الگوریتم های گوگل در مقابل مجازات های گوگل ، توضیح داده شده توسط گوگلر سابق

thumbnail

از ابتدای تاسیس ، گوگل بیشترین جستجوی جعبه ورودی را در کل وب پیدا کرده است. این مسیری است که معمولاً با کنجکاوی روزافزونی از طرف متخصصین وب تحت کنترل قرار می گیرد و همه چیز را از هم جدا می کند تا بفهمد چه چیزی باعث می شود Google تیک تیک بخورد و چگونه جستجو با همه پیچ و مهره هایش انجام شود.

منظورم این است که همه ما قدرتی را که این جعبه ورودی کم تولید می کند ، به خصوص هنگامی که کار نمی کند ، تجربه کرده ایم. به تنهایی ، این قدرت را دارد که جهان را به بن بست بکشد. اما نیازی نیست که یک کسر Google را تجربه کند تا قدرتی را که این قسمت کوچک ورودی در اینترنت و در نهایت زندگی ما اعمال می کند تجربه کند – اگر وب سایتی را اداره می کنید و در رتبه بندی جستجو پیشرفت می کنید ، شما احتمالاً می دانید که من در مورد چه چیزی صحبت می کنم

تعجب آور نیست ، این واقعیت که هر کسی که در وب حضور دارد ، معمولاً هر زمان که Google تصمیم می گیرد تغییراتی در نتایج جستجوی ارگانیک خود ایجاد کند ، نفس می کشد. گوگل که بیشتر یک شرکت مهندسی نرم افزار است ، قصد دارد همه مشکلات خود را به طور گسترده حل کند. و بیایید صادق باشیم … حل مسئله ای که Google باید فقط با مداخله انسان حل کند عملاً غیرممکن است.

سلب مسئولیت: آنچه در زیر می آید از دانش و شناخت من از گوگل در دوره تصدی من بین سال های 2006 تا 2011 ناشی می شود. تصور کنید همه چیز ممکن است با سرعت منطقی تغییر کند و ممکن است در این مرحله برداشت من منسوخ شود.

الگوریتم های با کیفیت گوگل

از نظر عامیانه ، الگوریتم ها مانند دستورالعمل ها هستند – مجموعه ای گام به گام از دستورالعمل ها به ترتیب خاص که هدف آنها انجام یک کار خاص یا حل یک مشکل است.

احتمال تولید الگوریتم برای نتیجه مورد انتظار ، غیر مستقیم با پیچیدگی وظیفه ای که برای انجام آن لازم است متناسب است. بنابراین ، بیشتر اوقات ، بهتر است چندین الگوریتم کوچک (کوچک) داشته باشید که یک مسئله پیچیده (بزرگ) را حل کند – آن را به کارهای فرعی ساده تبدیل کند – به جای یک الگوریتم منفرد غول پیکر که سعی دارد همه امکانات را پوشش دهد.

تا زمانی که یک ورودی وجود داشته باشد ، یک الگوریتم به طور خستگی ناپذیری کار خواهد کرد ، و آنچه را که برنامه ریزی شده بود انجام می دهد. مقیاسی که در آن کار می کند فقط به منابع موجود مانند ذخیره سازی ، قدرت پردازش ، حافظه و غیره بستگی دارد.

اینها الگوریتم های با کیفیت هستند ، که اغلب بخشی از زیرساخت ها نیستند. الگوریتم های زیرساخت نیز وجود دارد که در مورد نحوه خزیدن و ذخیره سازی محتوا تصمیم گیری می کند ، به عنوان مثال. بیشتر موتورهای جستجو الگوریتم های کیفیت را فقط در لحظه ارائه نتایج جستجو اعمال می کنند. به این معنی که ، نتایج پس از ارائه فقط از نظر کیفی ارزیابی می شوند.

