برای موفقیت در موتورهای جستجوگر جدید چه کاری لازم است؟

thumbnail

بیش از نیمی از تاریخ 22 ساله خود ، گوگل رایج ترین موتور جستجو در ایالات متحده بوده است. در طول این مدت ، ادراک آن از ابتدای کار سیلیکون ولی بسیار ناچیز به دروازه بان اینترنت تبدیل شده است ، ریاست الگوریتم هایی را که دارای پیامدهای گسترده تجاری هستند و شهرت گسترش تجارت خود به بخش های مختلف را به نام ارائه تجربه بهتر به کاربران آن

اخیراً ، افزایش نظارت بر روی شیوه های تجاری آن باعث شده است كه نهادهای نظارتی دولت با ناسازگاری های درك شده برخورد كنند و برخی از کاربران نسبت به تجربه جستجوی حریم خصوصی بیشتر كوچكی نشان دهند. Pushback همچنین از موتورهای جستجوی دیگر مانند DuckDuckGo و Ecosia آمده است که منتقدان جدی نحوه ارائه Google گزینه های موتور جستجو به کاربران اندروید در اتحادیه اروپا بوده اند.

مقاومت در برابر رهبر بازار ممکن است شرایط مناسبی را برای موتورهای جستجوگر جایگزین فراهم کند تا بتوانند خود را مطرح کنند. Neeva در ماه ژوئن توسط رئیس تبلیغات سابق گوگل ، Sridhar Ramaswamy تاسیس شد و You.com در این ماه توسط رئیس دانشمند سابق Salesforce ریچارد سوچر اعلام شد. گرچه ممکن است برداشتن مقدار قابل توجهی از سهم بازار جستجو از گوگل بخشی از هدف کلی آنها باشد و آنچه بسیاری از بازاریابان دوست دارند ببینند ، موفقیت به عنوان یک موتور جستجوی جدید منوط به عوامل زیادی است و ممکن است به شکل متوسط ​​تری باشد.

ناظران می خواهند رقابت بیشتری را در جستجو مشاهده کنند

طی چند سال گذشته ، گوگل با نظارت دقیق تری در مورد ادعای اقدامات ضد رقابتی در ایالات متحده و خارج از کشور روبرو شده است. در سال 2018 ، 4.3 میلیارد یورو (تقریباً 5 میلیارد دلار) جریمه شد ، بزرگترین جریمه ضد انحصاری که تاکنون توسط کمیسیون اروپا (EC) اعمال شده است – این بالاتر از 2.4 میلیارد یورو (2.7 میلیارد دلار) جریمه ای است که سال قبل از آن برای Google گرفته شد طرفداری از محتوای خاص خود در نتایج جستجو.

سال گذشته ، 48 دادستان کل کشور در تحقیقات ضد انحصاری شرکت شرکت کردند. در سطح فدرال ، وزارت دادگستری با طرح ادعای استفاده از قراردادها و قدرت در بازار برای خنثی کردن رقبا ، دادخواست ضد انحصارى را علیه گوگل مطرح كرد.

اگر معلوم شود که گوگل در تاکتیک های ضد رقابتی شرکت کرده است ، این س thenال به روش های درمانی برمی گردد. گزارشی که توسط کمیته فرعی قضایی مجلس در زمینه ضد انحصار صادر شد ، تعدادی از روش های درمانی احتمالی ، از جمله “جداسازی ساختاری” برای بازگرداندن رقابت را توصیه کرد ، اما گوگل اعتماد به نفس خود را ابراز می کند و ممکن است دعوا را به دادگاه بکشاند.

اگر چنین اتفاقی بیفتد ، ممکن است دو سال قبل از قضاوت اولیه باشد ، و حتی در آن صورت ، این شرکت ممکن است درخواست تجدیدنظر کند. با این وجود ، با بررسی دقیق موضع غالب شرکت ، رقبای بالقوه به تدریج از بازار خارج شده و تلاش می کنند خود را از رهبر بازار متمایز کنند.

مربوط: آیا پرونده ضد انحصاری گوگل احتمال موتور جستجوگر اپل را بیشتر می کند؟

آیا کسی واقعاً می تواند با گوگل رودررو شود؟

همانطور که امروز گوگل وجود دارد ، ایجاد یک موتور جستجو که بتواند به طور معنی داری با آن رقابت کند ، ضروری است “[Building] محصولی که نتایج را حداقل به اندازه خود گوگل مرتبط ، مفید ، سریع و از نظر شناختی کم نشان دهد ، سپس مارکی بسازید که حداقل ده ها تا صدها میلیون نفر به سرعت به آن اعتماد کرده و Google را ترجیح می دهند “، طبق گفته رند فیشکین ، مدیر عامل و بنیانگذار SparkToro ، افزود که نیمه دوم به دلیل “ادامه فعالیت گوگل در” راه اندازی محبوب “و” امپراتوری شیطانی “در 8 سال گذشته ، یک واقعیت واقعی تر است.

