لباس ضد انحصاری DOJ: Google از قراردادها ، قدرت بازار برای خنثی سازی رقبا استفاده می کند

thumbnail

بیش از 20 سال پیش دادستان کل ژانت رنو گفت ، “مایکروسافت به طور غیرقانونی از انحصار ویندوز خود برای محافظت و گسترش این انحصار استفاده می کند.” این مقدمات پیگرد قانونی ضد انحصاری دولت علیه این شرکت را داشت. امروز دولت ترامپ از کتاب مایکروسافت و استدلال های مشابه ضد انحصاری تحت قانون شرمن علیه Google استفاده می کند.

پس از یک تحقیق تقریباً 16 ماهه ، وزارت دادگستری (DOJ) و 11 دادستان کل ایالت با اتهام انواع شیوه های انحصارطلبی و ضد رقابتی ، با استناد به اتهامات مختلف انحصارطلبانه و ضد رقابت ، شکایتی ضد انحصاری را که مدتها در انتظار آن بود ، منتشر کردند اما با عجله علیه تشکیل شد. در اطلاعیه مطبوعاتی ، دادستان کل ایالات متحده بار ، را به مایکروسافت قدیمی تشبیه کرد:

25 سال پیش ، وزارت دادگستری از مایکروسافت شکایت کرد و زمینه را برای موج جدیدی از شرکت های نوآور فناوری – از جمله گوگل – هموار کرد. افزایش رقابت در پی پرونده مایکروسافت ، گوگل را قادر ساخت تا از یک شرکت کوچک کوچک به یک اینترنت بزرگ تبدیل شود. متأسفانه ، هنگامی که گوگل خود به تسلط رسید ، به همان کتاب بازی ضد رقابت متوسل شد. اگر اجازه دهیم Google راههای ضد رقابتی خود را ادامه دهد ، موج بعدی مبتکران را از دست خواهیم داد و آمریکایی ها ممکن است هرگز از “Google بعدی” بهره مند نشوند. زمان بازگرداندن رقابت به این صنعت حیاتی فرا رسیده است.

بیانیه دادستان کل در مورد اعلامیه دادخواست ضد انحصارطلایی علیه Google

این پرونده دو هفته پس از انتشار گزارشی توسط کمیته فرعی ضد انحصاری مجلس نمایندگان ارائه می شود که گوگل را به عنوان یک سیستم “انحصارهای بهم پیوسته” توصیف می کند. این گزارش همچنین یافته های مهمی را در فیس بوک ، اپل و آمازون منتشر کرده است که (هنوز) توسط دولت شکایت نشده است.

Google: “یک دادخواست کاملاً ناقص”

گوگل به دادخواست DOJ واکنش نشان داد و آن را “بسیار ناقص” خواند و استدلال كرد كه “هیچ كمكی به مصرف كنندگان نخواهد كرد.” SVP امور جهانی Google Kent Walker در یک پست وبلاگ می گوید ، “مردم از Google استفاده نمی کنند زیرا مجبور هستند ، بلکه از آن استفاده می کنند زیرا خودشان تصمیم می گیرند” این شرکت همچنین استدلال می كند كه در صورت موفقیت در این دادخواست ، می تواند “گزینه های جستجوی كیفیت پایین را افزایش دهد ، قیمت تلفن را افزایش دهد و دسترسی به خدمات جستجوی مورد نظر خود را برای مردم دشوارتر سازد.” به عبارت دیگر ، به جای تسکین آسیب های مصرف کننده ، می تواند آسیب برساند.

شکایت تقریباً 60 صفحه ای اساساً بر استدلال های زیر متمرکز و تکرار می شود:

  • Google انحصارهای غیرقانونی “خدمات جستجوی عمومی ، تبلیغات جستجو و تبلیغات متنی جستجوی عمومی” را حفظ می کند
  • Google برای جلوگیری از توزیع گسترده و رقابت موثر رقبا ، از تقسیم درآمد ، پرداخت مستقیم و قراردادهای محدود استفاده می کند
  • این شرکت در صورت تمایل به دسترسی به فروشگاه Google Play ، تولیدکنندگان تلفن همراه را مجبور می کند تا برنامه های Google را از قبل نصب کنند

در این شکایت به طور کامل رابطه جستجوی اپل و گوگل مورد بحث قرار می گیرد. این فاکتوئیدهای جذاب اما بی خاصیتی مانند “Google تخمین می زند که در سال 2019 ، تقریباً 50 درصد از ترافیک جستجوی آن از دستگاه های اپل تشکیل شده است.” این شکایت همچنین عمیقاً به انواع قراردادهای اندروید و نحوه ادعای آنها استفاده از مخلوط “هویج و چوب” برای کمک به Google برای کنترل کنترل اکوسیستم منبع باز Android باز می شود.

