فیلتر کردن عبارت جستجوی جدید Google چقدر بر شفافیت هزینه تبلیغات تأثیر دارد؟ در اینجا چگونگی کشف این موضوع آمده است

thumbnail

گوگل در ابتدای ماه سپتامبر اعلام کرد که باعث کاهش دید عبارات جستجو شده در گزارشات برای تبلیغ کنندگان می شود. حریم خصوصی دلیل ذکر شده توسط گوگل بود اما تبلیغ کنندگان به سرعت انگیزه ها را زیر سوال بردند و از از دست دادن شفافیت در مقدار زیادی از تبلیغات شکایت کردند.

چند نفوذ PPC مورد احترام تأثیر این تغییر را در توییتر ارزیابی کردند.

در نهایت ، آنچه واقعاً مهم است تأثیر بر روی حسابهای شخصی شما و اینكه آیا این تغییر توانایی شما را در بهینه سازی م effectivelyثر امور محدود می كند یا خیر.

اسکریپتی برای محاسبه تعداد جستجوی ناشناخته

بنابراین ما در Optmyzr اسکریپتی نوشتیم تا به شما کمک کند تأثیر خود را ببینید.

اسکریپت معیارهای روزانه را به همان تعداد روز که می خواهید به عقب می کشد. می توانید تمرکز خود را روی نمایش ، کلیک یا هزینه بگذارید. داده ها را به دو طریق می کشد:

  1. با استفاده از گزارش حساب ، فیلتر شده برای نوع Ad Network = جستجو
  2. با استفاده از گزارش جستجوی جستجو ، برای Ad Network Type = Search نیز فیلتر شده است
مطالب مرتبط  SEL 20200416

سپس معیار اصلی را مانند هزینه بین دو گزارش مقایسه می کند. گزارش عملکرد حساب باید شامل داده های همه درخواستهای جستجو باشد ، در حالی که گزارش پرسش جستجو اکنون فقط شامل داده هایی برای درخواستهای جستجو است که باعث شده از فیلترهای جدید Google عبور کند.

سپس از این دو عدد برای محاسبه درصد جستجوهای ناشناس استفاده می کنیم – ستون D در مثال زیر.

این اسکریپت براساس گزارش حساب (ستون B) و گزارش جستجوی جستجو (ستون C) ، یک Google Sheet با معیارهای روزانه ایجاد می کند.

معیارهای گزارش سال جستجو در ستون C به دلیل فیلتر کردن عبارت جستجو در Google کمتر است.

سرانجام ، ما این درصد کلیک را که روزانه به عبارات ناشناخته جستجو می رسیم ترسیم می کنیم ، به شما این امکان را می دهد که به راحتی ببینید آیا تغییرات بزرگی از Googleplex ایجاد می شود.

اسکریپت از Optmyzr درصد روزانه جستجوهای ناشناس در یک حساب Google را ترسیم می کند.

یافته ها

هدف به اشتراک گذاری این اسکریپت این است که همه بتوانند تأثیر این تغییر را روی حسابهای خود ببینند. من خودم آن را فقط بر روی تعداد انگشت شماری از حساب ها اجرا کردم ، بنابراین یافته های من براساس یک مجموعه نمونه کوچک است.

این چیزی است که من پیدا کردم:

  1. برداشت ها قبلاً قبل از اعلامیه Google بسیار فیلتر شده بودند.
  2. این تغییر از 2 سپتامبر 2020 ، روز اعلامیه Google ، اعمال شد.
  3. در نمایشگرهای موجود در کلیک ها و هزینه های کاهش یافته ، کاهش قابل توجهی مشاهده می شود.
  4. تبلیغ کنندگان تجارت الکترونیکی که از کمپین های خرید هوشمند استفاده می کنند تغییر کمتری را مشاهده کردند زیرا اکثر عبارات جستجو از قبل در دسترس آنها نبود.

بگذارید مقدار زیادی از فیلتر کردن را که ابتدا مدتی است اتفاق می افتد ، نشان دهم.

در اینجا یک نمودار برای سطح فیلتر کردن Google وجود دارد که ما برداشت ها را به عنوان معیار اصلی در نظر می گیریم.

مطالب مرتبط  تطبیق استراتژی سئو خود برای نرم کردن تأثیر COVID-19 در ترافیک ارگانیک
ترسیم درصد روزانه عبارات ناشناخته جستجو بر اساس تعداد نمایش.

توجه داشته باشید که در 2 سپتامبر به سختی تفاوت محسوسی وجود دارد. از همه مهمتر ، توجه داشته باشید که بیش از 70٪ از حجم برداشت من از اصطلاحات جستجو حاصل می شود که در گزارش عملکرد درخواست جستجو نیست. این داده ها برای این نمودار به اواسط ماه جولای برمی گردد اما اگر کنجکاو باشید می توانید آن را برای مدت زمان طولانی تری اجرا کنید.

در مرحله بعدی ، بیایید ببینیم چه اتفاقی در 2 سپتامبر رخ داده است با کلیک و داده های هزینه ، که به طور موثری نسبت به تبلیغ کنندگان معیار حساس تر هستند.

این یک نمودار است که بر اساس هزینه برای یک حساب به اواسط ژوئیه برمی گردد.

این نمودار توسط اسکریپت Google Ads تولید شده و درصد معیارهای یک حساب را نشان می دهد که از جستجوهایی که اصطلاح جستجو توسط Google گزارش نشده است ، حاصل می شود.

واضح است که از 2 سپتامبر جهش بزرگی در عبارات جستجوی ناشناس وجود دارد. در این مثال خاص ، درصد از اواسط دهه بیست به حدود 50٪ رسیده است.

این بدان معناست که برای این حساب خاص ، قبلاً نمی دانستیم کدام پرسشهای جستجو در حدود 20٪ هزینه ها را بر عهده دارد. اکنون با تغییر اخیر ، نمی دانیم مسئولیت کدام س quال ها است تقریباً نیمی از تبلیغات ما خرج می کند.

فیلمنامه

آماده انجام تجزیه و تحلیل خودتان هستید؟ فقط کافی است این اسکریپت را در بخش اسکریپت Google Ads کپی و جایگذاری کنید.

تنظیمات کاملاً قابل توضیح است. آدرس ایمیل خود را روی خط 8 قرار دهید. خط 7 و 9 نیز قابل تغییر است اما اگر این موارد را به همان صورت که بگذارید بگذارید ، متن خوب اجرا می شود.

نتایج جالبی می بینید؟ از طریق اطلاع دهید توییتر.

پست فیلتر کردن عبارت جستجوی جدید Google چقدر بر شفافیت هزینه تبلیغات تأثیر دارد؟ در اینجا چگونگی کشف اولین بار در Search Engine Land ظاهر شده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top