با Google Analytics 4 آشنا شوید: چشم انداز Google برای آینده تجزیه و تحلیل

thumbnail

جدیدترین نسخه تکرار پلتفرم تجزیه و تحلیل وب Google ، با نام Google Analytics 4 ، اکنون در دسترس است. نوع خاصیت جدید شامل بینش پیش بینی شده گسترده تر ، ادغام عمیق تر با Google Ads ، قابلیت های اندازه گیری بین دستگاه و کنترل های دانه دانه بیشتر است.

گزارش های جدید در Google Analytics 4. تصویر: Google.

این نسخه که روز چهارشنبه اعلام شد ، توسعه و تغییر نام تجاری دارایی App + Web است که سال گذشته راه اندازی شد و اولین گام مهم برای تکامل فراتر از Universal Analytics است.

بینش و پیش بینی های جدید مجهز به هوش مصنوعی. در حالی که بینش های مبتنی بر یادگیری ماشینی در Analytics برای مدتی در دسترس بوده است ، بینش ها و پیش بینی های جدیدی که به Google Analytics 4 راه پیدا می کنند می توانند به طور خودکار بازاریابان را از روند داده ها مانند افزایش تقاضا برای کالایی که می فروشند آگاه کنند.

نمونه ای از معیارهای پیش بینی در Google Analytics 4. تصویر: Google.

این فناوری همچنین برای پیش بینی نتایج ، مانند نرخ ریزش و درآمد بالقوه یک تجارت می تواند از یک بخش خاص از مشتریان بدست آید. این بینش ها می تواند به بازاریاب ها کمک کند پیش بینی اقداماتی را که ممکن است مشتریانشان در آینده انجام دهند و بر مخاطبان با ارزش بالاتر متمرکز کنند.

ادغام عمیق تر مخاطبان با Google Ads. بازاریابان می توانند مخاطبان بازدید کنندگان خود را در سراسر وب و برنامه خود ایجاد و نگهداری کنند. اگر یک کاربر به دلیل اقدامی که در وب انجام شده واجد شرایط لیست مخاطبان است و از لیست خارج می شود ، به عنوان مثال خرید خود را در برنامه انجام می دهد ، لیست به طور خودکار به روز می شود تا کاربر را حذف کند تا کاربر شود با تبلیغات مجدداً هدف گذاری نشده است.

بازدیدهای YouTube در کنار تبلیغات شبکه ای ، جستجوی Google و Google Display Network ردیابی شده است. تصویر: گوگل.

علاوه بر این ، Google Analytics 4 در مورد اقدامات مشاهده شده در YouTube که در برنامه و همچنین در وب رخ می دهد گزارش خواهد داد.

گزارش چارچوب طول عمر مشتری. یکی از بارزترین تفاوتهای بین Analytics 4 و Universal Analytics نحوه سازماندهی گزارشات است.

راسل کچوم ، مدیر محصولات گروه ، Google Analytics ، به Search Engine Land گفت: “ما همه گزارش هایی را که در برنامه + وب بتا بوده اند ، سازماندهی مجدد کرده ایم ، تعداد معدودی از موارد اضافی را به آن اضافه کرده ایم و اکنون آن را در چرخه عمر مشتری سازماندهی کرده ایم.” .

مطالب مرتبط  تبلیغات نمایش اسپانسر آمازون قابل تنظیم در سطح جهانی پخش می شود

این گزارش ها برای کمک به بازاریابان در بررسی جنبه های خاص سفر مشتری طراحی شده اند. این شرکت گفت: “به عنوان مثال ، شما می توانید ببینید که چه کانالهایی مشتری جدیدی را در گزارش جذب کاربر هدایت می کنند ، سپس از گزارش های مربوط به تعامل و نگهداری برای درک عملکردهایی که این مشتریان انجام می دهند و همچنین اینکه آیا پس از تبدیل آنها به هم چسبیده اند ، استفاده می کنید.”

تجربه جدید Analytics همچنین هدف آن است که بازاریابان دید کاملی در مورد نحوه ارتباط مشتریان با مشاغل خود در دستگاه ها و همچنین کانال ها داشته باشند. بازاریاب ها می توانند شناسه کاربری شخصی خود را ارائه دهند یا سیگنال های Google را قادر می سازند تا کاربران را در سایر دستگاه ها برای گزارشگری و هدف گذاری تبلیغات تکثیر کنند.

