نحوه بررسی نتایج جستجوی Google برای مکان های مختلف

thumbnail

هیچ رازی نیست که یک پرسش مشابه معمولاً نتایج مختلف جستجوی Google را در مکان های مختلف ایجاد کند. شخصی که به دنبال “خرید دوچرخه” در آتلانتا است ، پیشنهادهای متفاوتی را نسبت به شخصی که از همان پرسش در نیویورک استفاده می کند ، مشاهده خواهد کرد. و دو نفری که به دنبال “مکان پیتزا” هستند اگر فقط یک بلوک از یکدیگر فاصله داشته باشند ، ممکن است به نتایج متفاوتی برسند.

معنای آن برای سئو این است که شما باید بهینه سازی نسخه نتایج جستجوی Google را که به احتمال زیاد مخاطب هدف شما مشاهده می کند ، دنبال کنید. و نسخه ای که به احتمال زیاد مشاهده می کنند بسته به چند عامل تغییر خواهد کرد – نتایج جستجوی Google براساس سابقه جستجوی کاربران ، دستگاه آنها و مکان فعلی شخصی سازی می شوند.

مکان مهمترین اصلاح کننده SERP است. این اغلب با هدف معامله ای قوی بر روی درخواست ها تأثیر می گذارد ، در ابتدا فروشگاه های محلی و ارائه دهندگان خدمات را نشان می دهد.

بنابراین ، اگر عملیات شما محدود به یک مکان خاص است ، باید صفحات خود را برای نتایج جستجوی Google خاص منطقه بهینه کنید. این بدان معناست که هنگام تحقیق در مورد SERP و همچنین نظارت بر رتبه بندی ، باید بتوانید مکان را تغییر دهید.

در این مقاله ، خواهید آموخت:

  • نحوه مشاهده نتایج جستجوی گوگل در سطح کشور ، از جمله انتخاب کشور ، استفاده از سرویس VPN یا پروکسی و استفاده از ابزار SEO.
  • نحوه مشاهده نتایج جستجوی Google در سطح شهر ، از جمله افزودن شهر به جستجوی خود ، استفاده از ابزار پیش نمایش Google Ads و استفاده از ابزار SEO.
  • نحوه مشاهده نتایج جستجوی Google در سطح خیابان ، از جمله استفاده از Chrome Developer Tools ، استفاده از ابزار جستجوی محلی اختصاصی و استفاده از ابزار SEO.

نحوه مشاهده نتایج جستجوی Google در سطح کشور

نتایج جستجوی Google در سراسر کشور برای مشاهده آسان ترین نتایج است زیرا Google معمولاً آنها را به طور پیش فرض نشان می دهد. اگر هرگز در تنظیمات جستجوی Google دستکاری نکرده باشید ، همیشه نتایج را برای کشوری که در حال حاضر هستید دریافت می کنید. اما ، در صورتی که بخواهید کشور نتایج جستجوی Google را تغییر دهید ، در اینجا می توانید کاری انجام دهید:

برای انتخاب کشور از تنظیمات Google استفاده کنید

Google به ما اجازه می دهد کشوری را که می خواهیم برای آن نتایج ببینیم تغییر دهیم. می توانید این کار را از Google SERP تنظیم کنید.

اول ، برو به ابزارها> تنظیمات جستجو:

سپس به پایین صفحه بروید ، در اینجا لیستی از کشورها را پیدا خواهید کرد. کشوری را انتخاب کنید که می خواهید نتایج جستجوی Google را برای آن ببینید و کلیک کنید صرفه جویی.

از سرویس VPN یا پروکسی استفاده کنید

هر یک از این موارد به شما در جعل موقعیت مکانی شما کمک می کند ، بنابراین همه تعاملات آنلاین شما (نه تنها جستجو ، بلکه تبلیغات ، تغییر مسیرهای خاص کشور ، منابع محدود شده و غیره) به گونه ای اتفاق می افتد که انگار در کشور دیگری هستید.

از ابزار SEO استفاده کنید

بیشتر ابزارهای جستجوگرها ، به ویژه ابزارهای ردیابی رتبه ای ، برای سازگاری با SEO محلی ساخته شده اند. بنابراین ، از هر ابزاری که استفاده کنید ، اعم از Rank Tracker ، Semrush ، Ahrefs یا Moz ، قطعاً به شما امکان می دهد کشور خاصی را تعیین کنید.

