راهنمای خرید Shop SEO: نحوه افزایش ترافیک ارگانیک به فروشگاه شما

thumbnail

بهینه سازی فروشگاه Shopify برای Google ، Bing و سایر موتورهای جستجو برای کمک به مشتریان بالقوه در کشف سایت شما بسیار مهم است. بسیاری از اصول بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مبتنی بر ارائه تجربه ای مثبت به کاربران است. هرچه کشف و استفاده از فروشگاه Shopify راحت تر باشد ، افراد احتمال بیشتری برای خرید با شما دارند.

اصول اساسی در راهنمای SEO ما نیز در مورد Shopify SEO کاربرد دارد ، اما برخی از ترفندها در مورد به دست آوردن یک سایت Shopify به طور کامل برای جستجو وجود دارد. همچنین تفاوت های ظریف و فاکتورهای دیگری وجود دارد که باید هنگام ارزیابی قابلیت های سئو پلتفرم به آنها توجه کنید.

جدول دوره ای فاکتورهای سئو را دریافت کنید

در این راهنما ، ما به اصول و ملاحظات فنی سئو می پردازیم تا رتبه های جستجوی فروشگاه Shopify شما را برای افزایش ترافیک و فروش بهبود بخشید.

اصول اولیه SEO را خریداری کنید

ویرایشگر صفحه Shopify. سیستم مدیریت محتوای Shopify (CMS) دارای یک ویرایشگر صفحه با یک رابط کاربری ساده برای ساختن صفحات فرود ، صفحات جزئیات محصول و پست های وبلاگ است.

ویرایشگر صفحه Shopify.

ویرایشگر صفحه امکان گزینه های اولیه قالب بندی ، عناوین ، جداول و امکان ویرایش در HTML را فراهم می کند. همچنین می توانید عکس ها را بارگذاری کنید و فیلم را در صفحات جاسازی کنید. در بخش پیش نمایش لیست موتور جستجوگر به طور خودکار عنوان صفحه و توضیحات متا بر اساس محتوائی که در قسمت جزئیات صفحه وارد می کنید ایجاد می کند.

عناوین صفحه یک عامل مهم رتبه بندی است. آنها اطلاعات مربوط به مطالب صفحه شما را در اختیار موتورهای جستجو می گذارند و غالباً به عنوان عنوان نتیجه جستجوی شما ظاهر می شوند.

توضیحات متا اغلب مواردی است که در نتایج جستجو تحت عنوان ظاهر می شود. آنها باید محتوای صفحه را برای مشتریان احتمالی خلاصه کنند ، و می توانند به بهبود کلیک های سایت شما کمک کنند.

ویرایشگر صفحه Shopify به شما امکان می دهد عناوین و توضیحات خود را به صورت دستی تجدید نظر کنید. اگر از موارد تولید شده به طور خودکار راضی نیستید ، آنها را بهینه کنید تا کلمات کلیدی مورد نظر برای رتبه بندی را درج کنید و برای مشتریانی که نتایج جستجو را جستجو می کنند ، درخواست کنید.

تجزیه و تحلیل. سایت های Shopify با دو ابزار بسیار مفید و کاربردی سازگار است: کنسول جستجوی Google و Google Analytics. کنسول جستجوی Google به صاحبان سایت کمک می کند تا حضور سایت خود را در نتایج جستجوی Google نظارت و عیب یابی کنند و داده هایی را در مورد نمایش داده شد که چشم انداز و مشتریان پیشرو را به صفحات شما ارائه می دهند. Google Analytics به شما نشان می دهد که چگونه افراد به سایت شما رسیدند و پس از رسیدن به آنجا رفتار کردند. کنسول جستجو و تجزیه و تحلیل ابزارهای مهمی برای سئو هستند.

برای اتصال فروشگاه Shopify خود به کنسول جستجوی Google ، باید یک کد را به صفحه اصلی خود اضافه کنید. (Shopify در این زمینه یک فیلم عالی دارد). هنگام تأیید حساب کنسول جستجو در فروشگاه Shopify ، باید دو نکته را در نظر داشته باشید: Google فقط موضوع فعلی را فهرست بندی می کند و فقط در صورت زنده بودن موضوع.

