انتقال اصطلاحات جستجوی Google باعث می شود میلیون ها هزینه تبلیغات برای تبلیغ کنندگان نامرئی باشد

thumbnail

امروز صبح ، کلمه ای را که هزینه کمپین بیش از 3 دلار بود ، با یک کلیک که هفته گذشته در یک کمپانی تجاری دریافت کرد ، نفی کردم. من کل پرس و جو را اضافه نکردم ، فقط یک کلمه بی ربط که باعث ایجاد یک کلمه کلیدی نام تجاری شد. به جلو ، ممکن است من هرگز آن نوع کلمه را نبینم یا اینکه بدانم آیا در چندین نمایشگر پرس و جو کم نشان داده شده است.

همانطور که دیروز گزارش دادیم ، Google به تبلیغ دهندگان اعلام کرده است که گزارش عبارات جستجو “فقط شامل اصطلاحاتی است که توسط تعداد قابل توجهی از کاربران جستجو شده است.” در مورد معنای “مهم” جزئیاتی ارائه نشده است. این شرکت به ما گفت که دلیل این تغییر “حفظ استانداردهای حریم خصوصی و تقویت حمایت از اطلاعات کاربر است.”

جای تعجب نیست که این اقدام باعث خشم تبلیغ کنندگان شده است.

برای اینکه واضح باشد ، حفظ و احترام به حریم خصوصی کاربران باید در اولویت شرکت های فناوری مانند Google و همچنین بازاریابان باشد. Google باید اطلاعات قابل شناسایی شخصی (PII) و در غیر اینصورت س quالات حساس را که ممکن است از طریق گزارشات عبارات جستجو شده توسط کسی مرتبط شود و سایر سیستم عامل ها (اطلاعات PII که به Analytics منتقل می شود ، موضوع دیگری است) نگه دارد. اما ارتباطات غیرمستقیم گوگل در مورد این تغییر ، جای شک و تردید در مورد انگیزه های آن را باز گذاشته است.

مسئله حفظ حریم خصوصی “ارائه نشده” تقریباً یک دهه قدمت دارد

پاییز آینده دهمین سالگرد “ارائه نشده” خواهد بود. گوگل از سال 2011 شروع به محدود کردن قابلیت مشاهده به عباراتی که باعث ایجاد ترافیک ارگانیک به وب سایت ها می شود ، برای کاربران وارد شده در گوگل ، با ذکر حریم خصوصی دیگر. مسئله به اصطلاح “ارائه نشده” (نحوه نمایش ترافیک در گزارش های Analytics) از آن زمان صاحبان سایت را ناامید کرده است. به هر دلیلی – هرگز Google در این باره صریح نبوده است – این شرکت در گزارش عبارات جستجو همچنان اطلاعات را برای تبلیغ کنندگان تبلیغ می کند.

آیا ریاضی بودن و خودپسندی است که اگر حریم خصوصی در پشت این تصمیم است ، این داده ها را به تبلیغ دهندگان بدهیم و به دیگران ندهیم؟ انکار آن سخت است. محدود کردن داده های عبارت جستجو بدون شک به کسب و کار تبلیغاتی Google آسیب می رساند ، اگرچه تبلیغ کنندگان استدلال خوبی داشته اند که برای کلیک ها هزینه می کنند و باید به آنها دسترسی داشته باشند تا بتوانند هزینه های بیهوده تبلیغات را از بین ببرند و تبلیغات خود را بهینه کنند. وقتی “ارائه نشد” ، خرید کلمه کلیدی تنها راه خرید تبلیغات جستجو بود و نحوه مطابقت کلمات کلیدی با سeriesالات جستجو نسبتاً ساده بود.

پس چرا اکنون این تغییر در عبارات جستجوی آگهی اعمال می شود؟

ما در حال حاضر پاسخ روشنی نداریم. گوگل نمی گوید.

