برای پیروزی در آمازون ، Google باید بیشتر از “Bing of تجارت الکترونیکی” باشد

thumbnail

مصرف کنندگان مخفی که در طی دو ماه آینده از خانه های خود بیرون می آیند ، احتمالاً می توانند منظره خرده فروشی را برای همیشه تغییر دهند ، با داشتن تعداد کمتر فروشگاه و تجارت الکترونیکی بیشتر. تقریباً 90٪ از مصرف کنندگان از زمان شروع COVID-19 رفتارهای خود را تغییر داده اند و انتظار می رود تغییر تجارت الکترونیکی از بحران فوری برآید.

احتمالاً آمازون حتی از افزایش نظارت بر ضد انحصار ، قدرتمندتر از امروز خواهد شد. در مقابل ، بسیاری از تجار کوچکتر آنلاین به طور مشابه از تجارت آنلاین با سوخت COVID سود نبردند.

آمازون به یک تهدید بزرگتر برای گوگل تبدیل شده است

تسلط آمازون به عنوان یک مقصد خرید آنلاین و رشد آن به عنوان یک بستر تبلیغاتی تهدیدهای مستقیم برای Google است. اگرچه شرکت سیاتل هرگز از درآمد آگهی گوگل بهره نمی برد یا از آن پیشی نمی گیرد ، اما می تواند به آرامی سهم و رشد بازار خود را از بین ببرد. از بعضی جهات ، آمازون از فیسبوک رقیب جدی تری برای گوگل است.

بنابراین گوگل در تلاش است تجربه رقابت خود را ارتقا بخشد تا با آمازون بهتر رقابت کند و هم در دفاع و هم در دفاع بازی کند. اخیراً ، گوگل از بازگشت لیست های محصولات رایگان در Google Shopping خبر داد که اکنون در حال پخش است.

در حال حاضر خرده فروشان ، زیر برگه خرید در نتایج جستجو ، یک کانال رایگان جدید برای به دست آوردن قرار گرفتن در معرض و معاملات درایو خواهند داشت. بیل رید ، رئیس بازرگانی Google ، مزایای تجاری و مصرف کنندگان را توضیح داد: “برای خرده فروشان ، این تغییر به معنای قرار گرفتن در معرض رایگان میلیون ها انسان است که هر روز برای نیازهای خرید خود به Google می آیند. برای خریداران ، این بدان معنی است که محصولات بیشتری از فروشگاه های بیشتری قابل کشف هستند ، از طریق برگه خرید Google. برای تبلیغ کنندگان ، این بدان معنی است که کمپین های پرداخت شده اکنون می توانند با لیست های رایگان افزوده شوند. “

Google Shopping: قطعات در آنجا هستند

این اتفاق در پاییز گذشته که مجدداً طراحی مجدد و مجدداً خرید Google را آغاز کرده بود ، طولانی بود. از برخی جهات ، این شرکت به ریشه های خرید خود بازگشت ، اما به روش های دیگر ، آمازون را تقلید می کند. برای پیروزی ، باید در بازی خود آمازون را شکست دهد و همچنین متفاوت باشد. این همان معضل است که بینگ با آن روبرو بوده و قادر به حل آن نبود.

خرید گوگل در ابتدا در سال 2002 به عنوان فهرست محصولات فروشگاههای خرده فروشی به نام “Froogle” راه اندازی شد. به جستجوی محصول Google تبدیل شد و در سال 2012 ، دوباره مدل و نام خود را تغییر داد. با سرعتی پیش رو به سال 2019 ، Google Shopping جدید که به طور رسمی در ماه اکتبر به صورت زنده آغاز شد ، تعدادی از تغییرات و نوآوری ها را برای بسته شدن شکاف تجربه کاربر با آمازون ارائه داد ، از جمله:

  • شخصی سازی بر اساس تاریخچه جستجو و سایر عوامل
  • خرید Omnichannel با گزینه های موجودی موجودی محلی
  • ادغام Google Express و Google Shopping
  • سبد خرید و جریان پرداخت عادی
  • بازده آسان و ضمانت Google
مطالب مرتبط  امیدواریم COVID-19 یک رویداد "انقراض گسترده" برای مشاغل کوچک نباشد

تمایز و موانع اجرا

این حرکات درست است. گرفتن سبد خرید و استاندارد کردن جریان پرداخت یک تصمیم مهم بود ، گرچه بسیاری از خرده فروشان احتمالاً از این امر خوشحال نبودند. شخصی سازی یکی دیگر از ویژگی های اصلی است ، اگرچه آمازون چندین لایه شخصی سازی ارائه می دهد. گوگل دیتابیس وسیع تری نسبت به آمازون دارد ، که می تواند شخصی سازی های متفاوتی را ارائه دهد و توصیه های خرید (اما فاکتور خزنده را مشاهده کنید).

