چگونه استراتژی های SEO و PPC می توانند در جهت دستیابی به اهداف تجاری با یکدیگر همکاری کنند

thumbnail

بسیاری از فروشندگان تجارت الکترونیکی استراتژی های بازاریابی PPC و SEO خود را موجودیت جداگانه ای می دانند. بعضی اوقات ، آنها حتی به عنوان گزینه های دیگری در نظر گرفته می شوند ، در حالی که مارک های تجاری فقط در یک بار سرمایه گذاری می کنند.

البته این یک اشتباه غم انگیز است زیرا استراتژی های PPC و SEO برای ادغام در یکدیگر برای یک سایت لازم است تا به پتانسیل های خود در SERP ها برسد.

SEO روشی است برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت از طریق افزایش دید و اختیار سایت. از طرف دیگر ، تبلیغات با پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) به دنبال ایجاد ترافیک از طریق تبلیغات با دقت ایجاد شده و هدفمند در موتورهای جستجو ، مقاصد آنلاین و اجتماعی محبوب است.

در حالی که هر یک متفاوت است ، هر دو هدفشان رسیدن به اهداف مشابه است. علاوه بر این ، استراتژی های SEO و PPC اغلب به یکدیگر متکی هستند و اطلاعات دیگری را برای کمک به بهبود عملکرد دیگری به یکدیگر تکیه می کنند.

برای درک کامل رابطه همزیستی بین این دو روش بازاریابی ، اجازه دهید این دو تاکتیک را به طور عمیق بررسی کنیم ، تفاوت آنها با یکدیگر ، چگونگی یکسان بودن آنها و به طور دقیق شرح اینکه چگونه SEO و PPC از نتایج یکدیگر تغذیه می کنند.

SEO و PPC: اختلافات

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) رشته ای است که هدف آن افزایش کیفیت و کمیت ترافیکی است که یک سایت از موتورهای جستجوگر مانند Google یا Bing دریافت می کند. تکنیک های سئو متنوعی برای بهبود رتبه بندی وجود دارد ، از جمله ایجاد محتوا ، بهینه سازی فنی ، ایجاد لینک و سایر فعالیت هایی از این دست.

از طرف دیگر ، تبلیغات PPC الگویی از بازاریابی دیجیتال است که در آن تبلیغ کنندگان هر بار که شخصی روی یکی از تبلیغات خود کلیک کند مبلغ اختصاص داده شده را پرداخت می کنند.

در حالی که این دو تاکتیک هر دو تحت چتر بازاریابی موتور جستجو (SEM) قرار گرفته اند ، بین این دو مفهوم تفاوت های اساسی وجود دارد.

در مرحله اول ، آگهی های پرداخت شده (معمولاً) در بالای لیست موتورهای جستجو – بالاتر از رتبه بندی های ارگانیک – که تحت تأثیر اجرای بهینه سازی موتور جستجو هستند ، ظاهر می شوند.

ثانیاً ، تبلیغ کنندگانی که از تبلیغات خود ترافیکی ایجاد می کنند ، باید برای آن بازدیدکننده داشته باشند. در مورد لیست های ارگانیک که با استفاده از بهترین روش های سئو کلیک می کنند ، در مورد لیست های ارسالی نیز صادق نیست.

ثالثاً ، نتایج حاصل از فعالیتهای PPC – آگاهی ، ترافیک ، تبدیل یا موارد فوق – فوری است. اما ، پس از پایان تبلیغات ، معیارهای سایت به احتمال زیاد به سطوح قبل از تبلیغات باز می گردد.

از طرف دیگر ، استراتژی های SEO اغلب برای به دست آوردن انگیزه بسیار طولانی طول می کشد و مشاغل ممکن است بازده سرمایه گذاری خود را برای ماه ها یا حتی سال ها مشاهده نکنند. با این حال ، هنگامی که استراتژی بهینه سازی جستجوی یک شرکت شروع به تولید نتایج می کند ، این تغییرات طولانی مدت و بسیار مرفه به نظر می رسند.

SEO و PPC: شباهت ها

در حالی که PPC و SEO از جهات مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند ، اما برخی از مشترکات آشکار را نیز با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

مهمتر از همه ، هر دو تاكتیك قصد دارند تا ترافیك را به یك وب سایت هدایت كنند و غالباً به دنبال ایجاد تبدیل هستند. در حالی که یکی این کار را با استفاده از روشهای پرداخت شده و دیگری با استفاده از شعار بالا رفتن از SERP ها به صورت ارگانیک انجام می دهد ، اما هدف نهایی یکسان است.

