بازگشت به اصول اولیه: چگونه می توان مارک خود را از طریق یک بحران مدیریت کرد

thumbnail

مدیریت برند یک شرکت ، حتی در مواقع “عادی” ، بسته به طاقچه ، رقابت و شرایط فعلی شما می تواند چالش برانگیز باشد. و البته ، اکثر ما مواردی را شنیده ایم (اما امیدوارم که هرگز تجربه نشود) که در آن اشتباه در یک کسب و کار باعث ایجاد اعتبار جدی برای برند شده است.

با این حال ، هنگامی که شرایط شدید باشد ، مانند تحریک عظیم ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 ، بسیاری از مشکلات جدید می توانند خود را نشان دهند.

بیایید در مورد برخی از عوامل خطر ویژه ای که ممکن است با آن روبرو باشید ، بحث کنیم ، موارد بسیاری که می تواند رویکرد شرکت در زمینه تجارت و همچنین مشتریان خود را تغییر دهد ، و برخی از فرصت های ممکن را برای محافظت – و حتی بهبود بسیار چشمگیر – از اعتبار کسب و کار شما ارائه دهد. یک بحران

وضعیت فعلی تجارت خود را ارزیابی کنید

مانند هر پروژه ، این مهم است که ابتدا نقطه شروع خود را شناسایی کنید. شما باید حسابرسی های سه ماهه ای از تلاشهای بازاریابی خود انجام دهید تا به پیشرفت استراتژی مانند آن کمک کند ، اما در مواقع بحرانی انجام حسابرسی ها حتی مهم تر است و می توانید ببینید چگونه می توانید حضور آنلاین خود را بهبود ببخشید.

وضعیت برند فعلی خود را با نگاهی به موارد زیر بررسی کنید:

  • نام تجاری ذکر می کند
  • بررسی در لیست ها و صفحات اجتماعی
  • تعامل و طرفداران رسانه های اجتماعی
  • رتبه بندی و داده های ترافیک آلی
  • تولید محتوا
  • احساسات کلی برند
  • داده های کلی سایت

سپس ، این داده ها را با عملکرد و محتوای کلمه کلیدی (از جمله نظرات کاربر) در تمام سیستم عامل ها مرتبط کنید ، و به دنبال هر الگویی هستید.

به راحتی می توان هر یک از شاخص های منفی را به راحتی مشخص کرد و به راحتی می توان سیگنال های مثبت را به آن اشاره کرد. به عنوان یک کل ، این باید یک کلیات کلی در مورد چگونگی ایستادن نام تجاری شما در اینترنت ارائه دهد.

در مرحله بعد ، شما باید به جستجوی هرگونه مسافرخانه ای بپردازید. اگر فقط یک یا دو مورد را دیدید که از بقیه متمایز است ، منفی یا مثبت ، ممکن است بخواهید به طور مستقل با آنها رفتار کنید.

از طرف دیگر ، اگر روند رو به رشدی را مشاهده می کنید ، لازم است این افراد را به عنوان اصلی ترین عامل در شهرت کلی برند در نظر بگیرید. صرفنظر از آن ، موارد منفی قوی نیاز به برخورد پرخاشگرانه دارد و افراد مسکونی بسیار مثبت اغلب می توانند به فرصتهایی اشاره کنند که باید از آنها بیشتر بهره برداری شود (و حتی ممکن است یک رابطه تأثیرگذار جدید ایجاد کند).

در حین انجام کارهای روزمره عادی ، عاقلانه است که ارزیابی تصویر مارک را به صورت دوره ای انجام دهید – سه ماهه یک قاعده کلی خوب است. اما هنگامی که یا مشاغل ، طاقچه ها و یا جامعه آن به طور کلی در شرایط بحرانی قرار دارند ، حسابرسی برند در ایجاد یک استراتژی مناسب بسیار مهم است. هنگامی که همه چیز در اطراف شما در حال تغییر است ، باید بر اساس مکانی که نام تجاری شما در آن قرار داشت ، و مطابقت داشته باشید وفق دهید.

مشتریان خود را ارزیابی کنید

در طول همه گیری ، مانند وضعیت فعلی COVID-19 ، تقریباً همه چیزهایی که درباره مشتریان می دانید می توانند تغییر کنند. نیازهای آنها ، نقاط درد ، قدرت خرید ، تحرک و پذیرش در تلاش برای بازاریابی شما مانند قبل نخواهد بود.

