جستجوی Google با Busyness ، Duplex و AR در Maps به دنیای واقعی عمیق تر می شود

thumbnail

روز پنجشنبه ، Google در رویداد SearchOn مجازی خود ، طیف وسیعی از اعلان ها را در مورد چگونگی جستجوی پیشرفته تر و کاربر پسندتر اعلام کرد. این شرکت همچنین اعلام کرد که اکنون تقریباً در هر پرسش از الگوریتم درک زبان طبیعی خود برای درک بهتر هدف جستجو استفاده می کند.

بسیاری از اطلاعیه ها دارای موضوع مشترک مشترک بودند که به کاربران کمک می کند دنیای فیزیکی را بهتر درک و پیمایش کنند. در میان آنها:

  • استفاده از Duplex برای به روزرسانی اطلاعات مشاغل محلی
  • داده های “مشغله” در مورد مکان های فیزیکی
  • اطلاعات AR در مورد مشاغل محلی (در نمای زنده Google Maps)

Duplex داده های محلی را شماره گیری می کند

یکی از چالش های تاریخی Google در محلی شامل اطلاعات دقیق و قابل اعتماد تجاری است. پیش از این ، Google با تکیه زیاد بر سایت های فهرست شخص ثالث و مواردی مانند سازگاری NAP به این مسئله پرداخته است. با گذشت زمان ، Google از داده های شخص ثالث دور شده و بیشتر به Google My Business و منابع خود اعتماد می کند.

Google Duplex ، یک دستیار مجازی که در ابتدا برای کمک به مصرف کنندگان در قرار ملاقات یا رزرو در مشاغل محلی که فاقد برنامه ریزی آنلاین هستند طراحی شده است ، این روند را تسریع می بخشد. از سال گذشته گوگل از این فناوری برای تأیید مستقیم اطلاعات مشاغل محلی با مالکان به طور مستقیم استفاده کرده است. گوگل دیروز گفت که Duplex در “بیش از 3 میلیون به روزرسانی برای مشاغل مانند داروخانه ها ، رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی که بیش از 20 میلیارد بار در Maps و Search دیده شده است” نقش مهمی داشته است.

در حالی که Google این موارد را ارائه می دهد ، اما موضوعات اساسی است.

حدود 50٪ تا کمی بیش از 60٪ از نمایه های Google My Business در ایالات متحده تأیید شده توسط مالک هستند. با این حال ، حتی مواردی که در بسیاری از موارد ادعا می شوند ، هنوز ناقص هستند. Google به صورت پیشگامانه با Duplex در ارتباط است تا جای خالی را پر کند و ممکن است با گذشت زمان کارهای بیشتری انجام دهد. این همچنین یک ابزار بازاریابی نه چندان ظریف برای Google است که این شرکت می تواند به طور بالقوه از آن برای ارسال پیام های شخصی خود یا تشویق مشاغل برای استفاده از ویژگی های خاص GMB استفاده کند.

Google همچنین در حال آزمایش دوپلکس برای تأیید موجودی “درخواستی” در خرده فروشان محلی است. گوگل برای کمک به موجودی انبوه تجارت کوچک به صورت آنلاین ، Pointy را خریداری کرد. این روش دیگری برای کمک به ارائه اطلاعات بیشتر در مورد محصول محلی در زمان واقعی است که علاقه زیادی به مصرف کنندگان دارد.

مطالب مرتبط  بازگشت به اصول اولیه: چگونه می توان مارک خود را از طریق یک بحران مدیریت کرد

مشغول شدن با “مشغله”

مدتی است که Google زمان های انتظار / زمان های محبوب را در پروفایل های محلی Google ، به ویژه رستوران ها ، اما به طور فزاینده سایر دسته های تجاری و مکان های محلی (به عنوان مثال ، اداره پست) ارسال کرده است. این تخمین ها براساس الگوریتم هایی است که از اطلاعات بازدیدهای تاریخی از تاریخچه مکان کاربران ناشناس تلفن همراه استفاده می کنند.

گوگل در یک پست وبلاگ گفت که داده های محبوب قبل از COVID را به طور قابل توجهی کنار گذاشته و از “داده های جدیدتر از چهار تا شش هفته گذشته استفاده می کند تا به سرعت با الگوهای در حال تغییر سازگار شود” Google همچنین از داده های کاربر تلفن همراه در زمان واقعی برای نشان دادن “مشغله زنده” استفاده می کند.