تنظیم Google Analytics به آسانی امکان پذیر است در تنظیمات برگزیده سایت Shopify ، شناسه ردیابی خود را بدست آورید و آن را در قسمت مربوط به Shopify قرار دهید.

دامنه ، امنیت و سرعت. می توانید یک دامنه دلخواه را از طریق Shopify با شروع 11 دلار در سال و بالاتر از برنامه Shopify ماهانه خود خریداری کنید. اگر تصمیم دارید بدون یک دامنه سفارشی بروید ، آدرس سایت شما youritenameame.myshopify.com خواهد بود. داشتن دامنه سفارشی خود بسیار مناسب تر است ، باعث حرفه ای تر شدن می شود و شانس شما را برای رتبه بندی خوب در جستجوی نام کسب و کارتان به شدت افزایش می دهد.

سرعت و امنیت سایت از عوامل رتبه بندی گوگل است و آنها با تجربه کاربر همراه هستند. بار آهسته بار ممکن است باعث شود تا مشتریان قبل از بارهای صفحه شما گزاف گویی کنند ، به این معنی که آنها نمی توانند از شما بخرند. Shopify دارای یک شبکه تحویل محتوا (CDN) است که می تواند بدون توجه به جایی که مشتریان در حال مرور جهان هستند ، بارگیری صفحه را کاهش دهد.

حتی با CDN Shopify ، اندازه پرونده تصویر می تواند به طور نامتناسب بار بار صفحه را افزایش دهد. انتخاب قالب مناسب برای فشرده سازی تصاویر ، یکی از راه های کنترل اندازه پرونده هاست: JPEG ها معمولاً به اندازه فایلهای کوچکتر از PNG ها منجر می شوند که در صورت نیاز به یک پس زمینه شفاف در تصویر ، مناسب تر هستند. ابزارهایی مانند PageSpeed ​​Insights Google می توانند به شما کمک کنند فرصت هایی را برای افزایش سرعت سایت با پیشنهاد قالب های مختلف تصویر و سایر بهینه سازی سرعت شناسایی کنید.

تمام برنامه های Shopify همچنین دارای گواهی SSL هستند که داده های ارسال شده بین سایت شما و بازدید کنندگان آن را رمزگذاری می کند. این مهم است زیرا گوگل باعث افزایش رتبه بندی کمی به سایت های امن می شود و به دلیل اینکه بسیاری از مرورگرها هنگام تلاش کاربران برای بازدید از سایت بدون مجوز SSL ، هشدار امنیتی را نشان می دهند. می توانید این مورد را از لیست نگرانی های خود بررسی کنید.

خرید برنامه ها. یکی از مزیت های بزرگ سیستم عامل مانند Shopify ، اکوسیستم برنامه است که اضافه کردن ویژگی ها و ابزارهای بیشتر به سایت شما را با کدگذاری کمی و بدون کدگذاری آسان می کند. برنامه هایی برای کمک به شما برای مدیریت موجودی ، گرفتن بلیط پشتیبانی مشتری ، اجرای برنامه های وابسته و بله ، بهینه سازی سایت شما برای جستجو وجود دارد.

Shopify ده ها برنامه SEO دارد. از آنجا که فروشگاه های تجارت الکترونیک به طور معمول دارای بسیاری از عکس های محصول هستند ، بهینه سازی تصویر مهم است. TinyIMG SEO Image Optimizer صدها بررسی پنج ستاره دارد و با فشرده سازی تصاویر می تواند بار شما را کم کند.

SEO Image Optimizer – Auto SEO یکی از محبوب ترین و بالاترین برنامه های SEO (در زمان انتشار) از Shopify است و یک برنامه رایگان با بهینه سازی متن متن ، یا اشتراک پولی را ارائه می دهد که همچنین پیوندهای شکسته را برطرف کرده و بطور خودکار مارک شما را نشان می دهد. تصاویر با داده های ساختاری JSON-LD ، که می تواند به موتورهای جستجوگر کمک کند تا تصویر را حس کنند. این می تواند یک ویژگی بسیار مفید باشد زیرا از داده های ساخت یافته برای تأمین انرژی اطلاعات محصول در نتایج جستجوی تصویر استفاده می شود ، که ممکن است به شما کمک کند جستجوگرهای نتایج تصویر Google را مستقیماً به صفحه محصول خود هدایت کنید.

