ها و مارک های دارای ترکیبی از خدمات ، آژانس هایی مانند Ignite Visibility هستند که خود را به عنوان متخصص بین المللی با دانش چند صنعت معرفی می کنند.

یا می توان فقط به صورت B2B یا آنلاین تمرکز کرد: OuterBox یک مثال است ، همانطور که Directive Consulting. آنها تجارت الکترونیکی یا تخصص نرم افزاری خود را در پیشنهاد ارزش به نمایش می گذارند ، بنابراین شما می دانید که آنها در کجا قرار دارند.

چرا مشتریان خدمات آژانس را خریداری می کنند؟

از نظر موقعیت یابی ، الگوهای خاصی وجود دارد که باید بر اساس تقسیم بندی مشتری و موارد دیگر در نظر گرفته شود: آژانس چقدر بخش مورد نیاز مشتری را برطرف می کند؟ تفاوت از نظر قیمت ، خدمات ، روش ها و غیره چیست؟ زاویه مارک چیست؟

اگر به نمایندگی های متمرکز بر عمودی فکر کنیم ، تمایز از قبل مشخص است: تخصص عمیق در یک صنعت ، آنها را به گزینه مناسب برای آن بخش های مشتری تبدیل می کند.

اگر به زاویه تخصص نگاه کنیم ، روش های دیگری نیز برای نمایش آن وجود دارد – دانش یک فروشنده فناوری مانند Magento یا Shopify به عنوان بهترین رسانه پاسخ و Smarketa این کار را انجام می دهد ، یا توسط نرم افزار اختصاصی و الگوریتم های منحصر به فرد که خط مشی عمیق ، دانش داده را نشان می دهد (به عنوان مثال Upswing’s COVID-19 Trends Data یا TitanBOT از Titan Growth).

اگر رویکرد زاویه باشد ، همیشه موقعیت دیجیتالی کامل سرویس (به عنوان مثال Crafted) وجود دارد که به معنی اجرای پروژه های پیچیده از ابتدا تا انتها است: استراتژی ، ایجاد ، اجتماعی ، طراحی و غیره. یا ترکیبی از خدمات و قیمت: بسته های خدمات جستجوگرها مانند یک اشتراک عادی با قیمت ثابت ماهانه فروخته می شوند که حس کنترل را به مشتری می دهد.

همچنین زاویه تحویل وجود دارد که کمتر استفاده می شود: توضیح مانیفست یا روش. این چیزی فراتر از یک تمایز است ؛ این یک توضیح از یک روش تفکر در مورد نقش آژانس جستجوگرها است. Re: سیگنال این کار را با داشتن یک صفحه اختصاصی برای روش Think – Plan – Do – Measure انجام می دهد.

یا زاویه قیمت – بسته های خدمات SEO برای یک قیمت ثابت ماهانه دقیقاً مانند اشتراک ، بنابراین مشتری احساس کنترل می کند. WebFX ، Pixelcutlabs ، Guitar Agency و غیره ، برخی از آژانس هایی هستند که تصمیم گرفتند از این به عنوان پیشنهاد فروش استفاده کنند.

مطالب مرتبط  چرا SEO ها می خواهند ابزار تست داده های ساخت یافته را از دست ندهند

پیشنهادهای ارزشی چگونه تبلیغ ، فروش و تحویل داده می شوند؟

در اینجا یک بلوک ساختمانی وجود دارد که در حال تحت فشار قرار گرفتن زیاد است ، زیرا کانال ها پس از همه گیری تغییر مکان می دهند.

با این وجود ، قراردادهای زیر در صنعت همچنان بر نحوه دسترسی آژانس ها به مشتریان خود حاکم هستند:

  • رویدادها و شبکه های تجاری: کنفرانس ها و رویدادهای صنعتی عادی برای ارتقا and و ملاقات با مشتریان بالقوه ، تقویت روابط و مطالعه رقابت بود. با گذشت زمان ، برخی از آژانس ها روند کار را به دست گرفتند ، بنابراین آنها سازماندهی رویدادهای صنعت را آغاز کردند. در مقابل ، دیگران با سایر ذینفعان مهم (مارک ها یا ناشران) میزبان چنین فعالیت هایی بودند. در زمان فعلی ، جابجایی به سمت آنلاین ، اجلاس های مجازی بیشتر محتمل است.
  • سئو: در خط تمرین آنچه شما تبلیغ می کنید ، چرا کار با کیفیت خود را با انجام دادن آن برای شما نیز به نمایش نمی گذارید؟ به آژانس منطقه ای فکر کنید که کلمات کلیدی مانند “SEO Chicago” یا “SEO Ontario” را هدف قرار داده و نتایج را به عنوان اثبات ارائه می دهد.
  • مراجع و توصیه ها: دهان به دهان یکی از کانالهای قدرتمند باقی می ماند ، عمدتا اگر یک عمودی خاص را هدف قرار دهید. یا اگر می خواهید وارد بخش جدیدی از بازار شوید.
  • پوشش رسانه ای: به همان اندازه مورد استفاده قرار نمی گیرد ، اما برخی از آژانس ها گزارش ها و مطالعاتی را تولید می کنند که در رسانه های ملی یا نشریات صنعت پوشش داده می شود.
  • ابزار رایگان اکتشاف داده: کانال نه چندان مکرر دیگری که به عنوان تمایز دهنده عمل می کند ، استفاده از ابزارهای اختصاصی برای کمک به مشتریان بالقوه و ارائه تخصص و نتایج است. به عنوان مثال ، Upswing’s Visibility Report ابزاری رایگان برای مارک ها برای ارزیابی قابلیت مشاهده آنلاین خود بر اساس عملکرد جستجو است.
  • پرداخت به ازای جمع کننده های سرب: تجمع آژانس های دیجیتال مانند Clutch یا Upcity ، انجمن های حرفه ای و حتی اتاق های بازرگانی می توانند از نظر خرید ، تخصصی و هدفمند بودن فعالیت کنند.
  • محتوای آموزشی: اعم از مشاوره عمومی بازاریابی در وبلاگ یا ارسال مهمان ، اعم از پادکست یا وبینار ، آژانس ها دانش زیادی دارند که برای ایجاد اعتماد به پیشنهاد خاص خود استفاده می کنند. یک مورد جذاب وقتی است که رهبران آژانس فیلم های آموزشی ایجاد می کنند یا حتی بیشتر ، با دانشگاه ارتباط برقرار می کنند و مطالعات دیجیتالی ایجاد می کنند.

بسته به بخشهای مشتری هدف ، کانالها متفاوت خواهند بود و براساس آنها اولویت بندی می شوند:

Digital Nexa از محتوای آموزشی در قالب مجموعه وبینارهای خود استفاده می کند: نمایش رشد دیجیتال ، برای ارائه دانش عمومی بازاریابی یا پاسخ به سوالات مشتری. Builtvisible منابع ایجاد می کند و یک وبلاگ فعال را پشتیبانی می کند تا به مشتریان و مشتریان بالقوه خود کمک کند تا درک کنند چه خدماتی نیاز دارند.

از طرف دیگر ، ویرایش معمولاً رویداد SearchLeeds را سازماندهی می کند ، در حالی که Upswing Power Session ها را به عنوان نوعی مالکیت کانال و ایجاد تبلیغات تجاری ایجاد می کند.

آژانس چگونه از طریق سفر (خرید ، فعالیت ، نگهداری) با مشتری تعامل دارد؟

این سوال غیر از کانالهایی که به تملک و توسعه نام تجاری تمرکز دارند ، شامل مدیریت و نگهداری مشتری می شود: نحوه ارتباط مشتری و موارد خاص یک آژانس.

یکی از جنبه های مهم از این دیدگاه داشتن مدیران حساب شخصی است و می توانید به طور مستمر وضعیت کمپین خود را با یک نقطه تماس واحد بررسی کنید. این یکی از مواردی است که باعث انعقاد قرارداد می شود.

مورد دیگر در حال گزارش دادن است: انجام آن کافی نیست ، باید نتایج را ارائه دهید و درمورد مسائل شفاف باشید. به همین دلیل یک الگوی جالب در تجزیه و تحلیل آژانس های جستجوگر SEO ، بررسی مواردی است که به سیستم عامل های گزارش خود سرویس دسترسی دارند تا شفافیت کامل و نیمه اتوماسیون فرآیند فراهم شود. این یک روش جدید برای انجام گزارش ماهانه است ، که اعتماد بیشتری به رابطه و ابزارها را نیز القا می کند.

آژانس چگونه از پیشنهاد پیشنهادی درآمد کسب می کند؟

هیچ پاسخی برای این سوال وجود ندارد ، اما لازم به یادآوری است که اکثر نمایندگی ها براساس درآمد مکرر ماهیانه یا MRR کار می کنند که معمولاً شامل موارد زیر است:

  • هزینه های ماهانه برای فعالیت های جستجوگرها.
  • هزینه های ماهانه برای تولید محتوا.
  • بسته های ثابت ماهانه خدمات جستجوگرها.

