مطالعه: مقایسه داده های 8 ابزار SEO

thumbnail

آیا تا به حال مشتری (یا رئیس) داشته اید که ناسازگاری بین ابزار SEO شما استفاده می کند؟

به عنوان یک SEO ، انجام آن مکالمه دشوار است. هیچ کس دوست ندارد بشنود ، “خوب ، این ابزارها همه چیز را به روش های مختلف اندازه گیری می کنند و هرگز 100٪ نیستند … yada yada yada.”

برای افراد غیر سئوکار ، این یک پاسخ راحت برای پاسخ دادن به یک سوال ساده است: “چرا نمی توانید داده های دقیق به من بدهید؟”

من در طول دهه گذشته بارها و بارها این مکالمه را داشتم ، تصمیم گرفتم که می خواهم خروجی های مختلف را بین ابزار مقایسه کنم تا مشخص کنم آیا در هنگام گزارش و تصمیم گیری سازگاری یا تعمیم وجود دارد.

به عنوان مثال: من می خواهم که یک SEO بتواند بگوید ، “طبق SEMrush ، این تعداد کل کلمات کلیدی صفحه 1 است که برای آنها رتبه بندی می کنید. به خاطر داشته باشید که SEMrush به طور متوسط ​​تعداد کلمات کلیدی 25٪ کمتر (یا بیشتر) از متوسط ​​ابزار SEO را گزارش می کند. ”

من همچنین می خواستم اثبات کنم که داده های ابزار SEO نباید برای انجیل گرفته شود ، بلکه باید برای شناسایی روند گسترده و تحلیل سریع و کثیف رقبا استفاده شود.

سلب مسئولیت: این تحقیق و نتایج آن مطمئناً به نفع یا بی اعتبار کردن هیچ ابزار خاص SEO نیست. همه آنها دارای نقاط قوت و ضعف هستند ، و هنگامی که برای تکمیل یکدیگر استفاده می شوند می توانند بسیار قدرتمند باشند. در این آزمون ، ما فقط به سه خروجی نگاه می کنیم ، بنابراین درک محدودیت های این داده ها مهم است.

بنابراین بیایید ببینیم چه چیزی پیدا کردم …

چگونه آزمون را تنظیم کردم

من سه معیار اصلی را برای مقایسه بین ابزارها بررسی کردم:

  1. پیوند دامنه های ریشه
  2. کلمات کلیدی ارگانیک دامنه دارای رتبه 1-10 در جستجوی ایالات متحده است.
  3. پاداش: ترافیک جستجوی ماهانه تخمینی (کار در حال انجام است).

من یک وب سایت گرفتم و نتایج حاصل از ابزارهای مختلف جستجوگرها را مقایسه کردم. به عنوان مثال ، نمودار زیر آنچه را که هر ابزاری برای کل دامنه های ریشه دهنده آژانس من گزارش داده است نشان می دهد:

سپس من نه دامنه دیگر اضافه کردم و خروجی های آنها را مقایسه کردم تا حجم نمونه بیشتری داشته باشم. نمونه ای از سه دامنه:

سپس من تفاوت خروجی را نسبت به میانه برای هر ابزار و دامنه برای هر یک از 10 دامنه مقایسه کردم.

به عنوان مثال ، میانگین دامنه های ریشه برای آژانس من گزارش شده 5،836 بود. Mangools 5280 RD را گزارش كرد كه 10٪ كمتر از متوسط ​​است.