مطالب مرتبط  با کاهش تبلیغات ، تخمین هزینه جستجوی پرداخت شده در ایالات متحده توسط میلیارد ها کاهش می یابد

برای صاحبان فروشگاه های جدید برای SEO ، برنامه هایی مانند SEO Booster – بازاریابی SEO بسیاری از اصول اولیه SEO مانند عناوین ، توضیحات و ویژگی های alt تصویر را پوشش می دهد.

همچنین بسیاری از برنامه های دیگر نیز وجود دارند که به شما کمک می کنند کارهایی مانند افزودن بررسی محصولات را به شما ارائه دهند تا اطلاعات بیشتری را در مورد آنچه می فروشید ، به مشتریان ارائه دهید ، که ممکن است موتورهای جستجو برای نشان دادن رتبه های ستاره ای استفاده کنند که می تواند نرخ کلیک شما را بهبود بخشد. همچنین برنامه هایی برای تبدیل بخش هایی از فروشگاه شما به چارچوب صفحه های شتاب دهنده تلفن همراه Google (AMP) Google وجود دارد ، این کمک می کند تا به سرعت صفحات خود را به خریداران تلفن همراه و غیره تحویل دهید.

قبل از بارگیری برنامه ها ، به خاطر داشته باشید که آنها کد دیگری را به سایت شما اضافه می کنند. برنامه هایی که در انتهای کاربر بارگذاری می شوند ، مانند برخی از مواردی که شما می توانید طراحی فروشگاه خود را سفارشی کنید ، ممکن است باعث کند شدن سایت شود.

نقشه سایت نقشه سایت حاوی اطلاعاتی در مورد صفحات و پرونده های شماست و توسط موتورهای جستجو برای خزیدن و نمایه سازی سایت شما استفاده می شود – این فرایند باعث می شود صفحات شما در نتایج جستجو ظاهر شوند. Shopify بطور خودکار یک فایل sitemap.xml با پیوند به صفحات ، محصولات ، تصاویر ، مجموعه ها و پست های وبلاگ شما برای همه سایت ها تولید می کند. پس از تأیید حساب Google Console Search ، نقشه سایت خود را به Google ارسال کنید تا در یافتن و فهرست بندی صفحات خود به Google کمک کند.

SEO فنی برای Shopify

موتورهای جستجو توسط وب سایتهای “خزنده” کار می کنند ، به این معنی که آنها برای کشف هر صفحه در سایت ، از طریق کد و آدرس های اینترنتی سایت جستجو می کنند. سپس این اطلاعات به فهرست موتورهای جستجو اضافه می شود تا وقتی شخصی جستجو مربوطه انجام می شود ، در رتبه بندی شود و به آنها خدمت داده شود.

سئو فنی به بهینه سازی هایی اشاره دارد که جنبه های خزنده و نمایه سازی جستجو را تسهیل می کند. بهینه سازی های فنی می تواند شامل معماری سایت ، ساختار URL و JavaScript شما باشد.

Shopify صاحبان فروشگاه را قادر می سازد تا با ارائه مضامین از پیش ساخته چارچوب Shopify به عنوان ساختار ، بسیاری از جنبه های فنی راه اندازی سایت تجارت الکترونیکی را دور بزنند. با این حال ، این ساختار سفت و سخت است و در برخی موارد ، راهی ساده برای ایجاد بهینه سازی های فنی خاص ارائه نمی دهد.

آگاهی از چالش های فنی SEO که ذاتی برای Shopify است می تواند به شما کمک کند راه حل های مختلفی را برای تعدادی از مسائل پیدا کنید و صاحبان فروشگاه های احتمالی را در مورد معاملاتی که با ایجاد فروشگاه خود در Shopify آگاه می کند ، آگاه سازید.

