سؤالات متداول: همه چیز درباره لیست محصولات رایگان و پرداخت شده Google Shopping

thumbnail

Google با درج لیست های رایگان در نتایج Google Shopping ، جستجوی خرید را در آوریل 2020 تکان داد. این رویکرد جدید در ایالات متحده آمریکا زندگی می کند و تا پایان سال در سطح جهانی به اجرا در خواهد آمد. این یک تغییر قابل توجه پس از هشت سال خدمات تبلیغاتی مبتنی بر Google Shopping است. برای خرده فروشان این بدان معناست که دیگر برای حضور در Google Shopping نباید تبلیغ کنید – در واقع ، اکنون بیشتر نتایج ارگانیک است.

از اینکه محصولات شما در Google Shopping به صورت رایگان نشان داده شوند تا نتایج را اندازه گیری کنند و حداکثر دید را بهینه کنید ، این چیزی است که خرده فروشان و مارک های تجاری باید بدانند تا از Google Shopping بیشترین استفاده را ببرند ، این لیست شامل لیست های ارگانیک و پرداخت می شود.

خرید Google چیست؟

ابتدا مبانی. Google Shopping یک موتور جستجوی عمودی است که تبلیغات محصولات را پوشش می دهد و در حال حاضر ، لیست های محصولات ارگانیک مربوط به پرس و جو جستجو کاربر است. همانطور که نوشتیم هنگامی که این خبر برای اولین بار خراب شد ، این نوعی بازگشت به لحظه آینده برای جستجوی محصول Google است ، که قبلاً رایگان بود (و در ابتدا با نام Froogle) قبل از آنکه در سال 2012 به محصولی کاملاً پولی پرداخت شود.

کاربران می توانند از طریق تب “خرید” در Google.com یا برنامه Google به Google Shopping دسترسی پیدا کنند. در صفحه اصلی نتایج جستجوی Google ، کاربران می توانند روی “مشاهده” کلیک کنند [product]”وقتی به نظر می رسد چرخ فلک کالاهای تبلیغاتی (PLA) در لیست خرید قرار می گیرد ، به برگه خرید پیوند می زند.

تبلیغات در یک چرخ فلک در بالای لیست های ارگانیک در صفحات نتایج جستجوی Google Shopping نشان داده می شود. گزینه های فیلتر نیز موجود است.

کاربران می توانند نتایج خرید مشابه سایت های خرده فروشی و بازار مانند آمازون را تصفیه و فیلتر کنند. این شامل امکان دیدن محصولات در دسترس برای “خرید در Google” است. بعداً وارد آن می شویم. تبلیغات هنگام نمایش فیلترهای خاص همیشه نشان داده نمی شود.

جدول دوره ای بازاریابی تجارت دیجیتال را بارگیری کنید

همچنین یک مرکز خرید Google در shopping.google.com وجود دارد که براساس سابقه خرید و جستجو و لیستهای ذخیره شده در هنگام ورود به یک حساب Google ، توصیه های محصول شخصی را برای کاربران ارائه می دهد. صفحه اصلی فقط تبلیغات را نشان می دهد ، اما نتایج جستجو ترکیبی از لیست های پرداخت شده و ارگانیک مشابه نتایج برگه خرید را نشان می دهد. این تجربه به صورت زنده در فرانسه و ایالات متحده است.

صفحه اصلی مرکز خرید Google.
صفحه اصلی در Shopping.Google.com دارای آگهی هایی است که بر اساس فعالیت جستجو و مرور کاربر قبلی در Google شخصی سازی شده اند. لیست های ارگانیک فقط در صفحات نتایج جستجو ظاهر می شوند.

لیست های رایگان در Google Shopping چگونه به نظر می رسند؟

در دسک تاپ ، لیست های ارگانیک تفاوت آن با تبلیغات متفاوت نیستند ، همانطور که در تصویر قبلی نشان داده شده است. با این حال ، در تلفن همراه ، بسته به نوع محصول ، Google از چندین روش درمانی مختلف برای لیست های رایگان استفاده می کند.