اکنون ممکن است مشتریان شما وحشت زده ، ناامید ، نامشخص و مورد آزار قرار گیرند – روشهای آزمایش شده و واقعی شما نه تنها بی اثر نیست بلکه حتی می توانند طرفداران قبلی وفادار برند شما باشند.

بسته به بازاریابی موجود ، ممکن است لازم باشد قبل از بحران ، تبلیغات یا کمپین های موجود را که کاملاً قابل قبول به نظر می رسید ، تنظیم یا حذف کنید. به عنوان مثال ، در این دوره از بیماری همه گیر ، اگر شما بیمه زندگی ، خدمات تشییع جنازه یا خدمات مراقبت از کودک را می فروشید ، رویکرد شما باید از هرگونه پتانسیل تلقی به عنوان فروش ، بی دغدغه یا فرصت طلب جلوگیری کند.

به دلیل استرس ناشی از وضعیت بحران ، احتمال اینکه مشتریان شما حساسیت داشته باشند را در نظر بگیرید. دانستن موارد زیر ، ایده بهتری را در مورد مواضع فعلی مشتریان در مورد وضعیت و اینکه چگونه می توانید به بهترین وجه در بازار ارائه دهید ، در هر صورت.

  • نقاط درد فعلی آنها در زمان بحران چیست؟
    • چگونه اینها با نقاط درد طبیعی خود بی نظیر هستند؟
  • از کجا می توانند اطلاعات کسب کنند؟
  • آنها چگونه می توانند در حین بحران خرید انجام دهند؟
    • آیا خرید آنها افزایش یافته یا کاهش یافته است؟
    • اگر چنین است ، چه نوع خریدها افزایش یافته یا کاهش یافته است؟ چرا؟
  • روند تصمیم گیری آنها چیست و به دلیل بحران چگونه تغییر کرده است؟
مطالب مرتبط  آیا به طور مؤثر می توانید از میزان تماس ورودی خود از درآمد ، اندازه گیری و به حداکثر رساندن درآمد استفاده کنید؟

مثل همیشه ، بیشترین بهره را از رویکرد همدلی خواهید داشت. این را روشن کنید که شما نه تنها وضعیت آنها را درک می کنید ، بلکه تجارت خود را نیز تغییر داده است آنها را در خود جای دهد. یک مثال این است که به مشتریان و پیروان برای داشتن اطلاعاتی دقیق ، به ویژه در مورد مواردی که می توانند بیشترین تأثیر را بر روی آنها داشته باشند ، تأمین کنیم.

مربی bootcamp من اکنون برای همه مشتریان و خانواده آنها بوت کپس زوم ارائه می دهد. او به جای اینکه فقط برای ادامه خدمات خود مجازی شود ، 15 دقیقه بعد از هر کلاس برای ما برنامه ریزی می کند تا بتوانیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم. در پایان او همین حرف را می گوید ،

“اگر در این مدت هر یک از شما به چیزی احتیاج دارید یا نیاز به گفتگو دارید ، لطفاً به من اطلاع دهید. من اینجا برای شما هستم. ”

این جمله ساده و اضافه کردن وقت اضافی فقط برای برقراری ارتباط با یکدیگر می افزاید: رویکرد همدلی شخصی که او مشتریان خود را می شناسد نیاز داشتن همین الان.

بسته به طاقچه و بازار شما ، ممکن است شما بتوانید سطح جدیدی از خدمات را ارائه دهید که بتواند نیازهای بی نظیر مشتریان خود را در زمان بحران برآورده کند. روشی که شما به این فرآیند نزدیک می شوید باعث افزایش پایداری به اعتبار برند شما می شود یا می تواند فاجعه مالی برای شرکت شما ایجاد کند.

برای محافظت از نام تجاری و مشتریان خود ، به آرامی خم شوید و با رویکرد همدلی پیش بروید.

بدانید که کی و کجا باید کاهش یابد – یا تلاش های خود را گسترش دهید

در مواقع بحران ، مشاغل می توانند مجبور به کارمندان خود شوند ، برخی از فعالیتهای بازاریابی را محدود کنند و وقایع خود را به تعویق اندازند یا لغو کنند. کسانی که دارای ذخایر مالی محدود هستند ، به طور طبیعی به دنبال کاهش هر چه بیشتر هزینه های بازاریابی ، به ویژه هزینه های آگهی ، در تلاش برای زنده ماندن تا پایان بحران هستند.

