قبل از به روزرسانی صفحه تجربه Google ، چه مواردی را ارزیابی کنید

thumbnail

گوگل از به روزرسانی Page Experience در ماه مه رونمایی کرد ، آن اطلاعیه را با مجموعه جدیدی از معیارها به نام Core Web Vital پیوند داد و برنامه خود را برای حذف محدودیت AMP در چرخ فلک Top Stories ارائه داد. هفته گذشته ، این شرکت فاش کرد که سیگنال های تجربه صفحه در رتبه بندی در ماه مه 2021 فعال می شوند.

تقریباً شش ماه مانده به تأثیر در نتایج جستجو ، بازاریابان ممکن است فکر کنند که زمان زیادی برای آماده سازی در سال جدید وجود دارد. با این وجود ، قبل از شروع کار ، ملاحظات زیادی برای ارزیابی و گفتگو با ذینفعان وجود دارد. در اینجا همان چیزی است که شما باید اکنون درباره آن فکر کنید تا سایت شما هنگام شروع به روزرسانی آماده شود.

تأثیر به روزرسانی تجربه صفحه در و خارج از صفحه نتایج جستجو

در نتایج جستجو پدرو دیاس ، رئیس سئو در ناشر انگلیسی Reach PLC و تحلیلگر سابق کیفیت جستجو در Google ، گفت: “این یک تغییر اساسی نخواهد بود ، اما شما نباید آن را نیز نادیده بگیرید.” بسیاری از معیارهای تجربه صفحه ، از جمله دوستانه بودن تلفن همراه ، HTTPS ، وجود محتوای بینابینی ، سرعت صفحه و ایمنی مرور از قبل فاکتورهای رتبه بندی جستجوی گوگل هستند ، به این معنی که سایت ها باید از قبل با در نظر گرفتن این جنبه ها بهینه سازی کنند.

اگر با Core Web Vital آشنا نیستید ، معیارهای عملکرد – بزرگترین محتوای رنگ (LCP) تأخیر ورودی اول (FID) و تجمع چیدمان تجمعی (CLS) – که Google به عنوان سیگنال های رتبه بندی در به روزرسانی صفحه تجربه استفاده می کند ، نگاه کنید به راهنمای ما برای Core Web Vital برای جستجوگرها و توسعه دهندگان.

مت دورویل ، مدیر SEO در BuzzFeed ، گفت: “تغییر چیدمان تجمعی ، تأخیر ورودی اول و عملکرد بار برای سایت شما و کاربر شما مهم است” ، اما آنها جایگزین اولویت های اصلی مانند هدف جستجوی کاربر و کیفیت محتوای.” این احساسات توسط دیاس نیز به اشتراک گذاشته شد ، وی گفت ، “Google احتمالاً هرگز کیفیت و مناسبات را نسبت به سایر جنبه های فنی قربانی نخواهد کرد.”

این نگرانی در اطلاعیه تجربه صفحه اول گوگل در ماه مه برطرف شد و رودی گالفی ، مدیر محصول این شرکت ، به Search Engine Land تأیید کرد که محتوای عالی حتی با تجربه صفحه ضعیف هنوز هم می تواند در جستجوی Google رتبه بالایی داشته باشد.

با این حال ، از آنجا که محتوای با کیفیت در همه جا گسترده شده است ، یک مزیت فنی ممکن است یک عامل تعیین کننده در رتبه بندی با این به روز رسانی باشد.

روزمره برای سئوکاران. علاوه بر تأثیر بالقوه آن بر روی نتایج جستجو ، به روزرسانی تجربه صفحه همچنین می تواند با ارائه مجموعه ای از معیارهای کمی برای تلاش ، روی روش بهینه سازی SEO تأثیر بگذارد.

کیم دیو ، رئیس سئو در آژانس Blue Array مستقر در انگلستان ، گفت: “وقتی نوبت به بهبود صفحه می رسد ، SEO از طریق تفسیر دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو سرسختانه عمل می کنند ، در حالی که هرگز در درجه اول اهمیت آنها را درک نمی کنند.”

