ملاقات های عجیب Google و Firefox همکاری “جستجوی پیش فرض” خود را تمدید می کنند

thumbnail

فایرفاکس Google و Mozilla به یکدیگر احتیاج دارند. این اخیراً در تصمیمی مبنی بر تمدید مشارکت جستجوی آنها در سال 2017 ، که قرار بود امسال منقضی شود ، تأیید شد.

موزیلا بیشتر درآمد خود را از مشارکتهای جستجو ، که مهمترین آنها Google است – بدست می آورد – دوم موتور جستجوی پیش فرض Firefox در آمریکای شمالی است. Google به عنوان یک رقیب در بخش مرورگر به Firefox احتیاج دارد ، که در سطح جهان بر آن حاکم است. مرورگر Google در اروپا و ایالات متحده تحت نظارت ضد انحصار است.

زمان وجودی موزیلا. عدم تمدید قرارداد جستجو با Google می تواند یک ضربه احتمالاً وجودی برای موزیلا باشد ، که از ابتدای سال 320 کارمند را برکنار کرده است. به عنوان بخشی از آن ، هفته گذشته این شرکت نیروی کار خود را با 250 کاهش داد.

COVID-19 فشار بر شرکت مرورگر وارد کرده است و اکنون برای زنده ماندن در طولانی مدت باید تنوع درآمد را تسریع کند. میچل بیکر ، مدیرعامل موزیلا ، نوشت: این اخراج باعث می شود تا یک سازمان جدید در خارج از Firefox ایجاد شود که هم محصولات جدید را سریعتر حمل کند و هم درآمد جدیدی را توسعه دهد. سرمایه گذاری اولیه ما جیب ، هاب ، VPN ، مجمع وب و محصولات امنیتی و حفظ حریم خصوصی خواهد بود. “

منبع: StatCounter (آگوست 2020)

منتقد حفظ حریم خصوصی Google. با وجود ارتباط با گوگل ، فایرفاکس یک مدافع سرسخت حریم خصوصی و در برخی مواقع منتقد صوتی گوگل بوده است. در واقع ، یک موزیلا VP سابق متهم کرد که گوگل به دنبال کاستن فایرفاکس به نفع Chrome است.

مطالب مرتبط  آیا زمان گوگل اسکاتلند است؟

Firefox به طور گسترده نسبت به Chrome از نظر حفظ حریم خصوصی دیده می شود. به عنوان بخشی از این موقعیت ، فایرفاکس و صفری اپل سال گذشته تهاجمی تر مسدود کردن کوکی ها را آغاز کردند که این تصمیم به تصمیم Google برای پایان دادن به استفاده از کوکی های ردیابی شخص ثالث در Chrome تا سال 2022 کمک کرد.

طبق اعلام StatCounter ، Firefox در حال حاضر تقریبا 4.3٪ از بازار را در سطح جهان و در ایالات متحده دارد. NetMarketShare سهم Firefox را تقریباً 7٪ قرار داده است. شکی نیست که Firefox از زمان آغاز به کار در سال 2008 محبوبیت خود را کاهش داده است.

مطالب مرتبط  ویدیو: کریستی اولسون از مایکروسافت در هدف قرار دادن مخاطبان ، همگام سازی با Google و ارتقاء ضریب هوشی

سرچشمه Firefox به Netscape Navigator و اواخر دهه 1990 باز می گردد. اولین مرورگر با نام Firefox در سال 2004 راه اندازی شد. و برای مدت کوتاهی ، Firefox محبوب ترین مرورگر بود که IE را ضرب و شتم کرد. اکنون به یک شماره سه دور تبدیل شده است.

چرا اهمیت می دهیم فایرفاکس یک قهرمان تهاجمی در زمینه حفظ حریم خصوصی مصرف کننده بوده و لزوماً دوست خوبی برای بازاریاب های دیجیتالی نیست ، که بیشتر آنها ترجیح می دادند کوکی های شخص ثالث و روش های پیگیری و هدف گیری موجود را دست نخورده نگه دارند.

حال ، هنگامی که Firefox توجه خود را به سایر پروژه های درآمدزا معطوف می کند ، ممکن است شاهد سهم بازار آن باشیم. اما به عنوان یک موضوع عملی ، بازار مرورگر ایالات متحده به یک رقابت دو شرکت بین Chrome و Safari تبدیل شده است.

The post بسترهای عجیب Google و Firefox تمدید “جستجوی پیش فرض” خود را برای اولین بار در موتور جستجوگر زمین ظاهر می شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top