اما همه گیر فعلی فرصتی را برای مشاغلی فراهم می کند که بتوانند خود را در بازارهای جدید مجدداً تسویه حساب کنند ، تجارت خود را آسانتر کنند یا به سادگی بازی بازاریابی خود را انجام دهند تا پس از پایان بحران از رقابت بروند.

به عنوان مثال ، اضافه کردن تحویل خانه یا وانت کناری مطمئنا می تواند گزینه ای برای برخی از رستوران ها باشد. اما بسیاری از مشتریان بالقوه ممکن است نگران احتمال آلوده بودن مواد غذایی در معرض خطر خانواده خود باشند. مدیران رستوران نوآورانه با ارائه کیت وعده های غذایی ، که توسط مشتری تهیه می شود ، بر این نگرانی غلبه کرده اند. یک مثال عالی برای سازگاری و پیشرفت ، حتی اگر این به معنای تغییر مدل کسب و کار شما در هنگام بحران باشد.

به عنوان مثال ، برخی از فروشگاه های پیتزا ، “کیت پیتزا” را با خمیر پوسته ، همراه با سس ، پنیر و تمام “اصلاحات” دلخواه ، همراه با دستورالعمل ارائه می دهند. برخی از رستوران های کارآفرین منوهای کمتر تخصصی گزینه های متنوعی را برای تحویل یا برخاستن در اختیار شما قرار می دهند ، با چاشنی ، چاشنی و دسر کامل.

این امر به مشتری احساس امنیت بیشتری می بخشد و یک وعده غذایی با کیفیت رستوران را با هزینه ای کمتر از حد معمول تهیه می کند. همچنین این رستوران را قادر می سازد تا ضمن حفظ خود و حداقل برخی از پرسنل خود ، هزینه های خود را کاهش دهد. ناگفته نماند که این گزینه همچنین رابطه ای بین مشتری و تجارت برقرار می کند که هدف نهایی از طریق بحران است.

یافتن راهی برای پر کردن شکاف در بازار یکی از قدیمی ترین اصول تجاری است. نگاهی بیندازید که نیازهای جدید به شما ارائه نمی شود ، چه درد جدیدی به مشتریان شما می بخشد و در نظر بگیرید که آیا تجارت شما می تواند به یک بازار ، خدمات یا محصول جدید منتقل شود.

این نه تنها می تواند سرمایه لازم را برای زنده نگه داشتن تجارت خود فراهم کند بلکه می تواند به بازوی کاملاً جدیدی از شرکت شما تبدیل شود ، شاید سودآورتر از آنچه که اکنون دارید.

این همچنین می تواند زمان مناسبی برای انجام برخی از کارهایی باشد که وقت برای انجام آن نداشته اید. به عنوان مثال ، طراحی مجدد وب سایت ، برای اولین بار روی نماد جدیدی که همیشه در آن آرزو کرده اید ، تولید محتوای تعاملی است ، همه چیزهایی است که مشاغل نیاز به کاهش بودجه بازاریابی می توانند در هنگام خرابی یک بحران به آن توجه کنند.

همچنین زمان بسیار خوبی است که بتوانید به ساختار شغلی خود نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که این کار با کارآمدترین روش ممکن انجام می شود. بحران ها می توانند موقتاً مکث ایجاد کنند ، بنابراین با دیدن ساختار شغل خود از زمان اضافی استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما آنگونه که می خواهید درک می شود.

مطالب مرتبط  چرا نباید از تنظیمات فصلی Google Ads برای نوسانات COVID-19 استفاده کنید

البته خدمات جدید یا یک تصویر جدید بدون اینکه بازاریابی در پشت سر آنها وجود داشته باشد ، مورد توجه نخواهد بود. بنابراین اگر قصد استفاده از آن شکاف موجود در بازار یا ناگهانی اوقات فراغت از وقت آزاد را دارید ، باید آماده باشید تا آن را در معرض دید مردم قرار دهید. فقط بخاطر داشته باشید که بازاریابی شما به تنظیمات نیاز دارد.

شاید در گذشته تابلوی تبلیغاتی کنار جاده ای برای شما شگفتی می کرد اما با وجود تعداد کمی از افراد در جاده ، ممکن است اکنون رسانه های اجتماعی انتخاب بهتری باشند. این همه به شناخت مشتریان شما ، آنچه آنها نیاز دارند یا می خواهند و در کجا هستند ، می رسد.

