نحوه ایجاد گزارشهای بینش جدید Google Shopping در Data Studio

thumbnail

ما به عنوان بازاریاب دیجیتال ، ما همیشه به دنبال ایده صرفه جویی در زمان بعدی هستیم تا یک مزیت رقابتی ارائه دهیم. با توجه به Covid-19 ، ما به این امید که بتواند به مشاغل یا مشتریان شما کمک کند ، این یکی را عمومی می کنیم.

با تشکر ویژه از Duane Brown برای اطلاعات خود در طول تحقیق ، آنجلو کالدیرا برای همه چیز در رابطه با کد ، و ریچارد کلیسکی به دلیل نگه داشتن لنزهای PPC در سراسر.

ایده بزرگ

محبوبیت کلیه محصولات خرده فروشی که بصورت آنلاین از طریق Google Shopping خریداری می شوند هفتگی تغییر می کند. خرده فروشان مجبورند این تقاضا را اندازه بگیرند و موجودی ، تلاشهای تبلیغاتی و KPI های تجاری خود را مدیریت کنند.

مقایسه بینش محصول در صنعت خرده فروشی آنلاین با داده های شخصی شما کاری ارزان و آسان نیست.

مارک های DTC در معرض خطر فراموشی برای روندهای گسترده تر دسته قرار دارند. خرده فروشان چند مارک که می خواهند اطلاعاتی فراتر از داده های خودشان داشته باشند ، باید هزینه های راه حل های گران قیمت شرکت را بپردازند.

Google Trends برای Google Shopping هنوز موردی در 2020 نیست. ما قصد داریم راه حلی را ارائه دهیم که هر شرکتی می تواند در صنعت خود بسازد و از آن استفاده کند.

برای مارک های کوچکتر که معمولاً تجزیه و تحلیل محصول را فقط در فروشگاه انجام می دهند ، بینش های جدید نیاز به عادت های جدید دارد.

در اینجا مزایای کلیدی PPC در ایجاد بینش محصول با استفاده از Data Studio ارائه شده است.

  1. صرفه جویی در وقت: ایجاد دستی بینش محصول.
  2. پس انداز پول: محصولات کم توان را سریعتر شناسایی کنید و تبلیغات خود را تنظیم کنید.
  3. تصمیمات بهتری بگیرید: محبوبیت صنعت محصولات را هنگام ارزیابی تصمیمات مربوط به سهام و تبلیغات درج کنید.

پیامی به متخصصان PPC غیر فنی

حتی بتمن برای کمک به ساخت فناوری پیشرفته به لوسیوس فاکس احتیاج داشت. هنگامی که شریک زندگی هستید ، تنها محدودیت تخیل شماست و تصمیم می گیرید که کدام API ها را به سیستم وصل کنید. اگر می خواهید بینش PPC بهتری در Data Studio داشته باشید ، باید یک بانک اطلاعاتی سفارشی بسازید.

برای بازاریابان PPC غیر فنی ، زمانی که اکنون برای یافتن یک توسعه دهنده برای همکاری با آن سرمایه گذاری می کنید ، انبوه پرداخت می شود و قطعاً ارزش آن را دارد.

الزامات فنی

برای ایجاد یک بانک اطلاعاتی سفارشی برای PPC شما و / یا توسعه دهنده خود به موارد زیر نیاز دارید:

  1. مهارت های برنامه نویسی در پایتون
  2. دانش پایه SQL
  3. دسترسی به Google Analytics و API Google Ads
  4. امکان تنظیم یک حساب کاربری Google
  5. درک Google BigQuery به عنوان یک بانک اطلاعاتی سفارشی
  6. امکان تنظیم کد برای اجرای در ابر (به عنوان مثال AWS)
  7. دانش داشبورد داده استودیو

این خبر خوب است! ما به طور رایگان ساعت ها کدگذاری را برای شما به اشتراک می گذاریم. لینک های مربوط به منابع در بخش های بعدی قرار دارند.

اگر مطابق دستورالعمل های فنی راحت نیستید ، ما به شما کمک می کنیم تا با یک توسعه دهنده همکاری کنید تا به اسکریپت های مختلف و تنظیم پایگاه داده های سفارشی کمک کند.

ملاحظات PPC

ابتدا طاقچه های پرفروش صنعت خود را انتخاب کنید. تصمیم بگیرید که داده های صنعت مورد نیاز از مرکز بازرگان را انجام دهید. در این مثال ما کفش ورزشی را نشان دادیم. می توانید این مورد را برای بسیاری از سوله های دیگر مانند الکترونیک یا فروشگاه حیوان خانگی تنظیم کنید.

