با کمک این اسکریپت تمام بودجه های خود را به راحتی مشاهده و تغییر دهید

thumbnail

در حالی که مدیریت بودجه مؤثر ، Paid Search 101 است ، می تواند کار سختی باشد. بودجه ها در سطح کمپین ها تعیین می شوند و برخی از تبلیغ کنندگان صدها هزار هزار کمپین در حساب خود دارند.

نه تنها این ، بلکه بسیاری از تبلیغ کنندگان چندین حساب کار می کنند – برای مثال ، حساب های جداگانه ای برای مناطق مختلف در سراسر جهان یا مشاغل کوچکتر در یک سازمان بزرگتر.

تغییر همه این بودجه های انتخاباتی در چندین حساب به اندازه کافی سخت است ، اما باید به طور مرتب انجام شود – ماهانه فرکانس غیر منطقی نیست که انتظار داشته باشید. و بعد از ایجاد تغییرات در مقیاس بزرگ ، اغلب شما نیاز به عقب برگشتن و کالیبراسیون های کوچکتر خواهید داشت. برای همه جذابیت های آن ، رابط Google Ads می تواند بسیار کند باشد.

داستان کوتاه بلند: هرچه حسابهای شما بزرگتر باشد ، فعالیتهای انتخاباتی بیشتری داشته باشید ، بودجه بیشتری برای تغییر یک به یک ، مدت زمان طولانی تر برای رابط بارگیری بیشتر است.

و برای کاهش سرعت و تکرار کارهای ما چه می گوییم؟ البته آن را اسکریپت کنید!

در اینجا روشی برای دور زدن رابط کاربری آهسته و ایجاد همه تغییرات در یک مکان وجود دارد.

آنچه فیلمنامه انجام می دهد

به منظور جلوگیری از روند خسته کننده جمع آوری داده ها از چندین حساب Google Ads ، این اسکریپت لیست کاملی از تمام بودجه ها را برای هر حساب کاربری که به آن تغذیه می کنید ، در یک صفحه Google تنها می کشد. شما می توانید هر دو بودجه خاص و مشترک را ببینید.

از آنجا ، شما می توانید همه بودجه های خود را بصورت جداگانه ، در همه حساب های خود در MCC ، همه در یک مکان و بدون نیاز به انجام این کار در Google Ads ، تغییر دهید. حتی می توانید با استفاده از فرمول های استاندارد Google Sheet ، به روزرسانی های کلان را انجام دهید.

این یک مفهوم ساده است ، اما واقعاً مؤثر است. راه اندازی اولیه هنگام تهیه اطلاعات ، می تواند پر زمان باشد اما به عنوان یک سرمایه گذاری به آن فکر کنید – این باعث می شود بارهای زیادی در زمان پیش رو صرفه جویی کنید.

چه طور باید شروع کرد:

1. تنظیمات Google Sheet برای بارگیری

ابتدا باید نسخه ای از این صفحه گسترده تهیه کنید.

در برگه پیکربندی ، نامهای حساب و شناسه حساب را برای هر حسابی که می خواهید بررسی کنید با یک حساب در هر ردیف وارد کنید. می توانید با استفاده از دکمه “اضافه کردن” در زیر ردیف های فعلی خود ، به همان تعداد ردیف اضافه کنید.

مطالب مرتبط  این استارت آپ از AI استفاده می کند تا بتواند از ایموجی ها ، محتوای اجتماعی SMB ها استفاده کند

با استفاده از ستون “اپراتور” و وارد کردن کلمات کلیدی در نام های کمپین که می خواهید با استفاده از ستون “نام نام کمپین” و “نام کمپین را شامل نشود” ، گزینه های فیلتر را که دوست دارید اعمال کنید ، اضافه کنید. به عنوان مثال می توانید از این موارد استفاده کنید تا بودجه برنامه های مارک یا فقط یک خط خاص محصول را جذب کنید. این کار همچنین مفید است اگر می خواهید از چندین حساب بزرگ استفاده کنید تا میزان یک بار بارگیری را محدود کنید. Google Ads پس از 30 دقیقه زمان پایان اسکریپت ها را می گذارد که میزان داده شما را می توانید بارگیری کنید.

ستون فعال / متوقف شده به شما امکان می دهد لیستی از حساب های خود را در یک برگه Google حفظ کنید در حالی که می خواهید هر بار بودجه بارگیری را بارگیری کنید – اگر دوست ندارید این داده ها را تغییر دهید در “مکث” تغییر دهید. این همچنین به جلوگیری از زمانبندی فیلمنامه کمک می کند.

پس از افزودن همه حسابهای خود ، URL صفحه گسترده خود را کپی کنید تا در اسکریپت درج شود.

2. اضافه کردن اسکریپت به Google Ads

اگر داده ها را از چندین حساب بیرون می کشید ، این اسکریپت باید در سطح MCC اجرا شود.