در Google ، الگوریتم های کیفیت به عنوان “فیلترهایی” مشاهده می شوند که هدف آنها ایجاد مجدد محتوای خوب و جستجوی سیگنال های با کیفیت در سراسر فهرست Google است. این سیگنال ها اغلب در سطح صفحه برای همه وب سایت ها تهیه می شوند. که بعداً می تواند ترکیب شود ، به عنوان مثال نمره هایی برای سطح دایرکتوری یا سطح نام میزبان تولید شود. برای دارندگان وب سایت ، سئوکاران و بازاریاب های دیجیتال ، در بسیاری از موارد ، تأثیر الگوریتم ها را می توان به عنوان “مجازات” درک کرد ، به ویژه هنگامی که یک وب سایت به طور کامل از تمام معیارهای کیفیت برخوردار نیست و الگوریتم های گوگل تصمیم می گیرند جایگزین سایر وب سایت های با کیفیت بالاتر شوند. . در بیشتر این موارد ، آنچه که کاربران عادی می بینند کاهش عملکرد آلی است. نه لزوماً به دلیل پایین آمدن وب سایت شما ، بلکه به احتمال زیاد به این دلیل است که دیگر به طور ناعادلانه امتیازدهی نشده است – که می تواند خوب یا بد باشد. برای اینکه بفهمیم این الگوریتم های کیفیت چگونه کار می کنند ، ابتدا باید بفهمیم کیفیت چیست.

کیفیت و وب سایت شما

کیفیت در چشم بیننده است. این بدان معناست که کیفیت یک اندازه گیری نسبی در جهان هستی است که در آن زندگی می کنیم. این به دانش ، تجربیات و محیط اطراف ما بستگی دارد. آنچه برای یک شخص کیفیت است ، احتمالاً متفاوت از آن است که هر شخص دیگری آن را با کیفیت می داند. ما نمی توانیم کیفیت را به یک فرآیند دودویی ساده و فاقد زمینه وصل کنیم. به عنوان مثال ، اگر من در کویر از تشنگی در حال مرگ هستم ، آیا برای من مهم است که یک بطری آب در انتهای آن ماسه داشته باشد؟

برای وب سایت ها ، این هیچ تفاوتی ندارد. اساساً کیفیت ، عملکرد بیش از انتظار است. یا از نظر بازاریابی ، ارزش پیشنهادی.

اما منتظر بمانید … اگر کیفیت نسبی است ، Google چگونه کیفیت و غیر کیفیت را تعیین می کند؟

در واقع ، گوگل چیزی را که کیفیت ندارد و کیفیت را تعیین نمی کند. تمام الگوریتم ها و اسنادی که Google برای راهنماهای مدیر وب خود استفاده می کند ، براساس بازخورد و داده های واقعی کاربر است. هنگامی که کاربران جستجو و تعامل با وب سایت ها را در فهرست گوگل انجام می دهند ، Google برای اطمینان از همسویی با اهداف و نیازهای آنها ، رفتار کاربران خود را تجزیه و تحلیل می کند و اغلب چندین آزمایش تکراری را انجام می دهد. این اطمینان می دهد که وقتی Google دستورالعمل هایی را برای وب سایت ها صادر می کند ، با خواسته های کاربران Google همسو شود. نه لزوماً آنچه گوگل یک جانبه می خواهد.

به همین دلیل است که گوگل اغلب اظهار می دارد که الگوریتم هایی برای تعقیب و گریز کاربران ساخته شده اند. بنابراین ، اگر به جای الگوریتم ها کاربران را تعقیب کنید ، با مکانی که Google در آن قرار دارد مطابقت خواهید داشت.

با این اوصاف ، برای درک و به حداکثر رساندن پتانسیل برجسته شدن یک وب سایت ، باید از دو منظر متفاوت به وب سایت های خود نگاه کنیم. اولین دیدگاه “خدمات” و دومین دیدگاه “محصول” است.