اریک Enge ، مدیر ارشد Perficient ، به Search Engine Land گفت: “صادقانه بگویم ، من نمی بینم که چگونه این اتفاق می افتد ،” کیفیت نتایج جستجو با داده هایی که شما دسترسی دارید ارتباط زیادی دارد [the search engine] با بیشترین برد داده ها – من نمی دانم که چگونه کسی می تواند Google را از این نظر جلب کند. “

مطالب مرتبط  Google May ممکن است به روز رسانی هسته اصلی امروز به روز شود

فیشکین نیز چنین احساسی را در اختیار داشت: “به نظر من واقع گرایانه هیچ کس نمی تواند موتور جستجوی نزدیک به کیفیت گوگل بسازد بدون اینکه سالها اطلاعات خود را در مورد آنچه مردم جستجو کرده اند ، کلیک کرده اند و با ارزش در مقابل آنها پیدا کرده اند (از طریق اندازه گیری مواردی مانند پرش ها بازگشت به SERP ها ، اصلاح پرس و جو ، انتخاب منظم نتیجه شماره 8 از شماره 1 و غیره). این سس مخفی واقعی گوگل است – آس که هیچ کس نمی تواند لمس کند. به طرز غم انگیزی ، فکر نمی کنم افراد زیادی در جستجو (از جمله این دو شرکت جدید) باشند [Neeva and You.com]) دریابید که عبور از یک مانع چقدر غیرممکن است. “

در حالی که نوار بالا است ، احتمالاً این دو رقیب بالقوه معتقدند که زمینه هایی برای فرصت وجود دارد که گوگل هنوز ادعا نکرده است و توانسته اند سرمایه گذاری را برای این منظور جلب کنند. از ژوئن سال 2020 ، Neeva پیش از این 37.5 میلیون دلار جمع آوری کرده بود و 25 نفر را استخدام کرده بود و You.com توسط مدیر عامل Salesforce مارک بنیوف و جیم بریر سرمایه دار پشتیبانی می شود. با این وجود بعید به نظر می رسد بودجه زمینه های بازی را مساوی کند – حتی با وجود منابع عظیم مایکروسافت ، بینگ تا حد زیادی نتوانسته است کاربران یا بازاریاب های دیجیتال را از گوگل دور کند.

گرفتن گوگل نیازی به هدف نیست

Enge در رابطه با Neeva گفت ، به جای ساخت یک موتور جستجو که بتواند گوگل را سرگرم کند ، “هدف می تواند ایجاد یک کادر قوی از کاربران علاقه مند به ایجاد” گوشه وب خود “باشد ، و اضافه کرد که این استراتژی میلیاردها کاربر برای یک تجارت موفق نیازی ندارند.

DuckDuckGo استراتژی مشابهی را برای تمایز خود از دیگران و جلب نظر کاربران با حریم خصوصی به کار می برد. در نوامبر سال 2020 ، تعداد درخواست های DuckDuckGo در هر ماه به بالاترین میزان خود یعنی تقریباً 2.4 میلیارد افزایش یافت. با این وجود ، هنوز فقط 2.3٪ از سهم بازار جستجو در ایالات متحده را تشکیل می دهد ، در حالی که 87.7٪ Google.

DuckDuckGo ادعا می کند 2.3٪ از بازار جستجوی داخلی و Bing 6.5٪ را تشکیل می دهد. سهم Google 87.7٪ است. منبع: Statcounter.

سرویس مبتنی بر اشتراك Neeva كه طبق گزارشات هنگام راه اندازی كمتر از 10 دلار در ماه هزینه خواهد داشت ، در پی ارائه تجربه ای شخصی و در عین حال بدون آگهی است. و ، ممکن است به اندازه بسیاری از موانع تکنولوژیکی برای غلبه بر این که از محتوای موجود و منابع داده ، از جمله نتایج جستجوی بینگ ، نقشه های اپل و weather.com استفاده می کند ، نباشد. این ممکن است به Neeva کمک کند در بودجه توسعه خود که از دروازه خارج می شود ، صرفه جویی کند و اگر بتواند مشترکان کافی را به خود جلب کند ، این شرکت قصد دارد هزینه ماهانه خود را کاهش دهد ، که این امر می تواند آن را به گزینه جذاب تری برای کاربران جدید تبدیل کند.

اگرچه جزئیات دقیق اعلام نشده است ، اما وب سایت You.com چندین مورد را برای کمک به کاربران در تصمیم گیری خرید آنلاین ذکر می کند. در نظرسنجی دسترسی زودهنگام شرکت نیز س numerousالات زیادی در رابطه با تجارت الکترونیکی مطرح شده است.

بسیاری از س questionsالات موجود در نظرسنجی دسترسی زودهنگام You.com مربوط به چگونگی انجام تجارت الکترونیکی توسط کاربران است.

اگر You.com می خواهد در فضای تجارت الکترونیکی بازی کند ، ممکن است مجبور باشد با آمازون نیز رقابت کند. اگر تصمیم بگیرد مستقیم آمازون را به چالش بکشد ، “بزرگترین چالش ها … مقیاس اپراتورها ، به ویژه در قسمت حمل و نقل + تحویل ، سپس چالش بازار دو طرفه برای رشد مشتریان بالقوه و فروشگاه ها / فروشندگان ، و در نهایت ، به اندازه کافی جذاب کردن سرمایه گذاری برای مقاومت در برابر جنگ های پایدار قیمت آمازون که می خواهد درگیر شود ، “فیشکین گفت.