به روزرسانی تجربه صفحه همچنین ممکن است در مورد تکامل ماهیت سئو به عنوان یک حرفه صحبت کند. “این روند ادامه می یابد که SEO ها باید تکنیکال تر شوند (اگر در حال حاضر نیستند) تا بتوانند با مهندسان صحبت کنند زیرا راه حل های مربوط به سرعت ، ارائه جاوا اسکریپت و روش های اولویت بندی آنچه Google درخواست می کند را عیب یابی می کنند. در رابطه با اولویت های دیگر این تجارت است. “

چرا اکنون باید برنامه ریزی و ارزیابی معاملات را شروع کنید

در حالی که به روزرسانی هنوز نیمی از زمان راه اندازی است و ممکن است مدتی طول بکشد تا به طور کامل ارائه شود ، نمی توان آن زمان را مسلم دانست. دیاس گفت: “همه این پیشرفت ها تجمعی هستند و برای استقرار و پردازش بسیاری از آنها زمان لازم است” ، دیاس گفت: “این چیزی است که شما می خواهید تا آنجا که ممکن است آماده باشید – دقیقاً مانند تغییر شاخص اول تلفن همراه گوگل ، من نمی خواهم توصیه می کنید Core Web Vital را برای آخرین لحظه ترک کنید. “

مطالب مرتبط  گزارش ها نشان می دهد SEO های محلی بیشتر در ساخت لینک و توسعه محتوا متمرکز شده اند

برخی از عواملی که در به روزرسانی تجربه صفحه وجود دارد ، مانند سرعت صفحه ، اصول اصلی SEO هستند و همیشه باید بخشی از مکالمه باشند. الکسیس سندرز ، مدیر سئو سایت در مرکل ، به Search Engine Land با اشاره به اینکه “تأخیر سایت چیزی است که می توان (و باید) در هر زمان در چرخه زندگی سایت / صفحه مورد بحث قرار گیرد (البته مراحل اولیه معماری بهتر است!)” ، “بخش چالش برانگیز با سرعت صفحه این است که همه چیز به داد و ستد نیاز دارد.”

دورویل گفت: “الزامات Google را نمی توان به عنوان انجیل در نظر گرفت زیرا ناشران باید سایر مسئولیت های تجاری را نیز بسنجند.” “به عنوان مثال ، تنظیم ابعاد بر روی تبلیغات به شما کمک می کند تا تجمع تجمعی در اندازه گیری تغییر یابد ، اما بسیاری از شرکت ها به دلیل نیاز به دلار آگهی از تغییر این امر خودداری می کنند و به همین دلیل ، تغییری ایجاد نمی شود. این چیزی است که SEO ها یا باید با آن زندگی کنند یا برای جبران درآمد حاصل از تبلیغات بحث کنند. “

ارزیابی گزینه AMP

Google به ما گفته است که اکثر صفحات AMP از نظر معیارهای تجربه صفحه بسیار خوب عمل می کنند. سندرز گفت: “هر سایتی که در حال حاضر از AMP استفاده می کند ممکن است پیشرفت کند ، زیرا قبلاً تجربه تأخیر را در نظر گرفته است” ، فکر نمی کنم AMP با رتبه بندی موفقیت آمیز به طور متقابل انحصار داشته باشد. “

از آنجا که دستیابی به معیارهای تجربه صفحه در سطح AMP یا فراتر رفتن از آن امکان پذیر است ، ناشران دارای بخش فناوری مجهز ممکن است ترجیح دهند از چارچوب چشم پوشی کنند یا آن را کنار بگذارند. “به جای حفظ آنچه که اساساً دو سایت است [the original non-AMP version and the AMP version]، یکی از آنها ممکن است درآمد کمتری در تبلیغات داشته باشد ، آنها بر اتصال الزامات Google برای تجربه صفحه با معیارهای UX متمرکز خواهند شد ، که برای اندازه گیری حفظ و وفاداری باید از قبل در سایت داشته باشند. “

وقتی به روزرسانی تجربه صفحه فعال شود ، Google همچنین چرخ فلک Top Stories را به صفحات غیر AMP باز می کند. این ممکن است بیشتر باعث شود تا ناشران برای بهبود معیارهای تجربه صفحه خود سرمایه گذاری کنند تا بتوانند در نتایج جستجو از رقابت بیشتری برخوردار شوند ، شانس محتوای فرود خود را در چرخ فلک Top Stories افزایش دهند و ضمن اینکه به طور بالقوه بیشتر می آورند ، تجربه مثبت تری را به بازدید کنندگان خود ارائه دهند. درآمد آگهی

دیاس با ارائه دیدگاه خود درباره گزینه هایی که ناشران در اختیار دارند گفت: “تجربه صفحه و Core Web Vital به معنای جایگزینی موازی برای AMP است و به عنوان یک جایگزین عمل نمی کند ،” اگر همه منابع را داشته باشید و بخواهید سعی کنید سایت خود را سریعتر و لاغرتر از آنچه با AMP به دست آورید انجام دهید ، اکنون این فرصت به شما داده شده است. در غیر این صورت ، اگر توانایی پرداختن به این چالش را ندارید ، AMP احتمالاً همچنان مورد پسند شما خواهد بود. “