درمان لیست های رایگان خرید Google بر اساس طبقه بندی محصولات متفاوت است.
درمان لیست های رایگان خرید Google بر اساس طبقه بندی محصولات متفاوت است.

درمان لیست بندی رایگان معمولی برای بیشتر دسته بندی محصولات مانند مثال “صفحه کلید بی سیم” در سمت چپ بالا با لیست های افقی است. مبلمان خانگی لیست های ارگانیک بیشتر به تبلیغات شبیه هستند ، اما با دو لیست که در کنار هم قرار دارند کمی بزرگتر هستند ، همانطور که در مثال “مبل چرمی” نشان داده شده در بالا. در عین حال ، لیست های ارگانیک بسیار زیاد است ، همانطور که در مثال بالا “شلوار جین زنان” مشاهده می کنید.

لیست ها را با فروشگاه مقایسه کنید. هنگامی که چندین فروشگاه کالای مشابه را ارائه می دهند ، Google این امکان را به کاربران می دهد که قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنند و در کنار هم قرار بگیرند. در مثال “صفحه کلید بی سیم” در بالا مشاهده خواهید کرد که کاربران می توانند مستقیماً روی Best Buy کلیک کرده یا روی “مقایسه قیمت از 10+ فروشگاه” کلیک کنند. با کلیک روی آن پیوند ، لیست فروشگاه هایی با رتبه بندی فروشنده ، سیاست های برگشتی ، پیشنهادات تخفیف و قیمت گذاری با مالیات و حمل و نقل ارائه می شود. این لیست ها به صفحات محصول در وب سایت های خرده فروشی پیوند دارند.

گزینه های فروشگاه آنلاین در Google Shopping
قیمت گذاری ، رتبه بندی ، سیاست های برگشتی و حمل و نقل و انتخاب می تواند بر نرخ کلیک از لیست فروشگاه های اینترنتی تأثیر بگذارد.

تبلیغات در Google Shopping کجا ظاهر می شود؟

مشابه نتایج اصلی جستجوی Google ، تبلیغات اکنون در بالا و پایین صفحات نتایج Google Shopping نشان داده شده است. Google ممکن است با سایر طرح بندی ها آزمایش کند – احتمالاً شما متوجه شده اید که آمازون به طور فزاینده ای صفحات نتایج جستجوی خود را با تبلیغات محصولات حمایت مالی کاشته است.

صفحات نتایج جستجوی مرکز خرید Google همان رفتار را دارند. با این حال ، صفحه اصلی این مرکز ، حداقل برای حال حاضر به نمایش تبلیغات فقط ادامه خواهد داد.

توجه داشته باشید که تبلیغات متنی ممکن است در انتهای نتایج جستجوی صفحه خرید در تلفن همراه و دسک تاپ ظاهر شود ، همانطور که در مثال زیر نشان داده شده است.

تبلیغات محصول و تبلیغات متنی ممکن است در پایین صفحات نتایج جستجوی Google Shopping نشان داده شود.

آیا تبلیغات خرید در نتایج اصلی جستجو تغییر کرده است؟

در مورد نحوه نمایش تبلیغات خرید در صفحات اصلی نتایج جستجوی Google به عنوان نتیجه این بروزرسانی هیچ تغییری نکرده است. چرخ فلک های تبلیغات سنتی خرید و تبلیغات ویترین همچنان در بالای صفحه از طریق تلفن همراه و در بالا یا در راه آهن سمت راست روی دسک تاپ نشان داده می شود.

فروشندگان چگونه می توانند محصولات را در Google Shopping به صورت رایگان نشان دهند؟

برای شروع کار با نشان دادن محصولات خود در لیست های ارگانیک Google Shopping ، ابتدا باید یک حساب Google Merchant Center (GMC) داشته باشید. اینجاست که فروشگاه خود را راه‌اندازی کرده و اطلاعات مربوط به محصول خود را بارگذاری خواهید کرد. GMC رایگان است ، چه شما تبلیغات Google Ads را اجرا کنید و چه نخواهید.