ثانیا ، SEO و PPC هر دو استراتژی مبتنی بر کلمات کلیدی هستند. در حالی که تبلیغ کنندگان تحقیق کلمات کلیدی را برای شناسایی عبارات مرفه برای پیشنهاد و نامربوط انجام می دهند تا از طریق لیست های کلیدی منفی حذف شوند ، سئو ها همچنین اصطلاحات مربوطه را برای درک چگونگی بهینه سازی عناوین ، محتوا ، عناصر فنی و سایر جنبه های مهم در سایت تجزیه و تحلیل می کنند.

مطالب مرتبط  Holiday 2020 برای بسیاری از SMB ها انجام می شود یا می میرد

با تفاوت ها و شباهت های این دو استراتژی بیان شده ، بیایید بررسی کنیم که چگونه استفاده از SEO و PPC در کنار هم فرمول موفقیت موتور جستجو است.

چگونه PPC و SEO به یکدیگر کمک می کنند

نه تنها درست است که SEO و PPC غالباً در حال دستیابی به اهداف مشابه هستند ، بلکه هر تاکتیکی در واقع پشتیبان دیگری است و در هر دو کمپین دستاوردهایی را ایجاد می کند. PPC به تلاشهای سئو توسط:

به حداکثر رساندن پوشش SERP

وقتی سایتی تبلیغات PPC را اجرا می کند ، آنها در صدر نتایج جستجو قرار می گیرند ، بدین ترتیب اولین چیزی است که جستجو کنندگان می بینند.

هنگامی که با تلاش های SEO همراه است ، یک مارک به طور بالقوه می تواند بخش بزرگی از SERP ها را مصرف کند ، تبلیغات در لیست های برتر و ارگانیک زیر را نشان می دهد. بنابراین ، اگر یک جستجوگر از قسمت تبلیغ رد شود و مستقیماً به رده بندی ارگانیک برود ، در آنجا تجارت نیز پیدا می کند.

این به طور موثری به سایتها اجازه می دهد تا در صورت استفاده تنها یکی از این راهبردها ، میزان مواجهه با آنها را دو برابر کنند ، در نتیجه شانس کلیک کاربر را به سایت مارک تجاری افزایش می دهد.

علاوه بر این ، با توجه به اینکه یک شرکت خاص در SERP ها بسیار نمایان است ، این اطمینان را به مصرف کنندگان می بخشد که تجارت یک شرکت معتبر است که محصولات یا خدمات با کیفیتی را ارائه می دهد.

با ترکیب PPC و SEO ، سازمانها می توانند به طور مؤثر چشم اندازها را به سایت خود هدایت کرده و تعامل بین مصرف کنندگان را ترغیب کنند.

همزیستی کلید واژه

PPC و SEO هر دو به شدت وابسته به بهینه سازی کلید واژه به سطح برای جستجوهای مرتبط هستند. برای اینکه مشاغل در SERP ها برای نمایش داده های مربوطه ظاهر شوند ، باید کلمات و عبارات صحیح را هدف قرار دهند.

برای مارک هایی که مدت مدیدی سایت های خود را برای جستجو بهینه می کنند ، آنها در حال حاضر داده های کلیدی دارند که می توانند به اطلاع از فعالیت های PPC خود برای تولید نتایج بهتر کمک کنند.

با این حال ، برای کسانی که برای سئو جدید هستند ، سنجش اثربخشی تلاشهای آنها می تواند یک چالش باشد با توجه به اینکه نتایج به نمایش زمان می برد. اما از آنجا که فعالیتهای PPC نتایج فوری ایجاد می کند ، تبلیغ کنندگان می توانند کلمات کلیدی را اثبات کنند که سودآور بوده و این اطلاعات را به تیم های SEO منتقل می کنند تا صفحات را برای افزایش دید و ترافیک بهینه کنند.

استفاده از اطلاعات کلمه کلیدی از کمپین های PPC می تواند به SEO کمک کند تا انواع اصطلاحاتی را که کاربران در جستجوی صفحات یک شرکت هستند ، درک کند. به جای انتظار برای شروع به کار در جستجوگرها ، بازاریابان می توانند از داده های PPC استفاده کنند تا تنظیمات لازم را برای فعالیتهای SEO انجام دهند.

سپس ، هنگامی که نتایج SEO شروع به نمایش می کند ، می توان اطلاعات را به تبلیغ کنندگان PPC برگرداند تا به افزایش اثربخشی تبلیغات آنها کمک کند.

آگاهی از برند بالا رفته است

هنگامی که یک مصرف کننده روی یک تبلیغ PPC کلیک می کند ، آنها را به یک صفحه فرود می آورند و در آنجا با یک تجارت و پیشنهادات آن آشنا می شوند. از آنجا ، آنها می توانند یک سایت را بیشتر کشف کنند تا بتوانند مارک بهتری را به دست آورند. در موارد دیگر ، ممکن است از صفحه منحرف شوند و گزاف گویی کنند.