در زیر متداول ترین چالش های فنی SEO که صاحبان فروشگاه های Shopify با آن روبرو هستند وجود دارد.

صفحات را کپی کنید. مجموعه ها محصولات گروه را به همدیگر در گروهها کمک می کنند و پیدا کردن آنها را برای مشتری آسان می کند. آنها همچنین یک ویژگی ذاتی چارچوب Shopify هستند. هنگامی که شما یک صفحه محصول را با یک صفحه مجموعه مرتبط می کنید (همانطور که اکثر قشر بازرگانان احتمالاً این کار را انجام می دهند) ، Shopify URL دوم را برای آن صفحه تولید می کند. این بدان معناست که شما دو URL برای همان محصول خواهید داشت. URL هایی که به آنها ختم می شوید چیزی شبیه به این موارد خواهند بود:

  1. / مجموعه / پیراهن-مجموعه / محصولات / پیراهن آبی
  2. / محصولات / پیراهن آبی

صفحات کپی می توانند قدرت ساختمان پیوند شما را تقسیم کنند زیرا مراجعه کنندگان ممکن است به هر URL وصل شوند. محتوای تکراری همچنین می تواند تعیین کند که URL برای فهرست بندی و رتبه بندی موتورهای جستجو را دشوارتر می کند.

پیوند داخلی. شماره صفحات تکراری که در بالا به آنها اشاره شد همچنین می تواند در پیوندهای داخلی شما نمایان شود. در تصویر زیر ، Shopify از دو لینک مختلف برای هدایت مشتریان به همان صفحه جزئیات محصول استفاده می کند.

در تصویر سمت چپ پیوند یک ماسک صورت را در صفحه اصلی فروشگاه نشان می دهد. تصویر مناسب پیوندی برای همان ماسک صورت است که در قسمت محصولات پیشنهادی صفحه محصول دیگر مشاهده می شود.

در حالی که پیوندهای داخلی مستقیماً در الگوریتم های Google بازی نمی کنند ، آنها به طور مستقیم با صفحات جزئیات محصول شما ارتباط مستقیم دارند. هنگامی که در چندین لینک گسترش یابد ، سهام عادی آن رقیق می شود و موتورهای جستجو درک بیشتری می کنند که URL اصلی کدام یک است.

مسائل معماری. Shopify به طور خودکار URL را برای صفحات جزئیات محصول شما با استفاده از ساختار زیر تولید می کند: myshopifystorename.com/products/product-name. صاحبان فروشگاه فقط می توانند قسمت آخر URL را تغییر دهند ، جایی که نام محصول (که از عنوان صفحه برگرفته شده است) ظاهر می شود.

Shopify به طور خودکار URL برای صفحات محصول و مجموعه تولید می کند. صاحبان فروشگاه فقط می توانند قسمت آخر URL را تغییر دهند (به رنگ سبز نشان داده شود).

URL ها یک عامل رتبه بندی جزئی هستند ، بنابراین می خواهید از کلمات توصیفی در URL های خود استفاده کنید تا موتورهای جستجو را در مورد صفحه خود مطلع سازند ، اما همچنین به مشتریان بالقوه این ایده را می دهند که می توانند روی آنها کلیک کنند. با حذف مسیرهای URL “/ products” یا “/ pages” فضای بیشتری به شما می دهد تا آن کلمات کلیدی توصیفی را درج کنید. متأسفانه ، Shopify آن گزینه را غیر از جعبه ندارد. با این وجود راه حل هایی مانند Cloudflare و رابط Cloud Worker آنها وجود دارد که می توانند با کمک یک توسعه دهنده اجرا شوند ، همانطور که در راهنمای فنی SEO ما برای Shopify بحث خواهیم کرد.

طرح محصول Schema نوعی از داده های ساخت یافته است که می تواند به موتورهای جستجو در درک محتوای سایت شما کمک کند. موتورهای جستجو همچنین از طرحواره برای تولید قطعه های غنی استفاده می کنند ، که می تواند در نتایج جستجو محصولات شما را بیشتر نشان دهد.

