رقابت جستجو: شما واقعاً با چه کسی رقابت می کنید؟

thumbnail

رقابت ثابت است.

مهم نیست که در چه شغلی فعالیت می کنید ، همیشه افراد دیگری برای مشتریان ، مشترکان ، بینندگان ، شرکا و غیره با شما با شما رقابت می کنند حتی Google از نظر فنی رقابت – شاید شما این مقاله را از طریق بینگ پیدا کرده باشید؟

نکته این است … شما رقبا دارید که می خواهند شما را مورد ضرب و شتم قرار دهند. میدانی آنها که هستند؟

“البته ، من می دانم رقبای من کی هستند!” – احتمالا شما)

اما آیا می دانید رقبای جستجوی شما چه کسانی هستند؟ آیا می دانید برای ترافیک ارگانیک با چه کسی رقابت می کنید؟ ممکن است کسی نیست که فکر می کنید …

جستجو یک کانال منحصر به فرد است که می تواند با تغییر نتایج جستجو ، رقابت تغییر کند و تغییر کند. همچنین ، تنها مانع برای ورود به رقبا جدید بسیار کمتر از سایر کانال ها است – آنها فقط به یک وب سایت بهینه نیاز دارند.

و در آخر ، جستجو یک بازی با جمع صفر است که اگر در صفحه یک رتبه بندی نکنید ، در حال از دست دادن هستید. اگر یک رقیب جدید از صفحه اول برای یک کلمه کلیدی مهم چشم پوشی کرده و شما را از بین می برد ، قصد دارید آن را در خط پایین خود احساس کنید.

در این پست ، قصد دارم به این سؤالات بپردازم تا بتوانم به شما در درک بهتر و شناسایی کدام مارک ها ، وب سایت ها ، افراد و غیره که برای جلب توجه مخاطبان خود با آنها رقابت می کنید کمک کنید تا بتوانید خود را مطابق با آن موقعیت و برنده شوید.

با رقبای شناخته شده شروع کنید

همانطور که شما (احتمالاً) پیش از این با خود گفتید ، می دانید رقبای شما چه کسانی هستند … بنابراین آنها مکان خوبی برای شروع تحقیقات شما هستند. شرکت هایی که به طور سنتی در کانال های دیگر رقیب شما هستند احتمالاً برای بسیاری از کلمات کلیدی نیز با شما رقابت می کنند.

برای درک بهتر چگونه آنها در جستجوی شما با یکدیگر رقابت می کنند ، شما به احتمال زیاد نیاز به سرمایه گذاری در یک ابزار SEO دارید – Ahrefs ، Moz و SEMrush همه گزینه های مناسب برای تجزیه و تحلیل رتبه بندی کلمات کلیدی رقیب ارائه می دهند.

با استفاده از این ابزارها می توانید لیستی از کلید واژه های برتر رقبا را بسازید و آنها را در مقابل خود مقایسه کنید. همینطور که رتبه بندی ها را مقایسه می کنید ، از خود بپرسید:

  • آیا آنها با همان شرایطی که به نظر شما مهم هستند رقابت می کنند؟
  • آیا برخی از رقبا به جای جستجوگرها در جستجوی پرداخت شده سرمایه گذاری می کنند؟
  • آیا آنها شما را در نتایج جستجوی حساس ضرب و شتم می کنند؟ اگر چنین است ، از چه راهبردها و انواع صفحات استفاده می كنند؟
  • آیا در رتبه بندی کلمات کلیدی خود شکاف هایی وجود دارد که به نظر می رسد باعث ایجاد ترافیک قابل توجهی به وب سایت های رقیب می شود؟
  • آیا فرصت هایی وجود دارد که یک رقیب با محتوای نازک یا ضعیف رتبه بندی کند؟
  • آیا رقبا از طریق کلمات کلیدی و عبارات دم بلند ترافیک ارگانیک را از شما دور می کنند؟
مطالب مرتبط  20200911 SEL مختصر

شما واقعاً نمی دانید که چگونه این مارک ها در جستجوی شما با یکدیگر در جستجوی رقابت هستند تا زمانی که رتبه بندی کلمات کلیدی آنها را تجزیه و تحلیل نکنید. اما تجزیه و تحلیل فراتر از این است که مشخص کند در کدام موقعیت برای یک کلمه کلیدی معین قرار دارند ، در عوض شما باید آن SERP را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید چرا ممکن است در آنجا رتبه بندی کنند و آیا سایت شما نیز باید در آنجا رتبه بندی کند. به سایر سایتهای رتبه بندی نیز توجه کنید ، زیرا اگر این SERP به مخاطبان شما ربط دارد ، شما فقط از رقابت بیشتر پرده برداشته اید.

تحقیقات رقابتی را به “رقبای SERP” گسترش دهید

آیا متوجه برخی وب سایت های جدید به طور مداوم در بین رقبای خود برای کلمات کلیدی مورد نظر خود شده اید؟ آیا سایتهای رسانه ای یا انتشارات خبری بر نقاط مهم بسیاری از SERP های مربوطه شما حاکم هستند؟ آیا وب سایتهای دولتی املاک و مستغلات با ارزش را برای شرایط کلیدی در اختیار دارند؟

پاسخ برخی یا تمام این سؤالها بله خواهد بود – من این نوع رقبا را “رقبای SERP” می نامم و آنها به همین دلیل است که شما باید در نتایج جستجوی واقعی حفر شوید تا دریابید که شما برای کلمات کلیدی هدف خود با چه کسی رقابت می کنید. .