دوم ، منابع داده خود را اضافه کنید. رتبه محبوبیت صنعت خرده فروشی را در کنار تبلیغات و KPI های تجاری / Google Shopping و KPI های Google Analytics ترکیب کنید.

سوم ، تعریف کنید که بینش برای شما چیست. تصمیم بگیرید که هنگامی که اتوماسیون می تواند بینش عملی را ارائه دهد ، مهمترین استفاده از داده ها است. مثال: محصولات پرطرفدار بالا یا پایین ، خواه یک کالای بسیار محبوب ، KPI های تجاری از Google Shopping را در کنار رتبه محبوبیت صنعت خرده فروشی قرار دهید.

مطالب مرتبط  SEL 20200430

باز هم ، ما می خواهیم این واقعیت را تکرار کنیم که این راه حل برای هر نوع محصول که می تواند داده های پرفروش از مرکز بازرگان در دسترس باشد ، متناسب است.

به عنوان مثال بینش ، “فروشگاه کفش ورزشی ایالات متحده”

کد رایگان و راهنمایی فنی در لینک github موجود است.

ما یک مدل داده نمونه را ایجاد کردیم تا بتواند دقیقاً در صنعت کفش ورزشی باشد بدون اینکه داده های موجود به کسی تعلق داشته باشد. هدف در اینجا استفاده از داده های شخصی شما در بازار خود است. داده های پرفروش صنعت را با داده های تبلیغاتی خود ترکیب کنید تا روند بینش خود را ایجاد کنید.

برای این مثال خاص ، اجازه دهید با مشتری تماس بگیریم فروشگاه SNEAKER USA.

نحوه ایجاد گزارش جدید Google Insights

ترتیب اقدامات فنی به شرح زیر است:

  1. حساب سرویس Google خود را تنظیم کنید.
  2. اطمینان حاصل کنید که فقط در خواندن آگهی های Google و API Analytics دسترسی دارید.
  3. یک پروژه BigQuery را تنظیم کنید.
  4. دسترسی به خوراک محصول مورد استفاده شما در Google Shopping را تضمین کنید.
  5. یک محیط مجازی پایتون تنظیم کنید.
  6. همه چیز را در محیط خود تأیید کنید.
  7. کد ما را با راهنمای فنی بارگیری کنید [[لینک دانلود].
  8. تمام دستورالعمل های مربوط به نرم افزار را با استفاده از فایل README موجود با کد رایگان دنبال کنید.
  9. کد را تنظیم کنید تا در ابر اجرا شود و زمان اجرا را برنامه ریزی کنید.
  10. اکنون می توانید آن را با مشاغل خود تنظیم کنید.

مشکلات PPC حل شد

از تیم PPC ما ، از ریچارد کلیسکی خواسته ایم تا چالش ها و راه حل های ارائه شده را از طریق این پروژه بینش گزارشگری گسترش دهد.

ریچارد می نویسد ، “SME هایی که Google Shopping را مدیریت می کنند ، باید بینش تجاری را با تصمیمات تبلیغاتی متصل کنند. چالش تبلیغ کنندگان کوچکتر این است که چگونه می توانند از داده های صنعت خرده فروشی Google استفاده کنند و بینش عملی ایجاد کنند. داده های محبوبیت در مرکز بازرگان وجود دارد اما به احتمال زیاد شرکت های کوچک و متوسط ​​از آن استفاده نمی کنند. ”

کاتالوگ محصولات در حال رشد یک شرکت یک چالش اتوماسیون بینش را ایجاد می کند. SME ها برای به حداکثر رساندن فرصت بازار ، نیاز به شناسایی روند KPI تجاری در زمان دارند – همه در حالی که هزینه های تلف شده را برای محصولاتی با کاهش تقاضا و / یا سودآوری به حداقل می رسانند.

یکی از چالش های مهم در کار با موجودی در حال رشد محصول ، دسترسی سریع به بینش های عملی است. متخصصان تجارت الکترونیک باید داده های مشتری را با داده های دسته صنعت مقایسه کنند و سپس آن را با عملکرد چند لمسی Google Ads با عملکرد فروش واقعی مقایسه کنند. “

متخصصان PPC می توانند از یک بانک اطلاعاتی سفارشی در Data Studio برای دستیابی به پیشرفتهای عملی استفاده کنند.

  • فرصت های افزایش سهم بازار را مشخص کنید
  • فرصت ها را با پتانسیل بالا مشخص کنید
  • مثال خاص صنعت ، کفش ورزشی.

فرصت های افزایش سهم بازار را مشخص کنید: با گزارش پرفروش ترین صنعت شروع کنید.