مطمئناً مزیت استفاده از ابزار SEO این است که می توانید به طور عمده درباره درخواستهای خود تحقیق کنید. برای مشاهده SERP های مربوطه نیازی به Google برای هرکدام از کلمات کلیدی خود نیست. در عوض ، می توانید لیستی از کلمات کلیدی را ایجاد / بارگذاری کنید و همه نتایج جستجوی Google آنها را برای مشاهده خود مرتب کنید – که بسیار کارآمدتر است.

نحوه مشاهده نتایج جستجوی Google در سطح شهر

نتایج جستجو در سطح شهر برای انواع مشاغل مهم واقعاً در کل شهر مهم است. به عنوان مثال ، مشاغلی که به آدرس خاصی در شهر مرتبط نیستند: عکاسان ، خدمات نظافت ، پذیرایی ، تحویل و فروشگاه های آنلاین. نتایج جستجو برای این سeriesالات در سراسر شهر کم و بیش یکسان باقی می ماند.

برای مشاغل بسیار وابسته به مکان فیزیکی آنها کمی متفاوت است. Google هنگام نمایش نتایج جستجوی محلی برای کافی شاپ ها ، رستوران ها ، خشکشویی ها ، سالن های بدن سازی و انواع مختلف س quالات ، Google بسیار دقیق است. نتایج ممکن است از یک بلوک به بلوک دیگر بسیار متفاوت باشد. اگر برای این نوع مشاغل تحقیق SEO انجام می دهید ، بهتر است به نتایج جستجوی سطح خیابان بروید.

یک شهر به درخواست خود اضافه کنید

اساسی است ، اما به نوعی جواب می دهد. اگر به دنبال یک بینش سریع در مورد نتایج جستجو در سطح شهر هستید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام شهر را به جستجوی خود اضافه کنید.

از ابزار پیش نمایش Google Ads استفاده کنید

یک روش پیچیده تر و قابل اطمینان تر برای مشاهده نتایج جستجوی Google در سطح شهر ، استفاده از ابزار پیش نمایش Google Ads است. این ابزار برای کمک به شما در تجسم تبلیغات Google خود در زمینه نتایج جستجوی خاص مکان ایجاد شده است. خوشبختانه ، حتی اگر هیچ تبلیغی اجرا نکنید ، می توانید از ابزار پیش نمایش استفاده کنید.

برای دسترسی به ابزار پیش نمایش و تشخیص آگهی از داشبورد Google Ads خود ، به اینجا بروید ابزارها و تنظیمات> برنامه ریزی> پیش نمایش تبلیغات و تشخیص.

پس از ورود ، درخواست خود را وارد کنید ، شهر ، زبان و دستگاه را تغییر دهید و نتایج جستجوی Google را مانند اینکه از شهر مورد نظر خود جستجو می کنید مشاهده کنید.

از ابزار SEO استفاده کنید

همان معامله قبلی ، بیشتر ابزارهای جستجوگرها امکان پیگیری رتبه بندی سفارشی و تحقیقات SERP را فراهم می کنند و این شامل تنظیمات مکان نیز می باشد. به جز ، همه ابزارها به شما امکان نمی دهند مانند سطح شهر دانه ریز باشید و حتی اگر چنین باشد ، ممکن است شهرهای محدودی برای تحقیق داشته باشند.

برای این کار خاص ، بهتر است از ابزارهای ردیابی رتبه ای استفاده کنید که دارای تنظیمات مکان پیشرفته هستند. برخی از ابزارهای توصیه شده شامل Rank Tracker، Ahrefs، AccuRanker و BrightLocal هستند.

نحوه مشاهده نتایج جستجوی Google در سطح خیابان

مشاهده نتایج جستجوی Google در سطح خیابان در هنگام انجام سئو برای مشاغل کوچک با مکانهای خشت و خمپاره بسیار مفید است. این مشاغل به ویژه به حضور در نتایج جستجوی محلی وابسته هستند. هرچه منطقه برای جستجو در آن گسترده تر باشد ، مشتری بیشتری پیدا می کند.

وقتی به این نوع نتایج جستجو می رسد ، Google تمایل به انتخاب بسیار بالایی دارد. ممکن است کسب و کار شما هنگام جستجوی از یک بلوک در نتایج جستجو ظاهر شود و پس از جستجوی از دو بلوک دیگر ، ناگهان افت کند.

بنابراین ، ایده در اینجا این است که بر حضور “خیابانی” خود نظارت کنید ، مشخص کنید که رقبای فعلی شما چه کسانی هستند و به تدریج حوزه نفوذ خود را در SERP گسترش می دهند.