مطالب مرتبط  SEL 20200903

ما می توانیم بیانیه Google را به ارزش اسمی در نظر بگیریم:

اینکه به طور ناگهانی در مورد این داده ها یک استناد به حریم خصوصی وجود داشته باشد ، یا سناریوهای مشخصی به اندازه کافی برای جلب توجه شناسایی شده باشد ، یا اینکه این واکنشی به افزایش مقررات حریم خصوصی داده ها و نظارت ضد اعتماد است. ما نمی دانیم ماشه خاصی وجود داشته است یا خیر. GDPR از سال 2018 به مرحله اجرا درآمد. CCPA از تاریخ 1 ژانویه سال جاری به اجرا درآمد ، اجرای آن از تاریخ 1 ژوئیه آغاز شد. ما می دانیم که Google CCPA را در رادار خود قرار داده است زیرا در نوامبر گذشته راه حل خود را برای تبلیغ کنندگان معرفی کرد (برخلاف فیس بوک که تا جولای منتظر ماند).

یا می توانیم شکاکتر باشیم:

Google پاسخی برای پیگیری س questionsالاتی که ما پرسیده ایم ارائه نمی دهد. صرف نظر از اهداف Google ، میلیون ها دلار ، اگر نه میلیاردها دلار ، در هزینه تبلیغات صرف شده است که در این داده های دم طولانی منعکس شده است. تعجبی ندارد که تبلیغ کنندگان به دنبال پاسخ بیشتر و ارتباط شفاف تر هستند.

سه ماهه گذشته ، تبلیغات با عقب نشینی تبلیغات در میان همه گیر ، تجارت Google را به شدت تحت تأثیر قرار داد. این شرکت 21.3 میلیارد دلار از محل جستجو و سایر املاک مانند Maps درآمد کسب کرد که 10٪ نسبت به سال قبل کاهش داشته است. (درآمد کل 8٪ بود ، که این اولین کاهش سال به سال شرکت بود.) من می خواهم فکر کنم این یک تصمیم انگیزه درآمد نیست ، و مطمئنا بازتاب دهنده روند اتوماسیون است (بیشتر در مورد آن بعداً) ، اما تقریباً غیرممکن است که این نوع تصمیمات را مشاهده نکنید ، حداقل تا حدی ، اگرچه این لنز است.

آیا واقعاً این داده های جستجوی longtail اهمیت دارد؟ چه مشکل بزرگی است اگر کلمه کلیدی فقط یک کلیک داشته باشد؟

همه این داده ها به درآمد کل و بینش مهم برای تبلیغ کنندگان می افزاید. براساس آنچه برخی مشاهده می كنند ، تبلیغات می تواند در عبارات جستجو كه یك چهارم یا بیشتر از هزینه تبلیغات آنها را به خود اختصاص می دهد ، نمایان شود.

این وجود دارد:

و این:

آژانس دیجیتال Seer به تأثیر اولیه این تغییر نگاه کرد و محاسبه کرد که Google Ads اکنون “عبارات جستجو را برای 28 ~ بودجه جستجوی پرداخت شده پنهان می کند و قابلیت مشاهده عبارت جستجو را از 20.4٪ کلیک PPC حذف می کند.” معنی:

به ازای هر 100 هزار دلار هزینه جستجوی Google ، داده های عبارت جستجو را بابت 71000 دلار از آن دریافت می کنید.

به ازای هر 100K کلیک ، داده های عبارت جستجو برای 77،900 کلیک را مشاهده می کنید.

منبع: Seer

کلمه نامربوطی که در آن عبارت جستجوگر 3 دلاری نشان داده شد و من امروز صبح آن را نفی کردم ، می تواند در بسیاری دیگر از اصطلاحات جستجو با حجم کم (دوباره ، ما نمی دانیم که آستانه چیست) چیست و یک بودجه قابل توجه در بودجه بازاریابی آن شرکت ایجاد می کند. و هیچ کس عاقل تر نخواهد بود.

مطالب مرتبط  Google قرار ملاقات های ویدئویی ، کلاس های آنلاین را به نمایه های مشاغل محلی ارائه می دهد

پیامدهای مربوط به مشاغل کوچک به ویژه بسیار زیاد است.

دور شدن از کلمات کلیدی – همه داخل قطار ML هستند

تبلیغات جستجو بر اساس هدف قرار دادن کلمات کلیدی ساخته شده است. پس از آن فیس بوک آمد و مخاطبان با استفاده از قابلیت “بازاریابی مبتنی بر مردم” قدرت را هدف قرار می دهند.