باید وب سایت خود را تأیید و ادعا کنید و تنظیمات مالیات و حمل و نقل را برای فروشگاه خود در GMC تنظیم کنید.

خوراک محصول خوراک محصول یک پرونده ساختاری یا صفحه گسترده است که شامل کلیه اطلاعات مربوط به محصولاتی است که شما می فروشید ، از جمله عنوان بهینه شده محصول ، توضیحات ، تصاویر محصول ، قیمت گذاری ، در دسترس بودن و موارد دیگر. لیست کاملی از ویژگی های خوراک محصول را می توانید در اینجا بیابید. برای اجرای تبلیغات یا قرار گرفتن در لیست های ارگانیک در Google Shopping ، باید فید محصولات خود را در مرکز بازرگان Google بارگذاری کنید.

مطالب مرتبط  حداکثر استفاده از محتوای صفحه کوچک برای تأثیر تعامل بزرگ

می توانید یک فید محصول را به صورت دستی در Excel یا Google Sheets بسازید و بارگذاری کنید ، اما اگر این محصولات را به طور مرتب تغییر دهید ، موجودی یا قیمت گذاری را حفظ کنید ، دشوار است. بهترین شرط شما برای ایجاد خودکار بارگذاری و ارسال بار است و روش های مختلفی برای این کار وجود دارد.

اکثر سیستم عامل های تجارت الکترونیکی دارای افزونه ها یا برنامه هایی هستند که به صورت خودکار فید محصولات را تولید می کنند ، یا یک توسعه دهنده می تواند یک فید ایجاد کند که به طور خودکار بروزرسانی شود. بیشتر سیستم عامل های تجارت الکترونیکی ، مانند Shopify ، BigCommerce و WooCommerce دارای ادغام هایی برای کمک به خودکار کردن داده های محصول و به روز رسانی موجودی در مرکز بازرگانان Google هستند. همچنین می توانید فید خود را در Google Sheets ارسال کنید ، یک فایلی را در سایت خود قرار دهید و Google را برای واکشی به روزرسانی ها برنامه ریزی کنید یا برای حساب های بزرگتر ، از API محتوای Google استفاده کنید.

Google روشهای مختلفی را برای بارگذاری فیدهای محصولات در مركز تجار ارائه می دهد.

Google همچنین در ماه مه یکپارچه سازی با PayPal را راه اندازی کرد. خرده فروشان می توانند حساب های PayPal خود را به مرکز بازرگان متصل کنند تا روند تأیید اعتبار را تسریع کرده و به روز رسانی اطلاعات محصول کمک کنند. (حقیقت خنده دار: رئیس تجارت Google ، بیل آماده ، در دسامبر سال 2019 از پی پال ، جایی که به عنوان COO خدمت کرده بود ، به این شرکت پیوست.) گوگل می گوید به زودی برنامه های ادغام پلتفرم بیشتری را اضافه می کند.

انتخاب کردن خوب ، اکنون خوراک (های) محصول خود را آماده بارگذاری کرده اید. یک مرحله ساده اما کلیدی باقی مانده است. برای واجد شرایط بودن نشان دادن محصولات خود به صورت رایگان در Google Shopping ، باید در حساب Google Merchant Center خود به “سطوح مختلف Google” بپردازید. این ما را به سؤال بعدی سوق می دهد …

Surfaces در Google چیست؟

مکان هایی در سراسر Google برای همه مکان هایی که ممکن است Google لیست محصولات شما را از طریق خواص آن نشان دهد ، از جمله: Google Images ، Google Shopping ، لنزهای Google و جستجوی Google.

همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید می توانید از فهرست های ابزارها در مرکز بازرگانان Google در Surfaces در سراسر Google انتخاب کنید.

