نحوه شروع کار در Google Analytics 4

thumbnail

ثابت در داده های وب سایت این است که همیشه در حال تغییر است و Google Analytics تفاوتی ندارد. در ماه اکتبر ، گوگل با انتشار Google Analytics 4 (قبلاً App + Web نامیده می شد) ، آن را به عنوان ابزاری برای تجزیه و تحلیل ارائه می دهد که بصیرت هوشمندانه تری را برای بهبود ROI در هنگام انتقال بازاریابی دیجیتال به دنیای بدون کوکی فراهم می کند.

پس از اعلامیه ای مانند این ، اولین سوالی که هر بازاریاب دیجیتال می پرسد این است که “این چگونه مستقیماً بر کار من تأثیر می گذارد؟” انتقال به Google Analytics 4 باعث تغییر نحوه استفاده هر شخص از Google Analytics خواهد شد. نکته خوب این است که ما وقت داریم که برای آن آماده شویم: Google درباره زمان غروب جهانی Google Analytics شروع به صحبت نکرده است ، بنابراین نیازی به وحشت نیست. وقت گذاشتن برای درک نحوه کارکرد داده های خود در GA4 بعداً باعث صرفه جویی در وقت و سردرد می شود.

تنظیم اولین جریان داده

اولین قدم با Google Analytics 4 تنظیم جریان داده شما است. در بخش سرپرست Universal Google Analytics امکان به روزرسانی یک ویژگی وجود دارد. اگر اکنون تصمیم دارید ملک خود را به روز کنید ، باید از gtag install برای GA استفاده کنید. با ارتقا ، ویژگی جدیدی برای ردیابی ایجاد می شود که با G- شروع می شود.

به منظور خاموش نگه داشتن خاصیت جهانی در حین یادگیری رابط کاربری جدید ، باید هر دو برچسب را در سایت خود شلیک کنید. این کلید برای ادامه استفاده از گزارشگری جهانی است که همه ما با آن آشنا هستیم در حالی که GA4 را یاد می گیرید.

پس از ایجاد ویژگی ، باید یک جریان داده را به آن متصل کنید. اگر هم ترافیک وب سایت و هم برنامه را ردیابی می کنید ، می توانید هر دو جریان داده را به یک گزارش اضافه کنید. اگر فقط از Google Analytics در یک وب سایت استفاده می کنید ، فقط باید جریان وب سایت را تنظیم کنید.

به طور پیش فرض ، GA4 بازدید از صفحه ، پیمایش ، کلیک های خروجی ، جستجوی سایت ، تعامل ویدئو و بارگیری پرونده را اندازه گیری می کند. هنگامی که یک جریان ایجاد می کنید ، Google ویژگی کامل و کد G را به شما می دهد تا آن را در سایت خود نصب کنید. به یاد داشته باشید ، شما همچنان می خواهید کد جهانی Google Analytics خود را در سایت یا از طریق Google Tag Manager بارگیری کنید تا داده ها به هر دو نسخه GA منتقل شوند.

گزارش جدید Realtime در Google Analytics 4.

تازه کردن در زمان واقعی در GA 4

پس از نصب کد جدید خود در سایت ، به گزارش Realtime بروید تا داده ها را تأیید کنید. GA4 تمام گزارش های منفرد از زمان واقعی را به یک گزارش بزرگ تبدیل کرده است. نقشه کاربر اکنون در زمان واقعی به روز می شود ، به علاوه داده های 30 دقیقه گذشته را به شما نشان می دهد.

مطالب مرتبط  دستیار Google ممکن است برای تأیید موجودی موجودی ، مشاغل را شروع کند

دو تغییر بزرگ دیگر مربوط به رویدادها و تبدیلات است: Google Analytics 4 محوریت تمرکز بر روی تعامل را ایجاد می کند ، بنابراین تمام فعالیت های کاربر ، از جمله بازدید از صفحه ، به عنوان رویدادها دنبال می شوند. تغییر دوم منوی تبدیل ها است. آن “اقدامات مهمی” که ما برای ردیابی آنها از آنها استفاده می کنیم ، هم اکنون تبدیل نامیده می شوند. Google همچنین تعداد تبدیل هایی را که می توانید ردیابی کنید به 30 مورد ارتقا داده است.

