تمرکز DuckDuckGo بر روی کاربران با حریم خصوصی باعث می شود 100 میلیون جستجو در یک روز انجام شود

thumbnail

طبق صفحه ترافیک موتور جستجو ، DuckDuckGo در 11 ژانویه 102،251،307 جستجوی جستجو را ارائه داد و برای اولین بار از مرز 100 میلیون پرسش عبور کرد.

میانگین جستجوهای روزانه جستجو توسط DuckDuckGo ارائه می شود. نامه ها (A-F) به وبلاگ مربوط به حریم خصوصی و مقالات خبری منتشر شده در آن تاریخ ها اشاره دارند. منبع: DuckDuckGo.

DuckDuckGo یک رقیب بسیار خوب است. طبق داده های statcounter ، از دسامبر سال 2020 ، سهم بازار موتور جستجوی Google در ایالات متحده 87.81٪ است. نزدیکترین رقیب ، بینگ ، فقط 6.45٪ و پس از آن یاهو قرار دارند. با 3.05٪ و DuckDuckGo با 2.3٪.

جستجوی_مارک_جنس_2021
منبع: statcounter.

Google داده های حجم جستجو را به صورت عمومی در دسترس قرار نداده است ، اما HubSpot و Kenshoo منتشر كرده اند كه Google بیش از 5 میلیارد جستجو در روز را انجام می دهد. یک روند نمایی بر اساس میانگین روزانه درخواستهای DuckDuckGo (محاسبه شده به صورت ماهانه) نشان می دهد که اگر شرکت این نرخ رشد نمایی را حفظ کند ، زمانی بین 2026 تا 2027 به 1 میلیارد جستجو در روز می رسد.

یک خط روند نمایی (آبی روشن) براساس اطلاعات جستجوی متوسط ​​روزانه DuckDuckGo (آبی تیره). خط روند تخمین می زند که DuckDuckGo در صورت حفظ این سطح از رشد ، ممکن است تا سال 2027 به 1 میلیارد جستجو در روز برسد.

رقبای جدید به طور جدی Google را به چالش نمی کشند. واضح است که DuckDuckGo (همراه با تمام موتورهای جستجوگر دیگر) تا این که یک رقیب جدی برای گوگل محسوب شود فاصله زیادی دارد. با این حال ، یک موتور جستجو لزوماً برای موفقیت میلیاردها پرسش در روز لازم نیست – در حقیقت ، احتمالاً موتورهای جستجوی جدید به دنبال تبدیل شدن به رهبر صنعت نیستند.

در همین راستا ، توانایی DuckDuckGo در ایجاد جایگاهی برای خود در بین کاربران اینترنت با حریم خصوصی ، ممکن است به عنوان یک کتاب برای سایر مشاغل باشد. موتور جستجوی Ecosia مستقر در برلین با اهدای سهم زیادی از سود تبلیغات خود به تلاش های جنگل کاری در سراسر جهان ، تفاوت خود را ایجاد می کند. OneSearch ، موتور جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی Verizon Media که با مدل تجاری مشابه DuckDuckGo کار می کند ، در ژانویه 2020 راه اندازی شد. و ، رئیس سابق تبلیغات گوگل ، Sridhar Ramaswamy ، Neeva ، موتور جستجوی مبتنی بر اشتراک بدون تبلیغات را در ژوئن 2020 اعلام کرد.