در اینجا مثالی از این مقایسه با RD های گزارش شده متوسط ​​وجود دارد:

آنچه این نشان می دهد این است که Moz تعداد بیشتری از RDs را از متوسط ​​این سه سایت گزارش کرده است. برعکس ، Ubersuggest RDs کمتر از حد متوسط ​​برای هر یک از سه سایت مشابه گزارش کرد. معنی دارد؟

این یک روش ساده برای پاسخ به این س :ال است: “آیا ابزار X معمولاً داده های کم و بیش از ابزارهای دیگر را گزارش می کند؟”

در آخر ، من میانگین اختلاف را از میانگین برای هر ابزار در هر سایت محاسبه کردم. این کمک می کند تا به این س answerال پاسخ داده شود: «در هر 10 سایت ارزیابی شده ، کدام یک از ابزارها (در صورت وجود) به طور مداوم اعداد کم و بیش از متوسط ​​را گزارش می کنند؟ چقدر؟ ”

این عدد واحد باید به ما نشان دهد که آیا ابزاری داده های کمتر ، یکسان یا بیشتر از متوسط ​​را گزارش می کند.

شرایط تحصیل را مطالعه کنید

در تست هایی مانند این ، داده های بیشتر همیشه بهتر از کمتر است. در این حالت ، من از 10 دامنه استفاده کرده ام تا بتوانم به س questionsالات بالا پاسخ دهم. مطمئناً یک مطالعه در مقیاس بزرگتر نتایج دقیق تری را به همراه خواهد داشت و شاید یک SEO جاه طلب با زمان و منابع بیشتر ، روزی چنین مطالعه ای را انجام دهد.

لطفاً درک کنید که داده های زیر به جای پایان دادن به مکالمه به عنوان یک شروع کننده مکالمه هستند. هدف این است که شروع یک تصویر را ترسیم کند تا اینکه قطعی باشد.

واجد شرایط بودن ، اجازه دهید نگاهی به نتایج بیندازیم.

دامنه های ریشه

ما در مورد تعداد و کیفیت دامنه های ریشه ای که به دامنه های ما پیوند دارند زبانه های نزدیک را نگه می داریم زیرا پروفایل های لینک قوی با پتانسیل رتبه بندی ارتباط دارند. ما همچنین مشخصات بک لینک رقبا را برای اهداف محک زدن کنترل می کنیم.

بنابراین ، اگر می خواهید سایت خود را در برابر رقبای خود محک بزنید ، دانستن اینکه آیا ابزاری که استفاده می کنید معمولاً تعداد کم یا بالاتری را نسبت به سایر ابزارها گزارش می کند ، یک مزیت اضافی محسوب می شود. همانطور که از داده های زیر مشاهده خواهید کرد ، همچنین باید مطمئن شوید که برای مقایسه سایت ها از همین ابزار استفاده می کنید.

هشدار: Mangools 392٪ از موارد دور را گزارش كرد كه به نظر من خطایی در آن وجود دارد. من در تلاش برای حفظ نماینده بودن داده ها ، این مطالب اضافی را حذف کردم.

در اینجا نتایج حاصل از هر دامنه وجود دارد:

فقط با چشم زدن به این نمودارها ، می بینید که Moz تمایل دارد تعداد دامنه های ریشه به مراتب بیشتر از متوسط ​​را گزارش کند. به نظر می رسد Ubersuggest به طور مداوم تعداد کمتری از دامنه های ریشه را نسبت به متوسط ​​گزارش می کند.

در اینجا گزارش متوسط ​​گزارش دامنه ریشه برای هر یک از ابزارها به شرح زیر است:

بنابراین ، این اطلاعات به ما چه می گوید؟

به طور متوسط ​​، Moz و Ahrefs تعداد بیشتری از دامنه های ریشه را نسبت به رقبا گزارش کردند. SEMrush تقریباً دقیقاً در حد متوسط ​​گزارش کرد. Mangools ، SERPstat و Ubersuggest دامنه های ریشه نسبتاً متوسط ​​کمتری را گزارش کردند.