انتخاب کردن به Surfaces در Google واجد شرایط بودن برای نمایش لیست کالاهای رایگان در Google Shopping و جاهای دیگر.

در مورد طرح محصول چیست؟ Google شمای محصول را در وب سایت ها خزیده و از آن برای نمایش داده های محصول در نتایج جستجو استفاده می کند. اگر از صفحات محصول خود در صفحات محصول خود استفاده می کنید ، ممکن است قبلاً محصولات خود را در جستجوی Google Image و بخش محصولات محبوب نتایج اصلی جستجو نشان دهید. با این حال ، در حال حاضر ، شما باید از یک محصول غذایی در GMC برای نمایش نتایج ارگانیک در Google Shopping استفاده کنید.

آیا می توانم لیست محصولات محلی و فروشگاه را به صورت رایگان در Google Shopping نشان دهم؟

اگر فروشگاه های فیزیکی دارید ، یک برنامه جداگانه در مرکز بازرگانان Google به نام سطوح محلی در سراسر Google برای نمایش محصولات موجود در فروشگاه های محلی در جستجوی Google ، Google تصاویر ، Google Shopping ، Google Maps و Google Lens وجود دارد. برای انتخاب ، روی “رشد” در منوی سمت چپ در GMC کلیک کنید و “سطوح محلی در سراسر Google” را انتخاب کنید. این امر به فیدهای موجودی محصول محلی مجزا نیاز دارد که محصولات موجود در فروشگاه های شما را که حداقل یک بار در روز ارسال می شود ، لیست می کند.

چگونه می توان ترافیک را از لیست های خرید ارگانیک Google ردیابی و اندازه گیری کرد؟

Google برای نشان دادن کلیک های پرداخت نشده و پرداخت نشده ، برخی از گزارش ها را در مركز تجار Google اضافه كرده است. نمودارهای زیر را در صفحه نمای کلی در GMC مشاهده خواهید کرد ، و گزارش عملکرد جدیدی وجود دارد که می تواند کلیک های سطحی در سراسر Google را نشان دهد. دیدن کلیک خوب است ، اما مطمئناً آنچه که ما واقعاً به آن اهمیت می دهیم این است که بعد از کلیک چه اتفاقی می افتد. آیا کسی می خرید؟ کدام محصولات دارای ترافیک رایگان و تولید فروش هستند؟

نمودارهای عملکرد پرداخت نشده و پرداخت نشده در مرکز بازرگانان Google فقط داده های کلیک را نشان می دهند.

در Google Analytics ، کلیک های لیست های خرید رایگان با ترافیک “google / organical” همراه است. این بدان معناست که شما نمی توانید بگویید که لیست های خرید ارگانیک شما در برابر لیست جستجوی ارگانیک سنتی شما چگونه انجام می شود. با وجود برچسب زدن های ساده ، می توانید به نحوه عملکرد کلیک های رایگان از Google Shopping اطلاعات عمیق تری بدست آورید.

برچسب زدن URL محصولات. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق در تجزیه و تحلیل خود ، می توانید برچسب گذاری را به URL های محصول موجود در فید خود اضافه کنید. کرک ویلیامز از بازاریابی Zato از نخستین کسانی بود که در یک پست وبلاگ جزئیات روند برچسب گذاری را شرح داد. به طور خلاصه ، می توانید برچسب های UTM را به URL های صفحه فرود (واقع در ستون ویژگی Link) در فید محصول خود بیفزایید تا بتوانید ترافیک ارگانیک حاصل از Surfaces را در سراسر Google متمایز کنید.

می توانید برچسب گذاری را مستقیماً در فید یا با استفاده از قوانین بازخورد در Google Merchant Center اضافه کنید. در Google Analytics ، مطمئن شوید که گزینه Advanced Settings (تنظیمات پیشرفته) اجازه می دهد تا برچسب زدن دستی در تنظیمات ویژگی شما برداشته شود.

