درآمد آگهی آنلاین در سال 2019 تقریبا 125 میلیارد دلار بود اما رشد رو به آهستگی است

thumbnail

طبق اعلام IAB و PriceWaterhouseCoopers ، تبلیغات دیجیتالی در سال 2019 به ارزش 124.6 میلیارد دلار بود. این چیزی حدود 54 میلیارد دلار بیشتر از تبلیغ کنندگانی است که در تلویزیون صرف کردند ، واسطه شماره دو.

با این حال ، رشد تبلیغات آنلاین در حال کند شدن است. در سال گذشته ، این رقم در مقایسه با سال گذشته کمتر از 16٪ ، 17 میلیارد دلار بیشتر از سال 2018 بود. دسته بندی هایی که بیش از 16٪ نرخ رشد کلی را شامل می شوند عبارتند از:

  • تبلیغات ویدیویی آنلاین – 33.5٪
  • موبایل – 24٪
  • تبلیغات رسانه های اجتماعی – 23٪
  • تبلیغات صوتی اینترنتی – 21.2٪

تقریباً 70 درصد تبلیغات دیجیتالی در دستگاههای تلفن همراه ارائه شده و دیده می شوند که این رقم 5 امتیاز نسبت به سال گذشته دارد. اما ، رشد درآمد آگهی تلفن همراه نیز در حال کند شدن است ، “چون بستر اصلی در حال بلوغ است.” درآمد دسک تاپ تقریباً مسطح است: 37.9 دلار (2019) در مقابل 37.6 میلیارد دلار (2018).

سهم درآمد از طریق کانال. جستجوی پرداخت شده 43.9٪ از کل درآمد تبلیغات را به خود اختصاص داد و در سال 2019 به 54.7 میلیارد دلار رسید که در حدود 13٪ نسبت به سال گذشته است. تبلیغات نمایش و حمایت مالی سهم تقریبا 31٪ (38.1 میلیارد دلار) داشتند. سهم ویدیو حدود 17٪ (21.7 میلیارد دلار) بود ، که در مقایسه با سال 2018 33.5٪ افزایش داشته است. 10 میلیارد دلار باقیمانده شامل طبقه بندی شده (4.0 میلیارد دلار) ، ژنراتور سرب (3.4 میلیارد دلار) و تبلیغات صوتی (2.7 میلیارد دلار) است.

مطالب مرتبط  مایکروسافت یک بستر مدیریت تبلیغات و تبلیغات اجتماعی اجتماعی را برای SMB ها راه اندازی می کند

خرید آگهی از طریق سیستم عامل های برنامه نویسی به 57 میلیارد دلار رسید که تقریبا 10 میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته بود. به بیان این موضوع ، برنامه نویسی اکثر قریب به اتفاق (81.5٪) “تبلیغات غیر جستجو” را بصورت آنلاین هدایت می کند.

شاید نگران کننده تر از کند شدن رشد ، غلظت درآمد در شرکت های کمتری باشد. طبق اعلام IAB ، 10 شرکت برتر اینترنتی حدود 77 درصد از درآمد دیجیتال را در سال 2019 کنترل کردند ، که نسبت به سال گذشته 76 درصد افزایش یافته است. این افزایش یک امتیاز ممکن است قابل توجه به نظر نرسد اما به دلار واقعی 14 میلیارد دلار درآمد را به طور ناهموار در 10 شرکت توزیع می کند.

مطالب مرتبط  ویدئو: گیلاد ساسون در مورد سئو کانابیس و گذشته در مقابل آینده سئو

چرا اهمیت می دهیم به نظر می رسد روزهای رشد درآمد انفجاری آگهی آنلاین خاموش است. با این وجود اینترنت همچنان به استثنای ورزش الکترونیکی ، بزرگترین رسانه تبلیغاتی و تنها موردی است که با رقم دو رقمی در حال رشد است. آنچه برای بقیه سال 2020 باقی مانده است هنوز ناشناخته است. IAB می گوید ژانویه و فوریه “ماه های رشد قوی” بودند اما مارس به شدت تحت تأثیر COVID-19 قرار گرفت. براساس این گزارش ، درآمد کل Q1 2020 31.4 میلیارد دلار (رشد 12٪ YoY) بوده است.

برخی از شرکت ها مانند eMarketer همچنان پیش بینی رشد در هزینه تبلیغات جهانی برای سال را پیش بینی می کنند. با این حال ، اگر رشد وجود داشته باشد ، به احتمال زیاد در تک رقم خواهد بود.

درآمد آگهی آنلاین در سال 2019 تقریبا 125 میلیارد دلار بود اما رشد کند می شود برای اولین بار در موتور موتور جستجو ظاهر می شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top