و در عین حال پیشرفتهای عظیمی در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی حاصل شده است.

Google بعداً به سمت هدف گیری مخاطب و دور از هدف قرار دادن کلمات کلیدی ، رقت انواع مطابقت و معرفی انواع کمپین هایی که اصلاً از کلمات کلیدی استفاده نمی کنند ، حرکت کرده است. همانطور که سال گذشته نوشتم ، هنگامی که Google انواع نزدیک به همان معنی را به کلمات کلیدی اصلاح شده با عبارت و مطابقت گسترده گسترش داد:

مدتهاست که کمپین های جستجوی کلمات کلیدی صفر با فراگیر شدن یادگیری ماشین و بازی مخاطبان پیش بینی شده است. در حقیقت ، آن روزها با انواع خودکار کمپین ها مانند کمپین های محلی ، کمپین های هوشمند و برنامه های برنامه در اینجا هستند.

https://searchengineland.com/is-google-prepping-to-phase-out-etas-339964 مثالی جدیدتر از این تغییر به مخاطبان دارای قدرت یادگیری ماشین: در ماه جولای ، Google مخاطبان خود را بر اساس معیارهای جدید پیش بینی خرید و ریزش معرفی کرد در Google Analytics. (در جلوی تبلیغات ، Google در یک تست فعلی قالب تبلیغات جستجوی پاسخگو خودکار خود را به عنوان پیش فرض تنظیم می کند.)

این نیاز به اعتماد بیشتری نسبت به گوگل کسب کرده است

من در مورد اتوماسیون ، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی هیچ لودیتی نیستم. اگر به معنای نتایج بهتر و کار کمتر است ، آن را بیاورید. اما ، ما در نقطه ای نیستیم که بازاریابان بتوانند دست ما را کاملاً از روی فرمان ببرند.

بگذارید بگوییم این استدلال را که تبلیغ کنندگان باید به داده های جستجوی جستجو (غیر PII) دسترسی داشته باشند کنار می گذاریم زیرا آنها بابت این کلیک ها به Google پرداخت می کنند. برای اینکه آگهی دهندگان از راه دور با این تغییر راحت باشند ، باید اطمینان داشته باشند که الگوریتم های منطبق بر پرسش با کلمات کلیدی به همان اندازه خوب هستند که Google دوست دارد آنها را باور کنیم.

بدون شک الگوریتم ها بهتر می شوند. اما اثبات دور بودن آنها از كامل بودن در… گزارشات عبارات جستجو است.

Google این جمله را نگفته است ، اما اکنون می توانم پاسخ آن را تصور کنم: “داده های ما نشان می دهد که 000001٪ از تبلیغ کنندگان در واقع بر اساس آن داده ها عمل می کنند و کلمات کلیدی منفی را اضافه می کنند.”

شماره هرچه باشد ، مهم نیست.

بعدی چیست؟

Google در بیانیه خود برای ما گفت: “ما همچنان به سرمایه گذاری در روش های جدید و کارآمد برای به اشتراک گذاشتن بینش ادامه می دهیم که تبلیغ کنندگان را قادر می سازد تصمیمات مهم تجاری را بگیرند.” باید منتظر بمانیم تا ببینیم این به چه معناست.

در این بین ، تبلیغ کنندگان همچنان احساس خواهند کرد که باطل فریاد می کشند. این حرکت همچنین به طور بالقوه حسن نیت شرکت را با صدور اعتبارات تبلیغاتی به مشاغل آسیب دیده از همه گیر بدل می کند. در حالی که به سه ماهه چهارم بحرانی منتهی می شویم ، بیش از هر زمان دیگری با توجه به همه گیر بودن ، تبلیغات مجبور خواهد شد بدون مشاهده در سهم قابل توجهی از هزینه تبلیغات خود حرکت کند – یا به جای دیگری مراجعه کند.

پست انتقال عبارات جستجوی Google باعث می شود میلیون ها هزینه تبلیغات برای تبلیغ کنندگان نامرئی شود اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top