ردیابی رویداد بدون کد ویژگی های بدون کد گسترده ، بازاریاب ها ردیابی و اندازه گیری اقدامات موجود در برنامه و برنامه را که – در زمان واقعی – مانند پیمایش صفحه یا پخش ویدئو ، بدون نیاز به افزودن کد یا تنظیم ردیابی رویداد در Google Tag ، آسان تر می کنند ، آسان می کند. مدیر. در Universal Analytics ، ردیابی رویداد نیاز به پردازش اضافی دارد که شامل تأخیر است و داده ها معمولاً تا روز بعد در دسترس نیستند.

کنترلهای دانه دانه کاربر بیشتر. Analytics 4 همچنین شامل گزینه هایی برای کمک به تبلیغ کنندگان در انطباق با مقررات داده مانند GDPR و CCPA است.

حالت رضایت برای سایت هایی طراحی شده است که برای جمع آوری داده های تجزیه و تحلیل مجبور به کسب رضایت کاربر نهایی هستند. این حالت جدید امکان انتخاب مجوزهای جداگانه را برای تجزیه و تحلیل و تبلیغات فراهم می کند. “بدون این سطح از دانه دانه بودن در نسخه قبلی [of Google Analytics]آنچه که ما می دیدیم مشتریان انجام می دهند این است که به طور عمده تجزیه و تحلیل تجارتی را حذف می کنند و بنابراین برای آن کاربر خاص ، ارزش محصول Analytics برای مشتری ما وجود ندارد. “

ایجاد درخواست حذف داده در Google Analytics 4. تصویر: Google.

قابلیت های حذف داده ها نیز بهبود یافته است ، و به مشاغل امکان می دهد بدون نیاز به حذف اطلاعات بیشتر از موارد ضروری ، درخواست های حذف از کاربران را رعایت کنند. این ویژگی ها همچنین شامل حالت پیش نمایش برای مشاغل برای تأیید داده هایی است که قصد حذف دارند.

مطالب مرتبط  Yelp ابزارهای بازگشایی COVID را برای مشاغل محلی ، رستوران ها ارائه می دهد

تجزیه و تحلیل در آینده بدون کوکی. با حذف تدریجی کوکی های شخص ثالث ، Google پیش بینی می کند که پراکندگی داده ها به یک قاعده جدید تبدیل شود. این به یادگیری ماشین برای پر کردن شکاف داده ها متکی خواهد بود.

“قاعده این است که ما یک مجموعه داده مختلط خواهیم داشت: ما داده های رویداد را خواهیم داشت اما لزوما یک شناسه کاربر مرتبط با آن نیست. کچوم گفت: قصد دارم از مدل سازی یادگیری ماشین برای پشتیبانی از حالتهای مختلف تجزیه و تحلیل در Google Analytics استفاده کنم. “

وی به عنوان نمونه ارائه داد: “ما توانایی این را خواهیم داشت که حالتهای مختلفی داشته باشیم که شاید بر جنبه تحلیل کاربر کمتر تأکید کنند ، اما بیشتر روی رفتار تمرکز کنیم.”

چرا اهمیت می دهیم ویژگی جدید Google Analytics 4 نمای كاملتری از چرخه حیات مشتری را ارائه می دهد و این اطلاعات را با استفاده از ویژگی های پیش بینی بازاریابی به كار می برد و اطلاعات بیشتری در اختیار بازاریابان قرار می دهد و روش های كارآمد برای دستیابی به این بینش ها را در اختیار شما قرار می دهد.

هنگام تنظیم ویژگی جدید ، Google Analytics 4 گزینه پیش فرض خواهد بود. تکرار قبلی ، Universal Analytics ، همچنان در دسترس خواهد بود ، اما Google به دارندگان سایت توصیه می کند هر دو نوع ویژگی را تنظیم کرده و به صورت موازی اجرا کنند. توسعه ویژگی های جدید بر روی GA4 متمرکز خواهد شد.

پست Meet Google Analytics 4: چشم انداز Google برای آینده تجزیه و تحلیل اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top