نحوه تشخیص و رفع افت رتبه بندی جستجو

thumbnail

وقتی رتبه بندی شما کاهش می یابد ، دیدگاه برند شما کاهش می یابد. این نیز ممکن است با ترافیک کمتری همراه باشد و برای بسیاری از مشاغل به معنای درآمد کم باشد. شناسایی سریع مناطق آسیب دیده سایت شما و عواملی که ممکن است منجر به کاهش شود می تواند شما را قادر سازد که رتبه های خود را بازپس گیری کنید یا حتی بهبود ببخشید.

هولی میلر اندرسون ، مدیر سابق محصولات SEO برای فناوری Macy ، رویکرد سیستماتیک خود و ابزارهایی که برای تشخیص و رفع قطره های رتبه بندی مورد استفاده قرار می گیرد را در گفتگو در جریان SMX بعدی (ثبت نام رایگان) این هفته تفصیل داد.

ابزار و منابعی که اندرسون برای رسیدن به پایین رده بندی از آن استفاده می کند ، کاهش می یابد.

چرا ممکن است رتبه شما کاهش یافته باشد

اندرسون خاطرنشان كرد كه سه دلیل كاهش رتبه بندی وجود دارد و به نحوه تشخیص هر یك پرداخت. وی گفت: “این چیزی است که در سایت شما تغییر کرده است ، Google چیزی را تغییر داده است یا عوامل خارجی بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارند.”

مرتبط: راهنمای ضروری سئو: نحوه تسلط بر علم سئو

چیزی در سایت شما تغییر کرده است. وی ادامه داد: “این می تواند به شکل یک پوشه در حال جابجایی باشد ، کد به روزرسانی شود یا به صورت زنده تحت فشار قرار گیرد که چیزی را خراب کند ، تیم های توسعه دهنده شما ناآگاهانه تغییر مسیرهایی را ایجاد کردند ، Googlebot از خزیدن و ایندکس کردن صفحات یا بخش های مهم سایت شما مسدود می شود ، زیرا تغییری در وجود دارد پرونده robot.txt ، شاید اتفاقی برای نقشه سایت افتاده باشد. “او نمونه ای از تغییرات سایت را ارائه داد كه می تواند بر رتبه بندی تأثیر منفی بگذارد ، و افزود كه این مسائل به طور كلی آسان هستند.

Google چیزی را تغییر داد. بروزرسانی الگوریتم همچنین ممکن است باعث عدم ثبات رتبه شود. وی گفت: “به طور کلی ، اگر شما شاهد کاهش شدید رتبه بندی و ترافیک خود باشید ، این یک نشانگر خوب این است که شما باید حفر شوید و دریابید که در کجا احساس می کند سایت شما از انتظارات کم شده است.” وی افزود: اگر رقبا در بخش شما نیز رتبه های خود را از دست بدهند ، ممکن است یک مشترک باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حساب جستجوی Google Liaison Twitter و صفحه تاریخچه بروزرسانی الگوریتم Google از Moz دو منبعی هستند که اندرسون برای بررسی اینکه آیا واقعاً بروزرسانی الگوریتم رخ داده توصیه می کند. آیا وجود یک به روز رسانی Google ، ایجاد شده توسط ویرایشگر ویرایشگر اخبار زمین بری شوارتز ، همچنین می تواند برای پوشش اخبار به روز رسانی الگوریتم بر اساس تاریخ استفاده شود.

عوامل خارجی در بازار. این عوامل می تواند از راه اندازی رقبا محتوا که معتبرتر یا جامع تر از شماست باشد تا اخبار مربوط به تکان دادن نتایج جستجو برای یک مدت معین تا جستجوی نوسانات رفتاری ناشی از COVID-19 ، به عنوان مثال متفاوت باشد.

مطالب مرتبط  نظرسنجی نشان می دهد که SEO در طول رکود ، تمرکز اصلی برای بازاریابان خواهد بود

در مورد رقیبی که در رده بندی شما پیشی می گیرد ، SEO می تواند محتوای خود را برای بهبود آن دوباره بررسی کند. با این حال ، سناریوهای دیگری نیز وجود دارد ، مانند همه گیر کورو ویروس ، که در آن همه چیز “فقط از کنترل ما خارج است” ، گفت:

نشان دادن علت افت رتبه بندی

اندرسون توصیه می کند از بستر نرم افزاری سازمانی ، Google Analytics ، کنسول جستجوی Google و لیست چک سوالات زیر استفاده کنید تا دلایل احتمالی کاهش رتبه را کاهش دهید.

کدام یک از جستجوی با حجم بالا رتبه بندی را از دست داده است؟ اگر از نظر حجم بالا رتبه بندی شما از دست رفته باشد ، ممکن است ناشی از تغییر سایتی باشد که باعث شده صفحه شما کمتر مرتبط باشد. ثبت سوابق تغییراتی که ایجاد شده است و چه موقع می تواند شما را قادر به شناسایی و حل مسئله کند.

از طرف دیگر ، سایت شما ممکن است تحت تأثیر یک به روزرسانی الگوریتم قرار داشته باشد. با توجه به رتبه بندی رقبا می توانید این توضیحات را تأیید کنید.

