تصمیم ضد انحصاری فرانسه مرحله را برای پرداخت گوگل به محتوای خبری در اروپا تعیین می کند

thumbnail

Google برای نمایش محتوای خبری در فرانسه باید بپردازد. طبق تصمیم بلومبرگ در تاریخ 9 آوریل ، این تصمیم مقامات ضد انحصار فرانسه است.

تنظیم کننده ضد انحصار سه ماه به Google فرصت داده است تا با ناشران فرانسوی معامله کند. هنوز هیچ چارچوب قیمت گذاری یا مجوز مشخص نشده است. گوگل به بلومبرگ گفت که این تصمیم را رعایت می کند و طرفین قبلاً وارد مذاکره شده اند.

چرخش قابل توجهی این تصمیم نشانگر یک نزاع طولانی مدت در بین ناشران رسانه های سنتی ، به ویژه روزنامه ها ، و گوگل درمورد حق چاپ حق چاپ و حق نمایش محتوای اخبار در نتایج جستجو (و در Google News) است. با گذشت سال ها ، دولت های اروپایی به دنبال راه های مختلفی برای به دست آوردن گوگل و سایر شرکت های بزرگ اینترنتی (عمدتا ایالات متحده) برای کمک به یارانه ناشران رسانه های سنتی بودند.

گوگل از نظر تاریخی ادعا کرده است که با ارسال ترافیک به سایت های خود ناشران را سود می دهد ، در حالی که بسیاری از ناشران ادعا می کنند که گوگل بیشتر از آنچه را انجام می دهد سود می کند و آنها را از عواید محروم می کند که در غیر این صورت ممکن است آنها را جذب کنند. واقعیت به اندازه سیاه و سفید نیست که احزاب به ترتیب ادعا کرده اند.

شکایتی که منجر به تصمیم گیری شد ، نوامبر گذشته توسط کنسرسیومی از ناشران فرانسوی ارسال شد. این اساس بر اساس دستورالعمل بحث برانگیز حق چاپ اروپا بود که پارلمان اروپا در سال گذشته تصویب شد و ابتدا در فرانسه پیمایش شد اما تا سال 2021 توسط سایر اعضای اتحادیه اروپا اجرا خواهد شد. پیش از تصویب ، Google ابتدا در برابر گذرگاه و بعداً برای تغییر زبان لابی می کرد. قانون

مطالب مرتبط  SEL 20200603

تلاش Google برای جلوگیری از هزینه حق چاپ نسخه نهایی این دستورالعمل پیوندها را از الزامات مجوز برای حق چاپ کپی نمی کند. در این بیانیه آمده است که پیوندهای متنی “همراه با کلمات فردی” می توانند بدون توافق نامه صدور مجوز تنظیم شده بطور آزاد به اشتراک گذاشته شوند. “[M]با اشتراک گذاری پیوندهای پیوندی به مقاله ها ، همراه با “کلمات فردی” برای توصیف آنها ، از محدودیت های حق چاپ استفاده نمی شود. “

Google پس از تصویب این دستورالعمل ، با حذف محتوای ناشر (قطعات و تصاویر) از نتایج جستجو ، از پرداخت هزینه های مجوز فرار کرد ، مگر اینکه ناشران به صراحت تصمیم بگیرند که بدون پرداخت هزینه ترتیب دهند. Google برای این منظور ، نشانه گذاری های جدید ، متا تگ ها و دستورالعمل های مربوط به وب را ایجاد کرده و در سؤال مربوط به ناشران در آن زمان گفته است ، “[W]ما پرداخت از هر کسی را نمی توان در نتایج جستجوی ارگانیک قبول کرد و ما پیوندها یا محتوای پیش نمایش موجود در نتایج جستجو را پرداخت نمی کنیم. وقتی از ابزارهای جدید نشانه گذاری استفاده می کنید ، شما با استفاده از آن محتوای پیش نمایش بدون پرداخت ، به Google یا از Google موافقت می کنید. “

مطالب مرتبط  آیا ناشران AMP را هنگامی که دیگر نیازی به Top Stories نباشد ، کاهش می دهند؟

تصمیم تنظیم کنندگان فرانسوی به طور مستقیم بر مانور انتخاب گوگل غلبه می کند.

هنوز هم ممکن است که Google بتواند News را در اروپا بطور کامل خاموش کند تا از پرداخت هزینه خودداری کند ، اما به نظر نمی رسد که چه خواهد شد. ما برای اظهار نظر به Google مراجعه کرده ایم و در صورت پاسخ شرکت پاسخ به روز می کنیم.

چرا اهمیت می دهیم مقررات بحث برانگیز دیگری درباره دستورالعمل حق چاپ ، از جمله اعمال مسئولیت حق چاپ در سیستم عاملها برای نقض کاربران آنها وجود دارد ، که می تواند به نوعی سانسور پیشگیرانه منجر شود. با این حال ، اهمیت فوری تصمیم تنظیم کننده قوانین ضد انحصاری فرانسه این است که زمینه مذاکرات مشابه با ناشران در سراسر اروپا را هموار می کند.

و در حالی که قوانین “استفاده عادلانه” ایالات متحده مانع از آن است که قوانین سختگیرانه حق چاپ کپی رایت اکنون در اروپا به اجرا در بیاید ، مدتی طول نکشید که ناشران خبرهای آمریکایی (و سیاستمداران) ، در پاسخ به اوضاع اروپا ، به همین ترتیب خواهان جبران خسارت برای پشتیبانی هستند. ناشران اخبار ایالات متحده.

پس از تصمیم ضد انحصاری فرانسه مرحله پرداخت هزینه مطالب خبری در اروپا برای اولین بار در موتور جستجوگر زمین ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top