رئیس تبلیغ سابق گوگل ، Ramaswamy برای راه اندازی موتور جستجوی جدید Neeva

thumbnail

در طول دو دهه گذشته ، موتورهای جستجوگر مختلف upstart سعی کرده اند Google را به کار گیرند و تا حد زیادی شکست خورده اند – از جمله بینگ مایکروسافت. و علی رغم محصول اخیر بازیکنان جستجوگر حریم خصوصی توسط DuckDuckGo ، ممکن است در نهایت زمان مناسب برای یک رقابت رقابتی واقعی رسیده باشد.

این چالش ممکن است توسط Sidhidhar Ramaswamy ، که سابقاً مشاغل تبلیغاتی گسترده Google را اداره می کرد ، باشد. Ramaswamy در سال 2018 گوگل را ترک کرد و توسط Prabhakar Rakhavan که اکنون جستجوی گوگل را بر عهده دارد جانشین او شد. تبلیغات نیز بخشی از هزینه جدید Rakhavan است.

Neeva هیچ تبلیغی نخواهد داشت. به گزارش نیویورک تایمز ، رامسوامی در حال آماده شدن برای رونمایی از موتور جستجوی جدید و رقیب مستقیم به گوگل به نام Neeva است.

اولین تفاوت اصلی این است که تبلیغات نخواهد داشت و از طریق اشتراک پشتیبانی می شود. کاربران را ردیابی نمی کند و شخصی سازی می شود. بنا بر گزارش ها ، شخصی سازی بدون داده کاوی انجام می شود. نوا تاکنون 37.5 میلیون دلار جمع آوری کرده و 25 کارمند دارد.

نوا چرخ جستجو را دوباره اختراع نمی کند. در بالای مطالب و منابع داده موجود قرار خواهد گرفت: نتایج جستجوی بینگ ، نقشه های اپل ، weather.com و سایر منابع داده. Neeva همچنین پرونده های شخصی مانند ایمیل و اسناد محلی را به همراه وب جستجو می کند.

مطالب مرتبط  نحوه تشخیص و رفع افت رتبه بندی جستجو

این یک پروژه جسورانه است و به عنوان نوعی سلب مسئولیت Google عمل می کند.

سرخوردگی منجر به عزیمت می شود. طبق مشخصات NY Times ، رامسوامی در گوگل سرخورده شد و درنهایت شرکت را ترک کرد. وی گفت: “فشار بی امان برای حفظ رشد گوگل ، بهای سنگینی برای کاربران این شرکت به وجود آمده است. نتایج جستجوی مفید به صفحه پایین رانده می شود تا در تبلیغات بیشتری فشرده شود و حریم خصوصی برای ابزار ردیابی آنلاین قربانی شد تا برگه های تبلیغاتی را که مردم می دیدند حفظ کند. “

Ramaswamy همچنین به تایمز گفت که کیفیت و سودمندی نتایج جستجو در Google با توجه به تمرکز روی درآمد تبلیغ به خطر افتاده است. در صنعت بسیاری وجود دارد که موافق هستند. اما تمرکز “بی امان” بر رشد درآمد یک کار اجتناب ناپذیر از یک شرکت دولتی است. Ramaswamy توضیح داد: “این یک حرکت آهسته از آنچه که بهترین پاسخ برای کاربر است و چگونه می توان آن را سطحی کرد فاصله دارد.”

Neeva در ابتدا رایگان خواهد بود و سپس با هزینه “کمتر از 10 دلار در هر ماه” ، با آرزوی کاهش قیمت با پیوستن بیشتر مشترکین ، قیمت را کاهش می دهد. خرد متعارف می گوید که مدل اشتراک یک مبتدی نیست و هرگز در این صورت هرگز بیش از درصد کمی از کاربران را جذب نمی کند.

مطالب مرتبط  ویدیو: پورنا ویرجی از مایکروسافت درباره گنجاندن و دسترسی به جستجو

چرا اهمیت می دهیم موضع امن عزل نوا است. اگر بینگ با داشتن منابع عظیم مایکروسافت ، نتوانست در مورد Google تأثیر جدی بگذارد ، چطور Neeva؟ اما به نظر می رسد شواهد حکایتی از تقاضای تأخیر معنی دار برای گزینه های معتبر برای Google وجود دارد – تأکید بر کلمه “معتبر”.

برای موفقیت ، Neeva باید قول خود را در مورد کیفیت جستجو ارائه دهد. همچنین نیاز به توجه فوری با قابلیت یا ویژگی جدیدی دارد که اساساً با Google متفاوت است. و نیاز به ایجاد پیروی وفادار از تأثیر گذاران در جستجوی فناوری که آن را به صورت شفاهی تبلیغ می کنند – شاید با استفاده از کمبود سبک مبتنی بر Gmail ، امکان دسترسی منحصر به فرد را داشته باشد. در آخر اینکه ، باید مزایای مدل اشتراک را بطور واضح بفروشید که اساساً چالش برانگیز خواهد بود.

اما برای موفقیت نیوا نیازی به سهم بازار قابل توجهی ندارد. این فقط نیاز به ایجاد یک پایگاه کاربر به اندازه کافی بزرگ برای حفظ مالی خود دارد. سپس می تواند در دراز مدت سهم بازار را به دست آورد.

The post مدیر ارشد تبلیغاتی گوگل Ramaswamy برای راه اندازی موتور جستجوی جدید Neeva برای اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top