داده های خود را با رتبه محبوبیت گسترده صنعت Google مقایسه کنید. فرصت های افزایش سهم بازار را مشخص کنید. هدف این است که بتوانید محصولاتی را در موجودی خود بیابید که از میزان کلیک کم برخوردارند اما مطابق گوگل محصولات پر فروش هستند.

مطالب مرتبط  ویدیو: دن لیبسون در مورد تطابق عصبی محلی و Google درباره مشکلات کسب و کار من

فرصت ها را با پتانسیل بالا مشخص کنید: با استفاده از یک بانک اطلاعاتی سفارشی و گزارش دهی استودیو می توانید محصولاتی را با پتانسیل بالا شناسایی کنید.

این به معنی محصولاتی با سودآوری بالا اما حجم کلیک پایین است. با استفاده از داده های Google Ad ، داده های Analytics ، در دسترس بودن سهام و رتبه محبوبیت خرده فروشی همه در یک مکان می توانید تصمیم گیری PPC را تسریع کنید.

شناسایی محصولات با حجم بالای کلیک و سودآوری کم یک کار ساده برای انجام کار با استفاده از عملکرد گزارشات در Google Ads است ، با این وجود ، SME ها ممکن است در مقایسه این اطلاعات با داده های واقعی فروش تلاش کنند. بسیاری فقط به گزارش Shopify نگاه می کنند. این گزارش داده های Google Ads و Analytics را با یکدیگر ترکیب می کند و باعث می شود در پرش بین برگه های مرورگر وقت زیادی صرفه جویی کنید.

مثال خاص صنعت ، کفش ورزشی: در بازار کفش ورزشی یکی از مهمترین مسئله این است که سایز کفش های محبوب از بورس کالا خارج می شود ، این معمولاً منجر به کاهش سودآوری در آن محصول می شود.

این اسلایدهای Data Studio برای کمک به شما در شناسایی روند محصولاتی که 50٪ یا بیشتر کاهش ROAS را در طی یک دوره 4 هفته دارند ، به شما کمک می کند. خود محصول به نظر می رسد ROAS خوبی داشته باشد اما هفته سوم و چهارم بسیار کم است و برای بهینه سازی نیاز به توجه کافی دارد.

سایر ایده های اسلایدی که ما در داشبورد به اشتراک گذاشته ایم شامل راهی برای تولید نمودار در میزان فروش با درصد تخفیف است. این شما را به بازاریاب PPC ارائه می دهد تا یک ارزیابی کلی از عملکرد برای ارزیابی و بهبود سودآوری در محصولات با حاشیه کم داشته باشد.

این پتانسیل در اینجاست که می توانید بینش های عملی بیشتری را بر اساس داده های شخصی خود ایجاد کنید. این فقط نقطه شروع است.

مشاوره فنی نهایی

به عنوان برنامه نویس پشت این مجموعه گزارش های سفارشی ، آنجلو کالدیرا این نکات بازخورد را برای هر توسعه دهنده ای که از آنها خواسته شده است برای ساخت این بانک اطلاعاتی سفارشی و تنظیم گزارش دهی داشته باشد ، دارد.

آنجلو می نویسد: “شما باید به بازاریابان غیر فنی کمک کنید تا درک کنند که بیشتر کار در ایجاد بانک اطلاعاتی سفارشی است. تجسم داده ها قسمت آخر است ، اما تنها بخشی است که افراد خواهند دید. ”

“درک این مسئله که فرد یا تیم PPC از داشبورد چه چیزی کسب خواهد کرد ، مهم است. در غیر این صورت ممکن است تمرکز خود را روی آنچه می خواهید بدست آورید از دست دهید.”

“از طریق کد اسکن کنید و اطمینان حاصل کنید که فید داده ها تمام زمینه های لازم مانند gtin ، شناسه محصول ، شناسه گروه محصول را دارد.”

“اگر به Google Analytics 360 دسترسی ندارید ، کد ما این مسئله را در نظر می گیرد زیرا داده های غیر 360 اغلب نمونه برداری می شوند. اگر به 360 دسترسی دارید ، باید کد را کمی تنظیم کنید. هنگام بارگیری کد ، دستورالعمل ها در README و نظرات قرار خواهند گرفت. ”

برای ثبت مجدد ، اگر در Google Shopping تبلیغ می کنید ، این پایگاه داده سفارشی و تنظیم گزارش می تواند به شما کمک کند در کنار شماره های شخصی خود ، بهترین فروشندگان را در صنعت خود ببینید.

در نتیجه ، فرصت های رشد و سودآوری بیشتر واضح تر می شوند.

پست نحوه ایجاد گزارشهای بینش جدید Google Shopping در Data Studio برای اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top