مطالب مرتبط  ویدئو: گیلاد ساسون در مورد سئو کانابیس و گذشته در مقابل آینده سئو

گرچه ممکن است این احساس کمی دلسرد کننده باشد ، اما مصرف کننده تازه از طریق شرکت و آنچه از طریق آگهی PPC ارائه می دهد ، آگاه شد. هنگامی که فرد در آینده محصولات یا خدمات مشابه را جستجو می کند ، احتمالاً تعامل آنها با وب سایت شرکت را به خاطر می آورد و روی لیست های ارگانیک آن کلیک می کند.

از آنجا که مشتریان آینده نگر به طور فزاینده ای با یک مارک آشنا می شوند ، احتمالاً با محتوای ذکر شده ارگانیک آن درگیر می شوند ، در نتیجه منجر به افزایش سطح ترافیک و تبدیل (بالقوه) می شود.

در پایان ، تبلیغات PPC به ایجاد آگاهی برای یک تجارت کمک می کند ، حتی اگر چشم انداز بلافاصله تبدیل نشود ، که می تواند در آینده منجر به ترافیک ارگانیک بیشتری شود.

اینها فقط معدود روشهایی است که SEO و PPC از یکدیگر سود می برند.

با این حال ، اگر صاحبان مشاغل درک کنند چگونه می توانند این اطلاعات را ردیابی و اندازه گیری کنند ، این توضیحات برای هیچ چیز ضروری نیست.

نحوه ردیابی و سنجش عملکرد

واقعیت این است که مشاغل مختلف اهداف مختلفی را دنبال می کنند. از آنجا که KPI های استفاده شده برای اندازه گیری این اهداف متفاوت خواهند بود ، ما این موضوع را از طریق دو هدف متداول یک تجارت آنلاین بررسی خواهیم کرد: ترافیک و تبدیل.

اهداف SEM یک کسب و کار لازم نیست که پیچیده باشد. با این حال ، آنها نباید بیش از حد ساده گرا باشند.

بنابراین ، اهداف باید اطلاعاتی مانند:

  • میزان مورد نظر برای ایجاد ترافیک
  • بودجه ای که باید برای چنین مواردی صرف شود
  • جدول زمانی برای به دست آوردن ترافیک در داخل

انواع KPI مهم PPC وجود دارد که تبلیغ کنندگان باید آنها را اندازه گیری کنند. با این حال ، در زمینه این گفتگو ، مهمترین موارد برای نظارت بر نرخ کلیک و تبدیل آنها است.

با تجزیه و تحلیل کلیکها و تبدیلهای ایجاد شده توسط کلمات کلیدی خاص ، تبلیغات می توانند درک کنند که چه عباراتی در جذب مشتری برای انجام اقدامات مورد نظر و ایجاد درآمد برای یک شرکت اثربخش است.

کلمات کلیدی که به نظر می رسد مفیدترین آنها است ، می توانند برای بهینه سازی در سایت و ایجاد محتوا به بخش سئوی شغلی یک شرکت ارائه شوند.

از دیدگاه SEO ، Google Analytics منبع اصلی آنها برای اندازه گیری نتایج تلاش های بهینه سازی است. KPI هایی که این افراد می خواهند آنالیز کنند عبارتند از:

  • رتبه بندی کلمات کلیدی
  • زمان صرف شده در صفحه
  • ترافیک ارگانیک
  • تبدیل های ارگانیک

اندازه گیری این معیارها از طریق Google Analytics به صاحبان سایت اجازه می دهد اگر کلمات کلیدی صحیحی را هدف قرار داده اند ، اگر مصرف کنندگان سایتی را با آن شرایط پیدا می کنند ، در صورتی که کاربران تجربه حضور در سایت خود را جذاب و اگر بازدید کننده در نتیجه تبدیل می شوند ، به صاحبان سایت اطلاع دهند.

با اندازه گیری و ردیابی این اطلاعات ، تیم های PPC و SEO می توانند برای بالا بردن کارایی و سودآوری هر روش کار کنند.

SEO و PPC مشترکات زیادی دارند ، به ویژه که هر یک در هدایت اهداف مشاغل کار می کنند.

از آنجا که این دو تاکتیک به طور ذاتی در ارتباط هستند ، ضروری است که خرده فروشان یاد بگیرند که چگونه می توانند اطلاعات را بین دو تیم SEO و PPC خود تغذیه کنند ، زیرا این راز واقعی تسلط بر رقابت در SERP ها است.

The post چگونه استراتژی های SEO و PPC می توانند با یکدیگر همکاری کنند تا اهداف تجاری را هدایت کنند ، برای اولین بار در موتور موتور جستجو ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top