در حالی که اندازه نمونه کوچک است ، یک روند به وضوح قابل مشاهده است:

  • Ahrefs بیشتر از حد متوسط ​​100٪ مواقع ، دامنه های ریشه را بهم پیوند می دهد.
  • Moz بیشتر از حد متوسط ​​90٪ در مورد دامنه های ریشه مرتبط کننده گزارش کرده است.
  • Ubersuggest کمتر از متوسط ​​100٪ موارد دامنه های مرتبط کننده ریشه را گزارش کرده است.
مطالب مرتبط  SEL 20200501

با استفاده از این داده ها می توان گفت که چنین است احتمال دارد (تضمین نشده است) که Moz و Ahrefs بیشتر از سایر ابزارها دامنه های مرتبط کننده ریشه را گزارش می دهند ، در حالی که Ubersuggest و تا حدی SERPstat دامنه های پیوند دهنده کمتر را گزارش می دهد.

آیا این باعث می شود که یک ابزار بهتر از ابزار دیگری باشد؟ نه لزوما ، اما مطمئناً زمینه را اضافه می کند.

برندگان: Moz و Ahrefs

رتبه بندی کلمات کلیدی

شاید در دسترس ترین و جالب ترین معیار برای مشتریان و کارفرمایان رتبه بندی کلمات کلیدی باشد. آنها می خواهند بدانند دامنه آنها برای چند کلمه کلیدی رتبه بندی می کند و این چگونه با رقبای آنها مقایسه می شود.

درک گسترده ای از مالکیت کلمات کلیدی در فضای شما می تواند اطلاعات زیادی راجع به اندازه چشم انداز جستجوی شما و نحوه اندازه گیری شما به شما بدهد.

اگر چشم انداز کلمات کلیدی را اندازه بازار خود و مالکیت کلمات کلیدی را سهم بازار بدانید ، درک بهتری از آن خواهید داشت الان کجایی، و جایی که می خواهید باشید در آینده.

اما ، ابزارهای جستجوگرها برای گزارش دقیق این اعداد از نظر توانایی بسیار محدود هستند. این ابزارها در عین پیچیده بودن ، برای تولید داده باید به تراشیدن گوگل متکی باشند. و کیفیت خروجی داده ها تا حد زیادی به قدرت ابزار تراشیدن و اندازه پایگاه داده آن بستگی دارد. همانطور که به زودی خواهید دید ، داده ها از ابزاری به ابزار دیگر بسیار متفاوت است.

تمام داده ها به روشی یکسان جمع آوری شد. تعداد کل کلمات کلیدی رتبه بندی 1-10 در جستجوی مستقر در ایالات متحده را از هر یک از ابزارها: Moz ، Ahrefs ، SpyFu ، Sistrix و SEMrush برداشتم. متأسفانه من مجبور شدم سیستریکس را از تجزیه و تحلیل نهایی خارج کنم زیرا فقط 11٪ از متوسط ​​را گزارش داد ، بنابراین زمینه را تحریف کرد.

در اینجا مثالی از برخی داده ها آورده شده است:

همانطور که قبلاً مشاهده کردید ، اختلاف زیادی در داده ها وجود دارد و فقط بدتر خواهد شد. با استفاده از همان روش مقایسه گزارش دهی هر ابزار با متوسط ​​، موارد زیر را پیدا کردم:

اولین چیزی که به شما پرش می کند احتمالاً این است: “با Moz چه اتفاقی می افتد؟” در حالی که Moz در تحقیقات قبلی تعداد بیشتری از دامنه های مرتبط کننده ریشه را نسبت به رقبای خود گزارش داده است ، اما تعداد آنها به اندازه کافی بزرگ نبوده تا مدل را بشکنند. در اینجا گزارش کلی علیه میانه وجود دارد:

در این حالت ، موز مدل را شکست. نگرانی اولیه من این بود که Moz گزارش می داد در سراسر جهان رتبه بندی کلمات کلیدی ، به جای ایالات متحده رتبه بندی کلمات کلیدی. من این نگرانی را با تیم آنها ابراز کردم ، آنها پاسخ دادند:

برای اطمینان ، از آنها خواستم تا برای تأیید نزد مهندسان خود بروند. آنها پاسخ دادند:

طبق گفته تیم Moz ، این اعداد در واقع در سطح قرار دارند.