آیا در حالی که رتبه های رقبا مستقیم افزایش می یابد ، رتبه شما کاهش می یابد؟ اندرسون گفت: “نکته اصلی این است که به دنبال حادثه ای جدا شده از رتبه بندی URL های خود باشید که در حال رها شدن است ، در حالی که سایر رقبا ثابت هستند – این بیشتر با کاری که در سایت شما انجام شده است می تواند تصحیح شود تا بتواند آن رتبه ها را بازیابی کند.” ممکن است در مکانهای عمودی که در آن فاکتورهای تخصص ، اقتدار و اعتماد به نفس (EAT) بازی می شوند ، مانند بخش های مالی ، پزشکی و یا سایر بخش های Money or Your Life (YMYL) در مسیر حرکت قرار گیرند ، مشکل باشد.

کاهش رتبه بندی ممکن است در نتیجه تغییر تیم های داخلی شما یکی از موارد ذکر شده در بالا باشد.

آیا هیچ رقیبی غیرمستقیم در رده بندی از شما پیشی گرفته است؟ اگر اینگونه باشد و شما هیچ تغییری در سایت ایجاد نکرده اید ، ممکن است این رقبا غیرمستقیم در محتوای خود سرمایه گذاری کرده و یا معماری سایت خود را بهبود بخشیده اند. استفاده از نرم افزار سازمانی می تواند به شما کمک کند یک نمای کلی بهتر از دید آنلاین رقبا غیر مستقیم داشته باشید تا تعیین کنید که آیا این یکی از دلایل است یا خیر.

آیا دامنه و دامنه های رقبای مستقیم شما رتبه بندی را از دست داده اند؟ بروزرسانی الگوریتم ممکن است سایتهای مشابه را در رتبه بندی های عمودی شما تحت تأثیر قرار دهد و در رتبه بندی های آن سایتها کاهش یابد. آندرسون گفت: “در این مرحله ، شما می خواهید تحقیق در مورد آنچه كه دیگر متخصصان صنعت SEO در داده های خود مشاهده می كنند ، شروع كنید تا بهتر بفهمید كه الگوریتم هدف گذاری شده است و چگونه می توانید برای بازیابی رتبه بندی خود قدم بردارید.”

مطالب مرتبط  SEL 20200813

کدام منطقه خاص دامنه شما رتبه بندی را از دست داده است؟ وی گفت: “دریافت جواب این سوال به شما کمک می کند تا بفهمید که رتبه بندی به دلیل محتوای درون صفحه ای که به روز شده است رنج می برد یا اینکه با محدودیت های فنی در صفحه شما ارتباط دارد” ، گفت: تیم ها برای مقایسه آنچه ممکن است تغییر منجر به کاهش رتبه بندی شود ، تیم ها را مقایسه می کنند.

به روزرسانی الگوریتم همچنین ممکن است منجر به کاهش رتبه بندی برای صفحات خاص در سایت شما شود: “به عنوان مثال ، هنگامی که بروزرسانی پنگوئن منتشر شد ، صفحات را هدف قرار داد که صدها پیوند در صفحه وجود داشته باشد.”

شناسایی عوامل بیرونی که می توانند در رتبه بندی شما تأثیر بگذارد

صفحه نتایج جستجو ممکن است تغییر کند تا آنچه کاربران به دنبال آن هستند را در خود جای دهد. آنچه کاربران به دنبال آن هستند نیز تغییر می کند زیرا اولویت های آنها به دلیل گرایش ، اختلال در زندگی روزمره یا اخبار جدید تغییر می یابد. در اینجا برخی از ابزارها و منابعی که اندرسون برای تعیین اینکه آیا کاهش رتبه ممکن است با چنین تغییراتی همراه باشد ، به کار می رود.

  • Google Trends می تواند به شما بگوید که اصطلاح جستجو چقدر محبوب است و از نظر تاریخی محبوبیت زیادی دارد.
  • توییتر برای شناخت رویدادهایی که ممکن است بر مشتریان شما و رفتار خرید آنها تأثیر بگذارد مفید است.
  • SparkToro ابزاری برای بینش مخاطبان است که می تواند به شما کمک کند درک کنید چه سازمان هایی ممکن است شما را از شما دور کند و با کدام سازمان ها یا افرادی که ممکن است بخواهید با آنها همکاری کنید تا دید شما را افزایش دهد.
  • Glimpse ابزاری است که روندهای نوظهور را ردیابی می کند و می تواند به اهمیت استراتژی محتوای شما برای ارتباط بیشتر کمک کند.
  • Pinterest Trends بینش در مورد موضوعات گرایش در Pinterest را ارائه می دهد. در حال حاضر در آزمایش بتا است.
  • eMarketer تحقیقات بازار و همچنین داده هایی در مورد روند و نحوه واکنش مصرف کنندگان به آنها را ارائه می دهد.

اطلاعات بیشتر از SMX Next

  • ثبت نام کنید تا تمام جلسات را به صورت تقاضا مشاهده کنید!
  • بازاریابی محتوا در مواقع اختلال
  • به عصر بازاریابی پیش بینی شده خوش آمدید
  • 20 سال از به روزرسانی های الگوریتم گوگل در مورد آنچه که SEO باید در مرحله بعدی تمرکز کند ، می گوید

The post نحوه تشخیص و رفع افت سطح رده بندی جستجو برای اولین بار در موتور موتور جستجو ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top