موجودی Omnichannel (داده های فروشگاه محلی) یک تمایز دهنده اصلی و بالقوه است. مسلماً این ویژگی در لیست است که آمازون در اختیار ندارد و بعید است که توسعه یابد. این یک پاشنه آشیل است. اما ، چقدر تهاجمی گوگل توسعه داده و موجودی محصول محلی را ترویج می کند هنوز دیده نمی شود.

چندین منطقه باقیمانده وجود دارد که در صورت تمایل به گرفتن آمازون ، Google باید آدرس دهد:

  • نخست وزیر آمازون
  • خدمات مشتری
  • بررسی محصولات
  • خرید “سرگرم کننده”
  • مسئله برند
  • اعتماد مصرف کننده

Amazon Prime بدون شک موفق ترین برنامه وفاداری تا کنون است. این فرکانس هزینه و خرید را هدایت می کند. گوگل برای خنثی کردن آن سخت فشار می آورد.

خدمات مشتری یک مشکل چالش برانگیز برای Google است. این در DNA شرکت نمی باشد ، در حالی که آمازون به طور کلی خدمات مشتری عالی دارد. این یک مانع بزرگ است که تنها با ضمانت Google بر طرف نمی شود.

بررسی محصولات یک منطقه و یک فرصت مهم است. Google Shopping نظرات تخصصی را ارائه می دهد؛ آمازون نمی کند. آمازون یک مشکل بزرگ بررسی تقلب دارد که ممکن است در نهایت با آن روبرو شود. اگر گوگل نسبت به بررسی های پلیس بسیار تهاجمی تر می شد ، می توانست اعتماد بازار را به عنوان نقطه تمایز به بازار عرضه کند. من شک دارم که هر اتفاقی در اینجا رخ دهد ، اما بررسی های متخصص یک امتیاز بزرگ است.

یک مسئله غیرممکن دیگر برای Google وجود دارد: استفاده از آمازون “سرگرم کننده” تر از Google Shopping است. این مجموع عملکرد ، موجودی ، محتوا و رابط کاربر سایت است. خرید Google بسیار “مسخره” است – بیشتر چپ ، بی فایده و تمیز ، اما “سرگرم کننده” نیست. آمازون مضحک است اما “فتنه خرید” و پتانسیل کشف بیشتری را ارائه می دهد. امکان تعجب وجود دارد ، برخلاف مرور در یک فروشگاه واقعی. خرید گوگل آن را برانگیخته نمی کند.

مطالب مرتبط  SEL 20200410

چالش بینگ

بینگ یک تجربه جستجو را ایجاد کرد که قابل بحث باشد به همان اندازه خوب است اما هنوز هم Bing نتوانست سهم بیش از یک نقطه مشخص را کسب کند. ما می توانیم بحث کنیم چرا ، اما من معتقدم که به این دلیل است که بینگ تا حد زیادی از گوگل تقلید می کرد و تفاوت چندانی با هم نداشت. Google صاحب مارک جستجو است و راحتی و بی تحرکی بیش از حد برای دور شدن از آن وجود داشت. احتمالاً همین مسئله را می توان در مورد آمازون نیز گفت ، هرچند که محصولات متقابلاً منحصر به فرد نیستند.

برای پیروزی در آمازون ، Google Shopping باید در صورت عدم تجاوز بیشتر با ویژگی ها و ویژگی های اصلی آمازون مطابقت داشته باشد. Google باید یک مارک خرید قوی تر نیز بسازد. برند عبارت از عوامل مختلفی است: کیفیت ، خدمات ، UX ، شخصیت ، اعتماد و دیگران. آمازون مطمئن ترین سایت خرید و یکی از معتبرترین شرکت های آمریکاست (به اینجا ، اینجا و اینجا مراجعه کنید). Google عقب نیست اما عقب مانده است.

آیا به اندازه کافی خوب است؟

خرید گوگل محصولی در حال بهبود است. اما گرفتن جبهه تقریباً بی عیب و نقص در جبهه های مختلف برای گرفتن آمازون طول می کشد. برخی ممکن است بگویند Google نیازی به گرفتن یا ضرب و شتم آمازون ندارد. فقط لازم است کاربران جستجوی خرید (و تبلیغ کنندگان) را حفظ کند. بر همین اساس ، ممکن است شماره دو “کافی خوب” باشد. شاید.

گوگل همچنین خود را به عنوان رهبر اتحاد خرده فروشی ضد آمازون قرار داده است. این یک استراتژی بد نیست ، اما چالش ظریف Google برای بالا بردن Google Shopping به عنوان یک مقصد مارک دار ، با یک تجربه کاربری مداوم است ، اما خرده فروشی ها را به شرکای ساده تحقق نمی بخشد.

حتی یک لیست جزئی از این موارد حتی برای Google نیز چالش برانگیز است. و این به سطح تعهداتی احتیاج دارد که شرکت احتمالاً در زمان کاهش بودجه و عدم اطمینان اقتصادی احتمالاً مایل یا قادر به انجام آن نیست.

The post برای شکست دادن آمازون ، Google باید بیشتر از “Bing of e-commerce” اولین بار در موتور جستجوگر زمین ظاهر شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top