تجزیه و تحلیل رقابت با ابزار SE Ranking

thumbnail

تجزیه و تحلیل رقبا یک قسمت مهم از هر استراتژی SEO است. خواه فقط شانس خود برای دستیابی به جایگاه جدید را تخمین بزنید یا اینکه سخت تلاش می کنید تا از نردبان رده بندی بالا بروید ، باید به رقبا توجه کنید. درک نقاط قوت و ضعف آنها به شما کمک می کند تا تصمیم درستی بگیرید ، و با در دست داشتن فعالیت های رقبا ، یک قدم جلوتر در رقابت برای دستیابی به برتری SERP خواهید بود.

SE Ranking از همه ابزارهای لازم برای کمک به شما در درک مخالفت با دیگران ، یادگیری بهترین تاکتیک های SEO برای رقیب خود و همیشه دانستن اینکه رقبا به کدام سمت حرکت می کنند ، برخوردار است.

بیاموزید چه کسی باید بیشتر از دیگران باشد

بگذارید بگوییم شما فقط در حال مطالعه طوفان هستید تا بفهمید آیا می خواهید پروژه خود را ایجاد کنید و به مسابقه بپیوندید ، یا شاید به دیگران کمک کنید تا قابلیت جستجو را پیدا کنند و اکنون باید قبل از ایجاد یک استراتژی برای مشتری جدید ، بازار را مطالعه کنید. احتمالاً می دانید که رقبای اصلی شما چه کسانی هستند ، اما در غیر این صورت ، با مطالعه SERP به راحتی می توانید این موضوع را دریابید.

فقط به یک کلمه کلیدی seed فکر کنید که به بهترین وجه طاقچه شما را توصیف می کند ، آن را در ابزار تحقیق کلید واژه SE Ranking وارد کنید و خواهید آموخت که کدام وب سایت ها برای عبارت جستجو در منطقه انتخاب شده رتبه بندی می کنند. در حین گشتن در میان کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه خاص خود ، می توانید به راحتی تمام بازیگران اصلی بازار را شناسایی کنید.

بلافاصله حجم جستجوی کلمات کلیدی و اینکه آیا تحت نوسانات فصلی است را خواهید دید. علاوه بر این ، نمره دشواری کلمه کلیدی به شما این امکان را می دهد که بفهمید برای شروع رتبه بندی این کلمات کلیدی چقدر تلاش می شود.

اگر قبلاً آدرس وب سایت یا نام دامنه یکی از رقبای اصلی خود را دارید ، ابزار تحقیق رقابتی SE Ranking مفید خواهد بود. در اینجا ، لیست کاملی از رقبای خود را در جستجوی ارگانیک و پولی پیدا می کنید که براساس تعداد کلمات کلیدی مشترک آنها با وب سایت تجزیه و تحلیل شده مرتب شده است.

در نمودار می توانید از نظر تعداد کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنید ، میزان کل بازدید وب سایت و هزینه آن سایت خود را با هر یک از رقبای ذکر شده مقایسه کنید.

هر دو ابزار جستجوی کلید واژه و تحقیقات رقابتی از طریق صفحات اصلی قابل آزمایش هستند و اگر یک دوره آزمایشی 14 روزه رایگان را شروع کنید ، می توانید تمام قابلیت های ابزار را امتحان کنید.

زیر کاپوت رقبای خود را زیرچشمی نگاه کنید

هنگامی که لیستی از رقبای خود را در اختیار شما قرار دادید ، می توانید جزئیات بیشتری را برای تجزیه و تحلیل آنها شروع کنید تا نقاط قوت رقبا را بیاموزید و بهترین روش های آنها را وام بگیرید. ابزار SE Ranking’s Competitive Research تمام بینش های لازم را برای شما فراهم می کند.

منابع ترافیکی آنها را بیاموزید

با کشف این که رقبای شما بیشتر به جستجوی ارگانیک یا تبلیغات پولی برای هدایت ترافیک اعتماد می کنند ، شروع کنید. بلافاصله میزان ترافیکی که وب سایت از جستجوی ارگانیک و پولی دریافت می کند ، تعداد کلمات کلیدی رتبه بندی شده و اهداف در کمپین های PPC خود و همچنین برآورد هزینه ترافیک وب سایت را مشاهده خواهید کرد.

شما می توانید پویایی تمام معیارهای موجود در نمودارهای زیر را مطالعه کنید تا بفهمید آیا رقیب شما نوعی رشد را نشان می دهد.

