اقدامات ضد انحصاری اتحادیه اروپا می گوید ، آمازون از داده های خود برای تضعیف فروشندگان شخص ثالث استفاده می کند

thumbnail

در پایان یک تحقیق تقریباً دو ساله ، کمیسیون اروپا (EC) آمازون را به نقض قانون رقابت اتحادیه اروپا متهم کرده است که با استفاده ناعادلانه از دسترسی به داده های غیر عمومی در سیستم عامل خود برای تضعیف رقابت ، استفاده کرده است. طبق گفته مجری ضد انحصار ، رفتار آمازون به عنوان یک خرده فروش و به عنوان یک بازار مغایرت دارد.

داده های غارتگرانه و رفتار قیمت گذاری. EC در بیانیه اعتراضات خود ، یک سند رسمی ضد انحصاری که سه شنبه به صورت علنی منتشر شد ، استدلال می کند که آمازون داده های حاصل از فروش محصولات شخص ثالث را در سایت ضبط می کند و سپس از این داده ها برای “کالیبره کردن پیشنهادات خرده فروشی آمازون و تصمیمات استراتژیک تجاری به ضرر از دیگر فروشندگان بازار. “

در حقیقت ، این شارژ ادعا می کند ، آمازون مشاهده می کند که چه محصولاتی در سیستم عامل خود به خوبی عمل می کنند ، نسخه خود را از این محصولات ایجاد می کند (به عنوان مثال تحت نام تجاری آمازون خود) ، آنها را به شدت مورد قیمت قرار می دهد و به آنها ترجیحی ترجیح می دهد تا فروش محصولات اصلی ، سوم را تضعیف کند. نسخه های مهمانی.

پیشنهاد تعویض اصول آمازون

تحقیقات دوم ، موازی شامل “Buy Box” آمازون است. جعبه خرید جایی است که دکمه های “تبلیغات به سبد خرید” و “خرید کنونی” را فشار می دهد. همانطور که هر فروشنده ای می داند ، “پیروزی در جعبه خرید” برای موفقیت در آمازون بسیار مهم است. EC به دنبال تعیین اینکه آیا آمازون “ممکن است به طور مصنوعی پیشنهادات خرده فروشی و پیشنهادات فروشندگان بازار را که از خدمات تدارکات و تحویل آمازون استفاده می کنند ، حمایت کند.”

مطالب مرتبط  کمپین های خرید هوشمند Google: هر آنچه برای شروع باید بدانید

یافته های مشابه کنگره در ایالات متحده در مورد استفاده از داده های غیر عمومی و درمان ترجیحی محصولات خود ، کمیته فرعی قضایی مجلس قضایی ایالات متحده در ضد انحصار نتیجه مشابهی را ارائه داد که گزارش خود را در اوایل ماه اکتبر صادر کرد. در آنجا کمیته ادعا کرد که آمازون “موافق است[ing] محصولات شخص اول خود را نسبت به کالاهایی که توسط فروشندگان شخص ثالث فروخته می شود. “

طبق گفته EC ، استفاده ادعایی از داده های فروشنده شخص ثالث غیر عمومی به آمازون اجازه می دهد “به ویژه از فرانسه و آلمان از خطرات طبیعی رقابت خرده فروشی جلوگیری کند”.

البته آمازون این اتهامات را رد می کند و می گوید که “کمتر از 1٪” بازار جهانی خرده فروشی را کنترل می کند. برخی اختلاف نظرها در مورد سهم آمازون از خرده فروشی آنلاین در Emarketer ایالات متحده پیش بینی کرده است که سهم آمازون در سال جاری 39٪ باشد ، در حالی که تحلیل دیگر سهم این شرکت را در Q3 23٪ پایین تر نشان می دهد.

قوانین جدید پرخاشگرانه که می توانند فناوری بزرگ را مهار کنند. علاوه بر این موارد ضد انحصاری ، EC همچنین آماده است قوانین جدیدی را تنظیم کند که شرکتهای بزرگ فناوری را در تلاش برای محدود کردن قدرت یکجانبه بازار آنها با شدت بیشتری کنترل می کند. این قوانین جدید ، از جمله موارد دیگر ، از برخورد خود ترجیحی جلوگیری می کند و بزرگترین شرکت های فناوری را مجبور می کند داده ها را با رقبا به اشتراک بگذارند. پیامدهای آن گسترده است.

مطالب مرتبط  بعدی در MarTech Live: اتوماسیون بازاریابی در کجای Martech Stack شما قرار می گیرد؟

اتحادیه اروپا با اجرای قانون ضد انحصاری ، قوانین حفظ حریم خصوصی (GDPR) و قوانین سختگیرانه آینده ، به تنظیم کننده واقعی فناوری در جهان تبدیل شده است. قوانین جدید شامل قوانینی برای منع خود-ترجیحی دادن محصولات و بزرگترین شرکتها را مجبور به اشتراک گذاری داده ها با رقبای کوچکتر می کند.

چرا اهمیت می دهیم این یک مورد متفاوت ضد انحصاری است ، زیرا بر استفاده ادعایی نادرست از داده ها برای حفظ موقعیت بازار و تضعیف رقابت متمرکز است. به میزان کمتری ، وجود پرونده اتحادیه اروپا ممکن است به وزارت دادگستری ایالات متحده و FTC جسور باشد که پرونده مشابهی را علیه آمازون در ایالات متحده تشکیل دهد

حل نهایی پرونده با تجدیدنظر خواهی می تواند سالها به طول انجامد. با این حال ، با فرض اینکه EC نتیجه گیری کند که آمازون قانون را نقض کرده است ، می تواند جریمه های سنگینی را اعمال کند. EC همچنین به طور بالقوه شرکت را مجبور به تغییر شیوه های تجاری در کوتاه مدت می کند – قبل از اینکه درخواست تجدیدنظر منعقد شود. این احتمالاً شامل به اشتراک گذاری داده ها با فروشندگان شخص ثالث در سیستم عامل است.

اقدام ضد انحصاری اتحادیه اروپا اعلام کرد که آمازون از داده های خود برای تضعیف فروشندگان شخص ثالث استفاده می کند ، اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top