از ابزارهای توسعه دهنده Chrome استفاده کنید

این روش کمی فنی است ، اما آنقدرها هم پیچیده نیست. برای تغییر مکان خود با استفاده از Google Dev Tools ، این دستورالعمل های گام به گام را دنبال کنید.

ابتدا از Chrome برای باز کردن Google و راه اندازی Developer Tools استفاده کنید (CTRL + SHIFT + I برای ویندوز و فرمان + گزینه + من برای مک). صفحه شما به چیزی شبیه به این تغییر خواهد کرد:

منوی سفارشی سازی (سه نقطه) را پیدا کرده و انتخاب کنید ابزارهای بیشتر> سنسورها:

در حسگرها پانل ، رفتن به محل و از منوی کشویی برای انتخاب استفاده کنید دیگر. مختصات دقیق مکانهای خود را وارد کنید (برای یافتن مختصات ، به Google maps بروید ، مکان مورد نظر را بزرگنمایی کنید ، روی نقشه کلیک کنید و Google مختصات را به شما ارائه می دهد).

اکنون جستجوی خود را اجرا کنید و گوگل رفتار خواهد کرد مثل اینکه از این مختصات دقیق جستجو می کنید.

از یک ابزار جستجوی محلی اختصاصی استفاده کنید

درصورتی که دوست ندارید دستان خود را کثیف کنید ، روش ساده تری برای تغییر مکان خود وجود دارد. ابزاری به نام Valentin App اساساً همان کار Google Chrome Dev Tools را بدون همه پیچیدگی ها انجام می دهد.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که ابزار را در مرورگر خود باز کنید ، پرس و جو خود را بیان کنید ، مکان خود را انتخاب کنید و آدرس خود را وارد کنید (freeform – این ابزار ورودی شما را تفسیر می کند ، خواه آدرس خیابان باشد یا مجموعه مختصات).

کلیک جستجو کردن و به صفحه نتایج جستجوی Google منتقل می شوید که با مکان انتخابی شما مطابقت دارد.

از ابزار SEO استفاده کنید

این یک موضوع در حال اجرا در سراسر مقاله بوده است – می توان از ابزارهای جستجوگرها برای مشاهده نتایج جستجوی محلی در همه سطوح استفاده کرد. اکنون ، هرچه مشخصات بیشتری با تنظیمات مکان خود بدست آوریم ، ابزار کمتری می تواند پاسخگوی نیازهای ما باشد. در این سطح ، بهترین شرط شما یا Rank Tracker یا Ahrefs است.

با استفاده از Rank Tracker به عنوان مثال ، می توانید از این ابزار برای مشاهده و پیگیری رتبه بندی جستجوی خود در سطح کشور ، ایالت ، شهر و آدرس استفاده کنید. برای تنظیم این ، به تنظیمات برگزیده> موتورهای جستجوی ترجیحی ، پیدا کردن گوگل و کلیک کنید سفارشی اضافه کنید اکنون مکان خود را وارد کنید (شکل آزاد ، ابزار جزئیات را پر می کند) ، نام آن را کلیک کنید و کلیک کنید صرفه جویی.

از این به بعد ، Rank Tracker برگه هایی را در رتبه بندی Google شما برای این مکان خاص و همچنین مکان های دیگری که انتخاب کرده اید حفظ می کند.

این زیبایی استفاده از ابزارهای SEO است – با چند تنظیم سریع می توانید عملکرد خود را برای هزاران کلمه کلیدی ، در هر تعداد مکان ، به طور همزمان ردیابی کنید.

افکار نهایی

اگر می خواهید در نتایج جستجوی Google به مخاطبان مورد نظر خود برسید ، کاملاً ضروری است که بدانید کدام نسخه از نتایج جستجو ، نسخه ای است که آنها می بینند. و از بین همه عواملی که بر سفارشی سازی SERP تأثیر می گذارند ، تغییر مکان بیشترین تأثیر را دارد. در نتیجه ، امکان مشاهده SERP های خاص مکان ، بخشی اساسی در تنظیم دقیق استراتژی SEO شماست.

در حالی که چندین راه حل سریع برای جعل موقعیت جغرافیایی شما در جستجو وجود دارد ، یک تلاش جدی برای جستجوگرها نیاز به یک راه حل دائمی تر دارد. برای تحقیق و ردیابی چندین مکان ، بهتر است از یک ابزار SEO با تنظیمات پیشرفته محلی سازی استفاده کنید.

پست نحوه بررسی نتایج جستجوی Google برای مکان های مختلف اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

مطالب مرتبط  نحوه ردیابی ترافیک لیست خریدها از Surfaces در سراسر Google [Video]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top