کلیدواژه ها و عناوین برتر رقبای خود را وام بگیرید

با کاوش در عمق بیشتر ، همچنین خواهید فهمید که کدام کلمات کلیدی دقیق باعث ترافیک به وب سایت رقیب می شوند. در گزارش کلمات کلیدی ارگانیک، میزان جستجو و دشواری هر کلمه کلیدی را پیدا خواهید کرد ، و خواهید دید که رقیب شما برای کلمه کلیدی و همچنین کدام بخش از ترافیک وب سایت هر یک از کلمات کلیدی رتبه خوبی دارد. اگر برخی از سeriesالات جستجوی رقابتی کم را مشاهده می کنید که میزان بازدید بیشتری را ایجاد می کنند ، به آنها وام بگیرید.

روش سریع دیگر برای یافتن کلمات کلیدی که وب سایت خود می تواند از آن بهره مند شود ، تجزیه و تحلیل آن در برابر دو رقیب نزدیک است. این را می توان با کمک مقایسه رقبا ابزار ، مشخص می کند که کلمات کلیدی مشترک وب سایت های تجزیه و تحلیل شده است. در کلمات کلیدی موجود نیست برگه ، شما جستجوهای جستجو برای هر دو رتبه رقبای خود را پیدا خواهید کرد در حالی که این کار را نمی کنید.

سپس ، همچنین می توانید تجزیه و تحلیل کنید که کدام صفحات بیشترین میزان بازدید را برای رقبای شما به ارمغان می آورد. اگر هنوز موضوعات موجود در وب سایت خود را پوشش نمی دهید ، ایجاد یک صفحه مناسب می تواند یک استراتژی موثر باشد.

مطالب مرتبط  20201117 SEL مختصر

سرانجام ، اگر تمرکز رقبای شما روی جستجوی پولی باشد ، می توانید دقیقاً کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید و حتی محبوب ترین تبلیغات آنها را مطالعه کنید.

کیفیت نمایه بک لینک آنها را ارزیابی کنید

هنگام اجرای تجزیه و تحلیل رقیب SEO مطالعه بک لینک های رقبا خود ضروری است. ذکر شده در بالا ابزار تحقیق رقابتی بلافاصله Domain Trust و Page Trust وب سایت همراه با تعداد دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها را به شما نشان می دهد.

Domain Trust و Page Trust نمرات کیفیت کلی ایجاد شده توسط SE Ranking هستند که براساس تعداد و کیفیت دامنه ها و بک لینک های ارجاع دهنده یک وب سایت محاسبه می شوند.

برای مطالعه جزئیات بیشتر مشخصات بک لینک رقیب خود ، روی تعداد دامنه های ارجاع کلیک کنید و دکمه مورد نظر را بزنید گزارش کامل را دریافت کنید دکمه. سپس به ابزار Backlink Checker هدایت خواهید شد ، در آنجا قادر خواهید بود از هر زاویه ممکن نمایه بک لینک رقیب خود را بررسی کنید:

  • ارجاع دامنه ها و پویایی بک لینک ها.
  • دامنه و بک لینک DT ، PT و Alexa Rank
  • نسبت dofollow و nofollow ، بک لینک حمایت شده ؛
  • توزیع متن لنگر.

همه این داده ها به شما کمک می کنند تا استراتژی پیوند سازی خود را دقیق تنظیم کنید.

رقبای اصلی خود را زیر نظر داشته باشید

با کمک تحقیقات رقابتی ابزار ، شما می توانید وب سایت های رقابتی را پیدا کنید که دارای همان کلمات کلیدی سایت شما هستند. اما این کلمات کلیدی لزوماً کلماتی نیستند که شما هدف قرار دهید. برای دیدن اینکه برای کلمات کلیدی موردنظر برای رتبه بندی با چه کسانی رقابت می کنید ، یک پروژه با رتبه بندی SE ایجاد کنید و کلمات کلیدی مورد علاقه خود را اضافه کنید. در رقبای من در بخش ، وب سایت های رقیبی پیدا خواهید کرد که از نظر کلمات کلیدی که به پروژه خود اضافه کرده اید رتبه بندی می کنند.

برای دیدن لیست کاملی از این وب سایت ها به دید زیرمجموعه همه رقبای شما در اینجا بر اساس دیدشان مرتب شده اند – وب سایت هایی که از نظر کلمات کلیدی محبوب رتبه خوبی دارند ، دارای نمره دید بالاتر هستند. علاوه بر این ، می توانید رتبه الکسا هر وب سایت و تعداد بک لینک ها و دامنه های ارجاع آن را مشاهده کنید.

شما می توانید هر رقیب را با برچسب خاصی علامت گذاری کنید (به عنوان مثال رقبای اصلی ، رقبای بازار محلی ، رقبای وبلاگ و غیره) تا به سرعت بفهمید که داده هایی که مشاهده می کنید بر روی وب سایت خود تأثیر می گذارد.