حتی با افزایش تبدیل های قابل ردیابی ، همچنان باید هوشمند باشید که کدام رویدادها را ردیابی می کنید. گوگل نیز به آن فکر کرد و یکی از جالبترین ویژگی ها را به GA 4 اضافه کرد: اکنون می توانید رویدادها را مستقیماً در رابط Analytics شخصی سازی و ویرایش کنید. امکان سفارشی سازی و ایجاد رویدادها به طور مستقیم در GA به معنای اعتماد کمتر به برنامه نویسی ردیابی رویداد در Google Tag Manager است.

در حال ویرایش رویدادهای خود در GA4

هنگامی که برای اولین بار به منوی رویدادها می روید ، رویدادهای استاندارد همراه با Google Analytics 4 را نشان می دهد. همچنین دکمه هایی در بالای صفحه وجود دارد که به شما امکان می دهد یک رویداد موجود را اصلاح کنید یا یک رویداد جدید ایجاد کنید. این منو همچنین دارای اسلایدرهای آسان است که هر رویدادی را به تبدیل پیگیری شده تبدیل می کند.

منوی اصلی در Google Analytics 4 برای تغییر یا ایجاد رویدادهای جدید.

در حالی که هر کلیک کاربر روی وب سایت شما مهم است ، فقط برخی از کلیک ها باید به عنوان تبدیل حساب شوند. اینجاست که تغییر رویدادها کلید می خورد. می توانید رویدادهای جدیدی تنظیم کنید که فقط تعداد کلیکهای خاص را بشمارند. برای انجام این کار ، ابتدا بر روی دکمه “ایجاد یک رویداد” کلیک کنید. سپس نام جدیدی به آن رویداد و شرایط آن رویداد را می دهید. از آنجا که همه بازدیدهای صفحه در GA4 به عنوان رویداد در نظر گرفته می شوند ، می توانید یک رویداد برای “مکان صفحه” ایجاد کنید و سپس نام صفحه ای را که می خواهید ردیابی کنید قرار دهید.

مطالب مرتبط  آیا عرضه واکسن COVID همایش های حضوری را برمی گرداند؟

در مثال زیر ، ما یک رویداد جدید برای بازدید از صفحه “تماس با ما” در یک وب سایت ایجاد کرده ایم. پس از ایجاد اولین رویداد ، حدود 24 ساعت طول می کشد تا در صفحه تبدیل ها و رویدادها نشان داده شود. برای تأیید رویدادهای جدید خود بلافاصله ، دوباره روی منوی زمان واقعی کلیک کنید و می توانید رویداد سفارشی جدید را مشاهده کنید.

منوی “ایجاد یک رویداد” در Google Analytics 4.

تغییر لازم نیست ترسناک باشد

در نگاه اول ، Google Analytics 4 به شدت متفاوت به نظر می رسد و این تغییر می تواند مردم را ترساند. خبر خوب این است که ما به عنوان بازاریاب دیجیتال ، همه در یک یادگیری یک سیستم کاملاً جدید هستیم. ما همچنین وقت داریم که این ابزار جدید را یاد بگیریم.

هنگام تهیه یک برنامه یادگیری ، لیستی از گزارش ها را در Universal Google Analytics که بیشترین بازدید را دارید ، تهیه کنید. هنگامی که آن لیست را با هم دارید ، شروع به کار می کنید تا همان داده ها را در GA4 پیدا کنید. هر بار یک گزارش با این تغییر مقابله کنید و آماده خواهید بود که به Google Analytics 4 انتقال کامل دهید.

پست نحوه شروع کار در Google Analytics 4 اولین بار در Search Engine Land پدیدار شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top