دوگانگی ایده های آسیب رساندن به مصرف کننده

در این شکایت آمده است: “اقدامات ضد رقابتی Google تأثیرات مضر بر رقابت و مصرف کنندگان داشته است.” روز گذشته گوگل در تماسی با روزنامه نگاران سعی در مخالفت با این ادعا داشت و گفت كه DOJ به هیچ وجه نمی تواند به ضرر مصرف كننده اشاره كند.

مطالب مرتبط  20200921 SEL مختصر

این شرکت استدلال می کند که خدمات آن رایگان یا مقرون به صرفه است (تلفن های اندرویدی) و از جهات مختلف به نفع مصرف کنندگان است. این خدمات رایگان یا مقرون به صرفه توسط کسب و کار تبلیغاتی Google یارانه دریافت می شود. و گوگل می گوید دولت ایالات متحده با دادخواست های خود آن منافع مصرف کننده را تهدید می کند.

برای اثبات نقض قانون شرمن باید آسیب به مصرف کننده (اغلب به صورت افزایش قیمت) نشان داده شود. طبق گفته دولت ، موارد زیر نمونه هایی از رفتارهای مضر Google است:

  • کاهش کیفیت خدمات جستجوی عمومی (شامل ابعادی مانند حریم خصوصی ، محافظت از داده ها و استفاده از داده های مصرف کننده) ، کاهش انتخاب در خدمات جستجوی عمومی و جلوگیری از نوآوری.
  • جلوگیری از توزیع برنامه های ابتکاری که ویژگی های جستجو را ارائه می دهند و در غیر این صورت گوگل را به چالش می کشد.
  • در این شکایت همچنین در مورد آسیب رساندن به تبلیغ کنندگان از رویه های ضد رقابتی ادعا شده توسط Google صحبت شده است.

“60٪ از جستجوی محصولات در آمازون آغاز می شود”

یک س keyال اصلی در دعوا درباره سلامت و دوام رقابت در بازارهای Google است. DOJ با استناد به سهم بازار جستجو Google ، Google ادعا کرده است که آن را به حاشیه برده یا خنثی کرده است. اما گوگل اظهار داشت که این قانون به نفع رقبا نیست بلکه مصرف کنندگان است.

DOJ استدلال می کند که قراردادهای استثنایی Google به قفل کردن توزیع و ضبط “تقریباً 90 درصد از کل درخواست های موتور جستجو در ایالات متحده و تقریبا 95 درصد از درخواست ها در دستگاه های تلفن همراه” کمک کرده است.

گوگل ادعا می کند که DOJ بیش از حد محدود روی چند رقبا متمرکز شده است: بینگ ، DuckDuckGo و یاهو. گوگل می گوید این یک دید نزدیک بینی است و علاوه بر “موتورهای جستجو” ، با بسیاری از سایت های تخصصی مانند آمازون ، Yelp ، Kayak و TripAdvisor رقابت می کند. گوگل همچنین از Pinterest به عنوان یک رقیب و غیره نام می برد. این شرکت با تماس با روزنامه نگاران ، برای نشان دادن اینکه Google همیشه برنده نیست ، به تحقیق نشان داد که اکثریت (60٪) جستجوی محصولات در آمازون آغاز می شود.

Yelp و Tripadvisor هر دو بیانیه حمایت از دعوا را صادر کردند. مشاور کلی Tripadvisor ، ست کالورت در ایمیل گفت: “Google از سلطه خود در جستجوی عمومی استفاده می کند تا مصرف کنندگان ناآگاه را به قیمت رقابت به سمت سایر مشاغل خود سوق دهد. . . خیلی ساده ، اتهاماتی که امروز آورده شده برای مصرف کنندگان یک برد محسوب می شود. آنها چارچوبی را برای اقدامات معنادار مهار می کنند تا گوگل را از استفاده از موقعیت دروازه بان خود برای بهره مندی از خدمات تحت مالکیت خود و افزایش سود خود به قیمت رقابت و مصرف کنندگان ، متوقف کند. ”

یکی از اصلی ترین شکایات Yelp این است که Google بازدید خود را به محتوای عمودی خود و دور از وب سایت های شخص ثالث (به عنوان مثال Yelp) منتقل کرده است. شکایت DOJ ادعا می کند ، “Google پیوندهای ارگانیک را بیشتر و بیشتر به پایین صفحه نتایج فشار داده و نتایج تبلیغات جستجو و پیشنهادات جستجوی عمودی یا تخصصی خود Google را نشان می دهد. این ، به نوبه خود ، پیوندهای ارگانیک عمودی شخص ثالث را تنزل داده و این پیوندها را “پایین” (به عنوان مثال ، روی بخشی از SERP که فقط در صورت پیمایش کاربر پایین می آید) فشار می دهد و آنها را مجبور به خرید بیشتر می کند تبلیغات را از Google جستجو کنید تا مرتبط بماند. “