وب سایت شما به عنوان یک سرویس

وقتی از دیدگاه سرویس به یک وب سایت نگاه می کنیم ، باید تمام جنبه های فنی مربوط به آن ، از کد گرفته تا زیرساخت را تجزیه و تحلیل کنیم. مانند اینکه چگونه کار کرده است چقدر از نظر فنی قوی و سازگار است. چگونه فرآیند مکالمه با سایر سرورها و سرویس ها را کنترل می کند. تمام ادغام ها و رندرهای جلویی. از جمله بسیاری چیزهای دیگر.

مطالب مرتبط  درآمد Q1 فیس بوک: سرمایه گذاران از "علائم ثبات" در درآمدهای تبلیغاتی هیجان زده می شوند

اما ، به تنهایی ، همه زنگ ها و سوت های فنی ارزش ایجاد نمی کنند در کجا و اگر ارزش وجود ندارد. آنها به ارزش افزوده و باعث می شوند که هر ارزش پنهانی در بهترین حالت خود بدرخشد. و به همین دلیل است که باید در مورد جزئیات فنی کار کرد ، اما همچنین به وب سایت آنها از دیدگاه محصول نگاه کنید.

وب سایت شما به عنوان یک محصول

وقتی از دیدگاه Product به یک وب سایت نگاه می کنیم ، باید هدف ما درک تجربه کاربران در آن باشد. و سرانجام ، ما چه ارزشی را ارائه می دهیم تا از رقابت جدا شویم.

برای اینکه این مسئله کمتر اثری و ملموس تر باشد ، من معمولاً این سال را می پرسم: “اگر سایت شما امروز از وب ناپدید شود ، کاربران شما چه چیزی را از دست می دهند که در هیچ یک از وب سایت های رقیب شما پیدا نمی کنند؟” – من معتقدم که این یکی است اگر می خواهید ایجاد یک استراتژی تجاری پایدار و طولانی مدت در وب داشته باشید ، از مهمترین سالاتی که باید به آنها پاسخ دهید.

برای کمک بیشتر در این زمینه ، از همه دعوت می کنم که به لانه زنبوری Peter Experience User Experience نگاه کنند. من چند تنظیم انجام دادم ، بنابراین می توانیم با مفهوم محدودتری از E.A.T که بخشی از دستورالعمل های Google Rates Quality است ، ارتباط برقرار کنیم.

بیشتر متخصصان سئو به طور عمیق به جنبه های فنی UX مانند قابلیت دسترسی ، قابلیت استفاده و قابلیت جستجو (که در واقع سئو است) نگاه می کنند.

اما تمایل دارید که جنبه های کیفی (استراتژیک تر) ، مانند مفید بودن ، مطلوبیت و اعتبار را کنار بگذارید.

در صورت از دست دادن آن ، لانه زنبوری مرکزی مخفف “Value” است که تنها در صورت برآورده شدن سایر عوامل پیرامونی به طور کامل قابل دستیابی است. بنابراین ، استفاده از این مورد برای حضور در وب به این معنی است که ، مگر اینکه به کل تجربه جامع نگاه کنید ، هدف اصلی وب سایت خود را از دست خواهید داد. ارزش آفرینی کنید! برای شما و کاربرانتان.

کیفیت ساکن نیست

برای اینکه به عنوان “کیفیت” درک شود ، یک وب سایت باید ارزش ارائه دهد ، یک مشکل یا یک نیاز را حل کند. دلیل این که گوگل به طور مداوم آزمایش می کند ، به روزرسانی کیفیت و بهبود الگوریتم را تحت فشار قرار می دهد ، فقط این است که کیفیت در واقع یک هدف متحرک است!

اگر وب سایت خود را راه اندازی کنید و هرگز آن را بهبود ندهید ، با گذشت زمان رقبا در نهایت شما را جبران می کنند ، یا با پیشرفت فن آوری وب سایت خود یا کار بر روی تجربه و ارزش پیشنهادی. دقیقاً مانند اینکه فناوری قدیمی منسوخ و منسوخ می شود ، به مرور تجربه های ابتکاری نیز معمول می شوند و به احتمال زیاد از حد انتظار فراتر نمی روند. به عنوان مثال ، در سال 2007 اپل با دستگاه صفحه لمسی بازار گوشی های هوشمند را فتح کرد. امروزه ، اکثر مردم حتی تلفنی را که صفحه لمسی ندارد در نظر نمی گیرند. این یک امر مسلم است و دیگر واقعاً نمی تواند به عنوان یک مزیت رقابتی مورد استفاده قرار گیرد.