بنابراین این اطلاعات به ما چه می گوید؟

به طور متوسط ​​، Moz 2.5 برابر بیشتر از کلمات کلیدی متوسط ​​گزارش کرده است. اهرفس کاملاً در میانه قرار گرفت و SEMrush از نزدیک عقب بود. SpyFu گروه را جمع می کند و 81٪ از میانگین درآمد ، در حالی که Sistrix حذف شد و فقط 11٪ از متوسط ​​را گزارش کرد.

باز هم ، در حالی که اندازه نمونه واقعاً کوچک است ، ما مارکرهای واضحی داریم:

  • موز 100٪ مواقع میانه را زد.
  • سیستریکس 0٪ از زمان متوسط ​​را شکست داد.
  • Ahrefs و SEMrush از انسجام بالایی در حد متوسط ​​برخوردار بودند.

اگر متخصصان Moz صحیح باشند ، می توانیم بیانیه کلی بدهیم که ابزار آنها احتمالاً تعداد بیشتری کلمات کلیدی را در هر دامنه گزارش می کند. همچنین می توانیم بگوییم احتمال دارد (تضمین نشده است) که Ahrefs و SEMrush نتایج مشابه و سازگار را گزارش خواهند کرد. همچنین احتمال دارد که SpyFu نتایج کمتری ایجاد کند و Sistrix کمترین تعداد را داشته باشد.

اما این اعداد چقدر به حقیقت نزدیک هستند؟

گفتن آن دشوار است ، زیرا ما سعی می کنیم از یک هدف متحرک عکس بگیریم. کلمات کلیدی به طور مداوم در 10 نتیجه برتر جریان دارند و از آنها خارج می شوند. و در هر روز خاص ، یک ابزار می تواند یک رتبه بندی کلمه کلیدی را در موقعیت 9 نشان دهد ، در حالی که دیگری می تواند همزمان کلمه کلیدی را در موقعیت 11 قرار دهد.

به همین دلیل ، این بخش خاص از مطالعه بسیار مستعد ابتلا به عدم دقت بود ، هم به دلیل ماهیت تلاش برای تعیین هدف متحرک و هم به دلیل تنوع قابلیت تراشیدن هر ابزار.

خوشبختانه ، با تشکر فراوان از مارکوس تندلر و افراد در Ryte ، می توانیم موارد را مشاهده کنیم تعداد واقعی کلمات کلیدی رتبه سایت ما برای. Ryte ابزاری پیچیده است که تمام داده های کنسول جستجوی گوگل را ادغام می کند و آنها را به روشی دستکاری می کند که به شما داده واقعی را می دهد تا داده های خرد شده.

در طول ماه ژوئن ، Ryte نشان می دهد که Brafton در واقع 16،567 کلمه کلیدی را در موقعیت های 1-10 در ایالات متحده قرار داده است.

میانگین معیار گزارش شده فقط 18.3٪ از عدد واقعی برای یک ماه بود.

و این فقط ارزش یک ماه داده

ابزارهای SEO رتبه بندی کلمات کلیدی شما را جمع می کنند طی ماهها و سالها بدین معنی که ، یکی از ابزارهای شما ممکن است نشان دهد که شما در حال حاضر برای کلمه کلیدی رتبه بندی می شوید که سالها کسی آن را جستجو نکرده است و یا برداشتی ایجاد نمی کند.

به همین دلیل است که ممکن است ابزاری برای کلمات کلیدی که ما سالها از آن استفاده کرده ایم گزارش کند که هنوز رتبه بندی را برای مواردی که دیگر کسی جستجو نمی کند ، مانند “تکنیک های تحقیق کلمات کلیدی 2017” انجام می دهد.

