انتخاب KPI های بهتر برای کسب و کار شما: چه مواردی را باید در نظر بگیرید و چگونه مهمترین معیار خود را تقویت کنید

thumbnail

جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها باعث تصمیم گیری بهتر می شود و به شما کمک می کند تا در شناسایی ، پرورش یا معکوس کردن روندها پیش قدم باشید. اگرچه داده های بیشتر معمولاً بهتر ارزیابی می شوند ، اما تعداد زیادی از داده ها می توانند تصویری متناقض از عملکرد کسب و کار شما ترسیم کنند.

شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) به ما کمک می کند تا سر و صدا را کاهش دهیم و به آنچه که بیشتر از همه برای مشاغل ما اهمیت دارد ، برسیم. با این وجود ، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید قبل از بالا بردن معیار در شکاف KPI متعال ، در نظر گرفته شود. و حتی بعد از اینکه تصمیم گرفتید کدام KPI تصمیمات استراتژیک شما را راهنمایی می کند ، معیارهای پشتیبانی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار شما در مسیر دستیابی به اهداف KPI شما باشد.

همه سنجه ها KPI نیستند

اگرچه از KPI و معیارها برای اندازه گیری برخی از جنبه های عملکرد استفاده می شود و KPI در تعریف بیشتری از معیار سنجش قرار می گیرد ، اما تمایز از اهمیت برخوردار است زیرا KPI برای موفقیت کلی در مبارزات شما اهمیت بیشتری دارد. در SMX Virtual در ماه دسامبر ، تانو جاوری ، پیشگام توانمندی تجزیه و تحلیل دیجیتال جهانی در IBM ، معیارها و KPI ها را به شرح زیر تعریف کرد:

  • متریک: اندازه گیری کمی است که برای ردیابی و ارزیابی وضعیت یک فرآیند خاص استفاده می شود. به عبارت دیگر ، اندازه گیری ای که برای ردیابی برخی از جنبه های فعالیت تجاری خود ثبت می کنید.
  • KPI: این نیز یک اندازه گیری است ، اما مربوط به یک هدف استراتژیک تجاری است و نشان دهنده میزان موفقیت کسب و کار شما در دستیابی به آن هدف است.

جاوری گفت: “معیارها نشان دهنده موفقیت موفقیت آمیز یک فعالیت برای پشتیبانی از KPI است ،” به بیان ساده ، KPI استراتژیک هستند ، در حالی که معیارها تاکتیکی هستند. “

تعیین KPI مناسب برای شما

درک کنید که تجارت شما در چه مرحله ای از رشد قرار دارد. دانستن اینکه کسب و کار شما در کدام مرحله از بلوغ قرار دارد و اهداف فعلی آن تعیین کننده KPI شماست (ممکن است بیش از یک مورد باشد).

از خود بپرسید: آیا شما در تلاش برای ایجاد آگاهی بیشتر یا گرفتن تبدیل های بیشتر هستید؟ آیا تجارت شما به عوامل خارجی مانند تقاضای بازار یا فصلی حساس است؟ اگر شما یک شرکت نوپا هستید که به دنبال تأمین منابع مالی گسترده برای یک محصول جدید مصرفی هستید ، احتمالاً بازده هزینه تبلیغات شما برای حضور در برابر پشتیبانان بالقوه مهمتر از زمان صرف شده در صفحه است.

چهار سناریوی مشترک تجاری و برخی استراتژی های اساسی که می توانند به شما کمک کنند تا نسبت به رقابت برتری کسب کنید. منبع: تانو جاوری.

سوالات اجباری را از خود بپرسید. ممکن است بسیاری از معیارها برای اهداف شما به همان اندازه مهم باشند ، اما KPI شما باید سر و صدا را کاهش دهد. برای کمک به جدا کردن KPI ، موارد زیر را از خود بپرسید:

  1. فعالیتی قابل اندازه گیری چیست که بتواند شما را به اهداف خود نزدیک کند؟
  2. چگونه می توانید میزان کارایی شما در آن فعالیت را اندازه گیری کنید؟
  3. چه اعدادی نشان دهنده عملکرد تجاری اخیر یا بلند مدت است؟
مطالب مرتبط  بینشها را جستجو کنید و رفتارها و روندهای مصرف کننده را در طول COVID-19 جستجو کنید

ترسیم بین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مهم است – به این فکر کنید که چند بار نیاز به ارزیابی عملکرد یا ایجاد تغییرات دارید ، زیرا این فاصله به ماهیت تجارت شما و بخشی که در آن فعالیت می کند بستگی دارد. به عنوان مثال ، درآمد ماهانه دوره ای احتمالاً برای شرکتی مانند BarkBox مهمتر از مثلاً روح هالووین است.

لیست خود را محدود کنید. تغییر اولویت ها در یک جهت به این معنی است که ممکن است تمرکز از مناطق دیگر گرفته شود ، بنابراین قبل از رسمیت KPI خود ، در نظر بگیرید که این اهداف جدید چگونه بر عملکردهای شما تأثیر می گذارند. به عنوان مثال ، ممکن است رتبه بندی جستجوی ارگانیک KPI اصلی شما اهمیت کانال های اجتماعی شما را کمرنگ کند ، که می تواند منجر به سیل کردن تیم های اجتماعی شما شود.