بسته به دامنه خدماتشان ، آنها با چندین جریان مکمل آن را شامل می شوند:

  • ممیزی های فنی یک بار
  • پروژه های مشاوره ای یکبار مصرف
  • پروژه های راه اندازی گزارش یکبار مصرف
  • جلسات آموزش بازاریابی دیجیتال
  • هزینه های وابسته از ابزارهای نرم افزاری یا میزبانی (Hubspot ، GoDaddy ، Wix ، Yext)

برخی از این خدمات گسترده هستند ، در حالی که ممکن است برخی دیگر در چند سال گذشته ظاهر شده باشند. به عنوان مثال ، ارائه خدمات آموزش و / یا مشاوره در حال افزایش است ، حتی بیشتر به مشاوره تجاری در طول همه گیر – مشاوره در مورد کانال های جدید فروش ، بخش های جدید بازار برای آدرس دهی ، سازگاری با کار از راه دور ، پیدا کردن مخاطبان جدید برای مشتریان و غیره

بعلاوه ، برخی از آژانس ها به فروشنده ابزارهایی مانند Hubspot تبدیل می شوند که بخش قابل توجهی از درآمد را تأمین می کند.

آژانس چه موارد استراتژیکی منحصر به فردی را برای ارائه پیشنهاد خود اجرا می کند؟

از نظر فعالیت هایی که موقعیت بازار را ایمن می کنند ، آژانس ها خدمات خود را در ارتباط با بخش های مشتری و پیشنهاد ارزش خود طراحی می کنند. بالاخره امروزه سئو به معنای بسیاری است.

برخی از آژانس ها برای استفاده از نیازهای مختلف یک پروژه بازاریابی دیجیتال ، خدمات کاملاً مرتبط با SEO را انتخاب می کنند ، در حالی که برخی دیگر مسیر کامل خدمات را طی می کنند:

  • ارتباط و ایجاد لینک
  • طراحی و اجرای وب سایت
  • مدیریت حضور تجاری محلی
  • نوشتن مطالب
  • کمپین های جستجوی پولی
  • روابط عمومی با تمرکز لینک سازی
  • بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO
مطالب مرتبط  کمتر از ضروری: چرا بلندگوهای هوشمند مانند ساعتهای هوشمند هستند نه تلفنهای هوشمند

اینها خدمات اصلی هستند که شناسایی شده اند ، اما بسته به انتخاب های استراتژیک آژانس موارد مختلفی نیز وجود دارد. برای مثال:

Higher Visibility موقعیت جستجوی یکپارچه ای را با خدمات محلی SEO ، ایجاد لینک ، SEO تجارت الکترونیکی ، جستجوی پرداخت شده و حتی SEO حق رای دادن ، رسانه های اجتماعی ، CRO ، به علاوه بازیابی مجازات ، در حالی که مشتریان SMB و Fortune500 را هدف قرار داده است ، ایجاد کرد.

Straight North خود را به عنوان یک آژانس بازاریابی اینترنتی ، دارای مجموعه ای کامل از خدمات در جستجوگرها (محلی ، ملی ، B2B ، سازمانی و غیره) ، اما همچنین PPC ، تبلیغات نمایش ، بازاریابی از طریق ایمیل و طراحی وب و غیره معرفی می کند. .

آژانس برای تحقق پیشنهاد ارزش خود به چه منابع کلیدی نیاز دارد؟

منبع اصلی یک تجارت سرمایه انسانی است. برای آژانس هایی که به معنای یک تیم داخلی با نقش های تخصصی و ، برای برخی ، یک تیم گسترده و با پشتیبانی خارجی متشکل از همکاران مستقل – معمولاً برای توسعه محتوای بیشتر ، طراحی گرافیک و غیره است. بر اساس ارزش پیشنهادی و اندازه آنها ، می تواند وجود داشته باشد بخشهای تجزیه و تحلیل داده درگیر ، تیمهای توسعه وب و غیره

سپس ، زیرساخت دیجیتال مورد نیاز برای اجرای صحیح فعالیت های اصلی آژانس وجود دارد. این یک منبع ضروری است ، درست به همان اندازه منبع اول ، از جمله دارایی های مشهود و نامشهود.

با این حال ، اگر از خط پایین تر عبور کنیم ، مورد خاصی برای آژانس هایی که می توانند یک مزیت منحصر به فرد در بازار ایجاد کنند ، روش انحصاری مربوط به نحوه انجام وظیفه است.

چه کاری شرکت نمی تواند انجام دهد تا بتواند روی فعالیتهای اصلی خود تمرکز کند؟

هنگام انتخاب خدمات ، موارد زیادی وجود دارد که باید به آنها نه بگویید. به عنوان یک آژانس جستجوگرها ، می توانید بر مأموریت اصلی خود تمرکز کنید یا همانطور که قبلاً مشاهده شد ، سایر خدمات مکمل داخلی را کاوش کنید.