مطالب مرتبط  چه موقع به رویدادهای حضوری باز خواهیم گشت؟ به نظرسنجی ما پاسخ دهید

اگر بازه زمانی را برای شش ماه اول سال 2020 گسترش دهیم ، برای 27864 کلمه کلیدی برداشت ایجاد کردیم.

بنابراین در هر ماه خاص ، با وجود تلاش هر ابزاری ، ممکن است فقط کسری از عدد واقعی را مشاهده کنید.

آیا این بدان معنی است که ابزارهای SEO کار خوبی انجام نمی دهند؟ اصلا!

در واقع ، این ابزارها قطعاً اولویت بندی کلمات کلیدی معنی دار و با حجم بالاتر در پایگاه داده خود را نسبت به اصطلاحات طولانی تر و حجم جستجوی قابل توجهی کمتری دارند. اما همچنین به این معنی است که باید محدودیت های آنها را بدانیم و درک کنیم که اعدادی که می بینیم کاملاً دقیق نیستند.

یادآوری دیگر اینکه ما باید از ابزارهای SEO برای تجزیه و تحلیل کلان استفاده کنیم که به ما بینش گسترده ای در مورد روندها و معیارهای رقابتی بدهد.

برنده: موز

پاداش: میزان ترافیک تخمینی

چند ابزار جستجوگرها سعی می کنند میزان بازدیدکنندگان ارگانیک ماهانه دامنه را تخمین بزنند. مشابه با مطالعه قبلی ، تخمین ترافیک جستجوی ارگانیک می تواند یک روش محک زدن رقیب مفید باشد و برای مشتریان یک معیار فوق العاده قابل دسترسی است.

متأسفانه برای این مطالعه ، ابزارهای زیادی برای انجام این کار وجود ندارد. و هنوز تعداد کمی از آنها این کار را به طور دقیق انجام می دهند.

مشابه مطالعات قبلی ، من داده ها را از ابزارهای مختلف جمع آوری کردم و خروجی آنها را با نقطه داده میانه ترسیم کردم. من بازدیدکنندگان ارگانیک تخمینی ایالات متحده را برای ماه ژوئن 2020 بیرون کشیدم.

متأسفانه ما مجبور شدیم این بار داده های SpyFu را حذف کنیم ، زیرا به طور متوسط ​​میزان بازدید از جستجو برای هر دامنه را به طور متوسط ​​3،242٪ بیشتر تخمین زد. من همچنین مجبور شدم TopRank را از تجزیه و تحلیل حذف کنم ، زیرا همه ابزارها قادر به جمع آوری داده های این دامنه نبودند.

در اینجا مثالی از برخی داده ها آورده شده است:

می توانید بلافاصله ببینید که چرا من مجبور شدم SpyFu را از تجزیه و تحلیل حذف کنم. با احترام به افراد در SpyFu ، این معیار خاص نیاز به نگاه دوم دارد!

برای سه ابزار باقیمانده ، داده ها برای هر دامنه به این شکل است:

و در اینجا میانگین اعداد گزارش شده در برابر میانگین به وسیله ابزار آمده است:

برخلاف دو مطالعه قبلی که می توانید استدلال کنید داده های بیشتری به طور کلی بهتر هستند ، در این حالت ممکن است چنین نباشد (همانطور که با اعداد SpyFu مشاهده می کنید).

در این نمونه ، دقت مهم است. به طور متوسط ​​، Ahrefs ارقام تخمینی ترافیک بسیار کمتری را نسبت به SimilarWeb و SEMrush گزارش کرد.

اما واقعاً نمی دانیم که کدام یک از این اعداد بدون زمینه خوب یا خوب هستند. برای مقایسه آنها با اعداد واقعی (دقیق) نیاز داریم.

خوشبختانه ، من توانستم تعداد واقعی ترافیک را از SparkToro.com ، ShaneBarker.com و Brafton.com بگیرم. با تشکر فراوان از رند فیشکین و شین برای کمک به تحقق این امر.