خود را آنجا بگذار

این زمان آن نیست که بی سر و صدا در سایه ها محو شود. در حقیقت یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید تاریک شدن در هنگام بحران است. طرفداران شما ، مشتریان ، بازدید کنندگان شما به شما احتیاج دارند و باید بدانند که آیا شما هنوز هم فعالیت دارید. اگر چیزی را که مشتریان شما به آن احتیاج دارند ارائه می دهید ، باید بسیار مشهود باشید و به آنها بطور فعال یادآوری کنید که چگونه می توانید به آنها کمک کنید.

حتی اگر مشاغل شما در حین بحران چیزی برای ارائه نداشته باشد ، هنوز باید مارک خود را جلوی مخاطبان خود نگه دارید. اگر تنها کاری که می توانید ارائه دهید داوطلبانه برای کمک به تهیه مواد غذایی یا مواد تمیز کننده است ، این کار را انجام دهید. در این مورد لاف نخورید ، اما آن را مخفی نکنید. تی شرت مارک دار خود را بپوشید یا کامیون شرکت خود را سوار کنید. عکس ها را در فیس بوک یا اینستاگرام ارسال کنید. قابل رویت باشید ، اما نه به طرز فریبنده.

اگر یک وبلاگ در وب سایت خود دارید ، اکنون زمان ایده آل برای مجبور کردن خود را به طور منظم برای ارسال است. محتوای ارزشمند ارائه دهید و به یک منبع تبدیل شوید.

فقط افزودن یک بنر در صفحه اصلی خود که بیان می کند شما هنوز هم کار می کنید ، تحت تأثیر کسی قرار نخواهد گرفت – و مطمئناً به کسی کمک نمی کند. به همین ترتیب ، ارسال محتوای شل و ول در رسانه های اجتماعی یا وب سایت شما نمی تواند شما را به عنوان یک منبع با ارزش جلوه دهد.

وقت خود را در طول بحران بکشید تا استراتژی محتوا خود را بر اساس موقعیت های فعلی جلا دهید.

در بحران فعلی ما ، در طول انزوای اجباری ، بیشتر افراد در خانه هستند. بسیاری از آنها برای اطلاعات گرسنه می شوند – برخی دیگر حوصله خود را دارند. و تقریبا همه در حال گذراندن وقت بیشتر بصورت آنلاین هستند.

اکنون زمان انتشار محتوای جدید و گسترش فعالیت رسانه های اجتماعی است. محتوا که به خوانندگان شما کمک می کند تا نیازهای خود را برطرف کنند ، باعث می شود برند شما در ذهن آنها بچسبد. این تنها نیمی از نبرد است. نیمه دیگر اطمینان از مطلوب بودن حافظه است.

همان چیزی باشید که مردم به آن احتیاج دارند

اوضاع بحرانی تمایل زیادی به همراه دارد. اما آن میکند فرصتی را برای شما فراهم می کند که کارهای خوبی انجام دهید.

  • یک منبع با ارزش باشید: اطلاعات جدیدی را که مشتریان به دنبال آن هستند ، ارائه دهید ، آیا این ساعت جدید عملیات یا منابع شما برای کمک است. خدمات و کالاهای جدیدی را ارائه دهید که بازار فعلی را معنا می دهد و از تلاش برای جلوگیری از کالاهایی که دیگر به معنای واقعی آن نیستند جلوگیری کنید.
  • مشارکت کننده باشید: در مقیاس انسانی پشتیبانی از مشتریان خود را ارائه دهید. بحران لحظه ای برای تقویت خدمات بد مشتری نیست. این است اضافی در شرایط بحرانی بد نیست ، بنابراین در عوض با ارائه تخفیف و راه های منحصر به فرد برای کمک ، بر ارائه پشتیبانی عاطفی به مشتریان خود تمرکز کنید.
  • همدل باشید: به مشتریان خود نشان دهید که نام تجاری شما اهمیت می دهد – سپس آن را هر روز اثبات کنید!

مردم مارک هایی را که در مواقع بحران انسانی هستند به خاطر می آورند و وفاداری به نام تجاری را که ممکن است قبلاً نداشته اند ، توسعه می دهند. این مارک برای مشتریان خود باشد ، مارکی که در هر زمان به آن نیاز دارید ، خواه در یک بحران در سطح جهان یا فقط بعد از ظهر چهارشنبه معمولی.

The post بازگشت به اصول اولیه: چگونه می توان مارک خود را از طریق یک بحران مدیریت کرد ، برای اولین بار در موتور موتور جستجو ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top