مطالب مرتبط  بعدی در Live With Land Engine Land: افراد و مزایده های Shopify SEO

مصرف کنندگان دقیقاً ما را بهتر دوست دارند

همانند بحث های مربوط به محدوده بازار و آسیب های مصرف کننده ، ویژگی های پیچیده و جذاب کاربر نیز وجود دارد. گوگل گفت كه “این دادخواست به آمریكایی ها توهین می كند” زیرا آنها را منفعل و پیچیده نشان می دهد ، قادر به انتخاب خود نیستند – فقط با استفاده از موتورهای جستجوی پیش فرض یا برنامه های از پیش نصب شده در دستگاه های آنها.

در مقام مقایسه ، دولت می گوید که Google اگر از سهم بازار محافظت نکند ، میلیاردها دلار در این توافق نامه های پیش فرض و قبل از نصب سرمایه گذاری نخواهد کرد. “برای یک موتور جستجوی عمومی ، موثرترین روش توزیع ، موتور جستجوی پیش فرض پیش فرض از پیش تعیین شده برای نقاط دسترسی جستجوی موبایل و رایانه است. حتی در جایی که کاربران بتوانند پیش فرض را تغییر دهند ، به ندرت این کار را می کنند. این موتور جستجوی عمومی پیش فرض از پیش تعیین شده را در اختیار شما می گذارد عملاً انحصارطلبی. “

گوگل با استناد به اظهارات مدیران اپل در مورد کیفیت نتایج جستجوی خود ، ادعا می کند که رابطه اپل ارائه بهترین تجربه برای کاربران است و فقط پرداخت هزینه بازی نیست. گوگل همچنین به معامله جستجوی پیش فرض Firefox با یاهو در سال 2014 به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه مصرف کنندگان به طور مثبت آن را از سایر ارائه دهندگان جستجو انتخاب می کنند ، اشاره می کند: “When Yahoo! پرداخت شده به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در مرورگر Firefox ، اکثر مردم به اولین انتخاب خود – Google تغییر کردند. ”

آغاز راهی طولانی در پیش است

دولت در حال احیای مجدد کتابنامه مایکروسافت است زیرا آخرین بار آن کار کرد – اگرچه توافق نهایی یک پیروزی برای مایکروسافت بود. موارد 100٪ مشابه نیستند اما بسیاری از ادعاهای قراردادی مشابه هستند.

راه حل پیشنهادی ، قبل از تسویه حساب مایکروسافت ، شکستن شرکت به دو نیم بود. DOJ در پرونده Google ، از جمله موارد دیگر ، “کاهش ساختار” است. این از نظر فرضی می تواند به معنای از هم پاشیدن شرکت باشد. اما در هیچ جای شکایت DOJ بحث از هم پاشیدن گوگل نبود.

Google در حال پیش بینی اطمینان از پیروزی کامل در دادگاه است. اما شکایت DOJ کاملاً قانع کننده است و به برخی از شواهد ناخوشایند گوگل در قالب ایمیل ها و اسلایدهای داخلی خود اشاره دارد.

اگر گوگل واقعاً معتقد باشد که دولت هیچ پرونده ای ندارد ، ممکن است تمایل کمتری برای حل و فصل و استفاده از شانس خود در دادگاه داشته باشد. اگر این کار را انجام دهد ، ممکن است دو سال یا بیشتر قبل از هرگونه قضاوت اولیه باشد ، که ممکن است تجدیدنظر شود. تغییر بالقوه در دولت نیز در اینجا یک کارت وحشی است. دولت کلینتون پرونده مایکروسافت را آغاز کرد ، Bush DOJ علاقه کمتری داشت و آن را حل و فصل کرد.

از نظر زندگی روزمره بازاریابان ، در حال حاضر کاری برای انجام یا آماده سازی وجود ندارد. برای آینده قابل پیش بینی طبق معمول است. در واقع ، بورس با شانه خالی جمعی از این شکایت استقبال کرد. و قیمت سهام Google حتی در خبرهایی مبنی بر اینکه قصد دارد با این اقدام مقابله کند نیز افزایش یافت.

The post ضد انحصارى DOJ: گوگل از قراردادها ، قدرت بازار برای خنثی سازی رقبا استفاده می کند appeared first on موتور جستجوگر سرزمین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top