در اینجا ارقام برآورد شده در مقابل تعداد واقعی آورده شده است:

بیایید با استفاده از Brafton ، بصری به این موضوع نگاهی بیندازیم. برای خواندن نمودارهای زیر ، خط 0٪ را به عنوان ترافیک واقعی در نظر بگیرید و هر عدد بالای 0٪ را به عنوان بیش از حد تخمین زده شده توسط ابزار و موارد زیر را دست کم بگیرید.

از نظر بصری ، به نظر می رسد که SimilarWeb در هر سه نمونه به رقم واقعی نزدیک شده است. به نظر می رسد Ahrefs مرتباً دست کم می گیرد ، در حالی که SEMrush وحشیانه دست کم می گیرد و دست کم می گیرد.

برای پاکسازی این اعداد ، می توانیم میانگین متوسط ​​کلی هر ابزار را با میانگین بیش از حد تخمین زده شده و دست کم گرفته شده نسبت به تعداد واقعی بدست آوریم. دقت کلی توسط ابزار به شرح زیر است:

هشدار عمده در اینجا: ما به داده های بیشتری نیاز داریم. اگرچه بسیار جالب است که ببینید هر ابزار چگونه نسبت به اعداد واقعی مقایسه می شود ، ما تقریباً داده کافی برای نتیجه گیری نداریم. با یک نگاه ، به نظر می رسد که SimilarWeb نسبتاً دقیق تخمین زده است و دارای میانگین دقت 91.7٪ است.

خوب این چه چیزی به ما می گوید؟

وب سایت مشابه ممکن است تخمین ترافیک کمی دقیق تر را گزارش کنید. اهرفس ممکن است در برخی موارد ترافیک را دست کم بگیرید. از هم اکنون ، این تجزیه و تحلیل باید با یک دانه بزرگ نمک و با فراخوانی به شش سایت دیگر برای کمک به این مطالعه انجام شود.

در حال حاضر ، بگذارید فقط بگوییم این ابزارها تنوع قابل توجهی را نشان می دهند ، و تا اطلاع ثانوی ، ما باید این معیار را همانطور که هست بنامیم: ترافیک تخمینی.

برنده: SimilarWeb در گرمای اولیه

خلاصه

باز هم ، با توجه به هشدارها در اطراف ، برندگان این آزمون با اندازه محدود به شرح زیر هستند:

هدف این گزارش این نبود که همه ابزارهای SEO را نادرست و غیر قابل سرمایه گذاری اعلام کند. همچنین قصد خواندن ستایش از توانایی های برتر ابزارهای برتر را نداشت. بلکه هدف من نشان دادن تفاوت بین ابزارها بود تا بتوانید هنگام استفاده از تعداد آنها برای گزارش زمینه بیشتری داشته باشید.

به عنوان مثال ، اگر شما در مورد تعداد دامنه های ریشه به سایت خود گزارش می دهید ، مهم است که بدانید Ubersuggest ممکن است تعداد قابل توجهی کمتر از سایر ابزارها را گزارش کند. با این حساب ، ممکن است بخواهید داده های خود را نادیده بگیرید. همچنین هنگام استفاده از معیارهای رقابتی باید احتیاط کنید که ابزارها را با هم مخلوط نکنید.

همچنین باید به مشتریان خود بگویید که معیارهای گزارش شده در این ابزارها نباید برای انجیل در نظر گرفته شوند. آنها باید برای تجزیه و تحلیل روند کلی و اهداف معیارهای رقبا استفاده شوند. به درستی استفاده می شود ، هر یک از این ابزارها می توانند بصیرت بینایی داشته باشند.

اگر نادرست استفاده شود ، می تواند بسیار گمراه کننده باشد.

The post Study: مقایسه داده های 8 ابزار SEO اولین بار در Search Engine Land پدیدار شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top