پس از ورود به MCC خود در Google Ads ، در نوار بالا به ابزارها و تنظیمات> اقدامات عمده> اسکریپت ها بروید. برای ایجاد یک اسکریپت جدید ، بر روی دکمه آبی به علاوه در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید ، یک اسم به یاد ماندنی را برای آن ایجاد کنید تا مطمئن شوید که می توانید دوباره آن را پیدا کنید تا در صورت لزوم اجرا شود ، و هر مجوزی را که درخواست می کند به آن بدهید.

سپس تمام این کد را در جعبه ورودی بچسبانید و سپس گزینه “گزینه ها” را تغییر دهید تا نحوه رفتار این اسکریپت را کنترل کنید:

var RUN_TYPE = “”

برای اولین بار باید این کار را روی “بارگیری” تنظیم کنید – این بودجه های جاری را به صفحه گسترده شما می کشد.

var SPREADSHEET_URL = “”

URL صفحه گسترده خود را از قبل آماده شده را بین علائم نقل قول وارد کنید.

var ignorePausedCampaigns = “”

“متوقف شده” به این که کمپین ها در حساب Google Ads شما متوقف شده اند ، اشاره دارد – ممکن است بخواهید داده های بودجه را برای کمپین هایی که به هر حال اجرا نمی شوند بکشید. بسته به اینکه آیا شما نمی خواهید کمپین های متوقف شده را نادیده بگیرید ، این گزینه را “صحیح” یا “نادرست” تنظیم کنید.

3. اجرای اسکریپت برای بارگیری و تغییر بودجه

مطالب مرتبط  وقتی سکوت گزینه ای نیست: برندها با پشتیبانی اعتراض در شیرجه می شوند

پس از وارد کردن متغیرها ، روی پایین RUN کلیک کنید و سپس در پنجره بازشده “اجرای بدون پیش نمایش” را انتخاب کنید. اگر به نسخه برگه Google خود برگردید و به “صفحه بودجه” بروید ، خواهید دید که این جدول با تمام بودجه شما پر جمعیت شده است.

توجه داشته باشید که می توانید بگویید بودجه بودجه مشترک با استفاده از ستون “تعداد کمپین” است ، که به شما امکان می دهد تا چه میزان از کمپین های مختلف آن بودجه را اجرا کنید.

4- تغییر بودجه

تغییر بودجه یک فرایند ساده است ، فقط مقدار بودجه جدید را در ستون بودجه جدید (H) وارد کنید.

برای صرفه جویی در وقت ، می توانید از فرمول های Google Sheet استفاده کنید – اسکریپت مقدار خروجی سلول را می خواند ، نه خود فرمول. به خاطر داشته باشید: برای جلوگیری از بروز هرگونه خطا ، باید از عملکرد ROUND در Google Sheets استفاده کنید تا مطمئن شوید بودجه جدید شما به دو قسمت اعشاری جمع شده است.

به عنوان مثال ، اگر می خواستم بودجه قدیمی خود را (F7) 20٪ افزایش دهم ، از فرمول زیر در سلول H7 (بودجه جدید) استفاده می کنم:

=ROUND((F7*1.2),2) جایی که ‘2 تعداد اعشارها را مشخص می کند.

سپس می توانید این فرمول ها را با حرکت در بالای سمت چپ سلول و کشیدن به سمت پایین کپی کنید و در زمان بیشتری صرفه جویی کنید.

هنگامی که از بودجه جدید خود در Google Sheet خوشحال شدید ، به Google Ads به اسکریپت برگردید.

5- به روزرسانی بودجه در Google Ads

این بار ، فقط باید یک گزینه را تغییر دهید. var RUN_TYPE را از “بارگیری” به “بروزرسانی” تغییر دهید و دوباره آن را بدون پیش نمایش اجرا کنید.

سپس شما را به سابقه اسکریپت منتقل می کنید تا سیاههها را بررسی کنید تا مطمئن شوید این اسکریپت بدون خطا اجرا شده است ، و ببینید چه تغییراتی در آن ایجاد شده است. اسکریپت به طور خودکار داده های جدید را بارگیری مجدد می کند ، بنابراین می توانید بودجه های به روز شده را نیز در داشبورد Google Sheet مشاهده کنید.

یک یادداشت نهایی: از آنجا که این اسکریپت بسته به اینکه شما آن را برای بارگیری یا به روزرسانی تنظیم کرده اید ، متفاوت رفتار می کند ، باید از نوع ad-hoc با نوع اجرا مورد نیاز خود استفاده کنید – آن را برنامه ریزی نکنید. شما فقط می خواهید وقتی که نظارت بر تغییراتی را که انجام می دهید ، بودجه خود را تغییر دهید.

The post مشاهده و تغییر همه بودجه های خود به راحتی با این اسکریپت برای اولین بار در Land Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top