به عنوان مثال ، Google از نتایج محصول در نتایج جستجوی تصویر برای نمایش قیمت محصول ، در دسترس بودن آن و رتبه بندی های ستاره استفاده می کند.

بمباس ، یک فروشگاه Shopify ، از طرحواره ای استفاده می کند تا نشان دهد کالای موجودی موجود نیست.

بخش محصولات محبوب Google یکی دیگر از ویژگیهای جستجو است که از schema برای ارائه اطلاعات احتمالی به مشتریان احتمالی استفاده می کند ، اگرچه در حال حاضر فقط برای پوشاک و موارد مد در دسترس است.

مطالب مرتبط  ویدئو: سارا در سئو به سرمایه داری آگاهانه آموزش می دهد

طرح محصول در اکثر مضامین Shopify ساخته شده است. با این حال ، ممکن است انواع داده های ساختاری دیگری مانند دستور العمل یا طرح سؤالات متفاوتی وجود داشته باشد که مایلید آنها را اضافه کنید اما از موضوع شما پشتیبانی نمی شود. در این حالت ، شما می توانید کد داده های ساخت یافته را در درون موضوع خود ویرایش کنید ، داده های ساختاری را با استفاده از JavaScript به صورت پویا تزریق کرده و یا یک برنامه شمای اختصاصی نصب کنید. از هر روش دیگری استفاده کنید ، می توانید تأیید کنید که صفحات شما به طور صحیح با استفاده از ابزار تست داده ساختاری Google مشخص شده اند یا خیر.

SEO ، فراتر از محصولات و صفحات دسته بندی

ایجاد محتوای ارزشمند ، آموزنده و جذاب می تواند به افزایش دید ارگانیکی فروشگاه شما کمک کند. محتوا می تواند اطلاعات بیشتری در مورد سایت شما و مشتریان آینده نگر کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار شما داشته باشد. دید بیشتر می تواند به معنای ترافیک بیشتر و فروش بیشتر باشد.

صفحاتی که هر فروشگاه باید داشته باشد. بسیار توصیه می شود صفحه “درباره ما” و “مخاطب” ایجاد کنید. این صفحات به مشتریان بالقوه کمک می کند تا با مشاغل شما آشنا شوند و آنها را قادر سازند تا قبل و بعد از خرید از شما با شما ارتباط برقرار کنند تا نگرانی های خود را برطرف کنند.

علاوه بر این ، یک صفحه اختصاصی برای اطلاعات حمل و نقل ، خط مشی برگشتی و سؤالات متداول می تواند شما را قادر به برقراری ارتباط با جزئیات مهم کند و حتی ممکن است مدت زمان صرف شده در پاسخ به سوالات زائد را کاهش دهد. همچنین می توانید بیانیه ماموریت یا صفحه “داستان ما” را اضافه کنید تا به شما در تشخیص برند شما از دیگران کمک کند.

شما می توانید یک وبلاگ را در فروشگاه Shopify خود به عنوان یک خانه برای محتوا ایجاد کنید که به تمایز برند شما کمک می کند ، صفحات معامله خود را تکمیل کرده و از بک لینک استفاده می کنید.

تحقیق در مورد کلید واژه تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می کند درک کنید چطور مخاطبان مورد نظر خود را جستجو می کنند – انواع کالاهایی را که می فروشید ، انواع مشکلاتی که به دنبال حل آنها هستید و سایر سؤالات مربوط به شغل شما. سپس می توانید از این کلمات برای آگاهی از استراتژی محتوا و بهینه سازی صفحات خود استفاده کنید.

تعدادی ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی وجود دارد که نشان می دهد پرسشنامه های محبوب چگونه هستند ، روندهای فصلی و اصطلاحات مرتبط. Google Trends علاقه به جستجوی جستجو را تجزیه و تحلیل می کند ، که می تواند توسط زمان و منطقه جغرافیایی فیلتر شود ، نمایش داده شدگان مربوط به آن را نشان می دهد و به شما امکان می دهد علاقه بین کلمات کلیدی مختلف را مقایسه کنید. همچنین می توانید سؤالات پیشنهادی خودکار را که در نوار جستجو در گوگل ، بینگ و آمازون جمع شده اند ، بررسی کنید تا ایده های کلیدی بیشتری دریافت کنید.