درست مثل اینکه SEO یک کار یک بار نیست – من یک بار بهینه سازی می کنم ، بنابراین برای همیشه بهینه شده ام ، هر منطقه ای که یک کسب و کار را حفظ کند باید با گذشت زمان پیشرفت کند و نوآوری کند تا بتواند همچنان رقابتی باقی بماند.

وقتی همه اینها به شانس واگذار می شود ، یا توجهی که شایسته آن است برای اطمینان از درک همه این ویژگی ها توسط کاربران ، به آنها داده نمی شود ، این زمانی است که وب سایت ها با مشکلات عملکرد ارگانیک روبرو می شوند.

اقدامات دستی برای تکمیل الگوریتم ها

ساده لوحانه خواهد بود اگر تصور کنیم که الگوریتم ها عالی هستند و همه آنچه را که قرار است انجام دهند بی عیب و نقص هستند. مزیت بزرگ انسانها در “جنگ” ماشینهای VS در انسان این است که می توانیم با موارد غیر منتظره کنار بیاییم. انسان ها توانایی انطباق و درک موقعیت های دور را دارند. برای درک اینکه چرا چیزی می تواند خوب باشد اگرچه ممکن است بد به نظر برسد ، یا بالعکس. و این به این دلیل است که انسان می تواند زمینه و قصد را استنباط کند ، در حالی که ماشین آلات در این کار مهارت ندارند.

در مهندسی نرم افزار ، هنگامی که یک الگوریتم آنچه را که قرار نبود انجام دهد ، از دست می دهد یا از دست می دهد ، اغلب به ترتیب “مثبت نادرست” یا “منفی کاذب” نامیده می شود. برای اعمال اصلاحات در الگوریتم ها ، باید نتایج مثبت کاذب یا منفی کاذب را شناسایی کنیم – وظیفه ای که اغلب به بهترین وجه توسط انسان انجام می شود. بنابراین ، غالباً ، مهندسان سطحی از اطمینان (آستانه ها) را تعیین می کنند که دستگاه باید قبل از درخواست مداخله انسانی در نظر بگیرد.

چه چیزی باعث یک اقدام دستی می شود؟

در داخل کیفیت جستجو ، تیم هایی از انسان وجود دارند که نتایج را ارزیابی می کنند و به وب سایت ها نگاه می کنند تا مطمئن شوند که الگوریتم ها به درستی کار می کنند. بلکه همچنین وقتی ماشین اشتباه می کند یا نمی تواند تصمیمی بگیرد مداخله کند. وارد تحلیل کیفیت جستجو شوید.

نقش یک تحلیلگر کیفیت جستجو این است که با مشاهده داده های ارائه شده ، با آنچه سر و کار دارند آشنا شود و قضاوت کند. این تماس های قضاوتی می تواند ساده باشد ، اما اغلب توسط سایر تحلیلگران در سطح جهان نظارت و تأیید یا رد می شود تا تعصب انسانی به حداقل برسد. این اغلب منجر به اقدامات ساکن می شود که هدف آنها (اما نه تنها) است:

  1. ایجاد مجموعه ای از داده ها که بعداً می تواند برای آموزش الگوریتم ها استفاده شود.
  2. موقعیت های خاص و تأثیرگذار را حل کنید ، جایی که الگوریتم ها شکست می خورند.
  3. صاحبان وب سایت سیگنال دهید که رفتارهای خاص خارج از دستورالعمل های کیفیت است.
مطالب مرتبط  مشتریان شما دیگر به پیام COVID شما علاقه ندارند ، اکنون چه؟

این اقدامات ساکن اغلب تحت عنوان اقدامات دستی شناخته می شوند.