اما مهم نیست که فعالیت های اصلی باید با مشارکت های کلیدی متعادل شوند. در تحقیقات خود ، انواع زیر را برای همکاری های استراتژیک شناسایی کردیم که آژانس ها برای بهبود پروژه های خود انتخاب می کنند:

  • شرکت های رسانه ای برای ایجاد لینک
  • سیستم عامل های ردیابی رتبه
  • سیستم عامل های CRM
  • سیستم عامل های میزبانی وب
  • آژانس های تکمیلی

در مورد Impression ، این به معنای انتخاب انبوهی از ارائه دهندگان نرم افزار SEO است ، در حالی که در مورد Found ، به معنای افزایش خدمات CRO آنها با شرکای اصلی مانند Monetate و Optimizely ، برای تلاش در زمینه تجزیه و تحلیل داده ها است.

عوامل اصلی هزینه آژانس کدامند؟

بررسی عوامل محرکه و چگونگی ارتباط آنها با درآمد ، به خودی خود یک تمرین استراتژیک است ، زیرا برجسته می کند مشتری برای چه عناصری مایل به پرداخت هزینه است ، برای بهینه سازی هزینه ها یا خدمات جدیدی که نشان می دهد.

از آژانس هایی که تحقیق کردیم ، نکات زیر را به عنوان هزینه های اصلی ارزیابی کردیم:

  • فضاهای اداری: اگرچه این هزینه ای است که توسط کار از راه دور و روش جدیدی برای انجام تجارت خلاقانه به چالش کشیده می شود ، اما برای آژانس هایی که مارک ها و مجاورت را هدف قرار می دهند ، هنوز یک هزینه قابل توجه است.
  • حقوق و دستمزد: تیمی که شامل مدیریت حساب ، متخصصان سئو ، مدیریت محتوا ، تبلیغات و روابط عمومی برای نام بردن از بخشهای معمول است ، هزینه مهم دیگری را نشان می دهد. بسته به اندازه و دامنه آژانس می توان این موارد را به توسعه دهندگان ، تیم توسعه تجارت و غیره گسترش داد.
  • نرم افزار: هزینه های نرم افزار برای تحقیق ، رتبه بندی ، گزارش دهی و غیره ، هزینه های توسعه نرم افزار ، اشتراک ابزار خاص و غیره. ابزار تجارت برای کار با کیفیت بسیار مهم است ، بنابراین آنها هزینه و فرصتی برای صرفه جویی در هزینه را نشان می دهند.
  • برون سپاری: فریلنسرها برای توسعه محتوا ، طراحی گرافیک یا سایر خدمات مکمل یکی دیگر از خطوط مربوطه هستند.

البته برای تکمیل این موارد ، باید نمایه آژانس را در نظر بگیرید ، زیرا ممکن است هزینه های مربوطه دیگری نیز برای اضافه کردن وجود داشته باشد (تیم های پروژه ای با قرارداد غیرمستقیم ، بودجه های فروش / بازاریابی / روابط عمومی و غیره).

نتیجه

پس از غواصی عمیق در BMC ، احتمالاً زمان آن رسیده که نمایندگی خود را به چالش بکشید می توانید س questionsالات و مثالهای بیشتری را کاوش کنید ، و نسخه خود را در اینجا ، در یک بخش تعاملی ، ایجاد کنید که از نزدیک راهنمای شما خواهد بود.

بعدی چیست؟ واقعیت این است که آژانس های جستجوگرها نمایه های متنوعی دارند که از آنها در یک بازار خاص پشتیبانی می کند ، اما می تواند محدودیت هایی برای انواع دیگر توسعه باشد. با انتخاب هر یک از خدمات یا مشتری / طاقچه ، این به معنای خلا madeهای جدید برای پر کردن است. به بخشهای مشتری جدیدی که با تصویب سریع دیجیتال ، کانالهای جدید مانند بزرگنمایی ، اسلک یا میخانه های مجازی برای اتصال و ارتقا connect ، منابع جدید مانند ابزارهای اتوماسیون برای فرآیندهای کارآمد تجاری و غیره ایجاد کنید ، فکر کنید

ما در حال پایان دادن به این مجموعه با مروری بر چگونه می توانید یک آژانس جستجوگرها در سال 2020 ایجاد کنید؟ بر اساس ورودی از آژانس های مختلف ما آن را به عنوان بخشی از یک کارگاه استراتژیک برای رهبران مشاغل SEO جمع آوری خواهیم کرد و فرصت ها و خطرات بازار فعلی را به چالش می کشیم. اولین کسی باشید که می داند قطعه نهایی به چه صورت زنده پخش می شود.

ما در SEOmonitor متعهد هستیم که به نمایندگی های جستجوگرها در جهت عدم اطمینان کمک کنیم ، بنابراین راه حل های خود را با شرایط فعلی تطبیق می دهیم. Trends Search ، ردیاب بهداشت مشتری ، یا صفحه گزارش فقط بخشی از ابزارها و منابع تخصصی ما هستند.

The post چگونه یک آژانس جستجوگر SEO امروز ساخته می شود؟ قسمت 2: مدل (های) تجاری فعلی اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top