مطالب مرتبط  تبلیغات تجارت دیجیتال چیست و چه ابزارهایی می توانند کمک کنند؟

در نمودارهای بالای جدول ، می توانید وب سایت های ذکر شده را با یکدیگر مقایسه کنید. اگر می بینید که دید رقیب شما در حال افزایش است و اکنون کلمات کلیدی بیشتری در بین 10 رتبه برتر دارد ، این دلیل می شود که شما نگران باشید و تلاش خود را برای جستجوگرها دو برابر کنید.

برای دیدن اینکه با چه کسانی برای دریافت کلمات کلیدی دقیق رقابت می کنید ، به بخش مراجعه کنید رقبای SERP زیرمجموعه در اینجا می توانید کلمه کلیدی مورد علاقه خود را انتخاب کرده و یاد بگیرید که کدام وب سایت ها در آن در 100 مورد برتر قرار می گیرند. همچنین برچسب ها برای کمک به شما در شناسایی اینکه چه نوع وب سایت هایی به رتبه برتر صعود کرده اند ، در اینجا قرار دارند: رقبای اصلی ، رقبای محلی ، وب سایت های خبری و غیره .

مطالعه کنید که چگونه SERP با گذشت زمان تغییر کرده است. اگر رقیبی را مشاهده کردید که پیشرفت چشمگیری داشته است ، یادداشت ذهنی بردارید تا آن را با جزئیات بیشتری تجزیه و تحلیل کنید – ممکن است مایل باشید برخی از استراتژی های رقیب خود را که موفقیت آمیز است کپی کنید.

سرانجام ، شما می توانید پنج رقبای اصلی خود را به پروژه اضافه کنید تا رتبه بندی آنها را همراه با رتبه بندی خود بدون هیچ گونه هزینه اضافی دنبال کنید.

تغییراتی که باعث ایجاد تغییر می شوند را از دست ندهید

آیا هر زمان که رقیب شما کاری را انجام می دهد که تعادل بازی را کج کند ، دریافت اعلان عالی نخواهد بود؟ مانند زمانی که آنها صفحه فرود شما را بیش از اندازه شما به روز می کنند ، محصول جدیدی را منتشر کنید یا قیمت گذاری آنها را به روز کنید. SE Ranking’s Page Changes Monitoring می تواند در این مورد به شما کمک کند. تمام آنچه شما نیاز دارید این است که صفحاتی را که می خواهید نظارت کنید انتخاب کنید – اگر این ابزار برخی تغییرات را در صفحات ایجاد کند ، یک اعلان ایمیل دریافت خواهید کرد.

شما آزادانه می توانید عناصر صفحه را که می خواهید نظارت کنید ، اعم از عنوان صفحه و توضیحات ، کلمات کلیدی ، هدرها ، محتوا ، پیوندها ، پرونده robots.txt ، کد HTTP ، وضعیت فهرست موتور جستجو یا همه پارامترها.

توجه داشته باشید که برای استفاده از ابزار Page Changes Monitoring ، باید وب سایت رقیب خود را به عنوان یک پروژه به حساب خود اضافه کنید. اما از آنجا که همه برنامه های قیمت گذاری SE Ranking به جز یکی از برنامه های اساسی امکان اجرای پروژه های نامحدود را دارند ، مشکلی ایجاد نمی کند. خبر خوب بیشتر: در حال حاضر می توانید در کلیه ابزارهای جستجوگر جستجوگر SE رتبه بندی صرفه جویی کنید.

فقط 2 بار در سال و به مدت 2 هفته در هر خرید 30٪ تخفیف شگفت انگیز ارائه می دهیم. یک برنامه قیمت گذاری انتخاب کنید ، کد تبلیغ را وارد کنید BLACKFRIDAY2020، و به بهترین مجموعه ابزار جستجوگرها با بهترین قیمت دسترسی پیدا کنید. علاوه بر تجزیه و تحلیل رقبا ، رتبه بندی SE می تواند به شما کمک کند تا به طور موثر انواع کارهای SEO را از ردیابی رتبه کلمات کلیدی و نظارت بر پیوند بک لینک گرفته تا ممیزی وب سایت و تولید گزارش های خودکار حل کنید. با دریافت اشتراک از 18 نوامبر تا 2 دسامبر 2020 به انجمن در حال رشد 400000+ کاربر SE Ranking بپیوندید.

The post تجزیه و تحلیل رقابت با ابزارهای رتبه بندی SE اولین بار در Search Engine Land پدیدار شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top