اقدامات دستی را می توان به دلایل مختلفی آغاز کرد. اما متداول ترین هدف برای خنثی کردن قصد دستکاری است که به دلایلی موفق شد با موفقیت از نقص الگوریتم های کیفیت بهره برداری کند.

نقطه ضعف عملکردهای دستی همانطور که گفته شد این است که آنها ساکن هستند و مانند الگوریتم ها پویا نیستند. بنابراین ، در حالی که الگوریتم ها به طور مداوم کار می کنند و به تغییرات در وب سایت ها واکنش نشان می دهند ، فقط به بازخوانی یا اصلاح الگوریتم بستگی دارد. با اقدامات دستی اثر تا زمانی که تنظیم شود (روزها / ماهها / سالها) ادامه دارد ، یا تا زمانی که یک درخواست تجدید نظر دریافت شده و با موفقیت پردازش شود ، باقی خواهد ماند.

به طور خلاصه الگوریتم های Google در مقابل اقدامات دستی

در اینجا یک مقایسه کوتاه بین الگوریتم ها و اقدامات دستی وجود دارد:

الگوریتم ها
– هدف قرار دادن ارزش سطح
– در مقیاس کار کنید
-پویا
– کاملا خودکار
– مدت زمان تعریف نشده
اقدامات دستی
– هدف از مجازات کردن رفتار است
– مقابله با سناریوهای خاص
– StaticManual + نیمه خودکار
– مدت زمان مشخص شده (تاریخ انقضا)

قبل از استفاده از هرگونه اقدام دستی ، یک تحلیلگر کیفیت جستجو باید آنچه را که با آن برطرف می شوند در نظر بگیرد ، تأثیر و نتیجه مطلوب را ارزیابی کند. برخی از س theالاتی که اغلب باید پاسخ داده شوند عبارتند از:

  • آیا رفتار قصد دستکاری دارد؟
  • آیا رفتار به اندازه کافی زشت است؟
  • آیا اقدام دستی تأثیر خواهد داشت؟
  • چه عواملی تأثیر خواهد داشت؟
  • چه چیزی را مجازات می کنم (رفتار گسترده یا منفرد)؟

اینها جنبه هایی است که باید به درستی توزین و قبل از هرگونه اقدام دستی مورد توجه قرار گیرد.

صاحبان وب سایت چگونه باید با اقدامات دستی دست و پنجه نرم کنند

همانطور که گوگل بیشتر و بیشتر به سمت راه حل های الگوریتمی حرکت می کند ، با بهره گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ، هم نتایج را بهبود می بخشد و هم با هرزنامه ها مبارزه می کند ، اقدامات دستی کم رنگ می شوند و در نهایت در دراز مدت کاملاً ناپدید می شوند.

اگر وب سایت شما با اقدامات دستی مواجه شده است ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید چه رفتاری باعث ایجاد آن شده است. این بدان معناست که معمولاً به این معنی است که ، در درجه اول و مهمترین ، شما باید یک درک جامع از دستورالعمل های فنی و کیفیت Google داشته باشید و وب سایت خود را در برابر آنها ارزیابی کنید.

آسان است که به خود اجازه دهید همزمان همه مراحل و اطلاعات را دستکاری کنید. اما ، به من اعتماد کنید ، زمان آن نیست که اجازه دهید احساس عجله ، استرس و اضطراب حرف اول را بزنند. شما می خواهید دقیق باشید ، نه سریع.

همچنین ، می خواهید تعداد دفعاتی که درخواست تجدید نظر را ارائه می دهید ، به حداقل برسانید. مثل بازی اشتباه و آزمایشی رفتار نکنید. فقط تمام اطلاعات را جمع آوری کنید ، یک وب سایت پاک کنید و همه چیز را برطرف کنید. سپس ، و فقط در آن صورت ، درخواست تجدید نظر را ارائه دهید.