بدیهی است که این اطلاعات بسیار ارزشمند است ، زیرا افراد تصمیم می گیرند که آیا و چه موقع از مکان ها به صورت محلی دیدن کنند. با این حال ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی از برآوردهای زمانی نادرست هستند. بررسی نقطه ای رستوران های محلی توسط مایک بلومنتال ، پس از شکایت انجمن های GMB توسط رستوران های BJ ، بیانگر بیش از عدم دقت در زمان انتظار رستوران بود. ظاهراً این مشکلات به گوگل گزارش شده است.

AR تجارت محلی در Google Maps با Live View

Google در سال 2018 اعلام و سال گذشته ارائه شد ، Google جهت پیاده روی با واقعیت افزوده (AR) را به Google Maps معرفی کرد. Live View نامیده می شود ، از قابلیت های Google Lens برای پوشاندن ناوبری در بالای داده های نمای خیابان استفاده می کند. این یک ابزار عالی است که همیشه در عمل کار نمی کند.

در طول رویداد SearchOn ، Google در مورد طیف وسیعی از موارد استفاده از AR و مثالها صحبت کرد. عملی ترین مورد توانایی وعده داده شده طولانی مدت است که دوربین گوشی های هوشمند را به سمت مشاغل سوق می دهد و مشخصات GMB آن را می بیند (به عنوان مثال ، بررسی ها). گوگل یک دهه است که روی اشکال مختلف روی این قابلیت کار می کند. این به داده های موقعیت مکانی بسیار دقیق نیاز دارد – هنگامی که تلفن شما به یک کسب و کار در آن طرف خیابان یا پایین بلوک اشاره شده است ، باید بداند که شما به چه مشاغل یا مکان خاصی نگاه می کنید. شاید فقط اپل یا مایکروسافت بتواند این کار را انجام دهد.

مطالب مرتبط  رضایت اپل IDFA: تقریباً 60٪ از مصرف کنندگان برای مجوز ردیابی مجاب هستند

بسیاری دیگر از برنامه های جستجوی محلی ، بسیار زودتر از زمان خود ، در عملکردهای مشابه سعی کردند و شکست خوردند (Yelp Monocle ، Zagat ، Layar). و قبل از Google Lens Google Goggles بیش از یک دهه پیش وعده همین قابلیت را داده بود.

از آنجا که اکثر مردم تصمیمات کاملاً خود به خودی راجع به مکان رفتن یا غذا خوردن نمی گیرند – نوعاً مقداری پیش بینی یا برنامه ریزی در این زمینه وجود دارد – دیدن نحوه استفاده و تکامل این ویژگی جالب خواهد بود. در برخی موارد ، مانند مسافرت ، می توانم تصور كنم كه مردم از آن برای تعیین محل غذا خوردن استفاده می كنند. اما من معتقدم بیشتر کاربران به طور منظم با لنز به عنوان راهی برای تصمیم گیری در مورد خرید محلی مشورت نمی کنند.

ورود بیشتر دنیای واقعی به Google

در سال 2010 ، رئیس جستجوی گوگل ، Prabhakar Raghavan (سپس در یاهو) در مورد مفهوم “وب چیزها” در مقابل “وب اشیا” (اسناد) صحبت کرد. وی در آن زمان گفت که 99٪ از جستجوهای موجود در یاهو دارای یک اسم هستند. طبق گفته Raghavan که جستجوی اطلاعات در دنیای واقعی را منعکس می کند. اگر به آن فکر کنید ، فقط منطقی است.

گوگل همچنان به اصلاح الگوریتم های خود برای انجام کار بهتر در درک وب سایت ها و ارائه محتوای پاسخگو به سوالات جستجو می پردازد. اما از بسیاری جهات ، توسعه تأثیرگذارتر و جالب توجه ترین روش Google برای ایجاد ارتباط بین دنیای دیجیتال و دنیای واقعی است.

بسیاری از ابزارهای مورد بحث در SearchOn (Duplex ، مشغله ، AR) به هر طریقی یا دیگری همه به سمت جستجوی محلی و پویایی و بازتاب Google Maps در دنیای واقعی و نه فقط ارائه داده ها در وب سایت ها است. در واقع ، گوگل به طور فزاینده ای خود را به عنوان دروازه ای برای فعالیت آفلاین و رفتار خرید قرار داده است. و این تریلیون ارزش دارد ، نه میلیاردها دلار.

پست جستجوی Google با Busyness ، Duplex و AR در Maps به “دنیای واقعی” عمیق تر می شود اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top