چه اطلاعاتی از موقعیت مکانی می تواند در مورد همه گیری COVID-19 برای ما تعریف کند

thumbnail

داده های تلفن همراه ابزاری متنوع برای بازاریابان است. این می تواند به عنوان نوعی جایگزین کوکی در دنیای واقعی عمل کند ، به تعریف مخاطبان کمک کند ، بینش رقابتی ارائه دهد و اسناد آنلاین به آفلاین را فعال کند. و اکنون در خدمت ردیابی ویروس ها و همچنین ارائه یک نگاه تقریبا در زمان واقعی به وضعیت اقتصاد (آفلاین) مستقر شده است.

پیگیری پیشرفت ویروس

بسیاری از افراد قبلاً این فیلم را مشاهده کرده اند (در زیر) ، که نشانگر قدرت داده های مکان است. این نشان می دهد مهاجرت پرده برداران بهار فلوریدا ، که پس از آن آزمایش مثبت برای COVID-19 ، پس از بازگشت به خانه ، ویروس را به مناطق دیگر کشور گسترش دادند. داده های مکان از حالت X-Mode گرفته شده است ، تجسم توسط Tectonix است.

کره جنوبی و چین هر دو با موفقیت از داده های GPS برای ردیابی مسیر عفونت ویروس استفاده کردند. این تلاشها برای دستگیری شیوع آن مؤثر بود. دولت استبدادی چین نگران حفظ حریم خصوصی یا مسائل مربوط به رضایت انتخاب نیست. با این حال ، در انگلستان ، تلاش شده است تا از داده های GPS استفاده شود اما رویکرد را به یک جامعه دموکراتیک با هنجارهای محرمانه قوی تطبیق دهد.

اسرائیل همچنین به دنبال یافتن ویروس از “تلفن مخفی” داده های تلفن همراه است. و ایالات متحده اکنون در حال شروع به اکتشاف و استفاده از برخی از همان انواع داده های مکان ، اما به روشی “ناشناس” است که به رضایت فردی متکی نیست – اگرچه رضایت مصرف کننده در برخی از نقاط در زنجیره تأمین نیاز دارد.

هدف این برنامه ، اکنون در ایالات متحده آمریکا ، “ایجاد پورتال برای مقامات فدرال ، ایالتی و محلی است که حاوی داده های جغرافیایی در 500 شهر در سراسر ایالات متحده باشد.” .

از آنجا که داده های موقعیت مکانی به مقامات بهداشت عمومی اجازه می دهد تا حامل ها را ردیابی کرده و بر کارایی فاصله از نظر اجتماعی نظارت کنند ، باید از آن استفاده کنیم. تقریباً یک “ضرورت اخلاقی” وجود دارد. با این حال ، پس از پایان بحران ، این داده ها می توانند برای اهداف کمتر اخلاقی استفاده شوند. اما مسلماً این خطر وجود دارد. قانون گذاران وظیفه دارند از مردم در برابر “نظارت غیرمجاز” محافظت کنند.

مطالب مرتبط  A Corona Xmas: چرا فروشگاه های فیزیکی در فصل تعطیلات خرید آنلاین را تأمین می کنند

پیشرفت موازی ، از طرف شرکتی به نام Kogniz Health ، شامل استقرار دوربین های “تشخیص تب” است که می توانند درجه حرارت بدن هر کسی را که قدم می زند ضبط کند – احتمالاً برای شناسایی “پخش کننده”.

ترافیک پا: تجسم رکود

یکی دیگر از استفاده های سنتی تر از داده های مکان ، اندازه گیری بازدید از فروشگاه است. Yelp به تازگی داده های مربوط به جستجوی مصرف کنندگان و مشارکت در دسته بندی مشاغل محلی را منتشر کرده است. به عنوان مثال ، طبق داده های این شرکت ، فروشگاه های مواد غذایی شاهد ترافیک و درگیری بیشتری هستند. برعکس ، رستوران ها و مغازه های عروس کم می کنند. با این حال ، این داده ها نماینده ای برای رفتار در دنیای واقعی است – یا اینکه رفتار در دنیای واقعی در یک زمان عادی چه خواهد بود.

سایر شرکتهایی که اطلاعات موقعیت مکانی را ارائه می دهند ، چگونگی تأثیر ماندن در سفارشات خانه را تحت تأثیر قرار دادن مشاغل محلی و رفتارهای آفلاین می گیرند. این برنامه ها شامل چهار ضلعی ، نهم دیجیتال ، GroundTruth ، Cuebiq ، Placer.ai و دیگران است. همه آنها گزارشهایی درباره بازدید از فروشگاه و حرکات مصرف کننده منتشر می کنند ، که به طور کلی سازگار است.

به عنوان مثال چهار ضلعی ، شاهد کاهش میزان تردد پا در فرودگاه ها و هتل ها ، سینماهای سینما ، فروشگاه های خرده فروشی ، رستوران ها و کافه ها است. اما همچنین این افزایش بازدید از فروشگاه های مواد مخدر ، فروشگاه های مواد غذایی ، برخی از فروشگاه های انبار (به عنوان مثال Costco) ، پارک ها و زنجیره های فست فود را به ثبت رسانده است. (واقعی ، Cuebiq و NinthDecimal داده های مشابه دارند.)

مطالب مرتبط  SEL 20200512

این نوع داده های “فعالیت اقتصادی” برای سرمایه گذاران ، اقتصاددانان و سیاست گذاران واضح است. ظرفیت پیگیری مسیر عفونت همچنین توانایی پیش بینی و پیشگیری بالقوه از طریق مداخله پیشگیرانه را فراهم می آورد. و داده های جنبش پس از ویروس همچنین می تواند برای آگاهی از سیاست های عمومی و سرعت بالقوه در بهبود اقتصادی استفاده شود.

حریم خصوصی ، نظارت و پیامدهای ویروس

جن با داده های مکان از بطری خارج است. این یک ابزار بسیار قدرتمند برای درک رفتار گروهی ، روندهای اقتصادی و تأثیر سیاست های عمومی است ، فراتر از همه کارهایی که می تواند برای بازاریابان انجام دهد. ما باید از این داده ها برای منافع جمعی خود استفاده کنیم ، خصوصاً اکنون. در واقع ، اگر بتواند نتیجه گیری از بیماری همه گیر را تسریع کند ، باید مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال ، مصرف کنندگان به طور واضح نگران ردیابی و سوءاستفاده های احتمالی از داده های مکان خود هستند. شرکت های درگیر ( ، اپل ، فیس بوک و دیگران) به همراه دولت باید شفافیت کاملی در مورد موارد استفاده از آن داشته باشند تا مردم درک کنند و با میل خود در طرح های فناوری بهداشت عمومی شرکت کنند.

اعتماد و شفافیت کلید استفاده متقابل از این ابزارها توسط بازاریابان و دولت است. در غیاب آنها ، ما همچنان تنش بین خریداران داده های مکان (بازاریابان ، دولت) و ارائه دهندگان نهایی داده ها ، خود مصرف کنندگان را مشاهده خواهیم کرد یا ممکن است افزایش یابد.

اینجاست که قوانین و مقررات می توانند وارد شوند و این شکاف را برای کاهش نگرانی های عمومی و میانجیگری اختلافات ایجاد کنند. این نیز تفاوت بین ردیاب ویروس و یک ابزار نظارتی است.

The post چه اطلاعات مکانی می تواند در مورد همه گیری COVID-19 به ما بگوید برای اولین بار در Land Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top