بهبودی از عملکردهای دستی

این تصور غلط وجود دارد که اگر با عملکردهای دستی مواجه شوید و بازدید و رتبه بندی را از دست بدهید ، پس از لغو اقدامات دستی ، به همان سطح باز خواهید گشت. این نمی تواند دور از حقیقت باشد. می بینید که هدف یک اقدام دستی سرکوب اهرم های ناعادلانه است. بنابراین ، منطقی نیست که پس از پاکسازی و برداشته شدن عملکرد دستی ، به همان عملکرد ارگانیک برگردیم ، در غیر این صورت احتمالاً به این معنی است که شما از آنچه در دستورالعمل های کیفیت نقض کرده اید ، بهره نخواهید برد.

هر وب سایتی می تواند تقریباً از هر سناریویی بازیابی کند. مواردی که ملکی غیرقابل بازیافت تشخیص داده شود ، بسیار نادر است. با این وجود ، شما باید درک کاملی از آنچه با آن سر و کار دارید داشته باشید. به خاطر داشته باشید که اقدامات دستی و مسائل الگوریتمی می توانند همزمان باشند. و ، گاهی اوقات ، قبل از اینکه اولویت بندی کنید و همه مسائل را به ترتیب صحیح حل کنید ، شروع به دیدن چیزی نمی کنید. بنابراین ، اگر فکر می کنید وب سایت شما در جستجو تأثیر منفی گذاشته است ، مطمئن شوید که ابتدا با مشاهده Manual Actions در Search Console شروع به کار می کنید و سپس از آنجا راه خود را ادامه می دهید.

متأسفانه ، هیچ راهی آسان برای توضیح اینکه به دنبال چه چیزهایی می گردیم و علائم هر یک از مسائل الگوریتمی چیست ، وجود ندارد. تا زمانی که بسیاری از آنها را ندیده و تجربه نکرده باشید ، مسائل الگوریتمی می توانند شما را کنار بگذارند زیرا نه تنها روی هم قرار نمی گیرند ، بلکه گاهی اوقات زمان بندی و آستانه های مختلفی دارند که باید قبل از از بین رفتن آنها را بزنید. بهترین توصیه ای که می توانم ارائه دهم این است: درباره ارزش پیشنهادی خود ، مسئله ای که در حال حل آن هستید و یا به آن نیاز دارید که فکر می کنید. و در مورد درخواست بازخورد از کاربران خود فراموش نکنید. نظرات آنها را در مورد کسب و کار و تجربه ای که در وب سایت خود ارائه می دهید یا نحوه پیشرفت آنها را از آنها بخواهید. وقتی سوالات درستی را می پرسید ، نتایج می تواند بسیار سودمند باشد

غذاهای آماده

در مورد ارزش و مزیت رقابتی خود تجدید نظر کنید: ما دیگر در رونق .com نیستیم. داشتن وب سایت به خودی خود یک مزیت رقابتی نیست.

با وب سایت خود به عنوان یک محصول رفتار کنید و دائماً نوآوری کنید: اگر جلو نیایید ، زیر و رو خواهید شد. وب سایت های موفق به طور مداوم بهبود می یابند و تکرار می شوند.

از طریق تجربه کاربر ، درباره نیازهای کاربران خود تحقیق کنید: اولویت باید اول کاربران شما باشد ، دوم Google. اگر این کار را به روش دیگری انجام می دهید ، احتمالاً از دست می دهید. با کاربران خود صحبت کرده و نظرات آنها را جویا شوید.

سئو فنی مهم است ، اما به تنهایی چیزی حل نمی کند: اگر محصول / محتوای شما جذابیت یا ارزشی ندارد ، مهم نیست که چقدر صدای فنی و بهینه شده است. اطمینان حاصل کنید که پیشنهاد پیشنهادی را از دست ندهید.

پست الگوریتم های گوگل در مقابل مجازات های گوگل ، توضیح داده شده توسط گوگلر سابق اولین بار در موتور جستجوگر سرزمین ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top