یک رقیب SERP تنها می تواند یک صفحه داشته باشد که با شما رقابت کند ، اما اگر آن صفحه در بالای SERP مهم قرار دارد ، آنها رقابت شما هستند و باید بدانید که چرا شما را ضرب می کنند.

به عنوان مثال ، اگر ما به نتایج جستجو می پردازیم [link building] اصطلاح مهمی برای شرکت من است ، ما می توانیم این مفهوم را ببینیم:

تصویری از تلفن همراه

توضیحات به صورت خودکار تولید می شود

در حالی که در این صفحه رتبه بندی می کنیم ، از سایتهایی مانند:

  • موز
  • بک لینک
  • کلمه کلمه
  • اهورف

این سایتها مشاوره ، خدمات جستجوی پرداخت شده و ابزار جستجوگرها را ارائه می دهند – هیچکدام از این شرکت ها رقیب مستقیمی در ارائه خدمات خدمات ما نیستند ، اما ما در این SERP برای املاک و مستغلات با آنها رقابت می کنیم ، این سایت ها برای ما رقبا SERP هستند.

مانند اینکه چگونه یک رقیب مستقیم را تجزیه و تحلیل می کنید ، باید رقبای SERP را از نظر:

  • ساختار محتوا (قالب ، طول ، عمق ، رسانه و غیره)
  • تعداد دامنه های مراجعه کننده
  • تمرکز و بهینه سازی کلمه کلیدی
  • بهینه سازی ویژگی SERP (پاسخ سریع برای قطعه ها ، فیلم ها برای نتایج ویدیویی ، سؤالات متداول برای جعبه “People also Ask” و غیره)

درک چگونگی طراحی این صفحات برای SERP های خاصی که برای آنها رقابت می کنید به شما در بهینه سازی بهتر صفحات کمک می کند.

مطالب مرتبط  بعدی در MarTech Live: ایمیل بعنوان بخشی از یک استراتژی مدرن چند کاناله

خودتان یک “رقیب SERP” شوید

در حالی که پیچیدگی ها و ماهیت در حال تغییر جستجو ، به معنای رقابت بیشتر برای جلب توجه مشتریان است ، این بدان معنی است که فرصت بیشتری نیز وجود دارد.

اگر وب سایت شما از نظر فضا جدید است و رقبای اصلی شما برای شرایط مربوطه به طور جدی در صدر SERP قرار می گیرند ، باید خودتان یک رقیب SERP شوید.

اگرچه شما هنوز هم باید عناصر داخل و خارج از صفحه را برای آن شرایط کاملاً رقابتی بهینه کنید ، این یک پروژه بلند مدت خواهد بود و باید هم اکنون روش هایی برای جذب ترافیک پیدا کنید. به جای سرمایه گذاری تمام منابع خود در بازی های طولانی ، فرصت هایی را پیدا کنید که بتوانید برای رتبه بندی های جستجوی مشخص و دم بلند ، رقابت کنید. به جای تلاش برای رقابت با مارک های بزرگ و یا دامنه ها با هزاران بک لینک دیگر ، فقط باید نتیجه بهتر از صفحات در آن ده نتیجه اول باشید.

به دنبال مباحث مربوط به مماس مربوط به شغل خود باشید ، جایی که ممکن است حجم جستجو به اندازه کافی نباشد ، اما این موضوع همچنان با مخاطبان شما در ارتباط است و می تواند بازدید کنندگان مربوط را به همراه داشته باشد. همانطور که در موضوعات تحقیق می کنید ، به دنبال صفحات نتیجه جستجو با موارد زیر باشید:

  • نتایج ضعیف از نظر پاسخ دادن به هدف جستجوگر
  • نتایج ضعیف از نظر قالب بندی ، زیبایی شناسی ، تعداد تبلیغات در صفحه و غیره.
  • صفحاتی که رتبه بندی بک لینک های اندکی دارند
  • و هدف قرار دادن کلمات کلیدی زیر پستی با رتبه بندی صفحات.

اینها فرصتی برای شماست که بتوانید در وب سایت خود صفحاتی را رتبه بندی کرده و از آن طریق ترافیک ارگانیکی کسب کنید در حالی که برای شرایط سرآمد خود به دنبال رتبه های بهتری هستید. بارها و بارها این فرصت ها را ایمن کنید ، و نتایج قابل توجهی را برای وب سایت شما به همراه خواهد داشت.

ضبط کردن

به عنوان یک تجارت ، شما همیشه با رقابت روبرو خواهید بود و اولین قدم برای غلبه بر این رقبا ، بدیهی است که شناسایی آنها است. با این حال ، در جستجوی همیشه مشخص نیست با چه کسی برای جلب توجه و دید رقابت می کنید.

ارزیابی عملکرد رقبای سنتی شما در جستجو بسیار مهم است ، اما این تنها بخشی از تصویر است. شما باید از رقبای SERP یا افرادی که صرفاً از طریق رتبه بندی جستجو با شما رقابت می کنند ، غافل شوید ، و همچنین نحوه پیروزی در جستجو را تجزیه و تحلیل کنید.

با داشتن تصویری کامل از اینکه با چه کسی واقعا رقابت می کنید ، دانش و درک لازم را برای موفقیت در جستجوی ارگانیک خواهید داشت.

مسابقه جستجوی پست: شما واقعاً با چه کسی رقابت می کنید؟ برای اولین بار در موتور موتور جستجو ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top