Google Ads و Microsoft Advertising ابزارهای کلیدی کلمات کلیدی را ارائه می دهند که شامل حجم جستجوی ماهانه و تخمین رقابت و مبلغ پیشنهاد شده است. Google Keyword Planner و Microsoft Keyword Planner برای تبلیغ کنندگان طراحی شده اند ، اما هر دو در استفاده رایگان هستند و اطلاعات زیادی را ارائه می دهند.

شما همچنین می خواهید ارزیابی کنید که نتایج جستجو برای کلمات کلیدی که تحقیق می کنید چه چیزی به نظر می رسند. کادر “افراد نیز می پرسند” و بخش “جستجوهای مرتبط با” می توانند تحقیق کلمه کلیدی شما را تکمیل کنند.

به نتایج جستجو و ویژگی های موجود در صفحه نگاهی بیندازید تا ایده ای راجع به موتورهای جستجو برای آن مجموعه از اصطلاحات در نظر بگیرید. آیا نتایج پر شده از مقالات خبری ، نشانگر یک هدف اطلاع رسانی است ، یا اینکه آنها مشاغل مشابه محصولات خود را می فروشند؟ اگر این مورد دوم باشد ، شانس بالاتری برای رتبه بندی برای این کلمات کلیدی دارید.

مربوط: 5 وبلاگ اشتباه SEO را که از دست ندهید آسان می کند

ایده های محتوای تجارت الکترونیکی. ارائه محتوای مناسب مخاطبان به شما کمک می کند تا ضمن داشتن سیگنال مربوط به موتورهای جستجو ، ارزش بیشتری را از محصولات یا خدمات شما کسب کنند. در اینجا چند ایده محتوا وجود دارد که ممکن است در شروع کار به شما کمک کند:

  • آموزش ها و آموزش های چگونه می توانند در مورد نحوه عملکرد محصولات یا خدمات شما به شما اطلاع دهند. برای نشان دادن این نکات ، ویدیویی بسازید. سپس می توانید آن را در YouTube بارگذاری کرده و آن را در صفحه وبلاگ یا صفحه جزئیات محصول خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان را به خرید با شما ترغیب کنید.
  • محتوای پشت صحنه می تواند مارک تجاری شما را تقویت کرده و به مشتریان دلیل این امر را برای خرید با شما نسبت به رقبا فراهم کند. به عنوان مثال ، اگر شما شیرینی کوکی وگان را می فروشید ، می توانید ویدئویی بسازید که نشان می دهد چگونه شما دستور العمل های جدید را امتحان می کنید تا به مشتریان در مورد روند خود بیاموزید در حالی که آنها را برای طعم های بعدی هیجان زده می کنید.
  • مطالعات موردی می تواند تجارت شما را از یک فضای شلوغ رقبا جدا کند. اگر به طور مثال تی شرت های رنگی کراواتی را می فروشید ، می توانید یک ویدیو ایجاد کنید که نشان می دهد رنگ پیراهن شما در برابر مارک های رقیب چگونه است ، بعد از شستشو بشویید.

آیا به دنبال راه های بیشتری برای بهینه سازی و بازاریابی فروشگاه Shopify خود هستید؟ این منابع را بررسی کنید:

  • جدول دوره ای بازاریابی تجارت دیجیتال را بارگیری کنید
  • راهنمای اساسی موتور جستجوگرها در جستجوگرها: بر علم سئو تسلط داشته باشید
  • صفحات طبقه بندی تجارت الکترونیکی از صفحات جزئیات محصول در SERP فراتر می رود
  • افزایش سهام در صفحات دسته بندی محصولات

The post Shopify SEO Guide: چگونه می توان میزان ترافیک ارگانیک را به فروشگاه خود افزایش داد ، برای اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top