مطالب مرتبط  نحوه ارزیابی کیفیت محتوا با BERT

Enge گفت: “آنقدر افراد برای شروع خرید خود با آمازون متصل شده اند که بسیار غیرممکن به نظر می رسد کسی بتواند این کار را انجام دهد” ، با بیان اینکه You.com همچنان می تواند از طریق ویژگی های متمایز خود ، مانند شما سفارشی ، یک پایگاه کاربر قوی ایجاد کند ، گفت: آدرس اینترنتی com با نام کاربر برای سهولت در به اشتراک گذاری.

تشخیص خود در بخش تجارت الکترونیکی ممکن است راهی واقع بینانه تر باشد ، زیرا شرکت هایی مانند Etsy ، eBay ، Shopify و تا حدودی Google Shopping توانسته اند جایگاه های خاص خود را در فضا رقم بزنند. Enge تکرار کرد ، “سایتی مانند You.com ، اگر در برخی از سطح تجارت الکترونیکی ادغام شود ، فقط برای تولید یک میلیون دلار درآمد لازم است که شروع بسیار خوبی داشته باشد ،” در حالی که این هنوز غیرمجاز است موفقیت پیش پا افتاده ، بسیار ساده تر از تلاش برای نشستن در آمازون است. “

موفقیت در موتورهای جستجوی جدید چگونه به نظر می رسد

ماندگاری طولانی مدت رقبای احتمالی گوگل یا آمازون تا حدی به توانایی آنها در جذب مخاطب اولیه بستگی دارد ، که پیش بینی آن در این مرحله دشوار است زیرا نه Neeva یا You.com جزئیات بیشتری را منتشر نکرده اند و نه تاریخ شروع انتظار را دارند.

فیشکین در پاسخ به این س saidال که آیا فکر می کند مدل ها و ویژگی های تجاری متفاوت Neeva یا You.com برای جذب کاربران جدید در دوره راه اندازی کافی است ، گفت: “به نظر من ، نه”. وی گفت: “اگر من جای آنها بودم ، مطمئن نیستم كه راه” سس مخفی “خود را برای رقابت در برابر انحصارات فناوری تا قبل از راه اندازی من اعلام كنم – بنابراین امیدوارم كه آنها آستین های بیشتری داشته باشند.”

یکی از م componentلفه های “سس مخفی” ممکن است به شناسایی کاربرانی تبدیل شود که به نیازهایی نیاز ندارند که Google در حال حاضر آنها را برطرف نمی کند. Enge گفت: “این کاربران احتمالاً هنوز هم از Google بسیار كمی استفاده خواهند كرد ، اما ممكن است از Neeva یا You.com برای سناریوهای خاص استفاده كنند.” اگر این شركت ها بتوانند این سطح از تمركز را حفظ كنند ، شانس موفقیت خواهند داشت. “

فیشکین گفت ، اگر این شرکت ها از سرمایه های خطر پذیر سنتی استفاده کنند ، موفقیت بیشتر آشنا خواهد بود: “تبدیل شدن به یک اسب شاخدار با ارزش 1 میلیارد دلار بیشتر از ارزش سهامدار” ، البته فیشکین می گوید ، “این می تواند از طریق یک خرید باشد ، اما امیدوارم برخی از این افراد هدف واقعی رقابت طولانی مدت با Google است. “

تأثیر بالقوه بر Google

وجود رقبای مناسب تر گزینه های بیشتری را در اختیار بازاریابان و کاربران قرار می دهد ، اما ممکن است تا حدی نیز بر استراتژی Google تأثیر بگذارد. این ممکن است Google را وادار کند با تأمین پاسخ بیشتر به ترجیحات کاربران و متخصصان جستجو ، که ممکن است باعث بهبود چشم انداز برای همه شود ، پاسخ دهد.

“برخی از نوآوری های خاص ممکن است باعث نوآوری های جدید ، یا پذیرش توسط Google شود” ، Enge گفت ، با اشاره به اینکه حتی موفقیت زیادی برای رقبای بالقوه هنوز هم تعداد کمی برای Google است ، و بعید به نظر می رسد که تأثیر آن در نزدیک باشد مدت، اصطلاح.

فیشکین با اشاره به پلت فرم شبکه اجتماعی این شرکت که اکنون از کار افتاده است ، گوگل پلاس گفت: “گوگل قبلاً هرگز رقیب واقعی نداشته است ، اما هنگامی که چنین تصوری را داشته باشند (در فیس بوک) ، اقدامات نسبتاً ناشیانه ای انجام داده اند” امیدوارم که این اتفاق دوباره رخ دهد و به جای انحصار ، یک بازار واقعی برای جستجو ایجاد کند. “

پست برای موفقیت موتورهای جستجو جدید چیست؟ اولین بار در سرزمین موتور جستجو ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top