پس از پردازش دوباره فید ، می توانید ببینید که چگونه آن کلیک های رایگان از Surfaces در سراسر Google در سایت شما انجام می شود.

گزینه تغذیه جداگانه. همچنین می توانید چندین فید محصول را در مرکز بازرگان Google بارگیری کنید. وقتی یک فید جدید را بارگذاری می کنید ، خواهید دید که گزینه های مقصد برای تبلیغات خرید و سطوح در سراسر Google هر دو به صورت پیش فرض بررسی می شوند. می توانید یک فید را برای تبلیغات و یک فید برای Surfaces ارگانیک در Google آپلود کنید.

مطالب مرتبط  فیس بوک مخاطبان جدید خرید ، تبلیغات برچسب محصول اینستاگرام ، تخفیف های فروشگاه ها را آزمایش می کند

این ضروری نیست بلکه گزینه ای است و به شما امکان می دهد فیدهای شما را برای هر یک تنظیم کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید تمام محصولات موجود در Surfaces را در سراسر فید Google وارد کنید و فقط آنهایی که می توانید در یک خوراک تبلیغات خرید سود تبلیغ کنند ، یا عناوین محصول و سایر بهینه سازی ها را در یک فید آزمایش کنید. برای جدا کردن ترافیک خرید ارگانیک از ترافیک جستجو در Analytics ، هنوز باید برچسب ها را به Surfaces در فید Google اضافه کنید.

هر دو مقصد خوراک خرید بصورت پیش فرض بررسی می شوند.

این برای اقدامات خرید Google چیست؟

تأثیر مستقیمی روی برنامه خرید Google – با نام مستعار “خرید در Google” – با افزودن لیست رایگان در Google Shopping وجود ندارد. اما ، از آنجا که لیست های اقدامات خرید Google قبلاً در سطوح جستجوی Google ، خرید و دستیار نشان داده شده است ، ممکن است در لیست های خرید و پرداختی و ارگانیک در Google Shopping نشان داده شوند. خرده فروشان این برنامه کمیسیون کالاهای فروخته شده را از طریق اقدامات خرید پرداخت می کنند.

Google نماد سبد خرید را در مورد لیست های خرده فروشانی که در اقدامات خرید Google شرکت می کنند نشان می دهد. عملکرد “Buy on Google” به کاربران امکان می دهد مواردی را مستقیماً از یک لیست با استفاده از اعتبار صدور صورتحساب ذخیره شده در حساب های Google خود خریداری کنند.

Google فیلترهای “Buy on Google” را در تلفن همراه و دسک تاپ دارد ، اما بعضی اوقات همانطور که در مثال زیر نشان داده شده است ، لیست هایی را مشاهده می کند که پیشنهادات “Buy on Google” را در بالای لیست اصلی ارگانیک مشاهده کنید.

لیست “خرید در Google” به لیستهایی از خرده فروشان شرکت کننده در اقدامات خرید Google پیوند دارد.

چگونه می توانم محصولات خود را برای Google Shopping بهینه کنم؟

چندین فاکتور وجود دارد که می تواند دید شما را در خرید گوگل بهبود بخشد. قیمت گذاری و عناوین محصول دو بزرگترین اهرم در هنگام بهینه سازی خوراک محصول است. در اینجا چند منبع برای کمک به شما در بهینه سازی فیدهای محصولات خود برای Google Shopping آورده شده است.

عناوین محصول را بهینه کنید. تحقیقات نشان داده است که بهینه سازی عنوان محصول می تواند تأثیر زیادی در تأثیرگذاری و کلیک بر حجم در تبلیغات Google Shopping داشته باشد ، نتایج به احتمال زیاد برای لیست های ارگانیک مشابه است. درک چگونگی جستجوی کاربران برای کالاهایی مانند محصولات شما ، به شما کمک می کند تا عناوین محصول بهینه شده را در خوراک خود تهیه کنید.