مطالب مرتبط  سرویس های Google از جمله Google Ads ، Google Analytics ، Search Console و موارد دیگر از کار افتادند

صفحه انتخاب جستجوی Android. Google به عنوان بخشی از تلاش خود برای انطباق با قانون ضد انحصاری ژوئیه 2018 در اتحادیه اروپا ، صفحه انتخاب جستجوی اندروید را در تاریخ 1 مارس 2020 معرفی کرد. این صفحه از دستگاه های جدید Android در اتحادیه اروپا درخواست می کند تا یک ارائه دهنده جستجوی پیش فرض را با گزینه های موجود انتخاب کنند تعیین شده توسط حراج با توجه به ارزش اسمی ، این امتیاز به کمیسیون اروپا و رقبای Google به سایر موتورهای جستجو راهی برای دستیابی بیشتر به کاربران تلفن همراه ارائه می دهد. با این حال ، روش انتخاب با انتقاد DuckDuckGo و همچنین Ecosia روبرو شد ، که می گوید این حراج را تحریم می کند.

DuckDuckGo هنگام اجرای صفحه برای اولین بار در کنار Info.com و Google در 31 منطقه اتحادیه اروپا ظاهر شد (حراج ها به صورت فصلی برگزار می شود). حتی در این صورت ، این شرکت همچنان منتقد راه حل ضد انحصاری گوگل است و استدلال می کند که صفحه انتخاب جستجو از اندازه صفحه و توانایی پیمایش کاربران چشم پوشی می کند و مدل حراج از “موتورهای جستجو که از آخرین قطره اطلاعات شخصی افراد پول بیرون می کشند” “

علی رغم اینکه کاربران اتحادیه اروپا به طور فعالانه مجبور به انتخاب یک موتور جستجوی پیش فرض هستند ، اما صفحه انتخاب جستجو هنوز Google را در مقایسه با رقبای موجود در صفحه نمایش ، در معرض آسیب کمتری قرار می دهد. دلیل این امر این است که گوگل همیشه به عنوان یکی از چهار گزینه نشان داده می شود ، سه گزینه دیگر توسط حراج های سه ماهه تعیین می شوند – ممکن است یک کاربر اندروید اتحادیه اروپا که دستگاهی را در Q1 2021 خریداری کرده است ، با گزینه های موتور جستجوی بسیار متفاوت از شخصی که دستگاهی را خریداری کرده است ، روبرو شود. Q4 2020. برای Q1 2021 ، DuckDuckGo فقط در صفحه نمایش برای کاربران در بلژیک ظاهر می شود.

مطالب مرتبط  گوگل Prabhakar Rakhavan را برای هدایت جستجو ، جانشین بن گومس می کند

بعلاوه ، ممکن است اثرات صفحه انتخاب جستجو برای افزایش رقابت تحت تأثیر عوامل خارجی باشد. ویروس کرونا ویروس کرونا ممکن است بر زنجیره تأمین تلفن همراه تأثیر بگذارد و با در دست داشتن سفارشات در خانه و اقدامات فاصله اجتماعی ، تقاضای مصرف کننده نیز کاهش یافته باشد.

چرا اهمیت می دهیم فشار بر حریم خصوصی مصرف کننده ، اپل و گوگل را مجبور کرده است تا کوکی های شخص ثالث را از ردیابی کاربران در سراسر وب جلوگیری کند. همین تمرکز بر حفظ حریم خصوصی همچنین به پیشبرد DuckDuckGo در 100 میلیون جستجو در یک روز کمک کرده است. موفقیت آن ، اگرچه ناچیز است ، اما ممکن است یک نقشه راه برای جستجوی تسلط گوگل در موتورهای جستجوی جدید یا موجود فراهم کند یا با تمرکز بر روی یک پایگاه نامطلوب از کاربران ، به طور کلی از آن جلوگیری کند.

هنوز کیلومترها عقب تر از گوگل است ، اما DuckDuckGo به تدریج در یاهو بسته می شود! و بینگ ، بنابراین آینده ای که در آن به اندازه بخشی از گفتگو باشد ، ممکن است خیلی دور نباشد. با این وجود ، بهینه سازی ویژه برای هر موتور جستجوی غیر Google بسیار بعید است.

پست تمرکز DuckDuckGo روی کاربران با حریم خصوصی باعث می شود 100 میلیون جستجو را در یک روز انجام دهد اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top