مطالب مرتبط  بازاریابان به کنفرانس های حضوری اواخر سال 2021 امیدوار هستند

برای شاخص های بصری آماده شوید

Google همچنین قصد دارد برای تشخیص نتایج جستجو که همه معیارهای تجربه صفحه را برآورده کرده اند ، یک شاخص بصری راه اندازی کند. این شرکت می گوید که قصد دارد به زودی شاخص صفحه را آزمایش کند و در صورت موفقیت ، در ماه مه 2021 نیز راه اندازی می شود. Google سابقه استفاده از شاخص های تصویری ، مانند نماد AMP ، برچسب های کند و دوستانه تلفن همراه را در نتایج جستجو

سندرز ، دورویل و دیاس گفتند: برجستگی شاخص ، که گوگل هنوز فاش نکرده است ، عاملی در تصمیم گیری آنها خواهد بود. سندرز خاطرنشان كرد: “با این وجود ، هرگونه تغییر بصری در SERP ، پتانسیل تغییر در CTR را به همراه دارد.

“اگر گوگل ساخت [the indicator] به طور قابل ملاحظه ای متفاوت است ، جایی که یکی از آنها جذابیت بیشتری نسبت به دیگری دارد ، ممکن است دلیل دیگری داشته باشید که به سمت گزینه ای که مطلوب تر می شود بروید. “، دیاس گفت ،” اگر برچسبی نمایش داده شود و یک تقویت مثبت باشد ، کاربران احتمالاً توجه به این برچسب ها را شروع خواهید کرد. “

از آنجا که به نفع Google است که نتایج جستجو را متناسب با انتظارات کاربران ارائه دهد ، صرف نظر از اینکه این نتایج با تمام معیارهای تجربه صفحه آنها مطابقت دارد ، دیو انتظار دارد که این شاخص تأثیر قابل توجهی برای کاربران نداشته باشد. وی گفت: “برای رمزگشایی اینکه آیا یک صفحه وب ارزش کلیک بر روی آن را دارد یا نه ، نیازی به شاخص های تصویری برای زیرمجموعه ای از عوامل رتبه بندی نیست.”

آیا این می تواند روی نقشه راه شما برای سال 2021 تأثیر بگذارد؟ بستگی دارد

میزان کار برای به حداقل رساندن تجربه صفحه شما به میزان سرمایه گذاری که قبلاً برای آن ریخته شده بستگی دارد. ناشران بزرگتر ممکن است در حال حاضر از AMP برای ارائه محتوای خود استفاده می کنند یا ممکن است منابعی برای به روزرسانی منظم تجربه کاربر خود داشته باشند. ناشران کوچکتر ممکن است مجبور باشند تعمق بیشتری داشته باشند و برنامه ریزی کنند.

دورویل گفت: “راستش ، این به تأثیر تغییر در رتبه بندی و میزان بازدید بستگی دارد.” ، گرچه BuzzFeed به معیارهای خاص Google نگاه نمی کند ، اما بر روی معیارهای مشابه برای کاربران خود تمرکز می کند. وی گفت: “ما در حال اندازه گیری این موضوع ، تماشای رقبای خود و تعیین کمیت تأثیر آن هنگام بروزرسانی هستیم ، اما قصد نداریم تا زمانی که این موضوع تغییر قابل توجهی در سایت یا موارد عقب مانده ایجاد کند.”

دیو با بیان اینکه معیارهای تجربه صفحه در آژانس وی ادغام شده است ، گفت: “علی رغم گوگل اعلام کرد که آنها” حداقل شش ماه قبل از به روزرسانی اطلاع رسانی می کنند “، اما فکر نمی کنم خیلی زود باشد که شروع به آماده سازی کنیم. روند ممیزی مشتری در حال انجام است. دیاس همچنین می گوید مدت ها قبل از اعلام بروزرسانی ، مشتری های خود را نیز به این سمت هدایت می كرده است.

“اگر به صورت عمودی رقابت می کنید که اکثر بازیکنان از قبل محتوای عالی دارند اما [user] تجربه آنقدر عالی نیست ، بهبود تجربه ممکن است به شما امتیاز دهد ، “دیاس گفت ،” فقط انتظار نداشته باشید [to see] فقط با زدن تمام Core Web Vital ها با محتوای ضعیف ، پیشرفت های خوبی داشته است. “

پست آنچه باید ارزیابی شود قبل از به روزرسانی Google Page Experience اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top