منابع تحقیق کلمات کلیدی اگر قبلاً کمپین های خرید را اجرا کرده اید ، حتماً گزارشات شرایط جستجوی خود را به من بدهید تا بفهمید چه عبارات جستجو باعث تبلیغات محصولات شما می شوند. در نظر بگیرید عبارات محبوب را اضافه کنید که در عناوین محصولات شما عملکرد خوبی دارند تا سهم برداشت را برای محصولات خود افزایش دهید.

گزینه های فیلتر در Google Shopping را فیلتر کنید.
گزینه های فیلتر را در Google Shopping جستجو کنید تا ایده های بهینه سازی کلمه کلیدی را ببینید.

صفحات نتایج جستجو ، خرید و تصویر ، گویای ایده های کلمات کلیدی نیز هستند. در نتایج خرید ، گزینه های فیلتر را که Google برای دسته بندی محصولات خود نشان می دهد ، جستجو کنید. Google همچنین گزینه های فیلتر محبوب و جستجوهای مرتبط را در پایین صفحات نتایج جستجو (موبایل و دسک تاپ) و صفحات خرید (دسک تاپ) و همچنین در نتایج جستجوی تصویر در موبایل و دسک تاپ نشان می دهد. نتایج جستجوی اصلی Google همچنین غالباً پیشنهادهایی برای “اصلاح” یک جستجوی – به عنوان مثال ، متناسب ، متناسب با مواد – ارائه می دهد.

قیمت گذاری اگر تبلیغات Google Shopping را اجرا می کنید ، گزارش رقابت قیمت در مرکز بازرگانان Google ممکن است در نشان دادن نحوه قیمت گذاری محصولات شما در برابر رقابت مفید باشد. برای استفاده از این ویژگی باید وارد بازار بینش در GMC شوید. این گزارش فقط داده های تبلیغات را نشان می دهد ، اما می تواند به شما درمورد چگونگی رقابت محصولات شما به طور کلی کمک کند. مطمئن شوید که داده های قیمت گذاری در فید شما با قیمت های موجود در صفحات فرود شما مطابقت دارد.

تخفیف ، قیمت فروش Google هنگام استفاده از ویژگی “قیمت فروش” در فید کالای شما ، محصولات را نشان می دهد. تخفيفات ممكن است به عنوان “افت قيمت” يا “فروش” بنر در Google Shopping نشان داده شود.

تصاویر محصول تصاویر باکیفیت محصول ضروری است. از نظر پیش زمینه ، متن اهمیت دارد. توصیه استاندارد این است که تصاویر خود را با پس زمینه سفید نشان دهید. این یک قانون خوب است ، اما جایی برای آزمایش وجود دارد. برای مثال ، نمایش یک محصول اثاثیه منزل در یک اتاق ، می تواند مقیاس را نشان دهد و به کاربران کمک کند مثلاً یک قطعه را در فضای خودشان تجسم کنند. هر زمان ممکن باشد ، با استفاده از ویژگی اضافی_جمع_کامل ، در فیدهای خود اضافه کنید. در هر محصول می توانید حداکثر 10 تصویر اضافه کنید.

شناسه های محصول. در هر زمان ممکن از شناسه های صحیح محصول منحصر به فرد – GTIN ، MPN و برند استفاده کنید. اگر شناسه ها را ندارید یا نمی توانید آنها را ردیابی کنید ، به جای تلاش برای ساختن شناسه ، زمینه ها را خالی بگذارید.

اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی تجارت دیجیتال

  • جدول دوره ای بازاریابی تجارت دیجیتال امروز را بارگیری کنید!
  • ابزارهای مدیریت تبلیغات را برای Google Shopping ، Amazon و سایر موارد مقایسه کنید
  • جمعه سیاه در آوریل: تجارت الکترونیکی طبق سه گزارش در حال رونق است
  • خرده فروشان می توانند حساب های PayPal و Google Merchant Center خود را پیوند دهند

سؤالات متداول: همه چیز درباره لیست کالاهای رایگان و پرداخت شده Google Shopping برای اولین بار در Land Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top