هنگامی که لیست KPI های بالقوه خود را محدود می کنید ، به یاد داشته باشید که مواردی که در نهایت متعهد می شوید باید قابل توجه باشند ، به یک هدف کلی کمک کنند و بنابراین ، به مزایای تجارت تبدیل شوند. و از نظر سازمانی ، داشتن مجموعه ای از KPI که به راحتی قابل درک است می تواند به شما کمک کند اهداف را در بین تیم ها هماهنگ کنید.

تقویت KPI شما

معیاری برای هر قسمت از سفر کاربر. جاوری گفت: “قطع سفر کاربر ، مرحله به مرحله ، همسو سازی هر مرحله با یک هدف و تغییر ساختار نقاط لمسی شما ، گام های اساسی در جهت به حداکثر رساندن موفقیت مشتری است.” این روند همچنین می تواند به شما کمک کند کانال های مختلف بازاریابی خود را رصد کنید و درک کنید که چگونه این کانال ها بر KPI شما تأثیر می گذارند.

معیارهای مختلف و جنبه های مرتبط با سایت یا سفر کاربر شما که مربوط به آن است. منبع: تانو جاوری.

این روند همچنین به شما کمک می کند تا با شناسایی مراحل اضافی یا گلوگاه هایی که مشتریان شما با آن روبرو هستند ، مسیر خود را اصلاح کنید. پس از شناسایی این مشکلات ، می توانید با ساده سازی سفر یا ارائه محتوا یا خدماتی که به آنها کمک می کند ، برای رفع آنها گام بردارید.

برای مثال ، یک صفحه خدمات برای یک بستر تحویل غذا در نظر بگیرید که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می کند اما نرخ پرش بالایی دارد. ایمنی ممکن است در اولویت اصلی مشتریان شما باشد ، بنابراین افزودن جزئیات در مورد تحویل بدون تماس و تجهیزات حفاظت شخصی که کارمندان شما از آن استفاده می کنند ممکن است تأثیر مثبتی داشته باشد.

منبع: تانو جاوری.

تجزیه و تحلیل قیف همچنین به شما کمک می کند موانعی را که مانع تبدیل می شوند ، شناسایی کنید تا بتوانید اقدامات اصلاحی انجام دهید. به عنوان مثال ، اگر نرخ تمدید شما به ویژه کم است ، این ممکن است نشان دهنده وجود دوام طولانی مدت محصول شما یا خدمات مشتری شما باشد. علاوه بر این ، تجزیه و تحلیل قیف همچنین می تواند آنچه را که به خوبی کار می کند برجسته کند تا بتوانید با تصمیمات بازاریابی خود استراتژیک تر باشید.

مطالب مرتبط  اقدامات ضد انحصاری اتحادیه اروپا می گوید ، آمازون از داده های خود برای تضعیف فروشندگان شخص ثالث استفاده می کند

شاخص های عقب مانده و پیشرو. برای آگاهی از تصمیماتی که KPI شما را تقویت می کند ، می توان از شاخص های دیگری استفاده کرد. یک روش این است که سایر معیارهای مهم را به دو بخش شاخص های “عقب مانده” و “پیشرو” تقسیم کنید.

شاخص های عقب انداختن در مورد آنچه در حال حاضر رخ داده است به شما می گویند و به شما اطلاعاتی در مورد وضعیت فعلی کسب و کار شما می دهند: درآمد سه ماهه گذشته ، تعداد شرکت کنندگان در رویداد پرداختی و امتیازات بازخورد نمونه هایی از شاخص های عقب مانده هستند. اندازه گیری این داده ها آسان تر است زیرا ریشه در گذشته دارد و می تواند به عنوان معیاری برای کمپین ها یا پروژه های آینده مورد استفاده قرار گیرد.

شاخص های برجسته ، مانند پر کردن فرم تماس ، تعداد مشتریانی که به قراردادهای طولانی تر متعهد شده اند و بازدید سایت ، می توانند به شما در پیش بینی عملکرد آینده کمک کنند. این نوع شاخص ها برای کمک به شما در ارزیابی احتمال دستیابی به KPI های هدف مفید هستند.

بیایید این را با یک مثال دیگر گره بزنیم: شما تصمیم گرفته اید که KPI اصلی سایت تجارت الکترونیک B2C شما متوسط ​​درآمد هر سفارش باشد. شاخص اصلی ممکن است تعداد مشترکان ایمیل شما باشد. شما می توانید برای ترغیب آنها به هزینه بیشتر ، کوپن هایی با 10٪ تخفیف از سفارش 150 دلاری برای آنها ارسال کنید ، که به طور ایده آل نرخ باز و همچنین KPI اصلی شما را افزایش می دهد. میزان وفاداری مشتری شما ، که می تواند یک شاخص عقب مانده باشد ، می تواند به شما کمک کند تا در صورت نیاز به تأمین بازخورد و ارزیابی مجدد سفر کاربر خود ، به شما کمک کند تا مشتریان هنگام خرید با شما هزینه بیشتری را خرج کنند.

KPI ها شما را مبتنی بر داده محور نگه می دارند. KPI های جامد به جای تکیه بر احساسات و احساسات ، داده ها را در خط مقدم تصمیم گیری تجاری خود نگه می دارند. شما می توانید KPI ها را در تمام سطوح شغلی خود – از OKR های مشارکت کننده شخصی گرفته تا اهداف کل شرکت – ایجاد کنید.

پست انتخاب KPI های بهتر برای تجارت شما: چه مواردی را باید در نظر بگیرید و چگونه مهمترین معیار خود را تقویت کنید اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top