اکثر زنجیره ها ، بازاریابی دیجیتال محلی را “فرصتی بی استفاده” می نامند.

thumbnail

وقتی مردم عبارت “تجارت محلی” را می شنوند ، تمایل دارند به فروشگاه های مادر و پاپ فکر کنند. اما مارک های ملی مانند Chipotle ، Anytime Fitness ، Home Depot ، Macy’s و Walmart همچنین مشاغل محلی هستند زیرا در جوامع خاص وجود دارند.

معوقات محلی. با وجود این واقعیت که آنها بیشتر درآمد خود را در فروشگاه ها می کنند ، مارک های چند مکان به طور معمول تمرکز خود را روی تاکتیک های بازاریابی محلی-دیجیتال مانند SEO محلی ، بهینه سازی GMB ، مدیریت بازبینی و بازاریابی رسانه ای اجتماعی بومی انجام داده اند. بسیاری از آنها علی رغم شواهدی مبنی بر اینکه مصرف کنندگان با این نهادها در سطح محلی ارتباط مستقیمی دارند ، به استراتژی های ملی اعتماد کرده اند.

یک بررسی جدید از Forrester ، به سفارش SOCi ، نشان می دهد که 60٪ از بازاریابان چند مکان موافق رتبه بندی ها و بررسی های محلی هستند و رسانه های اجتماعی “تأثیر مستقیمی بر تصمیمات مشتریان خود برای بازدید از یک فروشگاه و خرید دارند.” و 61 درصد اکنون می گویند که بهبود اثربخشی بازاریابی محلی اولویت اصلی “سال آینده” است.

اما فاصله بین آرزو و اعدام قابل توجه است. ضمن مطالعه مزایای استفاده از یک استراتژی منسجم بازاریابی دیجیتال بومی ، این مطالعه تعدادی از موانع عملیاتی مشترک برای اجرای تاکتیکی موثر را مشخص می کند.

موانع عملیاتی. اکثریت (61٪) از پاسخ دهندگان Forrester (154 مارک چند مکان) اعتراف می کنند که بازاریابی دیجیتال محلی برای آنها “یک فرصت تا حد زیادی بدون استفاده” است. و 77٪ شکایت دارند که اجرای یک استراتژی بازاریابی محلی-دیجیتال در تمام فروشگاههای آنها بسیار چالش برانگیز است.

مطالب مرتبط  کارگاه های بازاریابی جستجوی زنده و عملی ... فقط در SMX

همه بازاریاب های مورد بررسی ، نوعی بازاریابی محلی-دیجیتال را انجام می دهند ، هر چند ناقص یا ناکافی. چالش های سازمانی و نقاط درد که مطالعه مشخص کرده است شامل موارد زیر است:

  • منابع کافی برای مقیاس برنامه های بازاریابی محلی در صدها فروشگاه و مکان وجود ندارد
  • عملیات خاموش: عدم همکاری داخلی و هماهنگی بین تیم ها
  • عدم تعامل بین بازاریابان داخلی و آژانس های خارجی که کانال ها یا کمپین های مختلفی را مدیریت می کنند
  • شکاف در استراتژی: 31٪ هیچگونه استراتژی رسانه ای پرداخت شده با هدف محلی را گزارش نکردند
  • استفاده از راه حل های نرم افزاری متمایز که برای نمایش جهانی یا جهانی از عملکرد یکپارچه نیستند
  • عدم توانایی پاسخ سریع به تعامل یا شکایات مشتری در سطح فروشگاه محلی

لیست آرزوهای قابلیت های چند مکان

منبع: بررسی بازاریابی محلی Forrester (تعداد 154 بازاریاب چند مکان)

مجموعه جالب دیگری از یافته ها حول ساختار تلاش های دیجیتال مارکتینگ ، که گزارش آن را “بازاریابی بومی سازی شده” می نامد ، می چرخاند. سه رویکرد کلی وجود دارد:

  • متمرکز – این مدل از بالا به پایین ، جایی که همه چیز در سطح شرکت ها انجام می شود ، توسط 32 درصد از پاسخ دهندگان استفاده می شود. این اغلب توانایی پاسخگویی به سؤالات محلی یا بررسی به موقع را به خطر می اندازد
  • غیر متمرکز – کمترین روش ، این 23٪ از پاسخ دهندگان استفاده می کنند. این استراتژی بازاریابی و اجرای را به فروشگاه های محلی یا حق رای دادن اختصاص می دهد. و گرچه پاسخگویی محلی را ممکن می کند ، ممکن است ناهماهنگی یا عدم هماهنگی بین ابتکارات محلی و مارک ایجاد کند.
  • ترکیبی – مورد استفاده 45٪ از پاسخ دهندگان ، این امر نیاز به هماهنگی بین تیمهای شرکتی و مدیران محلی یا بازاریابان در سطح منطقه ای یا فروشگاهی دارد. این روش متداول است اما به ابزارهایی برای اداره و مدیریت تنش بین کنترل محلی و ملی احتیاج دارد
مطالب مرتبط  اشکالات بیشتر جستجوی Google: مهمترین فهرست نمایه سازی داستان ، تأخیر گزارش پوشش

حدود نیمی از پاسخ دهندگان نظرسنجی ، تلاش های بازاریابی خود را “متوسط ​​یا متوسط” ارزیابی می کنند. این گزارش با مجموعه ای از توصیه ها برای غلبه بر چالش های عملیاتی و فناوری که در بالا مورد بحث قرار گرفت نتیجه گیری می کند.

چرا اهمیت می دهیم با رشد خرید آنلاین مبتنی بر COVID ، ممکن است وسوسه شوید که فکر کنید نقش فروشگاه ها و بازاریابی محلی با گذشت زمان کاهش می یابد. برعکس درست است تحولاتی مانند “خرید آنلاین وانت در فروشگاه” هیبریدهای استراتژیک هستند که تجارت را با بی واسطه فروشگاههای محلی ترکیب می کنند.

مصرف کنندگان از زمان COVID ، نه کمتر ، در جوامع خود سرمایه گذاری کرده اند. جستجوی نزدیک من همچنان رو به رشد است. این امر برای مارک های زنجیره ای ، زنجیره ای و خرده فروشان ملی-محلی حتی بیشتر مهم می شود تا به طور مؤثر در برابر جستجوی محلی و تعامل محلی و اجتماعی عمل کنند ، که رو به افزایش نیست.

The post اکثر زنجیره ها ، بازاریابی دیجیتال محلی را “یک فرصت بی استفاده” می خوانند برای اولین بار در موتور جستجوگر زمین ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top