مقررات جدید اتحادیه اروپا شفافیت بیشتری را برای رتبه بندی جستجو ضروری می کند

thumbnail

تلاش برای مهندسی معکوس و بهبود دید در نتایج جستجوی باعث ایجاد یک صنعت شد. اکنون اتحادیه اروپا می خواهد درک کارکرد رتبه بندی جستجو را برای متخصصان غیر SEO ، به ویژه مشاغل کوچک ، آسان کند.

دستورالعمل ها از مقررات 2019 پشتیبانی می کنند. این تلاش در رهنمودهای نظارتی که روز گذشته در اروپا منتشر شد ، تجسم یافته است. آنها از موتورهای جستجو ، “خدمات واسطه گری آنلاین” (به عنوان مثال بازارها) و سایت های مسافرتی می خواهند که فاکتورهای رتبه بندی را فاش کرده و هر بار که یک تغییر الگوریتمی معنی دار ایجاد می کند ، آنها را به روز کنند. این به تأثیر پرداخت ها و تبلیغات در رتبه بندی های ارگانیک تسری می یابد.

هدف اعلام شده آنها “بهبود قابل پیش بینی بودن و کمک به کاربران برای بهبود ارائه کالاها و خدمات خود ، یا ویژگی آن کالاها و خدمات است.” به عبارت دیگر ، اتحادیه اروپا می خواهد جستجو و رتبه بندی بازار را برای بازاریابان ، بازرگانان و ناشران از بین ببرد.

این دستورالعمل ها در حمایت از “ماده 5 مقررات (EU) 2019/1150 پارلمان اروپا و شورای 20 ژوئن 2019 در مورد ارتقا انصاف و شفافیت برای کاربران تجاری خدمات واسطه گری آنلاین” تهیه شده است. به نظر می رسد که آنها به طور قابل توجهی به نتایج جستجوی محصول هدایت می شوند ، اما به گونه ای نوشته شده اند که کاربرد بسیار گسترده ای را نشان می دهد.

توصیف عمومی به زبان ساده این دستورالعمل ها می گویند که آنها از نظر قانونی الزام آور نیستند اما برای کمک به “تسهیل انطباق” با ماده 5 طراحی شده اند ، که می گوید (در بخش مربوطه) ، “ارائه دهندگان موتورهای جستجوی آنلاین باید پارامترهای اصلی را تعیین کنند ، که از نظر فردی یا جمعی مهمترین هستند در تعیین رتبه بندی و اهمیت نسبی آن پارامترهای اصلی ، با ارائه توصیفی در دسترس عموم ، تهیه شده به زبان ساده و قابل فهم ، در موتورهای جستجوی آنلاین آن ارائه دهندگان. آنها باید این توضیحات را به روز نگه دارند. “

مطالب مرتبط  Google Ads 20 ساله می شود: مهمترین روندها و تغییرات 5 سال گذشته

این فاکتورهای رتبه بندی را می توان در مکان های مختلف ارائه داد ، هرچند که دستورالعمل ها “یک نقطه لمسی (برای مثال در” داشبورد “کاربر) را توصیه می کنند که می تواند همه ابزارهای اطلاعاتی مربوطه را برای توضیح شفافیت رتبه بندی ارجاع یا فهرست کند. صرف نظر از این ، اطلاعات را نمی توان در شرایط و شرایط دفن کرد. باید آن را در “مکانی به راحتی در دسترس در صفحه موتور جستجوی آنلاین پیدا کنید. این ممکن است منطقه ای باشد که برای خواندن توضیحات نیازی به ورود یا ثبت نام کاربران نباشد. “

همانطور که نشان داده شد ، بحث در مورد پارامترهای رتبه بندی باید “به زبانی ساده و قابل فهم” ارائه شود ، اگرچه در برخی موارد می تواند برای “کاربران حرفه ای” فنی تر باشد.

متغیرهای رتبه بندی اما الگوریتم ها نباید افشا شوند. ماده 5 و دستورالعمل ها همچنین می گویند که موتورهای جستجو و بازارها “برای افشای الگوریتم ها یا هرگونه اطلاعاتی که با اطمینان کافی منجر به امکان فریب مصرف کنندگان یا آسیب رساندن به مصرف کنندگان از طریق دستکاری نتایج جستجو می شود ،” لازم نیست.

بر این اساس ، آنها باید متغیرهای کلیدی یا ملاحظاتی که رتبه بندی را تعیین می کنند ، اما الگوریتم های خود را ذکر نکنند. اما موتورهای جستجو و بازارها موظفند “اهمیت نسبی” پارامترهای اصلی را توصیف کنند. ”

برخی از پارامترهای رتبه بندی فرضی ارائه شده توسط اتحادیه اروپا عبارتند از:

  • سرعت بارگذاری صفحه
  • امنیت (به عنوان مثال HTTPS)
  • تصاویر (به عنوان مثال نوع ، تعداد ، کیفیت)
  • بررسی های مصرف کننده (به عنوان مثال تعداد ، رتبه بندی ، اخیر)
  • تعامل معامله گر و مصرف کننده (به عنوان مثال پرسش های پاسخ داده شده ، پاسخگویی)
  • تاریخچه حل اختلاف (به عنوان مثال تعداد شکایات مصرف کننده ، راه حل های یافت شده)
  • شاخص های کیفیت خدمات “آفلاین” (به عنوان مثال رتبه بندی ستاره هتل ، عملکرد تحویل ، درجه ای که مکان ها ، مارک ها و غیره در جامعه شناخته شده یا شناخته شده اند)
  • نمره محافظت از داده ها ، به عنوان مثال بر اساس بررسی سیاست های حفظ حریم خصوصی برنامه ها توسط یک فروشگاه برنامه است
  • قابلیت دسترسی به وب
  • کیفیت محتوا
  • برچسب گذاری کلمه کلیدی
  • دقت و صحت عنوان
  • پاسخ های مختصر ، به عنوان مثال در مورد محصولات یا خدمات ارائه شده ، یا در پاسخ به سوالات متداول
مطالب مرتبط  چه SEO در مورد به روزرسانی های Google اشتباه می کند

چرا باید مراقبت کنیم در حالی که هدف ماده 5 و دستورالعمل های مربوطه ایجاد انصاف و شفافیت بیشتر در بازارهای جستجو و دیجیتال است ، اما هنوز مشخص نیست که هر یک از این موارد در عمل چگونه خواهد بود. یک مدل سازگار ممکن است چیزی مانند آنچه گوگل در محلی انجام می دهد ، با مشاوره در مورد چگونگی بهبود دید و رتبه بندی.

با این حال ، این دستورالعمل ها همچنین از بازارها و موتورهای جستجو می خواهند که به طور موثر ، فاکتورهای رتبه بندی را تعیین کنند و “اهمیت نسبی” آنها را مشخص کنند – به عبارت دیگر ، آیا سرعت صفحه مثلاً از بررسی مهم تر است. حتی اگر بیشتر متغیرهای رتبه بندی استفاده شده توسط Google به طور گسترده ای شناخته شده و به طور آشکار مورد بحث قرار گرفته اند ، افشای اهمیت سلسله مراتبی آنها می تواند برای بازاریابان و مشتریان آنها قابل توجه باشد.

بارگیری جدول تناوبی عوامل SEO

پست مقررات جدید اتحادیه اروپا شفافیت بیشتری را برای رتبه بندی جستجو الزام می کند اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top